Aihe: squierin bassot 1 2 | |
---|---|
![]() 16.11.2005 21:03:39 | |
sanokaas joku onko nuo squerin bassot mistään kotosin? mietin esim tota squierin precisionia että tekeekö sillä mitään fenderin vastaavaan verrattuna. entä squierin jazzilla? etsisin jotain hyvää bassoa budjetilla ~400e. ei heviä. | |
![]() 16.11.2005 21:10:40 | |
Olen kuullut jopa sellaista, että valmistusvikaiset Fenderit saisivat lapaansa Squier-logon. Tämän ollessa totta, voisi olettaa, että hyviä yksilöitä löytyy. Valmistusvika saattaa tarkoittaa hyvinkin pientä, jopa huomaamatonta virhettä esim. maalauksessa, joka ei soittoon vaikuta millään tavalla. Wash and go - mene ja tiedä. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. | |
![]() 16.11.2005 21:22:32 (muokattu 16.11.2005 21:26:34) | |
Mulla oli 80 luvun lopulla Squier presari joka oli tosi hyvä .Made in japan. Myin sen ja myöhemmin ostin uuden Squierin made in korea ja ei tosiaankaan ollut japanilaisen veroinen. Nauhat törrötti ja muutenkin tosi halvan tuntuinen. Pistä vähän lisää ja osta mexico Fender.Thomanilla muistaakseni jotain 500 eur. | |
![]() 16.11.2005 21:23:09 | |
Olen kuullut jopa sellaista, että valmistusvikaiset Fenderit saisivat lapaansa Squier-logon. Tämän ollessa totta, voisi olettaa, että hyviä yksilöitä löytyy. Valmistusvika saattaa tarkoittaa hyvinkin pientä, jopa huomaamatonta virhettä esim. maalauksessa, joka ei soittoon vaikuta millään tavalla. Wash and go - mene ja tiedä. Olen kyllä pari oikeinkin hyvää Squjuyksilöä nähnyt. Yksi oli jopa Bronco jonka maine on oikeinkin huono. No toisaalta kaikki muut testaamani Broncot onkin sitten olleet, eh, ei hyviä. Munsta. | |
![]() 16.11.2005 21:26:01 (muokattu 16.11.2005 21:27:45) | |
joo, en kovin paljoa asiasta kyllä tiedä, joten en välttämättä sitä hyvää yksilöä erota.... tai sitten tietysti voisi hankkia jonkun epiphonen tai tokain? parempia kun squierit? vinkeistä kiitollinen. lisään että siis siinä n 4oo e hintaluokassa | |
![]() 16.11.2005 21:27:19 | |
sanokaas joku onko nuo squerin bassot mistään kotosin? mietin esim tota squierin precisionia että tekeekö sillä mitään fenderin vastaavaan verrattuna. entä squierin jazzilla? etsisin jotain hyvää bassoa budjetilla ~400e. ei heviä. Rahalla saa... Squierit on tehty kaukoidässä, halvoista puista, halvoilla hardwareilla ja halvalla elektroniikalla. Mun mielestä Squierit voivat kilpailla muiden merkkien kanssa esim alle 400e hintaluokassa, mutta eivät millään tavalla ole vertailukelpoisia kalliimpien Fenderien kanssa. Peruskonstruktio on sama, mutta laatu kärsii, kun kuluista (hinnasta) tingitään. Melkein tekisi mieli lähteä haukkumaan Squiereita parin halvimman pään yksilön perusteella, mutta onhan niillä keskisarjassa ymmärtääkseni ihan kelpo tuotteita. Tervemenoa kauppaan ja kokeilemaan! Artificiality is normal to the medium. | |
![]() 16.11.2005 22:00:03 (muokattu 16.11.2005 22:02:24) | |
Olen kuullut jopa sellaista, että valmistusvikaiset Fenderit saisivat lapaansa Squier-logon. Tämän ollessa totta, voisi olettaa, että hyviä yksilöitä löytyy. En oikeen jaksa uskoa. Halvempi on skräpätä ne valmistusvikaiset kuin shipata niitä Kauko-itään kasattavaksi Squiereiksi. Sähköthän näissä on myös käsittääkseni aika kuraa. Vai olisiko sittenkin Fenderin Coronan tehtaan alakerrassa Squieri-osasto, jossa kasattais B-luokan kamaa ja leimattaisiin Made in Korea. Ainakaan noista tehdaskierrosraporteista semmosta ei löydy. Itseasiassa niissä kerrotaan, että kaikki laatuvikaiset bodyt ja kaulat murskataan, ettei niitä pääse kiertoon. BTW: Jokunen Squierin Strato on muuten tehty joskus jenkeissä, mut ei enää. Niissä kyllä luki ihan selkeesti et Made in USA. Jukka Hollström | |
![]() 16.11.2005 22:29:29 | |
Olen kuullut jopa sellaista, että valmistusvikaiset Fenderit saisivat lapaansa Squier-logon. Tämän ollessa totta, voisi olettaa, että hyviä yksilöitä löytyy. Valmistusvika saattaa tarkoittaa hyvinkin pientä, jopa huomaamatonta virhettä esim. maalauksessa, joka ei soittoon vaikuta millään tavalla. Wash and go - mene ja tiedä. Ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee. Squier on aikoinaan 60-luvun lopulla CBS'n ostama kielemerkki/kielien valmistaja. Nimi otetiin uudelleen käyttön kun vuonna 1982 haluttiin tehdä ero Japanissa valmistettujen ja USA:n tuoteiden suhteen. Siitä lähtien se on aina ollut Fenderin halpamerkki ja siis halvin mitä tuotteistosta löytyy. Niitä on valmistettu ainakin Japanissa, Kiinassa, Koreassa, Mexicossa ja ihan muutama erä USA:ssakin (minulla on ollut sellainen). Squiereita on ollut monen laatuisia ja nuo varhaisimmat JV-Squierit (JV = Japan Vintage) ovat käytännössä samoja keppejä kuin 80-luvun lopun MIJ Fenderit. Ne on tehty samalla Fuji Gen Kaggi-tehtaalla missä mm. Ibanezit aikoinaan. Tehdas on tunnettu huippulaadusta puutyön suhteen. Nythän Japanissa tehdään enää erikoiseriä Fenderin leimoilla, ei Squiereita ollenkan. Monenlaista legendaa liikkuu Squierin ympärillä. Paras tapa selvittää ovatko hyviä on kokeilla ja verrata muihin soittimiin. | |
![]() 17.11.2005 01:16:42 | |
kiitän infosta | |
![]() 17.11.2005 09:22:19 | |
Ei Squiereissa mitään huonoa ole. Omastani puuttui joitain ruuveja ja jotkin olivat löysällä, mutta tämä on nopeasti korjattu. Jotkin mallit saattavat olla poikkeuksia, mutta ainakin tuo oma presarini on toiminut paremmin kuin hyvin, vaikka onkin indonesiasta. Mielestäni paras vaihtoehto ensimmäiseksi bassoksi. "A drummer is a musicien´s best friend" ehehehehee | |
![]() 17.11.2005 09:44:31 | |
Tyttärelläni on squiun lyhytskalanen vanhempi musicmaster ja minusta erittäin kelpo peli.Mätsäävä lapa ja kielet saa läpi rungon.Mitä muuta sitä tarvii tuottaakseen hyvän soundin kun sormet ja sbasson. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits | |
![]() 17.11.2005 09:49:56 | |
Tyttärelläni on squiun lyhytskalanen vanhempi musicmaster ja minusta erittäin kelpo peli.Mätsäävä lapa ja kielet saa läpi rungon.Mitä muuta sitä tarvii tuottaakseen hyvän soundin kun sormet ja sbasson. Tämä on se toinen kokeilemani hyvä Squieri. Vaan itseasiassa unohdinkin yhden presariyksilön joka oli niin mainio, että harkitsin hetken sen ostamista vaikka ei ollut edes tarvetta. No en sitten ostanut ja myöhemmin testaamani on olleet sitten huomattavasti huonompia. Munsta. | |
![]() 17.11.2005 21:21:37 | |
Mulla on tommonen Squierin presari (affinity sarja) ja ihan hyvin olen sillä pari vuotta paukutellu. Ei siinä juurikaan moittimista ole. If you are gonna rock, rock heavy! | |
![]() 18.11.2005 14:13:22 | |
Ittelläkin kävi Squierin osto kerran mielessä, kun sitä saa vasurinakin. On niissä varmaan hyviä yksilöitäkin paljon. Laatu saattaa heitellä, joten kannattaa testata ennen kuin ostaa. Toinen hyvä vaihtoehto tosiaan tuossa 400 euron luokassa olisi Tokai. Käsittääkseni jatsaria ja presaria saa molempia alle tuon hinnan. Tossa linkki. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/204/ "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill | |
![]() 18.11.2005 14:32:05 | |
Mulla oli Squierin Standard Jazzari jossain välissä - pidin kovasti - hinta/laatusuhde enemmän kuin kohdallaan. Mutta kannattaa testata useampia, jos mahdollista - huomattaviakin laatueroja voi olla eri yksilöiden välillä.... Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 20.11.2005 01:36:57 | |
Mulla on tommonen Squierin presari (affinity sarja) ja ihan hyvin olen sillä pari vuotta paukutellu. Ei siinä juurikaan moittimista ole. Mun soittotaidot nousi eksponentiaalisesti heti kun vaihdoin joitain vuosia sitten Affinitystä Ibaneziin. Oikeasti on se Affinity aika pommi, soundi on aivan hanurista ja säätömahdollisuutta next to nothing. Kaulan olisi kaiketi saanut säädettyä niin ettei actioni ole ihan 1.5cm bodyn puolella mutta myin laitteen pois. Eikä sen nykyinenkään omistaja sitä mihkään käytä, pitää vaan varalla..kaiken varalta =) Kemosabe ! | |
![]() 20.11.2005 09:09:04 | |
Mun soittotaidot nousi eksponentiaalisesti heti kun vaihdoin joitain vuosia sitten Affinitystä Ibaneziin. Oikeasti on se Affinity aika pommi, soundi on aivan hanurista ja säätömahdollisuutta next to nothing. Kaulan olisi kaiketi saanut säädettyä niin ettei actioni ole ihan 1.5cm bodyn puolella mutta myin laitteen pois. Eikä sen nykyinenkään omistaja sitä mihkään käytä, pitää vaan varalla..kaiken varalta =) Tämä Squierin huonous kuulostaa säädön puutteelta, ei siltä että soitin olisi huono. Ikinä ei ole vastaani tullut bassoa jota ei pysty säätämään soittokuntoon. Kiero kaula on ainut jota ei voi kotikonstein korjata. | |
![]() 20.11.2005 13:31:19 | |
Tämä Squierin huonous kuulostaa säädön puutteelta, ei siltä että soitin olisi huono. Ikinä ei ole vastaani tullut bassoa jota ei pysty säätämään soittokuntoon. Kiero kaula on ainut jota ei voi kotikonstein korjata. Kyllä sillä soittaa voi emmä sitä sano, sanon vaan että laitat 50e enemän ja saat basson jossa on oikeasti potentiaalia..esim RBX270 tai GSR200. Myöskään ne ESP-LTD B-50 ei varmasti ole huonoja. Kemosabe ! | |
![]() 20.11.2005 20:03:31 | |
Kyllä sillä soittaa voi emmä sitä sano, sanon vaan että laitat 50e enemän ja saat basson jossa on oikeasti potentiaalia..esim RBX270 tai GSR200. Myöskään ne ESP-LTD B-50 ei varmasti ole huonoja. Ei noissa ole mun näkökulmasta kuin marginaalisia eroja laadussa, ja sanoohan sen maalaisjärkikin, ei niissä ole kuin marginaalinen ero hinnassakaan. Hyvä squjuyksilö päihittää esp ja jammuosaston huonot yksilöt mennen tullen. Ja ton hintaluokan soittimista on täysin mahdotonta etsiä hyvää merkkiä tai tiettyä mallia. Ne mallien väliset erot on 98% ulkonäkökysymyksiä. Hyvyys ja huonous taas yksilökysymys. Pistetään 500€ lisää niin alkaa löytyä jo sellaisia merkkejä ja malleja joista voi sanoa että ne on selvästi merkkeinä parempia. Eikä sitten ole enää kyse yksilöistä. Munsta. | |
![]() 20.11.2005 21:46:41 | |
Ei noissa ole mun näkökulmasta kuin marginaalisia eroja laadussa, ja sanoohan sen maalaisjärkikin, ei niissä ole kuin marginaalinen ero hinnassakaan. Hyvä squjuyksilö päihittää esp ja jammuosaston huonot yksilöt mennen tullen. Ja ton hintaluokan soittimista on täysin mahdotonta etsiä hyvää merkkiä tai tiettyä mallia. Ne mallien väliset erot on 98% ulkonäkökysymyksiä. Hyvyys ja huonous taas yksilökysymys. Pistetään 500€ lisää niin alkaa löytyä jo sellaisia merkkejä ja malleja joista voi sanoa että ne on selvästi merkkeinä parempia. Eikä sitten ole enää kyse yksilöistä. Joskus aikasemmin oon varmaan kirjottanut tän mun mielipiteeni. Jos puhutaan alle 500 eken bassoista on ihan sama minkä ostaa, koska ne mun mielestä on sellasta harmaata masssaa josta tossa edellä mainittiin voi kyllä löytää hyviä yksilöitä. Mun mielestä alle 500 eken bassojen ostaminen on kyllä aika arpomista, koska ne voi olla mitä vaan. Sitten kun mennään 1000€ bassoihin alkaa erot löytyy tasasella laadulla ja yleensäkin parempi soundi kun halvoilla ritsoilla. But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)