tommiot 10.04.2006 12:14:02 | |
---|
|
ahdistuska 10.04.2006 12:27:42 | |
---|
Mistä se menee? |
PnukBassist 10.04.2006 12:43:38 | |
---|
Itsellä tällä hetkellä Ampeg V4BH-nuppi ja Svt410-HE kaappi, johon hommaan tässä kevään/kesän aikana vielä varmaan 1x15" tai 2x10" kaapin, mutta jo nyt tuommoisella paketilla pärjää helvetin hyvin. Putkinupin minä ostaisin jos trässiä soitatte, tosin painoa ja kokoahan sillä on mutta äänet ovat sitäkin paremmat. Tuo SVT410-HLF on kaapiksi varmastikin paras jos vain yhden kaapin hommaa. Ei tullut paskasta konvehtia. |
jiisee 10.04.2006 13:15:30 (muokattu 10.04.2006 13:17:59) | |
---|
Mulla on ollut SVT-3Pro -vahvistin jo nelisen vuotta ja oon ollu tyytyväinen saundiin. Jos äänenpainetta haluaa kunnolla, on masteria käännettävä aikas rajusti. Eipä siinä mitään, senkun kääntää! Ja HLF -kaappihan on neljän oomin, joten saa nupista kaiken irti, siis niinkuin tehojen puolesta. Myös tämä HLF -kaappi on ostoslistalla. |
tommiot 10.04.2006 15:12:26 (muokattu 10.04.2006 16:48:20) | |
---|
Juu ajattelin kyllä myös että se putkivehje voisi olla parempi, jos siinä tosiaan riittää tehot. Oliskohan tuo JMP torilta hyvä... No pitää sitten varmaan tehdä niin että käy hakemassa sen kaapin ja pistää vanhaan vahvariin kiinni jos se vaan kestää 4 ohmin kaapin. Ja nupin sitten etsii käytettynä. Eli sanokaapas jotain tuosta JMP:stä torilla. Entä siinä oleva kaappi? Toimiiko hevissä? Ja mitä kannattaisi mahdollisesti maksaa? Testimahdollisuutta tuohon ei olisi, mutta kitarakäytössähän nuo vanhant Marsut on aivan parhaita. |
Dropped C 10.04.2006 19:12:20 | |
---|
Cheesus, että tuo Ampegin 4x10" on painava. 50 kg! No, luulisi ääntäkin sitten lähtevän ihan riittävästi moisesta laitteesta. En kyllä itse ainakaan keksi sellaista reenisvolyymia mihinkä tuo pino ei luultavasti riittäisi. |
Pirkka 10.04.2006 20:34:09 (muokattu 10.04.2006 20:35:51) | |
---|
Cheesus, että tuo Ampegin 4x10" on painava. No miten sen nyt ottaa... |
Bassballs 10.04.2006 20:37:08 | |
---|
Itsellä tällä hetkellä Ampeg V4BH-nuppi ja Svt410-HE kaappi, johon hommaan tässä kevään/kesän aikana vielä varmaan 1x15" tai 2x10" kaapin, mutta jo nyt tuommoisella paketilla pärjää helvetin hyvin. Putkinupin minä ostaisin jos trässiä soitatte, tosin painoa ja kokoahan sillä on mutta äänet ovat sitäkin paremmat. Tuo SVT410-HLF on kaapiksi varmastikin paras jos vain yhden kaapin hommaa. Minulla on kanssa tuo Ampeg V4BH-nuppi. Aiemmin omistin SVT410-HLF-kaapin, mutta vaihdoin sen juuri tuohon edellämainittuun yhdistelmään(Ampeg 210-HE ja Ampeg 15-E), koska tuo HLF on niin saaatanan paksu, ettei mahdu autoon. Itse soitan noilla ammatin puolesta suurinpirtein kaikenlaista muzakkia, mutta mieluiten bluesia, rokkia ja rhythm n' bluesia, joihin noiden soundi on kuin luotu! Jos haette juurevaa soundia, niin suosittelen lämpimästi. Elämässä pitää olla runkkua!!! |
naigou 10.04.2006 23:13:49 | |
---|
Möllisty. |
Niskamies 10.04.2006 23:16:17 | |
---|
More is more. |
Keny 11.04.2006 08:12:45 | |
---|
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
ahdistuska 11.04.2006 11:30:02 | |
---|
Cheesus, että tuo Ampegin 4x10" on painava. 50 kg! No, luulisi ääntäkin sitten lähtevän ihan riittävästi moisesta laitteesta. En kyllä itse ainakaan keksi sellaista reenisvolyymia mihinkä tuo pino ei luultavasti riittäisi. Eikös se mene silleen että: Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa :) Mistä se menee? |
Jimoleon 11.04.2006 18:25:38 (muokattu 11.04.2006 18:25:52) | |
---|
Muutaman keikan ja parikuukautta tollasella vetäny.Hyvä ja pyöree botne on.Ei ehkä mikään peukkukappi mutta hiton hyvä rokkikaappi.Toimi hyvin myös kontrabassolla ja nuppina oli siis V4B. Sanos sitten mikä on hyvä peukkukaappi (ei siis mitenkään et mä epäilisin sua) "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" |
Keny 12.04.2006 08:23:13 | |
---|
Sanos sitten mikä on hyvä peukkukaappi (ei siis mitenkään et mä epäilisin sua) Ei ois taas pitäny totakaan laittaa.Tarkotin että kun oon A/B vertaillu esim tota ampegia ja EBS 4x10 kaappia samalla nupilla niin aika eritavalla reagoivat.Ampeg pyöreempi,tummempi ja snadisti hitaampi kun taas EBS snadisti nopeempi,ärhäkämpi ja selkeempi joka siis sopii peukku ja muuhun vastaavaan paremmin MUTTA nää siis on vaan mun mielipiteitä.Hyvin se ampeg toimi myös mein funk bändissä mutta eritavalla.Toki nupillakin on merkitys ja bassolla. Nää on taas vaihteeks näitä makuasioita.Mielusti soittasin ampegilla jos ois joku rokkibändi tai vastaava. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
berryman 12.04.2006 09:02:49 | |
---|
Mulla on tommonen 4x10HLF ja moottorina V4B ja ainakin tossa R&B osastossa on melko pistämätön paketti. Alapäätä toi kaappi antaa ihan mukavasti vaikkakin toisissa keikkamestoissa ei esim. 15" lisäkomero tekisi pahaa.Silloinkin pikainen vilkaisu lompakkoon riittää... |
Keny 12.04.2006 09:13:43 (muokattu 12.04.2006 09:24:25) | |
---|
Mulla on tommonen 4x10HLF ja moottorina V4B ja ainakin tossa R&B osastossa on melko pistämätön paketti. Alapäätä toi kaappi antaa ihan mukavasti vaikkakin toisissa keikkamestoissa ei esim. 15" lisäkomero tekisi pahaa.Silloinkin pikainen vilkaisu lompakkoon riittää... Nimenomaan just rootsosatsoon hiton hyvä.Noi lisä 15 tuumasia saattaa välillä saada suht sopivasti tuolta bassodadan kavereilta josei välttämättä tarvii ampeg olla. e.niin viellä....eli Berrymanin kamoilla oon siis vetäny. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Jimoleon 12.04.2006 09:49:35 | |
---|
Ei ois taas pitäny totakaan laittaa.Tarkotin että kun oon A/B vertaillu esim tota ampegia ja EBS 4x10 kaappia samalla nupilla niin aika eritavalla reagoivat.Ampeg pyöreempi,tummempi ja snadisti hitaampi kun taas EBS snadisti nopeempi,ärhäkämpi ja selkeempi joka siis sopii peukku ja muuhun vastaavaan paremmin MUTTA nää siis on vaan mun mielipiteitä.Hyvin se ampeg toimi myös mein funk bändissä mutta eritavalla.Toki nupillakin on merkitys ja bassolla. Nää on taas vaihteeks näitä makuasioita.Mielusti soittasin ampegilla jos ois joku rokkibändi tai vastaava. Ihan yleisesti kysyin, ku en vieläkään tajuu mitä _oikeeta_ eroa noissa kaapeissa on, mut kiitti. "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" |
J.Hollström 12.04.2006 09:53:27 | |
---|
Ihan yleisesti kysyin, ku en vieläkään tajuu mitä _oikeeta_ eroa noissa kaapeissa on, mut kiitti. Jos napakkaa peukkusoundia hakee, niin kandee laittaa pinoon ainakin yksi 4x10" skobe. Alapäätä sitten 1x15" ämyreillä lisää. Tai sitten enemmän 10-tuumasia. Esim. noi Hartken alumiinikartiolliset toimii ihan kivasti tommoseen nopeaa reaktiota vaativaan juttuun. Se onko soundi sitten mieluinen, onkin sitten jo makukysymys. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
chief 12.04.2006 09:53:50 | |
---|
Ihan yleisesti kysyin, ku en vieläkään tajuu mitä _oikeeta_ eroa noissa kaapeissa on, mut kiitti. Ne kuulostavat ja näyttävät erilaiselta. "It's the ear, not the gear. " |
Keny 12.04.2006 10:03:08 | |
---|
Ihan yleisesti kysyin, ku en vieläkään tajuu mitä _oikeeta_ eroa noissa kaapeissa on, mut kiitti. Jos mahollista niin testaile erillaisia niin huomaat kyllä.Meni mullakin sihen aikaa ennekun rupesin hiffaamaan noit eroja.Hyvä et kysyit,mun vaan tätys vähemmän käyttää tota peukku sanaa.Ehkä nopee atakki ois parempi. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |