sirdickyj 20.04.2006 12:50:12 | |
---|
...niin menettekö mukaan? Siis; jos soittatte bändin kanssa ja kaikilla tuntuu olevan vähän eri käsitys svengistä, niin oletteko peruskalliona vaan ja vedätte omaa linjaa, vai menettekö mukaan söhläämiseen? Mä meen aina mukaan, mikä ei oo ehkä hyvä, mutta jos vaikka kiatristi ja rumpali vetää molemmat hiukan eri kohtaan, niin mä en oikeen sitte tiedä että mitä vetäis. Ja basistin piikkiin menee sitten tämäkin tietty. Taas kerran kysyisin; kuka on antanut esim. kitaristeille jonkun vapautuksen taimista? "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Johannes_t 20.04.2006 12:53:57 | |
---|
Riippuu kokoonpanosta. Jos isommalla porukalla vedetään, niin pakkohan sitä on mennä mukaan. Joku trio voi olla jo semmonen, että muutaman tahdin kun kiskasee oikein komentavalla tatsilla, niin homma rauhoittuu. |
Riku Rotten 20.04.2006 13:10:36 | |
---|
Kunhan rumpali ja basisti pysyy taimissa kuin liima, niin muut tulee pika pikaa takaisin kotiin harharetkiltään. Nimimerkkillä Kita-Risti. |
sirdickyj 20.04.2006 13:10:44 | |
---|
Riippuu kokoonpanosta. Jos isommalla porukalla vedetään, niin pakkohan sitä on mennä mukaan. Joku trio voi olla jo semmonen, että muutaman tahdin kun kiskasee oikein komentavalla tatsilla, niin homma rauhoittuu. Ei se kyl aina rauhotu. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
sirdickyj 20.04.2006 13:11:04 | |
---|
Kunhan rumpali ja basisti pysyy taimissa kuin liima, niin muut tulee pika pikaa takaisin kotiin harharetkiltään. Nimimerkkillä Kita-Risti. Ei ne kyl aina tuu. Saati laulaja. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Karlsson 20.04.2006 13:19:59 | |
---|
Yleensä epäselvemmissä tilanteissa yritän saada rumpalin kanssa homman yhteen. Kitaristi on kuitenkin omissa sfääreissään, että homma kaatuu jos sen mukaan lähtee. "I had to. I was drunk." -Vivian |
BigPapa 20.04.2006 13:22:59 (muokattu 20.04.2006 13:24:08) | |
---|
Kylhä rumpu ja passo pitää olla kiviaitaa jos kitaristi haluu liidellä.Ja sehän kuuluu kitaristien toimenkuvaan, ainakin soolotessa.Tosin jos aatellaan trio soittoa niin kyllähän rumpu ja bassokin saa lähteä joskus mukaan liihotteleen. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
sirdickyj 20.04.2006 13:25:31 | |
---|
Kylhä rumpu ja passo pitää olla kiviaitaa jos kitaristi haluu liidellä.Ja sehän kuuluu kitaristien toimenkuvaan, ainakin soolotessa.Tosin jos aatellaan trio soittoa niin kyllähän rumpu ja bassokin saa lähteä joskus mukaan liihotteleen. No mä oon kyllä eri mieltä. Jos komppia soitetaan, niin kaikki pitää olla messissä. Oli tössijä kuka hyvänsä, niin homma menee vituiks. Voima häviää. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
BigPapa 20.04.2006 13:28:32 | |
---|
No mä oon kyllä eri mieltä. Jos komppia soitetaan, niin kaikki pitää olla messissä. Oli tössijä kuka hyvänsä, niin homma menee vituiks. Voima häviää. Joo no kompatessa.Tarkotin lähinnä jotai tollasta Cream tyyppistä kyllä lähtee soolohommaa...Live Cream Vol II:lla mm. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
sirdickyj 20.04.2006 13:35:14 | |
---|
Joo no kompatessa.Tarkotin lähinnä jotai tollasta Cream tyyppistä kyllä lähtee soolohommaa...Live Cream Vol II:lla mm. Joo, noi on erikseen. Mut noi on oikeesti niin pahoja sällejä, että siellä ei muutenkaan paljon mietitä, ja hyvin menee. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Keny 20.04.2006 13:44:52 | |
---|
Pakkohan se on luovia välillä ja kuunnella muitakin varsinki kun liidaa ite bändiä mut yleensä hoidan niin et rumpalin kanssa toimii jos siis tulee epäselvyyksiä.Kyllä ne muut sitte nopeesti seuraa.Äh...ei irtoo mitään järkevää tänään mut kuiteski pointti ois toi. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Riku Rotten 20.04.2006 13:57:09 (muokattu 20.04.2006 13:57:41) | |
---|
Ei ne kyl aina tuu. Opettakaa tulee. (henkistä väkivaltaa...) Bändin 2 tärkeintä herraa on järjestyksessä 1. rumpali ja 2. basisti. Kun tuo on kivijalka, niin loput saa oikeasti tehdä lähes mitä hyvänsä ja homma toimii. Toimii tietty paremmin, jos laulajalla ja kitaristilla (+ muilla) on edes HIUKAN rytmitajua, ettei lähde seikkaileen... |
sirdickyj 20.04.2006 14:23:56 | |
---|
Opettakaa tulee. (henkistä väkivaltaa...) Bändin 2 tärkeintä herraa on järjestyksessä 1. rumpali ja 2. basisti. Kun tuo on kivijalka, niin loput saa oikeasti tehdä lähes mitä hyvänsä ja homma toimii. Toimii tietty paremmin, jos laulajalla ja kitaristilla (+ muilla) on edes HIUKAN rytmitajua, ettei lähde seikkaileen... Vitut. "Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma."
-Kaake- |
Värinä 20.04.2006 14:29:20 | |
---|
Opettakaa tulee. (henkistä väkivaltaa...) Bändin 2 tärkeintä herraa on järjestyksessä 1. rumpali ja 2. basisti. Kun tuo on kivijalka, niin loput saa oikeasti tehdä lähes mitä hyvänsä ja homma toimii. Toimii tietty paremmin, jos laulajalla ja kitaristilla (+ muilla) on edes HIUKAN rytmitajua, ettei lähde seikkaileen... Tästä esimerkkinä vaikkapa No Means Non "A Little Too High" missä rumpali ja basisti pitää biisin niin hyvin hallussa, ettei sitä kitaristia välttämättä edes tarvisi siihen räpeltämään. Se vetäääkin sit aika sellasta vapata juttua siinä ja silti biisi toimii ja kulkee kuin pikajuna. Mut noi onkin tekijäsällejä... Rock and/or Roll |
jjylli 20.04.2006 22:20:43 | |
---|
mä oon kova jätkä söhlään! |
onde 20.04.2006 23:06:51 | |
---|
Riippuu kokoonpanosta. Jos isommalla porukalla vedetään, niin pakkohan sitä on mennä mukaan. Joku trio voi olla jo semmonen, että muutaman tahdin kun kiskasee oikein komentavalla tatsilla, niin homma rauhoittuu. Mä oon samaa mieltä! Trio meiningissä pystyy homman ottaan hanskaan tosin riippuen siitä kenen rumpalin kans soittaa! Ku jotkut rumpalit osaa olla niin pirun ittepäisiä ja luulevat soittavansa oikeessa kohdassa rytmilleen vaikka luulis muun porukan naamasta näkevän että mennään takapotkuna, mutta ei ku kaveri pitää periaatteistaan kiinni ja muu porukka joutuu improvisoimaan tyylikkäästi pelastaaksen biisin ilman häpeän tunnetta! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
Teijo K. 21.04.2006 09:31:48 | |
---|
Jatsilla mennään noissa tapauksissa, hyvin toimii. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Jorbagha 21.04.2006 09:50:40 (muokattu 21.04.2006 09:51:58) | |
---|
Jonkun söhlätessä itselläni on ainakin tapana huutaa (mielellään mikkiin): "VÄÄRIN!! JUMALLAUTA! SAATANAN AMATÖÖRI!!!!!!" Tällä tavoin unohtuvat ne paskapuheet "hyvästä bändimeiningistä" ja "hauskanpidosta". Ei treenikämppä oo mikään päiväkoti, perkele. Musiikki on muutenkin ihan perseestä ja basistin pelko on viisauden alku. --- E: Joo sori huono oli... I know what I mean. |
Visakoivu 21.04.2006 10:14:25 | |
---|
Niin no onhan se aika hanurista, kun rumpali saattaa joskus kuunnella laulua ja alkaa sitten soitteleen sen mukaan. Sitten kun solisti vähän vaeltelee sen laulunsa kanssa niin kyllä siinä on tekemistä, että saadaan taas rytmi kohdalleen. |
jauheliha 21.04.2006 21:10:12 | |
---|
Tällä hetkellä ollaan bändin rumpalin kanssa treenattu kahestaan noin 10-kertainen määrä siihen nähden mitä koko bändillä, että se on harvemmin me jotka lähtee veteleen mitä sattuu. Tai saatetaan sitä vedellä mitä sattuu, mutta kun basso ja rummut on kohillaan toisiinsa nähden, niin sen mukaan muitten ainakin pitäis soitella. "Vejetään vaan tatsilla." |