Gott 27.12.2005 18:22:15 | |
---|
Nyt tulee kunnon idioottikysymys: olen aikeissa vaihtaa nelikieliseen Warwick Corvetteeni (passiivinen) uudet mikit, mutta en tiedä eri mikkimerkeistä yhtään mitään. Mitkä siis olisivat hyvät jatsarimalliset passiivimikit? Ainakin Bartolinia olen kuullut kehuttavan, mutta mitä muita laadukkaita mikkivalmistajia on olemassa? |
Wil-J 27.12.2005 18:27:34 | |
---|
Nyt tulee kunnon idioottikysymys: olen aikeissa vaihtaa nelikieliseen Warwick Corvetteeni (passiivinen) uudet mikit, mutta en tiedä eri mikkimerkeistä yhtään mitään. Mitkä siis olisivat hyvät jatsarimalliset passiivimikit? Ainakin Bartolinia olen kuullut kehuttavan, mutta mitä muita laadukkaita mikkivalmistajia on olemassa? Esim. Seymour Duncan I'm your mama, I'm your daddy,
I'm that nigga in the alley. |
JukkaPena 27.12.2005 21:29:01 | |
---|
Mulla on Warwick Corvette Standard, 4-kielinen swamp ash-malli. Vaihdatin tohon reilu vuosi sitten EMG BQC Control-elektroniikat ja Basslinesin Quarter-Pound (SJB-3) mikit ja sanosin, että hyvin sopii tohon bassoon. Oon tosin harkitsemassa että jos kokeilis tohon myös Fenderin originaaleja jazz bass-mikkejä, kun noi Basslinesit on aika kuumat. Niin siis Basslines = Seymour Duncan Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
poppamies 27.12.2005 22:17:21 (muokattu 27.12.2005 22:18:36) | |
---|
.. Oon tosin harkitsemassa että jos kokeilis tohon myös Fenderin originaaleja jazz bass-mikkejä, kun noi Basslinesit on aika kuumat. Niin siis Basslines = Seymour Duncan Seymour Duncanilla on myös SJB-1 malli joka on vintage eikä mitenkään "hot". Vaihdoin Jazz Bassista Fenderin vintaget pois ja Duncanit tilalle viime vuonna ja olen ollut tyytyvänen. Maksoi Musamaailmassa vähän yli 70€ kpl G-strings are for strippers |
pardy 27.12.2005 23:33:05 | |
---|
Nyt tulee kunnon idioottikysymys: olen aikeissa vaihtaa nelikieliseen Warwick Corvetteeni (passiivinen) uudet mikit, mutta en tiedä eri mikkimerkeistä yhtään mitään. Mitkä siis olisivat hyvät jatsarimalliset passiivimikit? Ainakin Bartolinia olen kuullut kehuttavan, mutta mitä muita laadukkaita mikkivalmistajia on olemassa? Bartolini on loistava, tosin menee melkeen tilaushommiksi uudelta mantereelta asti, ellei jossain Thomannilla tms. ole. Duncan on kans erinomainen valinta. Sittenhän jos mennään aktiiviosastolle ni EMG on varma valinta. Jos tykkää aktiivisoundia ni ne on sitte varmaan ne parhaat. Makuasioita kaikki tyynni. |
Yövieras 28.12.2005 09:28:56 | |
---|
Jatkan samasta aiheesta.. http://www.seymourduncan.com/support/schematics/jazz_bass.html Muuten tuo kaavio näyttää selvältä, mutta tuo maadotus ei täysin aukea. SJB-3:t ja gibsonin(tms.) potikat aion bassooni vaihtaa. Eli, kun molemmista mikeistä, kaikista potikoista ja jakista lähtee nuo maadotus symbolit, niin mihin/miten niitä kannattaisi lähteä kolvaamaan? Potikoiden kylkeen ja tallan "maa" piuhaan voi siis maadoittaa. Tai, ainakin tässä tiedossa olen elänyt. "Kaivakaa esiin ne talavilenkkarit ja astukaa ne linttaan" |
3108 28.12.2005 11:49:24 | |
---|
Suositus maadoituksen kanssa olisi maadoittaa kaikki yhteen pisteeseen tai muuten on vaarana syntyä maadoiduslenkki, mikä kerää hurinoita. Kaikki saman potikan kylkeen esim. Omassa Fenderissä olen ajan myötä kokeillut aika monia piuhoituksia ja erilaisia maadoitustapoja, mutta aina vaivaa pieni hurina jos pistää volumea jommasta kummasta mikistä pienemmälle. Ehkäpä tuo on niin pientä, ettei se muita edes häiritse, mutta kun itse tietää sen olemassaolon niin tottakai se häiritsee :) Sepe |
Yövieras 28.12.2005 17:20:37 | |
---|
Jep. Eli nuo kaikki kuusi maadoittaa yhden potikan kylkeen.. Tuntuu hiukan oudolta maadoittaa jokainen osa erikseen. Saattaa johtua myös siitä, etten ole näihin hommiin juurikaan perehtynyt ja n. 10 vuoden tauosta näissä kolvailuissa. "Kaivakaa esiin ne talavilenkkarit ja astukaa ne linttaan" |