Aihe: Akustinen nauhaton basso. Kokemuksia?
1
molder
04.01.2006 10:13:30
Onko kellään kokemuksia akustisesta nauhattomasta bassosta?

Kutenesim. alla olevasta " Saksan T-kaupan " halpis vehkeestä tai vastaavista ( paremmista? :-) )
Kaverilla testasin juuri tuota kyseistä mallia. Akustinen saundi oli aika voimaton ja muovinen, mutta etuasteen ja choruksen läpi vahvariin vedettynä saundista tulikin yllättävän hyvä ja "aidon" kuuloinen!

PK-seudun liikkeissä en ole tuollaisia nähnyt ja yhdessä ainoassa liikkeessä olisi ollut tilattavissa. Toisessa liikkeessä olisivat tehtaalla teettäneet.

http://www.thomann.de/thoiw3_harley … _fretless_akustikbass_prodinfo.html
Typhus
04.01.2006 11:47:28 (muokattu 04.01.2006 11:48:06)
Mulla on samanlainen HB:n akustinen kuin tuossa... ainakin itsellä oma soi hyvin, mutta noihan on ihan tuuripeliä tuleeko maanantaikappale vai ei :P ... millaisia kokemuksia tahdot tietää moisista?
"Hyä se o jos se pörisee!"
mr.bungle
04.01.2006 13:24:07

Onko kellään kokemuksia akustisesta nauhattomasta bassosta?

Kutenesim. alla olevasta " Saksan T-kaupan " halpis vehkeestä tai vastaavista ( paremmista? :-) )
Kaverilla testasin juuri tuota kyseistä mallia. Akustinen saundi oli aika voimaton ja muovinen, mutta etuasteen ja choruksen läpi vahvariin vedettynä saundista tulikin yllättävän hyvä ja "aidon" kuuloinen!

PK-seudun liikkeissä en ole tuollaisia nähnyt ja yhdessä ainoassa liikkeessä olisi ollut tilattavissa. Toisessa liikkeessä olisivat tehtaalla teettäneet.

http://www.thomann.de/thoiw3_harley … _fretless_akustikbass_prodinfo.html

Mulle tuli just toissapäivänä himaan tollanen.

On siinä hyvä saundi, materiaalit ja laatu yleensäkin. Kaularauta ei eilen oikein oikaissut kaulaa, kuten odotin. Pitää tänään kääntää lisää, ja ilmoitella toiminnasta tarkemmin. Akustinen saundi on hyvä, ja minun mieleeni riittävän kontrabassomainen. Piezo taasen on piezo; mun mielestä ne kuulostaa aina kauhealta, mutta niissä ei hirveästi laatuerojakaan liene.

Suurin miinus: maadoitus kusee. Hurina on hirveä, ellei pistä vaikka rautalankaa jakin ja kropan väliin ((c) niksipirkka). Muuten elektroniikka toimii. 4-kaistainen eq on tässä hintaluokassa boonusta.

Mulla on myös epäilys että nuo ovat kaulapainoisia. En ole tosin bassoa vielä testannut hihnan kanssa.
bassolla hanuriin
Typhus
04.01.2006 13:46:23
Aaa. juu. Mulla ei ole hurinaa tai mitn tuossa omassani jostayllätyin positiivisesti :) ... Ja saundi on hyvinkin tuollainen kontramainen josta mie tykkään(on siinä pikku Mwah:ki) :) ... Itsellä kans toi kaularauta toimii ihan selvästi vähän hitaasti mutta toimii silti... tänään saa ruuvata vähän lissee :D
"Hyä se o jos se pörisee!"
poppamies
04.01.2006 17:16:39

Onko kellään kokemuksia akustisesta nauhattomasta bassosta?...

Mulla on tuollainen mitä kuvissa. Tosin nauhoitin sen n. 10 v sitten kun ei oikein meinannut ollla käyttöä sille nauhattomana. Nyt se on säännöllisesä käytössä. Nauhattomana siinä ei ollut mikkiä mutta kuvittelisin että ääni olisi ollut aika kontramainen mikitettynä kun se on sitä vieläkin.

http://www.fetishguitars.com/html/eko/acoustic/ba.html

http://cgi.ebay.com/Eko-Vintage-Fre … 4713QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
G-strings are for strippers
poppamies
04.01.2006 17:24:19

... Akustinen saundi on hyvä, ja minun mieleeni riittävän kontrabassomainen. Piezo taasen on piezo; mun mielestä ne kuulostaa aina kauhealta, mutta niissä ei hirveästi laatuerojakaan liene...

No piezolla varustettua kitaraa/bassoa ei voi laittaa kitaravahvistimeen, tai tietenkin voi mutta soundi on aivan perseestä. Sellainen korvia raastava keskiäänivoittoinen, ohut soundi. Piezomikillä varustettu kitara/basso tulisi joko laittaa suoraan pöytään taikka sitten piezolle tarkoitettuun "akustiseen" vahvistimeen. Gallien Krueger MB sarjan vahvistimet toimii myös, yllätys, yllätys!
G-strings are for strippers
Karlsson
04.01.2006 17:45:28
No piezolla varustettua kitaraa/bassoa ei voi laittaa kitaravahvistimeen, tai tietenkin voi mutta soundi on aivan perseestä. Sellainen korvia raastava keskiäänivoittoinen, ohut soundi. Piezomikillä varustettu kitara/basso tulisi joko laittaa suoraan pöytään taikka sitten piezolle tarkoitettuun "akustiseen" vahvistimeen. Gallien Krueger MB sarjan vahvistimet toimii myös, yllätys, yllätys!

Tai iskeä väliin sopiva etunen. Oivaksi on havaittu esmes Sansampin AcousticDI. Tai sitten toi Behkun kopio aiheesta. Siitä kirjoittelin tuonne johonkin kontramikitystopikkiin.
"Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam
mr.bungle
04.01.2006 17:51:45

Suoraan pöytään sen pistinkin. Kuuntelu Yamahan monitoreiden läpi.
bassolla hanuriin
bize
04.01.2006 19:20:45

No eiks "kaikki" haluu että omat monitorit on sellaset, joista kuulee soundin sellasena kun se menee yleisölle.. ;)
projekti
04.01.2006 19:46:53
Mulla oli vähän aikaa tuommonen mutta piti palauttaa kun oli G-kielellä 10cm matkalla kuoppa otelaudassa niin ei oikein soinut kunnolla. Muuten ois ollut ihan asiallinen hintaisekseen. Viimeistely siisti. Akustinen soundi oli aika hyvä, pientä honotusta oli muttei mitenkään niin häiritsevä. Sähköillä soundi kuulosti enemmän sähköbassolta kuin akustiselta.
Jos saat virheettömän yksilön niin on hyvä basso tuohon hintaan.
Onko flyygeleissä säröpedaalia?
Teijo K.
04.01.2006 20:49:49

No eiks "kaikki" haluu että omat monitorit on sellaset, joista kuulee soundin sellasena kun se menee yleisölle.. ;)

Riippuu tilanteesta. Jos bändin kokonaissoundi vaatii sellaista pehmeää ja botnekasta soundia missä ei juuri ole keskiääniä tai muutakaan selkeyttävää niin minä tykkään rakentaa kuuntelun sitten ihan eri soundin pohjalle. Joko korvamonitoreilla tms. konstilla sitä selkeyttä peliin.
Munsta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)