Aihe: ibanez artcore basso
1 2
pasikaikkonen
25.08.2005 14:22:02 (muokattu 10.09.2005 02:14:03)

TZÄP !

ibanez artcore
onkos kellään tällaista.
lähinnä kaulan paksuus kiinnostaa ??
muistelen että Riffissä ois joskus kirjoiteltu että pienikätisten kannattaa ajatella muita vaihtoehtoja..

entä soundi muuten ?
ja onnistuuko släp jutut ?

Jälleen kerran oulussa ei ole kaupan hyllyssä tätäkään !

edit: 10.9.2005
jep eli kun kauppiaskin näki tämän soittimen niin aikoipa tilata heti hyllyynkin :)
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
willie
25.08.2005 20:04:11
Jos tätä Artcore bassoa tarkoitit, niin tää on hieno, kokemusta ei kylläkään ole.

http://www.music-town.de/onlineshop … ler/ibanez/ibanez_agb140tbr_big.jpg
Zarmo
25.08.2005 20:13:17

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=79732

Ei se mikään släppipeli ole, eikä muutenkaan mitenkään "moderni". Ihan hyvä basso kyllä, jos tuon tyylistä hakee.
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
pasikaikkonen
04.09.2005 17:35:26

Tzäp !!!

lueskelin noita aiempia keskusteluja ja pari juttua kiinnitti huomioni.

Eräs kirjoittaja mainitsi mikin oleva pieni tehoinen ja että sävynsäätöjä ei oikein ole...
mutta valmistaja sanoo sivuillaan mm. näin:
Better price, Better sustain, Better articulation, Better output.
eli lienekö vain mainospuhetta :(

syy miksi en testaa itse on se, että täällä meillä päin on aika suppeat kokeilu mahdollisuudet. muuten olisin jo kokeillut :)
menee tilaaus hommiksi ...tosin suomesta, sillä yllätyksekseni hinta on täällä halvempi. :D
pasikaikkonen
05.09.2005 14:00:50

TZÄP !!!

kävin tänään pyytämässä josko tilaisivat kokeiltavaksi.
Ja katso !!! ...lupauksella ostaa tuo soitin jos se o hyvä, niin hommahan onnistui.

kirjoittelen pienimuotoista "testiraporttia" kunhan soitin saapuu tänne oulun seudulle.
katsotaan saakos se kaunokainen uuden kodin.

ja hintakin saatiin oikein sopivaksi :) paljon halvemmalla kuin T-kaupassa. joten KANNATTAA se kysellä hintojekin perään.
...Nimittäin listahinnasta tippui yli 100e. eli jos mukisematta maksaa mitä pyydetään, niin SAA KYLLÄ MAKSAA !!!
Carpenter
05.09.2005 14:18:59
ja hintakin saatiin oikein sopivaksi :) paljon halvemmalla kuin T-kaupassa. joten KANNATTAA se kysellä hintojekin perään.
...Nimittäin listahinnasta tippui yli 100e. eli jos mukisematta maksaa mitä pyydetään, niin SAA KYLLÄ MAKSAA !!!

Näinhän se Suomessa on. Listahinnat ovat korkeat, mutta kevyellä tinkaamisella tuotteet saa yleensä paljon halvemmalla kuin esim. T-kaupasta.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
J.Hollström
05.09.2005 16:58:11
TZÄP !!!

Mitä eroo on kolmen huutomerkin TZÄP:llä yhden huutomerkin TZÄP:iin?
Karlsson
05.09.2005 16:58:32
Mitä eroo on kolmen huutomerkin TZÄP:llä yhden huutomerkin TZÄP:iin?

Vola.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
pasikaikkonen
05.09.2005 17:32:16

TZÄP !

innostus tietty :)

mutta pyritäämpä pitämään tuo tervehdys yhdellä huutomerkillä !
pasikaikkonen
09.09.2005 17:16:11 (muokattu 03.01.2006 00:41:51)

Tzäp !

Jeesh,
kyllä siinä vain niin kävi, että Ibanez Artcore löysi uuden kodin luotani :)

jep, eli kävin tänään testaamassa tuota soitinta ja totesin että tässähän tämä.

Artcore on suorastaan törkeän kaunis soitin...
Se on tuntumaltaan että soundiltaan oikein hyvä.
se todella soi ja pitkään...
Ei oikeastaan mitään valittamista.

Soitin ei ole liian keulapainonen eikä painavakaan.
Kaikkia tajuusalueita tuntuu löytyvän ja ehkä ainoa asia mikä mietityttää on turhankin helisevä diskantti.
Koska kielet ( D`Addario ) helisevät myös todella paljon akustisesti, niin oletan että syy löytyy niistä, pitänee vaihtaa uudet paremmat. tai sit ne vaan helisee uutuuttaan

(Edit 12.09.2005: kävin testaamassa tuota treenikämpillä onneksi tuo kielien liiallinen helinä ei kuulu vahvistimen soundissa.)

Vaikka lueskelinkin aiemmin, että tuo kaula olisi pienikätisille vähän turhankin paksu, niin ei se kyllä sitä ole.
Se ei ole ehkä kaikkein ohuimpia, mutta ei kyllä paksuimpiakaan mitä olen kokeillut.

Vaikka parmempiakin släp bassoja löytyy, niin kyllä tällä voi sitäkin tehdä. Tilaa on sormille kyllä joka suunnassa.

kaikki toimii, enkä löytänyt mitään epämääräistä käyttö / soitto tuntumassa.
HINTA / LAATUsuhde arvosana: 10+

No voi olla että tämä on kirjoitettu liian aikaisin, kun sitä on vaan niin onnessaan eikä heti hoksaa niitä huonoja puolia :) mutta jos huomaan jotain ongelmia soittimessa, kirjoittelen siitä kyllä.

Edit 03.01.2006 ...jep, soitin toimii edelleen ja moitteetta :)
Suchinenu
09.09.2005 22:29:08
Kertokaapa viisaammat miksi artcore-bassojen kahden värivaihtoehdon (brown sunburst, transparent brown) välillä on lähes 100€:n hintaero (thomann)!?
Pikaisen tarkastelun jälkeen speksit olivat identtiset..
pasikaikkonen
10.09.2005 02:06:16

Tzäp !

niinpä... ihmettelin itsekkin ???
koskapa pidin tuosta tummasta väristä enemmän, niin eipä auttanu muu ku kärsiä :)
Hirvi
02.01.2006 20:46:36

Muakin alkoi kiinnostamaan. Sopivan yksinkertainen ja mikkikin saattaisi olla juuri aika rouheessa kohdassa. Vielä kun sais ääninäytettä, säröllä...
Rokkaa kuin hirvi!
J.Hollström
02.01.2006 21:03:46
Vielä kun sais ääninäytettä, säröllä...

Juu, silloinhan se on melkein ihan sama millä bassolla sen ääninäytteen vetää. Tai siis saat ääninäytteen enemmänkin siitä säröstä kuin bassosta. Parasta testausta on kun soittaa bassoa ihan ilman mitään, siis akustisesti. Se kertoo eniten. Tai näyte kuivana suoraan linjaan, jos itse ei pääse kokeilemaan.
pardy
02.01.2006 21:17:06

Juu, silloinhan se on melkein ihan sama millä bassolla sen ääninäytteen vetää. Tai siis saat ääninäytteen enemmänkin siitä säröstä kuin bassosta. Parasta testausta on kun soittaa bassoa ihan ilman mitään, siis akustisesti. Se kertoo eniten. Tai näyte kuivana suoraan linjaan, jos itse ei pääse kokeilemaan.

Näin, ja jos särösoundia halajaa niin vetää sen puhtaan näytteen oman säröpurkkinsa läpi.
Zarmo
02.01.2006 21:45:37

Muakin alkoi kiinnostamaan. Sopivan yksinkertainen ja mikkikin saattaisi olla juuri aika rouheessa kohdassa. Vielä kun sais ääninäytettä, säröllä...

villi arvaus olisi, ettei tuo nyt ihan rouhein särötysbasso olisi. Tai sellainen mielikuva vähäisen soittelun perusteella jäi.
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
pasikaikkonen
02.01.2006 21:46:21 (muokattu 02.01.2006 22:09:12)

Kertokaapa viisaammat miksi artcore-bassojen kahden värivaihtoehdon (brown sunburst, transparent brown) välillä on lähes 100€:n hintaero (thomann)!?
Pikaisen tarkastelun jälkeen speksit olivat identtiset..

Tzäp !

...ja jos ihan oikein katsoin, niin bodi on ylemmän sarven kohdalta erillainen.

hyvältä se särötyskin kuulostaa. käytän Bossin gx-700 kitara paavoa (sellainen kun lojui käyttämättömänä hyllyssä) lähinnä särönä ja kohina salpana. siitä saa myös choruset, kaiut, yms. höttöily / kokeelliset hässäkkät...

Vielä kun laitoin noita aphexin polkimia, nii vot... nyt olen varsin tyytyväinen.
jos tuo vahvistin muuten ei osoittaisi loppumisen merkkejä, niin enää ei ainakaan soundin takia tarvis vaihtaa nykyistä comboani minnekkään.
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
Hirvi
02.01.2006 21:50:00

Nii, oishan se pitänyt fiksuna miehenä ittekin tajuta, että kuivaa signaalia voi ittekin säröttää. Lähinnä vaan mietityttää tuollaisen puoliakustisen soveltuvuus raskaan rokin soitteluun. Onko kellään mitään tuntumaan näin ensihätään? Testahan tuo pitää, se on selvä.
Rokkaa kuin hirvi!
pasikaikkonen
02.01.2006 22:12:02 (muokattu 03.01.2006 00:46:46)

Tzäp !

olen kokeillut myös hevin länkytykseen ja mikki ei kiertänyt vaikka soitimme todella kovaa... jep välillä pitää näköjään revitelläkkin :) ...harvemmin tosin...
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
willie
03.01.2006 18:21:04
Edit 03.01.2006 ...jep, soitin toimii edelleen ja moitteetta :)

Onneksi olkoon hienon basson hankinnasta ! Kuinkas paljon ääntä tuosta lähtee ilman styrkkaria.. Pärjääkö nylonkielisen akustisen kitaran kanssa esim kotijammailussa ?

Tilanne on nyt se, että tuo kaunokainen on kertakaikkiaan saatava. Lähinnä ajattelin kotibassoksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)