Aihe: Uudet kamat
1
esukki
18.03.2006 22:41:19
Ajattelin siirtyä pikkuhiljaa hieman parempiin basso kamoihin jotta saan nuo Harley-Bentonin roskat pois.Ajattelin näitä kamoja

Yamaha RBX-375

http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=21860f93c6af9aca4ea308911840a304

Behringer BX600

http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … sn=21860f93c6af9aca4ea308911840a304

onko kellään kokemuksia/tietoa näistä kamoista täysiä roskia vai asian ajavia kamoja?
Dropped C
18.03.2006 22:54:34
Osta ihmeessä tämä mielummin tuolta Tohmannilta kuin tuo Behku ja kerro miltä kuulosti:

http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=a36e12b68bf3524dd77a8b6e1d1f69be

Tuskin voi ainakaan olla huonomman kuuloinen kuin kyseinen Behku.
Mikho89
18.03.2006 23:08:30

Eikös se nyt ole aivan yks ja sama onko behringeriä vai benttonia
"A drummer is a musicien´s best friend" ehehee
Sampo-Ukko
18.03.2006 23:58:25
Minkälaiseen tarpeeseen tulee ko. vehkeet? Bändisoittoon? minkä tyylistä musiikkia olisi tarkoitus soitella?Melkein suosittelisin ostamaan tuosta yamahasta nelikielisen mallin jos ei viis kielinen ole pakko-ostos. Itselläni on vanhempi malli jammun samaa sarjaa(rbx370a) ja juuri tuo kyseinen rbx375. Täytyy sanoa että mielummin läiskin menemään sillä nelikielisellä.Mutta minulla nyt on niin tyngät sormet että hyvä että ylettää h-kielelle...

Soundista en sano mitään mielestäni molemmat jammuni on kovin neutraalit soundiltaan, vähän jopa ilmeettömät, mutta tuo 370 on muuten kovasti minun mieleen!
L_Laiho
19.03.2006 00:50:25
Tuo basso on ihan asiallinen peli, ainakin minun mielestäni. Halvempaa ja kalliimpaa RBX:ää olen kokeillut, ja molemmista olen pitänyt. Tuosta mulla ei ole omaa kokemusta.

Yhdellä Behringerillä olen soittanut(se 120w combo), ja jäi vähän *tuhmasana* maku. Vaikutti aika hepposelta peliltä, esim potikoiden suhteen. Mitä olen juttuja KUULLUT olen saanut semmoisen kuvan, että tekniikka reistailee melko äkkiä, kun combo on "ajettu sisään". Onhan ne tosin halpoja, joten voi ostaa joka vuosi uuden ^^ .

Itselläni on tuo Fenderin rumble 100-halpis combo, ja olen ollut tyytyväinen. Irtoaa t-kaupasta 311 eurolla, eli kannattaa miettiä, säästääkö vielä jokusen tovin ja vilkuilee jotakin hitusta laadukkaampaa.

Kannattanee selailla myös käytettyjä. Torilla taisi olla joku Yamaha kaupan, en muistä mikä, mutta RBX sarjaa kumminkin.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
Funkie
19.03.2006 01:02:53 (muokattu 19.03.2006 01:04:46)

Jos kotisoittoon oli tarkoitus käyttää, niin tuo Behringer on aivan takuulla sopiva sinulle. Minulla on ollut tuollainen kotikäytössä ja joissakin treeneissä, mökää lähtee sopivasti. Mutta kuten edellisessä kommentissa sanottiin, että tuossa 120-wattisessa on ongelmana nuo napit ja namiskat kun ne on niin hepposia, niin tässä on sama ongelma. Se on myös kokoisekseen aika painava (20kg). Mutta silti voin suositella tuota, kun se on muilta osin niin kestävä ja luotettava. Luulisin myös, että saat tarpeeksi hyvät soundit sillä.
esukki
19.03.2006 11:33:17
Juu no kotisoittoon olin tuota comboa aatellu ehkä pieni muotoseen bändin kanssa treenailuun. Juu torilla oli myynnissä RBX-374 mutta tuo on itse asiassa sellanen juttu että 5-kielinen sopii mulle paremmin ja sellasen meinaan ostaa.

Nyt selvis että tosta bassosta ei kellään mitään valittamisen ainesta joten aattelin sen ostaa mutta mitä muita comboja voisitte suositella suurinpiirtein tuon kokoisia?
Jimoleon
19.03.2006 11:37:35
Mulla on toi Behringer BX600:nen ja jos sä haluut "parempia" kamoja, niin suosittelen kääntämään pään vaikka tonne Gallien Krugerin tai Fenderin suuntaan. Ääntä siitä kyllä lähtee (vähän liikaakin himakäyttöön) mut saundi ei oo mistään parhaimmasta päästä...
"The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)