Jimoleon 01.02.2006 10:49:14 | |
---|
Oon tässä mietiskelly mikkisysteemejä ja mulle tuli sellanen ihmeellinen setuppi mieleen, et ois kolme mikkiä: eka sellanen musarimikki lähellä tallaa, sit ois presarimikki ja vikaks vielä jatsari. Kaikki aktiivissa siis. Siihen lisäis vielä sellasen switchin millä voi käyttää eri yhdistelmiä niistä eri yhdistelmiä niistä. Onko tää mitenkään toteuttevissa oleva idea? "The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything" |
balzary 01.02.2006 10:51:14 | |
---|
Miksei se olisi mahdollista. Olisiko järkevää sitten olla erilliset on/off-kytkimet jokaiselle mikille? |
Jimoleon 01.02.2006 11:24:38 | |
---|
Ajattelin vaan et jos ois ne kaikki yhdistelmät siinä yhessä switchissä, niin voi laittaa vielä jonku balance-potikan siihen lisäks... "The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything" |
balzary 01.02.2006 11:40:44 | |
---|
Ajattelin vaan et jos ois ne kaikki yhdistelmät siinä yhessä switchissä, niin voi laittaa vielä jonku balance-potikan siihen lisäks... jaa-a, mitenkähän sitä balancepotikalla säädettäisiin kolmea mikkiä... mun mielestä kolmen mikin on/off-ratkasulla saa jo aika kirjon eri soundeja. Ettei menisi turhaksi säätämiseksi muuten. Tai heität vaan 3 x vola bassoon |
omarklah 01.02.2006 12:02:22 | |
---|
Tää sit sanois tälleen... |
pardy 01.02.2006 12:42:07 | |
---|
Oon tässä mietiskelly mikkisysteemejä ja mulle tuli sellanen ihmeellinen setuppi mieleen, et ois kolme mikkiä: eka sellanen musarimikki lähellä tallaa, sit ois presarimikki ja vikaks vielä jatsari. Kaikki aktiivissa siis. Siihen lisäis vielä sellasen switchin millä voi käyttää eri yhdistelmiä niistä eri yhdistelmiä niistä. Onko tää mitenkään toteuttevissa oleva idea? Sanoisin että kaks musarimikkiä vierekkäin ja vapaat kelojen säätömahdollisuudet ni siinä on jo melekosen laaja paketti. Tuli varmaan noin kokonaisuudessaan helpommaksikin selkeesti kuin tollanen mainitsemasi hässäkkä. |
saikkpe 01.02.2006 15:05:38 | |
---|
Sanoisin että kaks musarimikkiä vierekkäin ja vapaat kelojen säätömahdollisuudet ni siinä on jo melekosen laaja paketti. Tuli varmaan noin kokonaisuudessaan helpommaksikin selkeesti kuin tollanen mainitsemasi hässäkkä. Mitäs jos vielä vähän yksinkertaistettaisiin? Löytyisi sitten valmiina Ernon Pallosta. http://www.ernieball.com/mmonline/t … chinfo/controls/cfd_Stingray_HH.pdf "Bassohan on lyömäsoitin." |
omarklah 01.02.2006 15:13:12 | |
---|
Tää sit sanois tälleen... |
hollstro 01.02.2006 23:07:51 | |
---|
Sanoisin että kaks musarimikkiä vierekkäin ja vapaat kelojen säätömahdollisuudet ni siinä on jo melekosen laaja paketti. Tuli varmaan noin kokonaisuudessaan helpommaksikin selkeesti kuin tollanen mainitsemasi hässäkkä. Eli Sabre. Siinä voi molempien mikkien kelat puolittaa ja yhdistellä eri kombinaatiota. Paras Musari. |
rijopu 01.02.2006 23:11:39 | |
---|
Sanoisin että kaks musarimikkiä vierekkäin ja vapaat kelojen säätömahdollisuudet ni siinä on jo melekosen laaja paketti. Tuli varmaan noin kokonaisuudessaan helpommaksikin selkeesti kuin tollanen mainitsemasi hässäkkä. Aivan samaa mieltä. Muutamassa tekemässäni bassossa on ollut tuolla periaatteella mikit ja säätövaihtoehtoja on ollut hurjasti. (ja kuitenkin lopulta soittelee vaan muutamalla asennolla!) |
fox 02.02.2006 02:13:19 | |
---|
mun mielestä kolmen mikin on/off-ratkasulla saa jo aika kirjon eri soundeja. Ettei menisi turhaksi säätämiseksi muuten. Tai heität vaan 3 x vola bassoon Tai tekee biampingit niinku Billy Sheehan.. |
Jimoleon 19.03.2006 18:53:25 | |
---|
Miten sen sitten virittäis? Ku esimerkiks useimmissa etuasteissa (Aguilar, Seymour Duncan) ei tarjottu tarpeeks piuhoja laittaa kolmea erillistä volapotikkaa... "The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything" |
Jimoleon 20.03.2006 12:55:28 (muokattu 20.03.2006 12:55:47) | |
---|
Sori, mulle tietämättömälle selitettiin jo tää asia... "The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything" |
Aki 21.03.2006 02:45:32 | |
---|
Jos mä lähtisin multibassoa tekemään, pistäisin mieluummin just ihan aitoa asiaa enkä puolitettavia humppareita. P-mikin soundi "oikeassa sijainnissa" on ihan omansa, sitä ei muilla meiningeillä saavuteta. Mä haluaisin PMJ-mikitetyn basson. Eli se jaskari olis tallan puolella. Musarimikki kun on Stingrayssa enemmänkin keskellä kuin tallamikin paikalla. P-mikki olis sarjaankytkettynä P, rinnankytkettynä hämy-J. Sit sais ihan rehellisen P:n, M:n, ja vähän epärehellisen J:n. Musarille siis tietty rinnan-sarjaan-split. Tai sit P:n tilalla olis hurinaton J joka ois normaalisti rinnan, ja sen sais sarjaankytkennällä tuhdinnettua P-maalimaan.. :) |
Jimoleon 21.03.2006 09:45:57 | |
---|
Pystyyks noita sarjaan/rinnan liitoksia tekemään itekseenkin, vai vaatiiks se ihan ammattilaisen taitoja? Ajattelin vaan tilata Warmothilta osat ja koota soittimen omin avuin... "The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything" |
kalzu 21.03.2006 10:00:01 | |
---|
G&L:n bassoissa on kans monipuoliset säädöt: http://www.glguitars.com/tribute/instruments/L-2500/index.asp Kuin myös tuossa linkin Tribute sarjan bassossa... Itselläni on juuri tuo GL Tribute L-2500. Soundimahdollisuuksia on kyllä mielettömän paljon, ei ole vielä tullut sellaista tilannetta, että olisin kolmatta mikkiä tarvinnut. Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.) |
Aki 23.03.2006 01:49:06 | |
---|
Pystyyks noita sarjaan/rinnan liitoksia tekemään itekseenkin, vai vaatiiks se ihan ammattilaisen taitoja? Ajattelin vaan tilata Warmothilta osat ja koota soittimen omin avuin... Jos tiedät mitä tehdä kun toisessa kädessä on kolvi, toisessa tinaa, ja sylissä törröttävä piuhanpätkä, ni kyllä onnistuu itse. |
Jimoleon 23.03.2006 16:05:34 | |
---|
Jos tiedät mitä tehdä kun toisessa kädessä on kolvi, toisessa tinaa, ja sylissä törröttävä piuhanpätkä, ni kyllä onnistuu itse. Kyllä mulla jotain epämääräsiä muistoja vitosluokalta on... :P "We've got mohawks and we're coming to you to chop it up!" -Anthony Kiedis |