Aihe: Bassopaketit keltanokille?
1
Ancie
30.03.2006 01:27:17
Monta kertaa on silmiin osunut seuraavanlainen bassopaketti

Squier Affinity P Bass Guitar
Fender Rumble 15 Amp
Headphones
Bag
Lead
Strap
Tuition Material
Hintapyyntö on siinä 400 jevron luokkaa..

Kannattaako aloittelevan basistin edes harkitakaan kyseistä pakettia? Mitä ylipäänsä kannattaa tietää/kysyä ennen kuin menee ostaan ensimmäistä bassoa?
-All for one and each man (or woman) for himself (or herself) =)
Hulkster
30.03.2006 07:31:34
Torilta.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=100420

on takuulla parempi "paketti". Oon soittanu samanlaisella bassolla ja vaikutti hyvältä.
Johannes_t
30.03.2006 08:50:10

Toi torilta löytyvä setti on erittäin käyttökelpoinen, tsekkaa se.
L.Ruoska
30.03.2006 16:47:24 (muokattu 30.03.2006 16:50:57)

Ostaisin mieluummin vaikkapa torilta nämä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=100254 - Yamaha RBX370A
http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_hb80b_prodinfo.html - Harley Benton 65W-combo

400€ on järjetön summa bassosta jota vihaat ensihetkestä lähtien ja vahvarista jonka kyykyttää vaikka Anttilan kotistereoilla. Kannattaa satsata bassoon, vahvari ei vaikuta sun soittotaitoihin ja keikoilla voit useimmiten soittaa mestan/toisen bändin kamoilla.

Jos bassokitara on hyvä niin se nopeuttaa sun oppimista, vaikket välttämättä itse osaakaan sitä heti sanoa mutta huomaat sen vuoden parin päästä kun yleisesti "aloittelijabassoiksi" leimatut soittimet tuntuu todella pölkyiltä ja laaduttomilta ja itselläs on alusta asti ollut vähä fiksumpi laite.

Ton vahvarin tiedän hintaisekseen kelvolliseksi, oon soitellu joitakin kertoja tuollaisella. Hyvät liitännät ja halpa hinta puhuu puolestaan taipumaan tollaseen jos et nyt missään erityisen äänekkäässä trashibändissä meinaa vedellä.

Toi käytetty Yamaha RBX370A taas on huomattavasti boostattu versio Yamahan peruskapulasta, 270:stä joka maksaa uutenakin yli 200€. Aktiivisäädöt ja siistin näköinen peli, hyvä soittaakin. Jos tunnet että voisit muutaman kympin vielä laittaa lisää niin osta vaikka tää Yamaha RBX374: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-170750.html.

Jos tilaisit Thomannilta vaikka tuon RBX374-basson, HB:n combon, kitarapiuhan ja olkahihnan niin toimituksineen koko roska tulis maksamaan 437,15 euroa. Saat jotain huomattavasti parempaa kun toi Squierin kakka basso ja säälittävä säästölippaan kokoinen vahvari.

Edit: Kannattaako aloittelevan basistin edes harkitakaan kyseistä pakettia?
Ei tuohon hintaan ikimaailmassa. Mulla on ollu tuollane Affinity P-Bass joskus ja on se kyllä tosi pölkky, älä ota.

Mitä ylipäänsä kannattaa tietää/kysyä ennen kuin menee ostaan ensimmäistä bassoa?
Et voi mitenkään oikeastaan ensikertalaisena tietääkään mistä tulet pitämään jne, parasta on olla joku kokenut kaveri mukana tai tuttu myyjä johon luotat. Tai sitten kysyt täältä m.netistä ja ostat Thomannilta =)
KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
JK
30.03.2006 19:01:15 (muokattu 30.03.2006 19:02:13)
Pakko hiukan avautua.

400€ on järjetön summa bassosta jota vihaat ensihetkestä lähtien ja vahvarista jonka kyykyttää vaikka Anttilan kotistereoilla. Kannattaa satsata bassoon, vahvari ei vaikuta sun soittotaitoihin ja keikoilla voit useimmiten soittaa mestan/toisen bändin kamoilla.

Tästä olen samaa mieltä. Etenkin jos tuon 400 euroa laittaa "sokkona" Thomannilta tilattuun Koreaosastoon. Hyvin äkkiä huomaa että sähköpuoli hurisee, potikat jää käteen, virityskoneisto fuskaa ja nauhan päät rupeaa ensimmäisen talven jälkeen törröttämään ja repimään käsiä soittaessa.

Kyselijä (topicin aloittaja) on kuitenkin käsittääkseni aloittelija, joten tuohon bassoon kannattaa oikeasti satsata. Tuskin heti aloittaessaan kannattaa miettiä keikkajuttuja. Mielummin vahvistin, jonka kanssa voi vaikka kuulokkeilla muita häiritsemättä harjoitella rauhassa.

Toi käytetty Yamaha RBX370A taas on huomattavasti boostattu versio Yamahan peruskapulasta, 270:stä joka maksaa uutenakin yli 200€. Aktiivisäädöt ja siistin näköinen peli, hyvä soittaakin. Jos tunnet että voisit muutaman kympin vielä laittaa lisää niin osta vaikka tää Yamaha RBX374: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-170750.html.

Niinpä. Jos basso maksaa uutena noin 200 euroa niin siltä ei todellakaan voi hirveästi vaatia.

Tämä ei ole myyntipuhetta (vaikka tuo muutaman yllämainitsema paketti on juuri minulla myynnissä)

Basso joka on minulla myynnissä on jostain 70/80- luvulta jolloin Japaninpojat tekivät laadukkaita soittimia. Soitin on siis liki 30 vuotta vanha. Itselläni on kerennyt olla muutama basso aikojen saatossa ja väitän jotain niistä ymmärtäväni.

Tuo minulla myynnissä oleva basso on puiltaan (kaula ja body) soivuudeltaan, mikeiltään, raudoiltaan (virityskoneisto + talla) noin 7 kertaa parempi kuin tämänpäivän 200-400 euron uudet bassot. Jos vastavan tasoista bassoa lähtisi nyt kaupasta uutena etsimään niin äkkiä liikutaan 1000 euron hinnassa.

Miksi sitten myyn:
Bassoja on jo riittävästi, vähennän kalustoa muutenkin. En myy kyseistä bassoa ostaakseni paremman enkä rahapulassa enkä sen vuoksi että se olisi huono. Tuo basso saa mennä nyt, katsotaan lähteekö muita perässä. Ja ihan hyvillä mielin voin tuon basson myydä aloittelijallekin, ketään ei ole tarkoitus "kusettaa"

Kasasin tuohon myynti-ilmoon paketin, jolla pääsee hyvin alkuun bassonsoiton ihmeellisessä mailmassa. Ei tarvitse sitten joka nippeliä erikseen lähteä etsimään.
Novis_3
30.03.2006 23:51:49
Basso joka on minulla myynnissä on jostain 70/80- luvulta jolloin Japaninpojat tekivät laadukkaita soittimia. Soitin on siis liki 30 vuotta vanha.

Jepjep, kaverilla samainen superbass ja sillä aika paljon soittaneena voin sanoa, että laatupeli on kyllä. Vähän "omituisen" tuntonen tuo kaulan profiili verrattuna omaan RBX:n vermeeseen, mutta jumanleissön ku on helppo soittaa. Ja se bodin muoto on kans aika vekkuli, mutta mitä väliä jos muuten tuntuu hyvältä käsissä ja korvissa.
Pygmy Gorillas - plays the music of Frank Zappa
tmuikku
31.03.2006 01:13:07
Jepjep, kaverilla samainen superbass ja sillä aika paljon soittaneena voin sanoa, että laatupeli on kyllä. Vähän "omituisen" tuntonen tuo kaulan profiili verrattuna omaan RBX:n vermeeseen, mutta jumanleissön ku on helppo soittaa. Ja se bodin muoto on kans aika vekkuli, mutta mitä väliä jos muuten tuntuu hyvältä käsissä ja korvissa.

Jea, minultakin ko superbasso löytyy. Todellakin helpposoittoinen peli ja saundikin miellyttää. Painaa tosin tonnin ja ulkonäkö on hiukan perinteisestä poikkeava :) Joka toki on plussaa ainakin mun mielestä..
Amatööri, basisti.
rijopu
31.03.2006 07:48:17
Tämä ei ole myyntipuhetta (vaikka tuo muutaman yllämainitsema paketti on juuri minulla myynnissä)

Ai ei ole myyntipuhetta... Ja hymiöö perään. Mitä vikaa on myyntipuheessa jos se on ihan rehellistä ja fiksua.

Mutta totta. Jos olisin tuore basisti, tarttuisin kyllä tuohon pakettiin. Vahvistin siinä jää jossain vaiheessa jalkoihin, mutta basso ei välttämättä koskaan.
rUSTED
31.03.2006 12:28:33 (muokattu 01.04.2006 15:51:43)
Meikälläki oli muutama vuos sitte alotelllessa sellanen vanha 100wattinen, ja ostin viime kesänä uuden basson ja siinä samassa warwickin 20wattisen combon, ja voin sanoa että riittä hyvin kotona soittoon.
Ei tarvi enää käyttää jtn kakka rätisevää parikytävuotta vanhaa yamahaa, ja "keikoilla" tai erilaisissa tilaisuuksissa saa koululta yleensä meikä ainaski lainaan isompaa vahvaria.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)