-Fender- 02.01.2006 16:39:09 | |
---|
Joo aloitin vähän aikaa sit soittamaan bassoa ja tarvitsisin soittimen hintaluokalla noin 300 euroa. Bassolla soittaisin rokkia niin mistä saisin tuollaisen suomesta uudenmaan alueelta ja mikä merkki valmistaa hyvälaatuisia bassoja kun laatu olisi kuitenkin tärkeää ettei mene innostus. Kiitos :) |
kuu-ukkeli 02.01.2006 18:05:15 | |
---|
itse olin vähän aikaa sitten samassa tilanteessa. Suosittelen, että menet musiikkiliikkeeseen ja kokeilet ainakin yamahan, ibanezin ja esp:n malleja hintaluokkaasi. Itselläni oli hinta haarukka hieman pienempi, joten valitsin käytetyn. |
Eskobastion 02.01.2006 19:06:33 | |
---|
Joo aloitin vähän aikaa sit soittamaan bassoa ja tarvitsisin soittimen hintaluokalla noin 300 euroa. Bassolla soittaisin rokkia niin mistä saisin tuollaisen suomesta uudenmaan alueelta ja mikä merkki valmistaa hyvälaatuisia bassoja kun laatu olisi kuitenkin tärkeää ettei mene innostus. Kiitos :) Itekin pohdiskelin tuota samaa asiaa jokunen päivä sitten, ja olen samaa mieltä kuu-ukkelin kanssa noista vaihtoehdoista. Itse päädyin Ibanezin GSR200:n vasurimalliin. Sen muuten opin lyhyellä vierailulla paikalliseen musiikkiliikkeeseen, että tinkiminen kannattaa aina. Lähtöhinta tuolle pelille oli täällä pohjoisessa 310 ekua, mutta loppujen lopuksi myyjä olisi suostunut myymään sen yhtä halvalla kuin saisin halvimmillaan jostain muualta ;-) Päädyin kuitenkin tilaamaan T-kaupasta (vasuri 268 e, oikeanpuoleinen malli 255 e), kun piti tilata muutakin tilpehööriä. Sodassa saa polttaa rauhassa. |
willie 02.01.2006 19:20:10 | |
---|
|
-Fender- 02.01.2006 19:36:28 | |
---|
Joo kiitoksia neuvoista kaikille. Taidan mennä kokeileen tota ibaa jos oliski vaikka mulle sopiva :) |
Artist 02.01.2006 21:19:09 (muokattu 02.01.2006 21:20:07) | |
---|
Hehei. En kehtaa aloittaa uuutta aihetta, joten raapustan tähän threadiin. Olen ilmeisesti näin vuoden vaihtumisen kunniaksi saanut mielenhäiriön, ja olen päättänyt ehkä aloittaa bassonsoiton tänä vuonna. Kitaraa olen enemmän ja vähemmän aktiivisesti soittanut yli vuosikymmenen. Bassolla aion soittaa kotona reggaeta, skata ja punkrockia. Vahvistimeksi olen jo päättänyt rockman kuulokevahvistimen, koska mulla ei ole toistaiseksi bändiä, missä bassoa soittaisin, eikä viitsi himaan haalia mitään stackejä. Basson budjetiksi olen suunnitellut mahdollisimman vähän, mutta maksimissaan n.400€. Toistaiseksi olen tsiigaillut Squierin ja Tokain Jazz Bassoja, olisiko niistä mihinkään kuvailemassani käytössä? Vai pitäisikö säästää suoraan käytettyyn Fender Jatsiin? Presari mulle tuskin käy, kun on kätönen vähän pienehkö. Onko kokemuksia OLP:n Stingray kopiosta? Kaikkia ehdotuksia otetaan vastaan, paitsi aktiivimikeillä varustettuja ja/tai hevibassoja. Edit: Koska haluan siis nimenomaan perinnebasson, eivät nuo tässä ketjussa jo mainitut ibanezit oikeen vakuuta. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
-Fender- 02.01.2006 21:31:08 | |
---|
|
tuffkong 02.01.2006 21:31:13 | |
---|
Ite olen 90% varma että menen kohta ostamaan itselleni ekon musari kopion. Malli oli muistaakseni MM300. Kannattaa kokeilla. Ite ainakin tykkään. Hinta pyörii siinä 300€ tietämillä. Tingittyä saa varmasti reiluun 200€. Onko kenelläkään muulla mitään kokemuksia kyseisestä ekosta? Pitää olla fjongaa et on Stüld håjttia |
Artist 02.01.2006 21:33:52 | |
---|
Mulle liian kallis mut sattu silmään tollane http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/ajb__28.phtml Jep, tuo on ihan kivan näköinen. Squierin Standard Jazz on ainakin thomannilla vielä tuota halvempi, mutta ei viitsi kokeilamatta ostaa. Ekon bassoja näkee myös halvalla, ja paikallisessa niihin saanee kaikki säädöt kaupanpäälle ihan osaavan ihmisen tekevänä. Mitäs kaikkea sitä pitää ottaa huomioon bassoa osteassa? Kitaraostokset ovat kyllä tuttuja, mutta onko bassoissa jotain erityistä huomioonotettavaa, kun niitä kokeilee? Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
Hohhoijaa 02.01.2006 22:56:01 | |
---|
Vielä yksi näillä näkymin bassopalstalle osittain loikkaava henkilö ilmoittautuu... tarkoitus olisi käytettyjen markkinoilta röytää joku huokea basso ja combo, lähinnä jotta pääsisi johonkin bändiin jossain vaiheessa helposti soittelemaan. Katotaan miten rojekti etenee... Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
Hohhoijaa 05.01.2006 10:10:27 | |
---|
Syvät pahoittelut ketjun nostamisen johdosta, mutta mahtaisikohan tuollainen Slammer Jasso- (tai Passo)kopio olla ihan susi ostos? Menen kyllä testaamaan ihan lähipäivinä mutta kyselen nyt ylipäätään onko minkäänlainen, ettei sitten tee täyttä virheostosta tuota mahdollisesti hankkiessaan. Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
balzary 05.01.2006 12:40:29 | |
---|
Syvät pahoittelut ketjun nostamisen johdosta, mutta mahtaisikohan tuollainen Slammer Jasso- (tai Passo)kopio olla ihan susi ostos? Menen kyllä testaamaan ihan lähipäivinä mutta kyselen nyt ylipäätään onko minkäänlainen, ettei sitten tee täyttä virheostosta tuota mahdollisesti hankkiessaan. Ainakin se lyhytskaalanen Slammer on yllättävän hyvä (tai ainakin ko. testattu basso). Muita malleja en ole testannut. |
Hohhoijaa 05.01.2006 13:15:20 | |
---|
Ainakin se lyhytskaalanen Slammer on yllättävän hyvä (tai ainakin ko. testattu basso). Muita malleja en ole testannut. Niin se noissa halvimmissa kuulemma... yksilökohtaista. Tsekkaan myös EKOt ja vastaavat. Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
JTS 05.01.2006 17:06:54 | |
---|
Mulle liian kallis mut sattu silmään tollane http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/ajb__28.phtml Käy kuitenkin kokeilemassa. Saatat yllättyä positiivisesti, ja ehkä sitten maltat säästää sen ylimääräisen viisikymppisen. On nimittäin kohtalaisen hyvä soitin, ainakin tämä minun yksilöni.. Eipä paljoa testaamilleni Fenderin meksikolaisille häpeä. Kaula on hyväntuntuinen ja todella hyväsoittoinen, ja löytyy soundistakin ehkä häivähdys sitä jatsibasson murinaakin.. Eipä tuo Ibanezin GSR200 kyllä oikein minua aikanaan sytyttänyt. Ehkäpä omistin sitten vain huonon yksilön, kun muut sitä tuntuvat kehuvan oikein olan takaa. Eikö siinä nykyään ole aktiivielektroniikka? - |
DieGr 05.01.2006 17:54:28 | |
---|
Eikö siinä nykyään ole aktiivielektroniikka? Tällästä oon kuullu kans. |
Penasol 06.01.2006 13:04:42 | |
---|
Pakko suosittaa vanhempia Aria Pro II Sb -sarjan bassoja. Itsellä on SB-600 ja olen pitänyt. Halpoja ovat, omastani maksoin 295 euroa, ja bassossa on kaula läpi rungon, ja materiaaleina on käytetty vaahteraa, ruusupuuta ja ilmeisesti mahonkia. Mukava soittaa, hyvät soundit ja mikin puolituskytkin on kätevä. Humbuckerina jytisee mukavasti ja puolitettuna hyvä vähän kolisevampi soundi. Työn jälki on laadukasta ja basso tuntuu laadukkaalta. Ikävämpiä puolia on paino, basso painaa kuin synti, mutta siihen tottuu. Aloittelijalle saattaa tuottaa harmistusta kaula, joka on aika pitkä ja kapea, mutta kyllä ne sormet alkavat taipua sillekin kun vain soittaa. Kuva SB-700:sta http://www.trevorandthea.eclipse.co.uk/AriaSB700-small.jpgSB-600 on ulkonäöltään samanlainen. "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
Hohhoijaa 07.01.2006 12:31:41 | |
---|
Kävin testaamassa Slammereita ja ne tuntui hyvältä, sekä Jazzari että Presari. Taidan kuitenkin ehkä kallistua Jazzarin puoleen. Onko Yamaha F-20B hyvä koti/harjoitusvahvari? Bändikäyttöön ei taida alkuunkaan riittää... Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
Riio-Kola 07.01.2006 16:25:45 | |
---|
Kävin testaamassa Slammereita ja ne tuntui hyvältä, sekä Jazzari että Presari. Taidan kuitenkin ehkä kallistua Jazzarin puoleen. Onko Yamaha F-20B hyvä koti/harjoitusvahvari? Bändikäyttöön ei taida alkuunkaan riittää... Itselläni oli kyseinen laitos kotikäytössä, mutta en oikein pitänyt siitä ja myin pois. Tilalle ostin tuollaisen Behringerin pikkumikserin, joka maksoi puolet vähemmän, kuin tuo vahvari ja on mielestäni kotikäytössä paljon parempi. |
costanza 07.01.2006 19:58:32 (muokattu 07.01.2006 19:58:47) | |
---|
Yamaha RBX270 on hyvä vaihtoehto. 230e T-kaupassa, suomessa vähän kalliimpi. Ostin tuollaisen ekaksi bassoksi viime kesänä ja hyvin se on palvellut. Hyvä soitettavuus ja monipuoliset saundit. |
rytmitajuton 07.01.2006 20:09:37 | |
---|
Eipä tuo Ibanezin GSR200 kyllä oikein minua aikanaan sytyttänyt. Ehkäpä omistin sitten vain huonon yksilön, kun muut sitä tuntuvat kehuvan oikein olan takaa. Eikö siinä nykyään ole aktiivielektroniikka? Jep, 2004 tuli aktiivielektroniikka GSR200:aan muistaakseni. Omaani olen ollut erittäin tyytyväinen. Maksoin siitä uutena 225€, hintaisekseen todella hyvä saundinen ja muutamien säätöjen jälkeen mukava soitettava. |