Aihe: Basso HALVALLA aloittelijalle
1 2 3 4
blackorwhite
07.01.2006 18:37:05
Elikkäs tuossahan tuo pääasia on otsikossa. Halvalla täytyisi saada basso aloittelijalle, saundilla ei ole merkitystä, koska aloittelijalle on basso ostettava ja aloittelijan kiinnostukset kitaraankin menivät alta kuukauden, niin halvalla siis.

Kysyn tätä serkkuni puolesta, koska hänellä ei nettiä ole, itse soittelen kitaraa. Valitan sitä ettei hakuni toimi, jouduin laittamaan topicin pystyyn mut mikäli joku löytää tästä samaisesta asiasta juttua niin heittää minua linkillä, kiitos :)
blackorwhite
07.01.2006 18:51:07
Lisäisin vielä että kitaravahvistinhan bassoon käy myös kun en ole itse testinyt?
rocker from south
07.01.2006 18:57:21
Lisäisin vielä että kitaravahvistinhan bassoon käy myös kun en ole itse testinyt?

Ei oikeastaan. En suosittele. En ainakaan bändikäyttöön missään nimessä, ja pikkuvahvvistimia(15 w) en edes kotona soitteluun. Koko ajan on pelko perseessä että koska se elementti sanoo sopimuksen irti.
blackorwhite
07.01.2006 19:27:27
Ei oikeastaan. En suosittele. En ainakaan bändikäyttöön missään nimessä, ja pikkuvahvvistimia(15 w) en edes kotona soitteluun. Koko ajan on pelko perseessä että koska se elementti sanoo sopimuksen irti.

Jees, kiitos vastauksesta. Kysymyksessä on 20 watin trankku eli täytynee myös hommaa sit styrkkari siihen jostain. Kyse on siis aloittelijasta :)
Teijo K.
07.01.2006 19:51:07

Tämä on täysin kiinni vahvistimesta.
Munsta.
rytmitajuton
07.01.2006 19:54:11

Matalien taajuuksien toisto jota basso soundissa tarvitaan, ei kitaravahvistimissa yleensä hääppöinen ole.
rocker from south
07.01.2006 20:31:07 (muokattu 07.01.2006 20:32:36)
Jees, kiitos vastauksesta. Kysymyksessä on 20 watin trankku eli täytynee myös hommaa sit styrkkari siihen jostain. Kyse on siis aloittelijasta :)

Niin, no vahvistimia saa kyllä suht edullisesti. Tietty riippuu tartteeko bändikäyttöön soveltuvan, mutta pikkustyrkkareita saa ihan muutamalla kympillä.

Matalien taajuuksien toisto jota basso soundissa tarvitaan, ei kitaravahvistimissa yleensä hääppöinen ole.

Kyllä se varmaan ihan tyydyttävästi toistaa siihen asti kunnes kuuluu iso ''poks''.
Hughes
07.01.2006 20:34:01
Jees, kiitos vastauksesta. Kysymyksessä on 20 watin trankku eli täytynee myös hommaa sit styrkkari siihen jostain.

Ei välttämättä. Itse soitin ensimmäiset kuukaudet stereoiden läpi. Auxiin kun tuuppasee niin kyllä siitä soundit lähtee. Tarvii vaan tehdä semmoinen piuha joka sopii.

Osta helpposoittoinen basso, ei mitään yamahanhirviötä jossa on "viiskymppiset"kielet sentin korkeudella(yamahan bassoissa ei siis välttämättä ole mitään vikaa, tämä oli vaan esimerkki).
Paskoja ne halvat on kumminkin, pyydät vaan kaupassa hyvää soittotatsia halvalla. Jos asut lähellä keravaa niin käy tsekkaa Intro-Musicissa EKO-merkkisiä bassoja. Ne on hyväntuntuisia korealaisia kopiobassoja ja tosi halvalla. Itsellekkin oli pakko ostaa yksi viisikielinen leluksi kun kävin kokeilemassa. Viisikielinen maksoi muistaakseni 350€ tai jotain..
MoParin saa kiinni vain toinen MoPar.
rocker from south
07.01.2006 20:41:43
Ei välttämättä. Itse soitin ensimmäiset kuukaudet stereoiden läpi. Auxiin kun tuuppasee niin kyllä siitä soundit lähtee. Tarvii vaan tehdä semmoinen piuha joka sopii.

Niin, no toki voi soittaa sterkkojenkin kautta. Meinasin itsekin ehdottaa sitä. Itseasiassa bassolla se onkin vähän eri asia kuin kitaralla. Kitaristit kun haluaa aina säröä ym. efektejä, mutta perusbasso toimii mainiosti suoraan linjaankin.

Osta helpposoittoinen basso, ei mitään yamahanhirviötä jossa on "viiskymppiset"kielet sentin korkeudella(yamahan bassoissa ei siis välttämättä ole mitään vikaa, tämä oli vaan esimerkki).

Yamahat on laadukkaita ja edullisia soittimia. Ja saapahn voimaa näppeihin, jos ei ole liian kevytsoittoinen.
Hohhoijaa
07.01.2006 20:52:09 (muokattu 07.01.2006 20:52:18)
Näin ihan basistialoittelijan näkökulmasta: EKO-merkkisiä Jazz Bass- ja Music Man-kopioita testailin ja tykkäsin. Pidin myös huomattavasti saatavilla olleista Slammer-bassoista; Jazzari- ja Presariklooneista. Tosin näissä halvemmissa on aika yksilökohtaista.
Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
bize
07.01.2006 21:16:37
Yamahat on laadukkaita ja edullisia soittimia. Ja saapahn rasitusvammoja, jos ei ole liian kevytsoittoinen
Teijo K.
07.01.2006 21:17:29

rasitusvammoja,

Just niinkö kaikki kontrabasistit.
Munsta.
bize
07.01.2006 21:18:20

Kertokaahan kokemuksia että miten on kitaravahvistimet teidän kohdallanne hajonneet bassonsoittoon. Vetelin yks päivä semmosella rolandin mini cubella ja ei siinä mitään ongelmia tuntunu olevan.
bize
07.01.2006 21:19:34
Just niinkö kaikki kontrabasistit.

Ai mie niinkö kaikki kontrabasistit vai että niillä tulee käsiongelmia?
Teijo K.
07.01.2006 21:27:12

Ai mie niinkö kaikki kontrabasistit vai että niillä tulee käsiongelmia?

No siten, että en ole vielä löytänyt yhtään niin jousipyssyksi säädettyä sähköbassoa että sitä voisi verrata kontraan soitettavuudessa. Ja jos kerta jämäkäksi säädetystä sähköbassosta tulee kaikille automaattisesti rasitusvamma niin silloinhan kaikilla kontrabasisteilla on pakko olla rasitusvamma myös.
Munsta.
Teijo K.
07.01.2006 21:30:01

Kertokaahan kokemuksia että miten on kitaravahvistimet teidän kohdallanne hajonneet bassonsoittoon. Vetelin yks päivä semmosella rolandin mini cubella ja ei siinä mitään ongelmia tuntunu olevan.

Mulla hajos yksi patterikäyttöinen 3w minikitarastäkki kun lähdin mökille röytämään sen ja basson kanssa ja soiteltiin sitten aksutisten kitaroitten ja sen bassosydeemin kanssa pari vuorokautta ihan täysillä. Ja sitten se laite putosi järveen. Sitä ennen olin käyttänyt sitä laitetta menestyksellä useamman vuoden sähköbassolle vastaavissa tilanteissa.
Munsta.
Hughes
08.01.2006 15:56:04
Mulla hajos yksi patterikäyttöinen 3w minikitarastäkki kun lähdin mökille röytämään sen ja basson kanssa ja soiteltiin sitten aksutisten kitaroitten ja sen bassosydeemin kanssa pari vuorokautta ihan täysillä. Ja sitten se laite putosi järveen.

No onpa kumman heikkoa tekoa.. =D
MoParin saa kiinni vain toinen MoPar.
Ville81
10.01.2006 01:17:42
Stereoiden tai PA:n kautta on kyllä täysin kiellettyä soittaa bassoa. Hajoaminen on minuuteista kiinni.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Teijo K.
10.01.2006 01:27:10

Stereoiden tai PA:n kautta on kyllä täysin kiellettyä soittaa bassoa. Hajoaminen on minuuteista kiinni.

Vähästäpä sinäkin hajoat.

PA on tarkoitettu mm. basson toistamiseen. Kun sinäkin menet mille tahansa isommalle keikalle, niin yllätys yllätys, basso toistetaan siellä PA kamojen kautta kuultavaksi. Stereoiden kautta on lukuisat kerrat tullut itsekin soitettua tuntikausia. Ei ole vielä mennyt rikki. Eikä mene. Molemmilla noilla voi soittaa maailman tappiin eikä mitään hajoa, stereoiden kanssa tietty ei kannata keikalle suunnata.
Munsta.
Karlsson
10.01.2006 09:25:31
Vähästäpä sinäkin hajoat.

PA on tarkoitettu mm. basson toistamiseen. Kun sinäkin menet mille tahansa isommalle keikalle, niin yllätys yllätys, basso toistetaan siellä PA kamojen kautta kuultavaksi. Stereoiden kautta on lukuisat kerrat tullut itsekin soitettua tuntikausia. Ei ole vielä mennyt rikki. Eikä mene. Molemmilla noilla voi soittaa maailman tappiin eikä mitään hajoa, stereoiden kanssa tietty ei kannata keikalle suunnata.

Kyllä vaan useampi kaveri on saanut stereonsa bassolla / kitaralla paskaksi. Toiset osaa.
"Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)