On tässä tullut jokunen tovi bassoa soiteltua, ja tarkoitus olisi piristää soundia jonkunlaisilla helvetinkoneilla ^^ Olen miettinyt, josko ostaisi jonkun multiefektin taikka rakentelisi tarvikesalkkuun pedaalilaudan. Periaatteessa en kumminkaan tarvitsisi muuta, kuin Choruksen, Kompuran(?) ja särön. Sikäli, kun sakuun rakentelisin lankun, niin tarvitsisin seuraksi vielä luurivahvistimen tms. kun kotosalla tulee luurien kanssa soiteltua. Millaisia ratkaisuja teillä on, ja mitä mutikoita suosittelisitte. Multipeleistä olen katsellut Boss ME-50B:tä ja Toneworksin AX3000B:tä. Irrallismutikoista nuo Bossin ja Digitechin palikat ovat vaikuttaneet ihan toimivilta. Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle. |
Mulla toi Boss toimii ainakin hyvin luurisoittelussa. Siitä saa irti 3 hyvää säröä, hyvän wahin ja sit nää chorusflanger- jutut. Sitten kotikikkailua varten löytyy delayt ja muut ihme härpäkkeet. Enemmän hyötyä tosta on ollut keikoilla. Ei tartte roudaa mitään muuta kuin basso ja bossi, koska ihmeen hyvä linjasoundi tossa on. Saa hyvää soundia jo eq puolivälissä. Säätövaraa kyllä löytyy. Eli, jos multiefektin ostat, niin ei mulla ainakaan oo mitään syytä olla suosittelematta Bossia. Rikki sitä ei ainakaan saa, johtuen tankkimaisesta rakenteesta :) |
Rikki sitä ei ainakaan saa, johtuen tankkimaisesta rakenteesta :) Juu mulla on bosseista hyviä kokemuksia tuon kestävyyden suhteen. GT-3 kitara-lankku oli joskus, niin hyvin kesti. Samaten tuo mutikkaviritin on toiminut. Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle. |
Sikäli, kun sakuun rakentelisin lankun, niin tarvitsisin seuraksi vielä luurivahvistimen tms. kun kotosalla tulee luurien kanssa soiteltua. Erillisefektejä on kiva ostella, testailla ja pistää eteenpäin jos niikseen tulee. Tommonen multiefekti vois kuitenkin sun tapauksessas olla järkevämpi, sen avulla vois ikäänkuin tutustua efektien käyttöön. Ja olisi tuo himasoittelukin ehkä luontevampaa semmosen kanssa. Bossin ME-50 -kitarapaavo on ainakin hitsin hyvä laite, mun mielestä. |