Aihe: tremolo
1
VPM
20.04.2006 11:03:58
onko kellään käytännön kokemusta tremolon käytöstä basson kanssa?
2541
20.04.2006 11:10:45

Joskus on tullut leikittyä ja eikä se ole ollenkaan niin mahdoton ajatus miltä saattaa näyttää. Chris Squire käytti Yesin "Starship Trooperissa" ja "Heart Of The Sunrisessa" ja oikein hyvältä kuulosti.
VPM
22.04.2006 17:19:44
eli ei muuta kun kauppaan testailemaan.
nro5
24.04.2006 01:02:54
onko kellään käytännön kokemusta tremolon käytöstä basson kanssa?

Mulla on käytössä Bossin tr-2 c4-modattuna. Ihan hyvä peli, mutta ajattelin testata vielä EHX:n pulsarin vertailun vuoksi. Käytän tremoloa lähinnä konekivääriä tai helikopteria muistuttavan äänen tuottamiseen, eli kanttiaallolla surffaillaan. Olen havainnut että tremolo tuottaa voimakkaimman efektin sijoitettuna efektiketjussa säröjen yms. jälkeen. Miedompi saha-aalto-tremolo höystettynä slap delaylla on kanssa iloinen asia. Eli mielestäni tremolo ei yksistään ole kummoinen juttu, vaan yhdistelen sitä kaiken muun kivan kanssa.

Minä ainakin tykkään tremolobassosta, mutta pidän muutenkin omituisista, raskaalla kädellä efektoiduista bassosoundeista. Tremolo ei varmastikaan ole kaikkien basistien juttu, joten ennen ostamista kannattaa testata rauhassa, jos siihen vain on mahdollisuus.
Jungleman
24.04.2006 01:19:23
Tremolo tarttuu bassoonkin mainiosti, tempo tosin on hyvä synkata tarkalleen, ainakin jos yrittää rytmimusiikkia soittaa :-)

Tremolo toimii hidastempoisissa tunnelmajutuissa hienosti - etenkin yhdessä muiden modulaatiovemputtimien kanssa ja maltillisesti käytettynä. Vaikkapa Twin Peaksin tunnarissa on erittäin mielenkiintoista tremolobassosoundia (siis oikeastaan baritonikitaralla soitettuna, mutta idea on sama).
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
VPM
24.04.2006 13:56:13
joo, levytukussa testasin yhtä semmosta wahin näköstä, mut se ei jotenkin ymmärtänyt bassotaajuuksia ollenkaan. muutaman rutinan sain ulos. kitaralla se toimi niinkuin pitikin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)