Henu84 02.02.2018 15:37:11 | |
---|
Hei. Päätin innostua 10vuoden tauon jälkeen kaivamaan yamahani pölyisestä arkusta, viemään sen trimmaukseen kiiras instrumenttiin ja seuraava vaihe olisi hyvän bassokombon valinta. Tässä vaiheessa putosin kärryiltä ja halu olisi löytää laadukas, kestävä ja näppärän kokoinen soittopeli. Lähinnä kotona rämpyttelyä ja perheen paetessa kotoa, volumet kaakkoon ja kännissä todeta itselleen "miten mahtava basisti olenkaan". Lähinnä budjettina olen ajatellut 1000€ ja alustavasti olen tsiikaillut seuraavia: Markbass Mini CMD 121P Markbass Mini CMD 151P TC Electronic BG250-115 MkII Tuommoiset vaihtoehdot ovat tulleet vastaan ja toivoisin kun, että teiltä arvon muusikot saisin jonkinlaista kommenttia ja perusteluita bassokombon valintaan. Ehdottakaa toki, jos mielessämme on jokin ehdottoman hyvä värkki tiedossa. Kiitos. |
jazzitukka 02.02.2018 22:24:19 | |
---|
Mulla on ollut jo monta vuotta tuo MB mini cmd 12p. Sanoisin, että on kyllä hinta-laatu-paino-suorituskyky-suhteeltaan kova kone. Voin lämpimästi suositella. |
Henu84 03.02.2018 09:39:23 | |
---|
Hieno homma. Eniten mietityttää marbassien välillä käytännön erot 151p ja 121p malleissa. Tosin vertailua tehdessä, tuli vielä esille Fender Rumble 500 ja Gallien Krueger MB150S-112 III. Tosin vielä on esiintynyt "Peavey tour tnt 115" keskusteluissa, mutta en ole siitä paljoa tietoa löytänyt. Oletan kuitenkin, että mainitsemani bassokombot ovat ihan laatupelejä ja luulen ettei suuria eroja ei loppupeleissä ainakaan kotikäytössä ilmene. Mahdollisesti, jos soittokärpänen iskee oikein kunnolla, niin laajennus mahdollisuus olisi plussaa. Henkilökohtaisesti iloa tuottaa, kun ilma liikkuu ja hyväsaundista mökää irtoaa lujaa. |
anapena 03.02.2018 15:26:30 | |
---|
Katselin eilen pikaisesti torin tarjontaa, ja taisi siellä noita merkkejä vilahdella. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Henu84 05.02.2018 21:03:17 | |
---|
Ämpyilyn ja speksien vertailun jälkeen lähti MarkBass 151P tilaukseen. Loppuviikkoa odotellessa... |