Aihe: Miten rämisevä, Sentenced-henkinen soundi?
1
L_Laiho
25.12.2005 13:53:48
Olen tässä tullut jotkut tovit kuunnelleeksi Sentencediä, ja alkanut mietiskelemään, mitenkäs saisin semmoisen räminä soundin, kuten kyseisen orkesterin basistilla on.

Olen kokeillut ihan vaan noita paria erilaista kitaran särömutikkaa, mutta en saanut mitään erikoista esille. Neuvokaapas mulle, millä mutikalla/millä säädöillä ko. soundin saisi aikaan.

Haulla ei oikein tullut mitään oleellista vastaan.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
naigou
25.12.2005 14:04:29
Eikös tuo sansampin basso-pedaalilla liene onnistu.
Jonakin päivänä, jonakin yönä. Ehkä jo tänään...
Kieppi
25.12.2005 14:18:01
Ja jos haluaa oikein sijoittaa, niin muistaakseni kyseinen herrasmies eli Sami Kukkohovi vetää EBS Fafnerilla. Eikös siinä lie drive-potikka kunnon putkiruttua varten.
NYdoll
25.12.2005 18:08:23

Paikallisen hevibändin basistilla oli joku Laneyn halpisnuppi josta lähti aivan vastaavanlainen soundi. Oli siis iha trankkuvehjes... sellainen melko pienikokoinen. Voisinpas melkein tarkistaa tuon mallinkin, kun reeniksellä pyörähdän.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
L_Laiho
25.12.2005 21:56:40
Siis semmonen Richter sarjalainen? Valitettavasti mulla ei o tarvetta hommailla nuppia, taikka comboa juuri nyt :)

Pitäisi jollain halvahkolla säröllä saada soundi aikaan. Sanokaapas kokemuksianne Boss ja Digitech perheen mutikoista...
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
Johannes_t
25.12.2005 22:03:16

Nupin säätöasetuksista riippuen ylä-midleä tai trebleä boostaillen. Livenä/treeniksellä kaapin pilliä auki, jos mahdollista.
minimies
25.12.2005 22:17:14

Lemmyä lainatakseni se saundi tulee kun junttaat kieliä oikein kunnolla...
Perusteluna kaverilla kun on marsu ja hänen soittaessa tulee sellanen pieni putkipörina ja itse kun soita tosi raskaalla kädellä, niin marsu pörisee urakalla...
Bedaalina suosittelisin bossin ODB:tä...
Löytyykö keltään pientä noppaa...?
Jannipaali
25.12.2005 22:21:05 (muokattu 25.12.2005 22:21:22)
Lemmyä lainatakseni se saundi tulee kun junttaat kieliä oikein kunnolla...
Perusteluna kaverilla kun on marsu ja hänen soittaessa tulee sellanen pieni putkipörina ja itse kun soita tosi raskaalla kädellä, niin marsu pörisee urakalla...
Bedaalina suosittelisin bossin ODB:tä...

Onko Lemmyllä tuo?

Edit. Ja se on pedaali.
Ranggaa rässiä. Katsokaa kuvauksestani, että mitä on tällä kertaa myynnissä. Halvalla lähtee rompetta.
NYdoll
26.12.2005 13:12:51 (muokattu 26.12.2005 13:28:09)

Lemmy tuskin hirveesti käyttää pedaaleita... Sillä o vaan potikat kaakossa vahvarista...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
hemmo
26.12.2005 17:10:12

Lemmy tuskin hirveesti käyttää pedaaleita... Sillä o vaan potikat kaakossa vahvarista...

Mutta ei kaikki. Marshan middle-säätö on kuulemma täysillä, mutta treble ja basso kokonaan pois. Muut täysillä tai melkein maun mukaan. Sopii kokeilla. 8-=
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
minimies
26.12.2005 20:19:35

Kyllä kyllä, eihän lemyllä ollu petaalii, mut tolla purkilla pääsee vaikka mimmoseen pörinään...
hemmo
26.12.2005 20:30:12

Kyllä kyllä, eihän lemyllä ollu petaalii, mut tolla purkilla pääsee vaikka mimmoseen pörinään...

Just, just, oot siis kokeillu?
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
minimies
26.12.2005 20:45:59

Just, just, oot siis kokeillu?

Juu, on ankarassa käytössä kokoajan... (soittelen suurimman osan säröllä)
Olihan tuassa kyl enemmän säätelemist kun dodissa, mutta itse tykkäsin enemmän tuasta bossista, joten semmonen tulipi hommattua..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)