Aihe: Budjetti 600, mitä hankitaan?
1 2
Hades
11.03.2006 17:49:49

Kaveri ei ole koskaan soittanut bassoa. Hänellä on 600e katto, ja sillä täytyisi herua kaikki tarvittavat.

Tyyppi ei siis ole menossa vähään aikaan mihinkään bändiin soittamaan ja hän asuu/soittaa kerrostalossa. Pitäiskö siis jättää vahvari ostamatta ja tyytyä esim. johonkin multiefektiin, jota voi tikata kuulokkeet päässä? Kelpaiskohan Peeringerin vamppi tällaseen? Silloin jäisi enemmän rahaa parempitatsiseen soittimeen. Onko jossain multiefektissä myös kliini sisääntulo, johon saisi sterkoista lyötyä signaalin? Olisi näet varmaan hyvä treenata niin, että sekä sterkat että basso tulisi kuulokkeista.
www.Emellan.net
Teijo K.
11.03.2006 17:52:43

Kaveri ei ole koskaan soittanut bassoa. Hänellä on 600e katto, ja sillä täytyisi herua kaikki tarvittavat.

Tyyppi ei siis ole menossa vähään aikaan mihinkään bändiin soittamaan ja hän asuu/soittaa kerrostalossa. Pitäiskö siis jättää vahvari ostamatta ja tyytyä esim. johonkin multiefektiin, jota voi tikata kuulokkeet päässä? Kelpaiskohan Peeringerin vamppi tällaseen? Silloin jäisi enemmän rahaa parempitatsiseen soittimeen. Onko jossain multiefektissä myös kliini sisääntulo, johon saisi sterkoista lyötyä signaalin? Olisi näet varmaan hyvä treenata niin, että sekä sterkat että basso tulisi kuulokkeista.

Ei se mitään multivatkaimia tarvitse, korkeintaan sellaisen pikkumikserin. Siihen saa lykättyä sitten levysoittimenkin ja saapi jammailtua mukana. 20-40€ kannattaa yrittää käytetty metsästää. Loput niin hyvään bassoon kuin rahalla saa. Käytettynä 550 eurolla saa noin 800-1000 hintaluokan basson.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
hollstro
11.03.2006 17:55:01

Tuolla hinnalla kaikki rahat bassoon. Oppii paremmin myös soittamaan kun soittaa ilman vahvistinta:
- turhat hälyäänet kuuluvat paremmin ja niitä oppii välttämään
- soittoon tulee voimaa kun pitää soittaa napakasti jotta kuulee basson
- oppii sen tosiasian että sähköbassokin on pohjimmiltaan akustinen instrumentti
J.Hollström
11.03.2006 17:55:23
Mighty Shade "Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä ammattiauttajaan, tuollainen agressiivinen mölli kuin sinä ajautuu, ellei jo ole, vaikeuksiin ja pahasti." -stenel
Hades
11.03.2006 18:05:50

Tuolla hinnalla kaikki rahat bassoon. Oppii paremmin myös soittamaan kun soittaa ilman vahvistinta:
- turhat hälyäänet kuuluvat paremmin ja niitä oppii välttämään
- soittoon tulee voimaa kun pitää soittaa napakasti jotta kuulee basson
- oppii sen tosiasian että sähköbassokin on pohjimmiltaan akustinen instrumentti

Olisi se varmaan hyödyllistä, mutta onhan se nyt kettumaista soitella ilman saundia. Tollaselle alottelijalle basson soittamisen ilo lähtee varmasti pitkälti juuri siitä saundista.

Tuosta tulikin mieleeni, että mitä olette mieltä akustisesta bassosta? Silloin ei tarvittaisi välttämättä mitään muuta kuin soitin.
www.Emellan.net
ozmo
11.03.2006 18:48:57 (muokattu 11.03.2006 18:51:32)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=95677

Tuo ja sitten joku parinkympin pikkumikseri.

E:Niin ja rahaa jää sitten vielä hyviin luureihin.
"What's the connection between American beer, and making love in a canoe? -They're both fucking close to water."
Overdozea:http://www.mikseri.net/artists/?id=49946
Pro Ulrich#1
TommiW.
11.03.2006 19:50:26
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=95677

Tuo ja sitten joku parinkympin pikkumikseri.

E:Niin ja rahaa jää sitten vielä hyviin luureihin.

Munsta ehkä vähän turhaa ostaa heti alkuun viiskielistä.
Ennemmin perusasiat kuasiin ensin.

Vaikka hyvä soitin tuo varmaan on, ei siinä mitn.
ozmo
11.03.2006 20:28:56
Munsta ehkä vähän turhaa ostaa heti alkuun viiskielistä.

No niin no, mielipiteitä on monia, musta se taas ei kuitenkaan ole kuin kieli siinä missä ne neljä muutakin.
"What's the connection between American beer, and making love in a canoe? -They're both fucking close to water."
Pro Ulrich#1
Hughes
12.03.2006 18:25:36
590€€tä bassoon ja kymppi piuhaan, jonka toisessa päässä on plugi ja toisessa päässä liittimet stereoiden AUXiin tai sen semmoiseen. Näin itse aloitin. Siitä saa luurikuuntelua ja kerrostalonaapuritkin vitt**ntuu tarvittaessa ihan varmasti.

Suosittelen halpisbassoista EKOja. Niitä saa ainakin Keravalta Intro-Musicista. 590€ saa tosin jo ihan ok basson käytettynä. Japsi-Fenkun tai jotain..
MoParin saa kiinni vain toinen MoPar.
Teijo K.
12.03.2006 20:18:59

No niin no, mielipiteitä on monia, musta se taas ei kuitenkaan ole kuin kieli siinä missä ne neljä muutakin.

No mie taas olen sitä mieltä, että 600€ hintaan voi käytettynä saada jo ihan laatubassonkin, mutta vain nelikielisenä. 5 kieliseen saa sitten jo laittaa lisää jos aikoo hyvän hankkia. Lisäksi kyllä olen kokenut se b-kielen hallinnan niin että se kuulostaakin joltain hitusen vaativampana kuin e-kielen. Että siinäkin olisin tällä kokemuksella valmis suosittelemaan myös nelikielistä ensin ja sitten kun kokemus karttuu halutessaan pohtimaan lisäkielien tarpeellisuutta.
ozmo
12.03.2006 21:06:47
No mie taas olen sitä mieltä, että 600€ hintaan voi käytettynä saada jo ihan laatubassonkin, mutta vain nelikielisenä. 5 kieliseen saa sitten jo laittaa lisää jos aikoo hyvän hankkia.

Kyllä ainakin itse olen sormeillut laatuvitosia hintaan abouttia toi 600€. Tietty jos ihan vimpan päälle huippupelin haluaa niin rahaa tiskiin vaan... :)

Lisäksi kyllä olen kokenut se b-kielen hallinnan niin että se kuulostaakin joltain hitusen vaativampana kuin e-kielen. Että siinäkin olisin tällä kokemuksella valmis suosittelemaan myös nelikielistä ensin ja sitten kun kokemus karttuu halutessaan pohtimaan lisäkielien tarpeellisuutta.

Ton ihan saman asian perusteella taas olen itse sitä mieltä, että mahdollisimman nopeesti vaan vitonen kouraan jos yhtään on halua lisätä alapään toistoa tulevaisuudessa. Jos taas jo heti aloittelijana tietää ettei ikinä tule tarvitsemaan niitä viittä matalampaa säveltä, niin mikäs siinä sitten. Toisaalta eipä se ylimääräinen kieli siinäkään tapauksessa haitta ole, hyvä siinä on vaikka peukkua leputtaa.
Meinaan olen niin monta "konkaria" tavannut jotka kiroo sitä, että kun vasta vuosien soittelun jälkeen ostivat viiskielisen, niin sen käyttöä ei sitten ikinä samalla lailla tullut sisäistettyä kuin niiden neljän muun.
Pro Ulrich#1
Hullu basisti
12.03.2006 22:20:56
Mun mielestä ei kannata heti ostaa viisikielistä, koska niiden kaulat tuntuu aika haloilta ja voi viedä soittoinnon mennessään aloittelevalta basistilta. Toisekseen mun mielestä ton 600 euron haarukkaan osuvissa viisikielisissä on usein luokattoman huono se H-kieli. Oon Arvan kanssa samoilla linjoilla noitten viisikielisten kaa.
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
Zarmo
12.03.2006 22:27:02

Tuosta tulikin mieleeni, että mitä olette mieltä akustisesta bassosta? Silloin ei tarvittaisi välttämättä mitään muuta kuin soitin.

Melkolailla eri soitin, kuin sähköbasso, miunsta.

Kiva peli kyllä
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
"treenit=homojen keikka" -sirdickyj
UUSI INTERSPECTIONAL-HITTI MUSANÄYTTEENÄ!
Teijo K.
12.03.2006 22:40:36

Kyllä ainakin itse olen sormeillut laatuvitosia hintaan abouttia toi 600€. Tietty jos ihan vimpan päälle huippupelin haluaa niin rahaa tiskiin vaan... :)

Munsta noissa halvemmissa vitosissa se voi muuten vielä kuulostaa ihan hyvältäkin, mutta se b- on kuin eri maailmasta.

Ton ihan saman asian perusteella taas olen itse sitä mieltä, että mahdollisimman nopeesti vaan vitonen kouraan jos yhtään on halua lisätä alapään toistoa tulevaisuudessa. Jos taas jo heti aloittelijana tietää ettei ikinä tule tarvitsemaan niitä viittä matalampaa säveltä, niin mikäs siinä sitten. Toisaalta eipä se ylimääräinen kieli siinäkään tapauksessa haitta ole, hyvä siinä on vaikka peukkua leputtaa.
Meinaan olen niin monta "konkaria" tavannut jotka kiroo sitä, että kun vasta vuosien soittelun jälkeen ostivat viiskielisen, niin sen käyttöä ei sitten ikinä samalla lailla tullut sisäistettyä kuin niiden neljän muun.

Mie olen sitä mieltä, että nelikielisellä onnistuu hyvän perustekniikan treenaaminen kaikkein nopeimmin. Kun se hyvä perustekniikka sitten on treenattuna, on ihan sama onko niitä kieliä 4 vai 6. Näin ainakin minulla. Monen basistin kanssa olen aiheesta keskustellut, eikä yksikään ole valittanut mainitsemastasi asiasta. Miun ikäluokan soittajista siis. Nyt miullakin on sitten 4 ja 6-kielisiä. Viitosia ei kyllä ole yhtään.

Eli nelosella ensin perustekniikka kuntoon ja käsiin voimaa, sekä sitä soittimen hallintaa. On tullut seurailtua paria kaveria jotka ovat heti sen viitosen hankkineet ja se ei ole ollut kauhean rohkeisevaa. 5-kielisen kaula on kuitenkin väkisinkin melkolailla jytympi yms. ongelmaa voi syntyä kun soittolihakset eivät ole vielä kehittyneet käsiin.

Mutta tämä on vain miun mielipide, kun on tätä tullut seurailtua jonkunaikaa.
ozmo
12.03.2006 23:33:10
Munsta noissa halvemmissa vitosissa se voi muuten vielä kuulostaa ihan hyvältäkin, mutta se b- on kuin eri maailmasta.

Siis käytetyistähän tässä koko ajan puhutaan eikö? Itse ainakin... Hyvä tinkaaja saa tuurista riippuen kuudella sadalla jo käytetyn tonnin basson. Ei ainakaan mun warressa ole yhtään eri maailmasta se b-kieli, päin vastoin se on vallan mainio, ja olen vastaavia (passiivimikeillä tosin) nähnyt tohon kuuteen sataan jopa saavan. Miten helvetin kalliilla vitosilla ihmiset oikein soittaa, kysynpähän vaan?? :D

Mie olen sitä mieltä, että nelikielisellä onnistuu hyvän perustekniikan treenaaminen kaikkein nopeimmin. Kun se hyvä perustekniikka sitten on treenattuna, on ihan sama onko niitä kieliä 4 vai 6. Näin ainakin minulla. Monen basistin kanssa olen aiheesta keskustellut, eikä yksikään ole valittanut mainitsemastasi asiasta. Miun ikäluokan soittajista siis. Nyt miullakin on sitten 4 ja 6-kielisiä. Viitosia ei kyllä ole yhtään.

Muutama ammattimuusikko on tota valittanut. Kai ne vaan on sit niin tunareita. Äläkä siis käsitä väärin, ei se "sisäistäminen" mistä puhun ole tekniikka kysymys.

Eli nelosella ensin perustekniikka kuntoon ja käsiin voimaa, sekä sitä soittimen hallintaa. On tullut seurailtua paria kaveria jotka ovat heti sen viitosen hankkineet ja se ei ole ollut kauhean rohkeisevaa. 5-kielisen kaula on kuitenkin väkisinkin melkolailla jytympi yms. ongelmaa voi syntyä kun soittolihakset eivät ole vielä kehittyneet käsiin.

Mutta tämä on vain miun mielipide, kun on tätä tullut seurailtua jonkunaikaa.

Mielipiteet sallitaan. Itse vaan väittäisin että sen perustekniikan saa kuntoon vitosella siinä missä nelosellakin. Kuitenkin kun ne samat neljä kieltähän siinäkin on. Aloittaa perusteista ihan normaalisti niinkuin nelosellakin, ainut vaan että sitten kynnys siihen viidennen kielen hallintaan on matalampi kun siihen pikkuhiljaa saa totutella.

Vitut jaksa tollasesta ruveta kinaa ku mielipiteitä nämä on. Enivei, olen puhunut.
Pro Ulrich#1
Niskamies
12.03.2006 23:53:30
Mielipiteet sallitaan. Itse vaan väittäisin että sen perustekniikan saa kuntoon vitosella siinä missä nelosellakin. Kuitenkin kun ne samat neljä kieltähän siinäkin on. Aloittaa perusteista ihan normaalisti niinkuin nelosellakin, ainut vaan että sitten kynnys siihen viidennen kielen hallintaan on matalampi kun siihen pikkuhiljaa saa totutella.

On siinä se viides kieli dempattavana kokoajan. Soittimen hallinta vaikeutuu huomattavasti. Huonolla soittajalla matala H-kieli humisee demppaamattomana ja pilaa muuten mahdollisesti hyvänkuuloisen soiton.

Nelikielisellä ei ole sitä "ongelmaa", ja soittimen hallinta on paljon helpompi.
More is more.
Teijo K.
13.03.2006 08:17:35

Siis käytetyistähän tässä koko ajan puhutaan eikö? Itse ainakin... Hyvä tinkaaja saa tuurista riippuen kuudella sadalla jo käytetyn tonnin basson. Ei ainakaan mun warressa ole yhtään eri maailmasta se b-kieli, päin vastoin se on vallan mainio, ja olen vastaavia (passiivimikeillä tosin) nähnyt tohon kuuteen sataan jopa saavan. Miten helvetin kalliilla vitosilla ihmiset oikein soittaa, kysynpähän vaan?? :D

En viitsi edes aloittaa Warwickeista. :)

Muutama ammattimuusikko on tota valittanut. Kai ne vaan on sit niin tunareita. Äläkä siis käsitä väärin, ei se "sisäistäminen" mistä puhun ole tekniikka kysymys.

Juu, tajusin kyllä. Mutta tekniikka kun on kohdallaan, se mielestäni mahdollistaa niitten muidenkin asioiden miettimisen. Ainakaan miulla ei mitään ongelmia sitten 6-kielisiin siirtymisessä ollut.

Niin mikä nyt sitten on nopeaa, mie taisin ekan keikan soittaa pari kuukautta senjälkeen kun olin saanut ekan oman sbasson. :)

Vitut jaksa tollasesta ruveta kinaa ku mielipiteitä nämä on. Enivei, olen puhunut.

Näinhän se on. En ole kyllä vain tätäkään keskustelua hahmottanut kinaamiseksi missään vaiheessa, vaan nimenomaan keskusteluksi. Sie ole kokenut asian noin ja mie näin.
ozmo
13.03.2006 09:57:46
On siinä se viides kieli dempattavana kokoajan. Soittimen hallinta vaikeutuu huomattavasti. Huonolla soittajalla matala H-kieli humisee demppaamattomana ja pilaa muuten mahdollisesti hyvänkuuloisen soiton.

Hääh, tota en kyl tajua et miten sen B-kielen saa edes humisee? Siis vaikka miten huono soittaja olis. Siinähän kun on peukalo oikeestaan koko ajan demppaamas...

Näinhän se on. En ole kyllä vain tätäkään keskustelua hahmottanut kinaamiseksi missään vaiheessa, vaan nimenomaan keskusteluksi. Sie ole kokenut asian noin ja mie näin.

Ei se vielä mitään kinaamista ollutkaan mut kirjoitellaanpas vielä pari viestiä... :) Meinaan eiköhän tässä ole jo tullut molempien mielipiteet selväks, eikä tämä keskustelu enää oikein voi edetä. Ja hyvä niin.
Pro Ulrich#1
Prowleri
13.03.2006 11:15:59 (muokattu 13.03.2006 11:19:20)
Vahvistin Ashdown Five Fifteen, 229€, ja basso Yamaha BB414, 345€. Rahdit 20€. Vitosella karkkia. Vot.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189311.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176962.html
Däigä!
Jesus Muerte
13.03.2006 12:58:43
Hääh, tota en kyl tajua et miten sen B-kielen saa edes humisee? Siis vaikka miten huono soittaja olis. Siinähän kun on peukalo oikeestaan koko ajan demppaamas...

Kyllä se vaan tuntuu onnistuvan. Minulla on ihan omakohtaistakin kokemusta asiasta, kun bändin kanssa oltiin aikoinaan demoa tekemässä. Vaikka peukalo B-kielellä olikin demppaamassa, silti se humina kuului sieltä. Piti sitten soittaa parit kohdat uusiksi ja demppailla vielä huolellisemmin ja myös otelautakädellä tilanteen salliessa.

Kyseessä oli silloin ensimmäinen vitoseni, jota olin soitellut muutaman kuukauden ennen demotussessioita. Nelosia olin jo parisen vuotta rämpytellyt.

Treeneissähän tuota ei edes kuule, mutta nauhoitettuna sen kyllä huomaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)