Johannes_t 23.03.2006 20:34:41 | |
---|
Nyt olisi sellainen juttu, että kontraa tekisi mieli. Aikaisemmin on ollut juttua noista Thomannin kontrista, hommasiko kukaan sellaista tai onko kukaan edes päässyt moista kokeilemaan? Onko mahdollista löytää käytettynä tai uutena käyttökelpoista (ainakin alkuun ihan harrastus käyttöön, kotiin) soitinta n. 700e:lla? Sormin että jousellasoittoon. Jos jollakin on soitinta tiedossa, niin ilmoitelkaa ihmeessä? |
Niskamies 23.03.2006 20:41:07 | |
---|
Ei mulla muuta, mutta haluatko ostaa suht. laadukkaan suht. edullisen jousen? More is more. |
Johannes_t 23.03.2006 20:50:11 | |
---|
Sitten kun on basso löytynyt, toki. |
Teijo K. 23.03.2006 21:11:43 | |
---|
Nyt olisi sellainen juttu, että kontraa tekisi mieli. Aikaisemmin on ollut juttua noista Thomannin kontrista, hommasiko kukaan sellaista tai onko kukaan edes päässyt moista kokeilemaan? Onko mahdollista löytää käytettynä tai uutena käyttökelpoista (ainakin alkuun ihan harrastus käyttöön, kotiin) soitinta n. 700e:lla? Sormin että jousellasoittoon. Jos jollakin on soitinta tiedossa, niin ilmoitelkaa ihmeessä? Ne halvimmat Toomannin kontrat tulevat Kiinasta, ja eivät oikein vakuuta. Olen nähnyt sellaisen kiinalaisen vanerikontran jossa oli takakansi haljennut. Se on aika hyvin vaneripeliltä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Staalo 23.03.2006 21:31:40 | |
---|
Tuli langettua Thomannin kiinankontraan silloin joskus kun myivät jossain poistoalennuksessa niitä "rock" -malleja pois ja jälkeenpäin olen vain voinut todeta että sitä saa mistä maksaakin. Suosittelisin mieluummin käyntiä jonkun asiaa tuntevan kanssa sellaisessa paikassa missä ostettavaa soitinta pääsee kunnolla katsomaan ja kokeilemaan ennen ostamista. Ja sen takia olenkin täällä juuri nyt ilman housuja. |
Johannes_t 23.03.2006 22:20:15 | |
---|
Tuolla Thomannillakin on hintahaarukka n. 400-1800e, eli luulisi myös laadussa olevan eroa. Nuo kalliimmat näyttäisivät olevan kokonaan puuta. Onko tilanne niin, että n. 700e-budjetti on auttamatta liian pieni? |
Niskamies 23.03.2006 22:22:39 | |
---|
Tuolla Thomannillakin on hintahaarukka n. 400-1800e, eli luulisi myös laadussa olevan eroa. Nuo kalliimmat näyttäisivät olevan kokonaan puuta. Tuskinpa vain ovat. Kansi niissä on varmaankin puuta, mutta kyllä ne sivut ja pohja ovat vaneria. Ei tossa hintaluokassa ole (uusia) kokopuisia. More is more. |
Johannes_t 23.03.2006 22:40:36 | |
---|
Kyllä toi meikäläisen englanniksi tarkoittaa ihan ehtaa asiaa: "carved spruce-top, carved straight maple-back,ebony fingerboard" |
Niskamies 23.03.2006 22:45:25 | |
---|
Kyllä toi meikäläisen englanniksi tarkoittaa ihan ehtaa asiaa: "carved spruce-top, carved straight maple-back,ebony fingerboard" No tilaa ihmeessä ja katotaan millanen on. More is more. |
Karlsson 23.03.2006 22:45:41 | |
---|
Kyllä toi meikäläisen englanniksi tarkoittaa ihan ehtaa asiaa: "carved spruce-top, carved straight maple-back,ebony fingerboard" Kannattaa muistaa, että vaneribassot on myös ok. Jos soitto vahvistetaan sähköisesti ja isketään sekaan torvia, perkkaa, kovakätinen rumpali ja ties mitä, niin alkaa olemaan sama kuinka heleästi kontra soi akustisesti yksinään. Lähinnä hyvä jos kuulee itsensä ja välttää kierto-ongelmat. + Vanerihöskä ei ole niin altis täystuhoutumiselle niin sanotuissa Combat-olosuhteissa. Toki huono on huono näissäkin. "Soitamme mieluummin ns marginaalimusaa." -KMT |
Johannes_t 23.03.2006 23:04:22 | |
---|
No tilaa ihmeessä ja katotaan millanen on. En varmasti tilaa, ei ole rahaa (ainakaan toistaseks), eikä muutenkaan ole tapana tilailla soittimia testaamatta. T-kauppa toimii hyvänä referenssinä. Mitä tulee keikkailuun ja soundiin live-tilanteessa, niin kuten sanottua tulen kokolailla soittamaan himassa, naapureiden ja muiden iloksi. Tällähetkellä ei ole edes sellaista bändiä, jonka kanssa voisin kuvitellakaan kontralla vetäväni. Studioon ehkä. |
trabasso 24.03.2006 15:03:15 | |
---|
Mä tilasin pari vuotta sitten thomanilta sellasen tsekki kontran,jossa on kansi puuta ja muuten vaneria. Se makso jotain 1200 ja siihen on tehty uus talla ja ihan hyvin se on tähän asti toiminu. Eihän se todellakaan mikään huippu basso ole, mut kyl mä oon ihan hyvin sen kans pärjäily. |
Teijo K. 24.03.2006 15:17:40 | |
---|
Mä tilasin pari vuotta sitten thomanilta sellasen tsekki kontran,jossa on kansi puuta ja muuten vaneria. Se makso jotain 1200 ja siihen on tehty uus talla ja ihan hyvin se on tähän asti toiminu. Eihän se todellakaan mikään huippu basso ole, mut kyl mä oon ihan hyvin sen kans pärjäily. Uskoisin että ne Tsekkikontrat ovat parempia kuin ne Kiinan ihmeet. Tsekkihän tuo miunkin on, ja eri hyvä peli. Tosin ei Toomannilta. Ehkä jollain tonnin budjetilla voisi käytetty irrota Suomesta, vähän tuurista kiinni. Huomio, että kontran säädättäminen ja korjailu on kohtuu kallista. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
kontrabasisti 25.03.2006 09:57:31 | |
---|
Suosittelen odottamaan basson hankinnassa vielä hieman ja keräämään vähän enemmän budjettia kasaan. Thomannin basso voi olla tullessaan vaikka millaisessa kunnossa, se pitäisi ehkäpäs viedä heti jollekkin säädettäväksi yms. Se maksaa. Ja kontrissa on niin paljon eroja, varsinkin halvoissa, ihan pelkästään puun suhteen. Juteltuani soitinrakentajan kanssa täällä Suomessa tiedän ettei kontrabassoon sopivia puita ole edes todellakaan usein tarjolla, edes ulkomailla, eli miten näissä voisi olla mitään laadukasta, jos hinta on noin alhainen... Mietityttää vaan, mutta todennäköisesti se on se puu missä on säästetty, kiinassa tekeminen ei niin kallista ole. Suosittelen esim. Soitin Lainen oppilasbasso malleja, koska niitä pääsee testaamaankin. Meillä on konservatoriolla tuommoinen soitin, itse aikoinaan valitsin nykyisen basson ja tuon väliltä sokkotestinä ja kuulemani perusteella. Tein oikean valinnan, mutta ei se toinenkaan ole aivan paska. KAveri-basisti soittaa sillä, on se ihan hyvä peli. Varsinkin, jos tavoitteena ei ole tähteys bassoammattilaisena. :) http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … act=tuotteet&sgid=17&mgid=5"Tunne ja improvisaatio korvaavat tekniikan" -Jatta- |
kontrabasisti 25.03.2006 09:59:00 | |
---|
Ei mulla muuta, mutta haluatko ostaa suht. laadukkaan suht. edullisen jousen? Millainen jousi olisi tarjolla? ;) Voisi kiinnostaakkin, jos ei ole ihan paska. Kokeilematta en kyllä osta, mutta... "Tunne ja improvisaatio korvaavat tekniikan" -Jatta- |
bluesfin 25.03.2006 12:14:51 | |
---|
Nuo Laineen Strunalit tulevat samasta tehtaasta kuin Thomannin tsekit. Kyllä tuolla hintaerolla säädättää jo aika kalliillakin mekaanikolla. http://www.strunal.com/ Vahvistettuna laadukas vanerikontra saundaa paljon jytkymmältä rokkiin ja jazziin kuin kokopuiset. Taitaa olla vähän äijäsaundi versus neitisaundi......tässä laminoidut jenkkikontrat pesevät eurooppalaiset selvästi. http://www.newstandardbass.com/http://www.engelhardtlink.com/basses.asp Sen verran ole eri vehkeitä kokeillut, että hinta ei paljoa vaikuta saundin toimivuuteen, jos ei kiinan halpiksia lasketa mukaan. Niilläkin pääsee alkuun, mutta mieluummin jollain kunnollisemmalla. |
Johannes_t 03.04.2006 12:11:40 | |
---|
Noni. Ostin kontran. Käytiin Hurmalaisen Roopen kanssa soittimia tsekkaamassa ja ilm. kiinalainen ns. oppilaskontra löytyi. Otelauta menee hiontaan, samoten talla, kielet pitää tietty vaihtaa, tulee kuulemma Daddarion hybridit, Hurmalainen väitti että ois hyvät. Koko hoito, eli trimmattubasso, kielet, jousi, hartsi, teline ja pussi tulee kotiin pe tai la. Sitten lähtee ;) |
Keny 03.04.2006 12:28:57 | |
---|
Noni. Ostin kontran. Käytiin Hurmalaisen Roopen kanssa soittimia tsekkaamassa ja ilm. kiinalainen ns. oppilaskontra löytyi. Otelauta menee hiontaan, samoten talla, kielet pitää tietty vaihtaa, tulee kuulemma Daddarion hybridit, Hurmalainen väitti että ois hyvät. Koko hoito, eli trimmattubasso, kielet, jousi, hartsi, teline ja pussi tulee kotiin pe tai la. Sitten lähtee ;) Onnea paljon.Mitkä noi kielet siis oli. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
chief 03.04.2006 12:31:38 | |
---|
Onneksi olkoon! Kontra on hieno soitin ja kaipaa paneutumista mutta jos sille antaa aikaa niin se kyllä antaa takaisin. Toivottavasti, ehkä joskus... "It's the ear, not the gear. " |
Johannes_t 03.04.2006 12:33:25 (muokattu 03.04.2006 12:35:06) | |
---|
|