januz 30.03.2006 23:05:07 | |
---|
Eli miten pelittäisi tavallinen PA-käyttöön tarkoitettu trankkunuppi voimanlähteenä bassokamoille? Noita kun saa melkosen halvalla, joista sillattuna saa jotain yli 400w. Jos käyttää hyvää bassoetusta, on nuppi muutenkin lähinnä pelkkänä päätteenä.. Onko syitä miksei onnistuisi? "Kun muut kuunteli tarhassa Ti-Ti-Nallea, mä kuuntelin Napalm Deathia." -Julle R., joulukuussa 2005 |
balzary 30.03.2006 23:07:51 | |
---|
Hyvin toimii. |
Karlsson 30.03.2006 23:08:20 | |
---|
Hyvin toimii. Näi tekee. "I had to. I was drunk." -Vivian |
chief 30.03.2006 23:43:19 (muokattu 30.03.2006 23:44:10) | |
---|
Yks lievä ongelma voi olla se että kaikki bassoetuset eivät välttämättä anna tarpeeksi vahvaa signaalia ulos jolloin päätteestä jää tehoja käyttämättä. Kannattaa tsekata tuo kuntoon jos mielii päätettä hankkia. Kantsii hommata semmonen mistä saa joku 1000w sillattuna. Ei lopu sit tehot kesken. E: Toinen homma on että sillattuna monet päätteet toimivat vain 8 ohmin kuormalle. Sekin on syytä ottaa huomioon. "It's the ear, not the gear. " |
J.Hollström 31.03.2006 07:54:54 | |
---|
PA-pääte on ihan jees ratkaisu, jos tehoa on hakemassa. Mutta tällöin kunnolliseen etuseen kannattaa satsata. Noilla leluilla (V-amp etc.) ei tuu kuin paha mieli. Itse menin perse edellä puuhun. Ensin kokeilin V-ampilla, sitten Hartken Bass attackilla jonka jälkeen ymmärsin vasta hankkia kunnollisen etusen. Nyt päätteestäkin on ollut jotain iloa. |
magic 31.03.2006 09:35:25 | |
---|
Eli miten pelittäisi tavallinen PA-käyttöön tarkoitettu trankkunuppi voimanlähteenä bassokamoille? Noita kun saa melkosen halvalla, joista sillattuna saa jotain yli 400w. Jos käyttää hyvää bassoetusta, on nuppi muutenkin lähinnä pelkkänä päätteenä.. Onko syitä miksei onnistuisi? Kyllä on hyvä ratkaisu. Jos vaan budjetti kestää niin osta jokin hakuriteholähteellä oleva, esimerkiksi QSC:n PLX tai kuten minulla, Chevin. Säästää selkää kummasti kun siinä räkissä on kuitenkin muutakin tavaraa. Aikaisemmin oli räkissä QSC RMX850, 2 unittia, painoa 16 kg ja sillattuna 4:ään ohmiin 800W. Nyt siinä istuu Chevin A500, 1 unitti, 4,7 kg ja sillattuna antaa 600W. Ja muiden kommentit hyvästä etusesta ovat aivan oikein, sillä on paljon suurempi merkitys kuin päättärillä. |
onde 03.04.2006 19:53:08 (muokattu 03.04.2006 20:00:53) | |
---|
Hyvin toimii.Mä oon käyttänyt Ebsin Microbass II etusena.Siinä on toi ulos lähtevä signaali aika hiljanen, mutta esim. halvalla putki etusella sen saa nostettua tarpeeks! Mä oon käyttänyt Art Tube MP Studiota.Sillä saa nostettua signaalia jopa 70db:tä. Näky T-kaupassa maksavan 41 ekee ja Behkun putkietusia taitaa saada vielä halvemmalla. Ai niin päätteenä oon käyttäny Alto Macro 2400 päätettä.Nykysin on tullut käytettyä enemmän treeneissä ja keikoilla G&K:n nuppia kun se on hemmetisti kevyempi roudata. But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
bize 04.04.2006 10:17:14 | |
---|
Mä oon käyttänyt Art Tube MP Studiota.Sillä saa nostettua signaalia jopa 70db:tä. Näky T-kaupassa maksavan 41 ekee ja Behkun putkietusia taitaa saada vielä halvemmalla.. Jaa, että onko tullu ees hinnat rymisten alas! Omasta mini-pre:stäni pari vuotta sitten maksoin 130 e. Hyvä behringer! "Singing" mids from the j-pickup |