Aihe: Kanavan jakava särö purnukka.
1
Nelikielipiru
22.04.2006 14:26:57

Joko olen unta nähnyt tai sitten oikeasti luin jostain artikkelista tai mainoksesta että on jokin särö purnukka bassolle joka jakaa sen kanavan kahtia ja säröttää toisen ja ennen kun signaali lähtee ulos purkista niin se jälleen yhdistäisi ne jonka takia pitäis saada tehtyä helposti tukeva ja kiinteä särö soundi.

Onko joku muukin nähnyt jutun vai oonko nähdy märkiä päivä unia?
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
J.Hollström
22.04.2006 14:35:05
Tämä pedaali tekee ainakin niin:
http://www.stompbox.de/basstard_e.shtml
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Nelikielipiru
22.04.2006 14:51:17

Juuri tuo purnukka oli kyseessä.
sirdickyj
22.04.2006 15:06:52 (muokattu 22.04.2006 15:13:46)

Millä muulla kuin tuon mainospuheen perusteella? Tai siis itseasiassahan tuossakaan ei moisesta ominaisuudesta mainita, sen sijaan kaikenmaailman Digitecheissä ja muissahan on mukamas joku sellanen "blend" tai joku muu säädin, mikä mukamas laskee sitten sitä prosessoimatonta soundia läpi.

Oikeesti noin ei tee mikään muu kuin jo Balzarynkin käytössä oleva piuhahelvetti; basso->splitteri->toinen kanava särön läpi ja toinen suoraan mikseriin, molemmat siis omin kanaviinsa. Sitten mikserin ulostulosta vahvistimen sisäänmenoon, ja mikserin liuùitsa säädellään särön määrää suhteessa kliiniin. Miinuksena se, että on kauhea kaaos, ja myös, että mikseri on aina myös etuaste, joka sitten saattaa huonontaa soundia.

Kaks erillistä bassokamasettiä on fiksuin, joskaan ei halvin ja käytännöllisin ratkaisu.

Niin, ja perustan nämä erillisten särö- ja puhtaansoundin kanavasauhuamiseni siihen, että jotain lisää on aina jostain pois. Soundissa.
"Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma." -Kaake-
Nelikielipiru
22.04.2006 16:22:49

Joo kaipa siinä sitten oli tärkeimmät. Saa laittaa lukkoon ja kukkoon.
absqua
22.04.2006 16:41:22
Joko olen unta nähnyt tai sitten oikeasti luin jostain artikkelista tai mainoksesta että on jokin särö purnukka bassolle joka jakaa sen kanavan kahtia ja säröttää toisen ja ennen kun signaali lähtee ulos purkista niin se jälleen yhdistäisi ne jonka takia pitäis saada tehtyä helposti tukeva ja kiinteä särö soundi.

Onko joku muukin nähnyt jutun vai oonko nähdy märkiä päivä unia?

Bossin perus ODB-3:n yksi feature on juurikin tuo blendi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
oodee1
23.04.2006 17:47:11 (muokattu 23.04.2006 17:49:07)
Itse ajattelin väsätä tällaisen ns. "blendattava-efektiluuppi-pedaali"...

http://www.geocities.com/jrtookmyfalseteeth/buffblnd.gif

Ei välttämättä toimi jokaisessa tapauksessa mutta yksinkertainen vehje, helppo väsätä ja kokeiluhan on aina kivaa=D

Tätä ajattelin kokeilla esim. Tubescreamerin , Big muffin ja Double Muffin kanssa.
Tykkäsin TS808 saundista bassolla, ainoa miinus oli tuo alapään hukkuminen...
"You'd hold up much more beauty with your fingers cut off" -vaimoni viisaita sanoja-
Pirkka
23.04.2006 17:53:58
Oikeesti noin ei tee mikään muu kuin jo Balzarynkin käytössä oleva piuhahelvetti; basso->splitteri->toinen kanava särön läpi ja toinen suoraan mikseriin, molemmat siis omin kanaviinsa. Sitten mikserin ulostulosta vahvistimen sisäänmenoon, ja mikserin liuùitsa säädellään särön määrää suhteessa kliiniin. Miinuksena se, että on kauhea kaaos, ja myös, että mikseri on aina myös etuaste, joka sitten saattaa huonontaa soundia.

Kaks erillistä bassokamasettiä on fiksuin, joskaan ei halvin ja käytännöllisin ratkaisu.

Mä hoidan ton silleen, että mulla on pedaalilaudassa ekana viritysmittari ja sen jälkeen Aphexin Punch Factory. Aphexin D.I:stä puhdas signaali linjaan. Sen jälkeen signaali menee koko laudan muljuttimien läpi ja mahdollinen särö tms. soundi otetaan mikitetystä kaapista.
sirdickyj
23.04.2006 18:24:50
Mä hoidan ton silleen, että mulla on pedaalilaudassa ekana viritysmittari ja sen jälkeen Aphexin Punch Factory. Aphexin D.I:stä puhdas signaali linjaan. Sen jälkeen signaali menee koko laudan muljuttimien läpi ja mahdollinen särö tms. soundi otetaan mikitetystä kaapista.

No niin, toihan on vähän sama juttu ku kahdet kamat, tai siis että se PA on se lopullinen päätepiste. Tossa mun kuvailemassa tapauksessa on samasta asiasta kyse, siinä homma on hoidettu niin, että toi mikseri vastaa PA:n mikseriä ja ne omat kamat sit PA-komeroita. Tai sit kahet kamat vaan vierekkäin niinku iso-Billyllä ja monilla muilla.

Kaks erillistä etuastetta on kumminkin se juttu.
J.Hollström
23.04.2006 19:15:09
Mutta hyvältä kuulostaa toi Basstardikin. Voisi olla jopa semmonen bassosäristin jota voisin oikeesti harkitakin.

http://www.stompbox.de/sounds/basstard-test.mp3
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Nelikielipiru
23.04.2006 21:17:40

Mutta hyvältä kuulostaa toi Basstardikin. Voisi olla jopa semmonen bassosäristin jota voisin oikeesti harkitakin.

http://www.stompbox.de/sounds/basstard-test.mp3

Joo on kyllä aikas maukas soundi, botnea sais olla pikkusen lisää mutta sitähän taas saa vahvistimista.
sirdickyj
23.04.2006 21:54:50
Joo on kyllä aikas maukas soundi, botnea sais olla pikkusen lisää mutta sitähän taas saa vahvistimista.

Turha luulo. Jos joku syö sen matkalla, niin lisää ei saa mistään. Kun semmosta ei voi laittaa lisää mitä ei oo.
Nelikielipiru
23.04.2006 22:25:18

Turha luulo. Jos joku syö sen matkalla, niin lisää ei saa mistään. Kun semmosta ei voi laittaa lisää mitä ei oo.

En edes ala vänkää sun kanssas asiasta turhaan. LUKKOON!!!
Samu S.
23.04.2006 22:43:48

Vai että lukkoon, kun tulee eriävää mielipidettä? Silviisii.
sirdickyj
23.04.2006 23:00:19

No usko pois, semmosta ei voi lisätä, mitä ei oo. Jos se purnukka syö soundista botnen, niin sitä on aika vaikee lisätä millään konstilla.
Nelikielipiru
24.04.2006 07:19:57

Siis sain informaation jota hain, ja käsittääkseni tuosta soundi politiikasta on jo monta ketjua missä on väännetty tuota että mikä syö ääntä/botnee/soundia ja mikä ei, niin miksi tästä ketjusta tehdä jälleen yksi?

Sen takia tuo lukko kukko, tai vääntäkää jos haluutte. Eriävästä mielipiteestä EI johtunut tuo lukon ehdottaminen.
L.Ruoska
24.04.2006 07:54:12

Digitech Bass Driverista löytyy ainakin Blend-numiska, joten saat itse sekotella särösoundin puhtaaseen signaaliin. Hyvä spedu, ostaisin jos tarviisin just nyt toisen/uude säröpurkin. Bossin ODB-3 on saastaa, älä sitä osta.
KEMOSABE WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
chief
24.04.2006 07:55:15
Digitech Bass Driverista löytyy ainakin Blend-numiska, joten saat itse sekotella särösoundin puhtaaseen signaaliin. Hyvä spedu, ostaisin jos tarviisin just nyt toisen/uude säröpurkin. Bossin ODB-3 on saastaa, älä sitä osta.

Höpöhöpö. Ihan ok särö se Bossikin on.
"It's the ear, not the gear. "
Nelikielipiru
24.04.2006 08:02:38

Bossin ODB-3 on saastaa, älä sitä osta.

Mulla on tuo purnukka ollu 3 vuotta käytössä eikä mitään pahaa sanottavaa mutta halu on johonkin muuhun nyt, mihin sitä ei viellä tiedä.
absqua
24.04.2006 10:00:21

Meillä on muuten täysin päinvastaiset näkemykset kun vastakkain on digitech ja boss. Mä en tuhlaisi rahojani digitechiin kun taas boss on potkulaudassa kunniapaikalla kovassa käytössä. Mutta mielummin miten vaan, absoluuttista totuutta ei ole.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)