rhalf 27.03.2006 08:26:53 | |
---|
Morjens. Osaisko joku auttaa mun nupissa ilmenevässä ongelmassa. Eli nuppina on Warwickin Profet 3.2 ja ongelma on seuraava. Kun kytken bassoni pedaalin kautta nuppiin alkaa basson volumenamikan käännön jälkeen kauhea särinä ja sirinä kaiuttimissa. Bassossa en usko vian olevan, koska kokeilin kahta eri bassoa ja molemmissa tai molemmilla tuo sirinä ilmaantui. Pedaalinkin uskoisin olevan ehjä, koska sitä ei ole kolhittu ja patteritkin ovat uudet. Eli vikä löytyy todennäköisesti nupista. Eli voisiko sieltä olla jokin komponentti irronnut liitoksestaan tai jotain vastaavaa. Saksaan en aio nuppia kyllä lähettää tuntien niiden toimitusajat siellä. Paria kuukautta ei ole mulla varaa odottaa nupin remonttia. Jos joku osaa sanoa jotain asiaan liittyen olisin erittäin kiitollinen. |
Antti1 27.03.2006 09:04:32 | |
---|
Jos poljin ei ole paalla ja surisee, niin vika on varmasti polkimessa, ei nupissa. Olettaen, etta ilman sita poljinta ei surise ja hurise. Mika poljin sulla siina nupin edessa on? The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
rhalf 27.03.2006 09:12:29 | |
---|
Poljin on Bossin ODB-3 säröpedaali. Se kuitenkin ihmetyttää ton polkimen kohdalta, kun soitan sillä kotona combon kautta ei tuota sirinää kuulu ollenkaan. Johtuuko sitten suuremmista äänentasoista treeneissä, en tiedä. |
Antti1 27.03.2006 09:15:27 | |
---|
Jaa siis se sarisee vain siina nupissa? No sitten vaikuttais silta, etta sa saatat yliohjata sita vahvaria niin paljon ja rokittaa kovalla voluumilla, etta hairiot kuuluu lapi. Millaista se surina ja rutina on? Kuvaile vahan. Pista myos kayttamiasi asetuksia pedaalista ja nupista, jos muistat ulkoa. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
rhalf 27.03.2006 10:47:11 | |
---|
Säädöt voin ilmoittaa kunhan ensiksi pääsen kotiin töistä. Ainoa ihmetykseni säätöihin perustuen on se, että säädöt on olleet samoina useita kuukausia mutta sirinä alkoi vasta perjantaina. Äänenä tuo sirinä on sellaista surinaa ja sirinää joka pysyy koko ajan saman tasoisena voimakkuudeltaan. Se haittaa soittoa huomattavasti, koska volumea ei voi näin ollen kääntää bassosta auki. Huminaa on pedaalista ilmennyt sen käyttöönotosta asti mutta se on aivan normaalia. En tiedä onko joku sitten huudattanut nuppiani täysillä (clip nuppi täysillä) jolloin nuppi ei rajoita mitään ääntä. Volumetkin minulla on jatkuvasti puolessa välissä. |
Novis_3 27.03.2006 11:36:57 | |
---|
Välikymysys, oothan kokeillu myös ilman sitä pedaalia..? Eli basosta suoraan nuppiin yhdellä piuhalla? Ja sirinä sen kun jatku. |
rhalf 27.03.2006 12:00:55 | |
---|
Testaan tänään illasta kaikkea mahdollista nupilla ja koetan etsiä häirölahteitä sekä muita asiaan vaikuttavia asianhaaroja. Huomenna olen viisaampi ja samalla jaan tietoni myös tänne. |