Aihe: Perusasiat Basson soitossa
1
HansJ
28.03.2006 01:02:11
Nyt on kaikki tarpeellinen kama hankittu ja soittamiseen on siirrytty. Soittaminen on ollut lähinnä tabulatuureista ja GPllä reenaamista. Koska haluan kehittyä loistavaksi basistiksi, haluaisin tietää mitä ihmettä ovat intervallit,skaalat-basson soitossa. Joten jospa joku isompi ja viisaampi ihminen jaksaisi tarinoida minulle kaiken perustiedon basson soitosta tai kitarasoittimista yleensä, koska itse en täältä foorumista semmoista löytänyt. Kiitoksia.
Nelikielipiru
28.03.2006 08:36:15

Nyt on kaikki tarpeellinen kama hankittu ja soittamiseen on siirrytty. Soittaminen on ollut lähinnä tabulatuureista ja GPllä reenaamista. Koska haluan kehittyä loistavaksi basistiksi, haluaisin tietää mitä ihmettä ovat intervallit,skaalat-basson soitossa. Joten jospa joku isompi ja viisaampi ihminen jaksaisi tarinoida minulle kaiken perustiedon basson soitosta tai kitarasoittimista yleensä, koska itse en täältä foorumista semmoista löytänyt. Kiitoksia.

Tuolta aloitteliat ja musiikin teoria ja säveltäminen palstoilta löytyy kyllä aikas hyvät FAQt aiheista. Ja noi skaalat on basossa ihan samat kun kitaralla, siis äänellisesti toki eri paikoista osittain pitää soittaa mutta tutkippas noi läpi ensin....

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=39&t=24161

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=39&t=17819

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=39&t=24411

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=39&t=26768

Lue noi läpi ja noista palstoilta löytyy HAKU toiminnolla todella paljon lisää.
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Boxeri
28.03.2006 12:09:22
Yksi perus asia on että ihan ensimmäiseksi opettelet käyttämään hakua......
Vasta sitten kytket virrat vermeisiin kun olet löytänyt sen mitä mahdollisesti etsit jotta kalliit KWh:t eivät kulu hukkaan.. Niih.
"Alkoholi maistuu ja asiat tuntuvat luistavan" : Aki Kaurismäki : Varjoja paratiisissa
Jimoleon
28.03.2006 12:16:19
Katsos, me täällä Bassot -palstalla olemme HYVIN tarkkoja tuollaisista muotoseikoista. Emme hyväksy joukkoomme aivan ketä tahansa.
"The secret of success is knowing who to blame for your mistakes"
HansJ
28.03.2006 12:22:10
Kiitoksia. Hakukonetta olisin käyttänyt, mutta omalla koneellani se ei jostain syystä toimi.
Karlsson
28.03.2006 12:32:02
Katsos, me täällä Bassot -palstalla olemme HYVIN tarkkoja tuollaisista muotoseikoista. Emme hyväksy joukkoomme aivan ketä tahansa.

Ai ei vai?
"I had to. I was drunk." -Vivian
Samu S.
28.03.2006 12:34:28

Ketkä me?
pehko
29.03.2006 21:50:23
Emme hyväksy joukkoomme aivan ketä tahansa.

sitten ihmettelen, että miten helvetissä mun on annettu tänne kirjotella...tai ylipäätänsä koko m.nettiin....
Shit In My Mouth And Call Me Your Sister
Virtuaalikitaristi
30.03.2006 14:50:07
Soitat mikä kuulostaa hyvältä.
Kokeilemalla se selviää.
Siinä bändin kanssa soitellessa sitten sormitekniikka/plekutekniikka kehitty ja korva sanoo mikä kuulostaa hyvältä ja mikä ei.
Nelikielipiru
30.03.2006 15:57:48

sitten ihmettelen, että miten helvetissä mun on annettu tänne kirjotella...tai ylipäätänsä koko m.nettiin....

No nyt se sitten loppuu kun kerjäsit..
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Jimoleon
30.03.2006 19:40:56

Ni!
"The secret of success is knowing who to blame for your mistakes"
pehko
31.03.2006 18:05:32

hyvä hyvä
Shit In My Mouth And Call Me Your Sister
maelstrom
31.03.2006 19:53:31
Tässä voisi kiteyttää:
Pitää opiskella bassoslangi eli tyhjänjauhaminen ja off-topic.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Samu S.
31.03.2006 20:05:18
Tässä voisi kiteyttää:
Pitää opiskella bassoslangi eli tyhjänjauhaminen ja off-topic.

Sullahan on aika hyvin hallussa nuo. Jatka samaan malliin!
"Start every day off with a smile and get it over with." - W.C. Fields
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)