Aihe: EBS Gorm
1
Warwickbass
26.12.2005 13:05:25
neuvokaa viisaimmat..
ostin ebs gormin tossa viikko sitten, eilen keikalla laitoin vahvarin pa:han balanced outputista ja kuului kauhea suhina.. Minulla oli drome aikaisemmin ja sen laitoin pa:han aina noin ja hyvältä kuulosti.. Eli tuleeko sieltä gormin balanced outputista vahvistettu signaali pa:han, jonka takia moinen suhina tuli, vai onko vahvistimeni rikki.. ja jos gorm tulee laittaa pa:han takana olevista plugilähdöistä (line out ja low out) niin mitä piuhaa tässä kuuluu käyttää.. normaali plugipiuhaa vai kaiutinpiuhaa..
KIITOS

Timo Ruuskanen
temppari
26.12.2005 22:40:44
Olet kytkenyt sen ihan oikein.
Pari asiaa kannattaa kuitenkin tarkistaa ja muistaa:
- ei phantom syöttöä vahvistimen di-lähtöön!! eivät tykkää tästä. ( en tiedä särkyykö ebs tuosta kun en ole uskaltanut edes kokeilla..)
- kokeilitko ebs:ssän ja mikserin väliin toista mikkipiuhaa? ts. syynä ei voinut olla rikkinäinen piuha?
- käyttämäsi piuha oli varmasti mikkipiuha ei esim. kaappipiuha xlr liittimillä?
- ko. mikserin kanava oli kunnossa? koititteko vaihtaa toiseen kanavaan.
- jos mikään edellämainituista ei auta niin vika on todennäköisesti itse ebs:ssä :(

epäilisin kuitenkin että tuo phantom-syöttö olisi ollut päällä? pienemmissä ja edullisemmissa tiskeissä kun sitä ei voi valita kanavakohtaisesti, eli jos se on ruokkimassa yhtäkin di-laatikkoa tms. niin se vaikuttaa kaikissa kanavissa.
Niskamies
27.12.2005 00:29:54 (muokattu 27.12.2005 10:52:35)
Mun EBS HD350:ssä on DI-outin vieressä Ground Lift nappi, ja jos se on väärässä asennossa (riippuen tilasta, tietenkin), tulee DI-outista hirveästi suhinaa ja häiriöääntä. Jos Gorm:sta löytyy tällainen nappi, kokeile jos se auttaisi.

Jos tämä tai edellämainitut ohjeet eivät auta, suosittelen viemään GORM:n huoltoon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)