Aihe: Keskustelua G&L:n ja Ibanezin SRX bassoista. 1 | |
---|---|
![]() 18.04.2006 14:58:16 | |
Hyvää päivää. On tässä iskenyt ihan kaamea kaasutus tuommoiseen G&L:n L2000 vehkeeseen. Tuota Tribute-versiota olen käynyt aika lailla tasaisin väliajoin rämpyttämässä Oulun Musiikkikullaksella, ja tuntuu että semmoinen pitäisi nyt päästä laittamaan. Ilmeisesti tästä banjosta on myös matkittu suureksi osaksi Ibanezin SRX-sarja, jossa on sitten kai ohkaisempi kaula ja ne vivut on karsittu pois. Mitäs mieltä täällä ollaan näistä? Kannattaisiko tässä nyt odotella ja säästää rahaa vai tempaista ja ostaa Ibanez? G&L kyllä houkuttaisi aika lailla, siinä olisi sitä tiettyä rock-henkisyyttä enemmän kuin Ibanezizza, vaikka kummatkin - sekä Tribute L2000 että SRX500 (joka olisi siis tämä Ibanezin versio aiheesta) ovat valmistettu uskoakseni Koreassa. Ibanezin puolesta puhuu taas vähän nopeampi kaula, ja Carol Kaye, joka käyttää siis tuota Iban SRX700 vempelettä. Joten siis, keskustelkaamme asiasta ja aiheuttakaa minulle vieläkin enemmän päänvaivaa tämän kaiken kaasutuksen keskelle. PS. Ostakaa minulta pois tuo Ibanezin SR800 niin pääsen shoppailemaan mitä pikimmiten. Ei tullut paskasta konvehtia. | |
![]() 19.04.2006 10:29:48 (muokattu 19.04.2006 10:32:28) | |
G & L:ät ainakin ne mitä ite olen sahannut on ollu kaikin puolin loistopelejä tosin painoa on suht reilusti ja kaula melko paksu ja painava, SRX:iä en ole koskaan kokeillut mutta luultavsti loisto vekotin, speksit näytti aika lupaavilta. hinnoista nyt en tiedä mutta pieni kutina on että G & L:ssä on hiukan nimilisää hinnassa. yllätävän samankaltaisia soittimia keskenään, tallat, mikit, puut. Ota se kumpi miellyttää eniten Ibanez. | |
![]() 20.04.2006 11:47:32 (muokattu 20.04.2006 11:47:43) | |
G & L:ät ainakin ne mitä ite olen sahannut on ollu kaikin puolin loistopelejä tosin painoa on suht reilusti ja kaula melko paksu ja painava, SRX:iä en ole koskaan kokeillut mutta luultavsti loisto vekotin, speksit näytti aika lupaavilta. Hassua, tuolla Aron musiikkissa kokeilemani yksilö oli ainaki keskivertoa paljo kevyempi. Mut kyllä noista kahesta varmaan geeällä ois parempi vaihtoehto, ku miettii säätömahollisuuksia, ym. Tosi monipuolinen vehje, G & L "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" | |
![]() 20.04.2006 14:52:30 | |
G & L:ät ainakin ne mitä ite olen sahannut on ollu kaikin puolin loistopelejä tosin painoa on suht reilusti ja kaula melko paksu ja painava, SRX:iä en ole koskaan kokeillut mutta luultavsti loisto vekotin, speksit näytti aika lupaavilta. hinnoista nyt en tiedä mutta pieni kutina on että G & L:ssä on hiukan nimilisää hinnassa. yllätävän samankaltaisia soittimia keskenään, tallat, mikit, puut. Ota se kumpi miellyttää eniten Ibanez. Itelläni oli tommonen G&L:n tribute 2000. Uskomattoman hyvä peli, säätövaraa saundissa enemmän kuin tarpeeksi. Omien kokemusten mukaan parempi viimeistely kuin SRX:ssä, pirusti tehokkaammat mikit ja etunen. Kyllä Leo osasi. G&L. Art is the intellectualization of feeling through expression. - Uotinen | |
![]() 20.04.2006 15:10:41 | |
PS. Ostakaa minulta pois tuo Ibanezin SR800 niin pääsen shoppailemaan mitä pikimmiten. Minkä ikäinen laite? Itellä on kans, musta '95. Tervetuloa SR800-klubiin =) KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! | |
![]() 20.04.2006 19:51:01 | |
Minkä ikäinen laite? Itellä on kans, musta '95. Tervetuloa SR800-klubiin =) Suurinpiirtein samanlainen sitten kuin sulla. Mulla taitaa olla myös jostain yhdeksänkymmentäluvulta se, en ole aivan varma enkä ole jaksanut tutkia. Tuommoinen täysin kokomustahan se on että tyylikäs kuin mikä. (Myyntipuhetta,hehe) Ja juu hyväkiva vempelehän se on, mutta ei kuitenkaan oikein minun makuun. Nopea kaula siinä kyllä on, tuolla lähtee hevikikkelöinti paljon helpommin kuin vanhalla Yamahallani. Jos vaan olisi himona pätäkkää niin ei tarvisi tuostakaan luopua, mutta minkäs teet, bassokärpänen puraisi :) Myynnissä Ibanez SR800 | |
![]() 20.04.2006 19:58:05 | |
Itelläni oli tommonen G&L:n tribute 2000. Uskomattoman hyvä peli, säätövaraa saundissa enemmän kuin tarpeeksi. Omien kokemusten mukaan parempi viimeistely kuin SRX:ssä, pirusti tehokkaammat mikit ja etunen. Kyllä Leo osasi. G&L. G&L johtaa jo äänissä 2-1. Ibanesissä olisi pidempi kaula, se on oikeastaan ainut mahdollinen miinus minkä G&L:stä löydän. Tai no tietty hinta on vähän kallis Ibaneziin verrattuna, mutta G&L on tukevamman oloinen kuin mikään Ibanezi tähän mennessä. Oi tätä vaikeutta. Ja niin käväisinpä tuossa kysymässä musaliikkeestä että paljonko hyvittäisivät siitä SR800-vehkeestä vaihdossa G&L:llään, ja välirahaa minun pitäisi maksaa vielä 350€. Se ei olisi enää kauhean paljon se. Alkavat muutenkin varmaan jo kyllästymään minuun kun käyn vähintään joka toinen päivä jammailemassa siellä noin puoli tuntia, haha. Jos pyörin siellä vielä kuukauden niin ehkäpä saan säälialennusta 50%... Myynnissä Ibanez SR800 | |
![]() 20.04.2006 20:17:45 | |
Alkavat muutenkin varmaan jo kyllästymään minuun kun käyn vähintään joka toinen päivä jammailemassa siellä noin puoli tuntia, haha. Jos pyörin siellä vielä kuukauden niin ehkäpä saan säälialennusta 50%... Turha luulo, Suomen musaliikkeet ois aika äkkiä konkassa jos kaikille säälittäville basisteille pitäs antaa noin paljo alennusta ;P "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" | |
![]() 20.04.2006 21:46:35 | |
Ja niin käväisinpä tuossa kysymässä musaliikkeestä että paljonko hyvittäisivät siitä SR800-vehkeestä vaihdossa G&L:llään, ja välirahaa minun pitäisi maksaa vielä 350€. Varmasti sulle parempi ratkasu, että myyt sen iban torilla ja sitten ruinaat kunnon käteisalennuksen siitä GL:stä. Ei se mensuurin pituus ole mikään ratkaiseva tekijä. | |
![]() 20.04.2006 23:33:00 | |
G&L mun vastaus! Tosin en oo kokeillut noita G&L:n halppis Tributeita, mutta jos vähänkään muistuttaa originaaleja niin osta sellanen! Interceptorin ja L-2000 ihanuuden kokeneella rinta äänellä voin sanoa että hyviä on! Ittelläni ollut kolme Ibaa (Roadster,joku heavy malli 80-luvulla ja atk-300) ja hyviä nekin on ollut , mutta ei pärjää Fenderin Leon myöhämmälle tuotannolle. But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever | |
![]() 20.04.2006 23:45:27 | |
Kohta torille tulee aito G&L-badinen ja Phank-kaulainen nelikielinen basso. Varautukaa! | |
![]() 21.04.2006 11:34:55 | |
Kohta torille tulee aito G&L-badinen ja Phank-kaulainen nelikielinen basso. Varautukaa! Kerroppa lisää? :) Niin ja nuo Tribute-hommelit on käsittääkseni vain Koreassa tehtyjä sarjatuotantovehkeitä, kun taas tavan jenkki-G%L:llät on tehty sielä kaliforniassa (käsinkö?). En ole jenkki-G&L:llää kokeillu koskaan, mutta ainakin tuo Korean Tribute versio on jo niin helvetin hyvä että mieluumin otan melkein sen jo vain halvemman hinnan vuoksi. Perskele kun joku nyt ostaisi tuon Ibanezin multa pois (winkwink,haha) niin pääsisin tinkimään kauppaan. Tosin ne tuolla kaupassa jo hyvittäisivät saman verran Ibanezista millä olen sitä nyt myymässä. Myynnissä Ibanez SR800 | |
![]() 21.04.2006 11:41:21 | |
Perskele kun joku nyt ostaisi tuon Ibanezin multa pois (winkwink,haha) niin pääsisin tinkimään kauppaan. Tosin ne tuolla kaupassa jo hyvittäisivät saman verran Ibanezista millä olen sitä nyt myymässä. Vaihtobasson kanssa ei paljon alennusta ovh-hinnasta neuvotella, eli sen puoleen kandeis myydä se muuta kautta. Mutta tuo Rijopun GL/Phank on varmasti rautanen peli. | |
![]() 26.04.2006 15:14:19 | |
No pieleenhän se meni sen musiikkiliikkeenkin kanssa. Joku vikkelämpi oli ehtinyt ostaa sen G&L:län. Elikäs nyt on Ibanezi taas pari viikkoa ainakin myynnissä,ennen kuin saavat lisää niitä geeälliä tuonne kauppaan. Kyrsii vaan, kun olisihan se ollut kiva saada uus basso jo perjantain keikalle. Eipä tässä kummempia :) Myynnissä Ibanez SR800 | |
![]() 27.04.2006 10:19:16 | |
Lpr:n Soundwellissä myynnisä Musta G&L (ilmeisesti L-2000) hinta ei ollut ihan hirviä oisko jotain n.600-700 € soita ja kysy puh. (05)-5412233 ps.ollut myynnissä melko kauan nii eiköhän ne aika mieluusti siitä jotain diiliä suostu neuvottelemaan (vaihto + väliraha tms.) | |
![]() 27.04.2006 17:16:26 | |
Lpr:n Soundwellissä myynnisä Musta G&L (ilmeisesti L-2000) hinta ei ollut ihan hirviä oisko jotain n.600-700 € soita ja kysy puh. (05)-5412233 ps.ollut myynnissä melko kauan nii eiköhän ne aika mieluusti siitä jotain diiliä suostu neuvottelemaan (vaihto + väliraha tms.) Soittelinpa liikkeeseen. Tuo Ibanezi pitäis lähettää sinne, ja kunnon tarkastettuaan ne sitten ehdottaisivat välirahasta. Kun täältä Kempeleeltä ei ihan heti pääse Lappeenrantaan bassoa näyttämään :) Mutta niin, liekköhän tuossa järkeä lähettää Ibanezia sinne tänne? Kun kuitenkin Ouluunkin kuulema tulee viikon kahden sisällä geeälliä lisää... Myynnissä Ibanez SR800 | |
![]() 28.04.2006 10:56:36 | |
hmm, no tuota kai ihan oman maun mukaan, se lpr:n G & L olis kyllä melko halpa, kysyitkö hintaa? mutta jos sinne kerta on tulossa lisää nii kannattaa kait tsekata ne ekaks | |
![]() 28.04.2006 11:42:38 | |
hmm, no tuota kai ihan oman maun mukaan, se lpr:n G & L olis kyllä melko halpa, kysyitkö hintaa? mutta jos sinne kerta on tulossa lisää nii kannattaa kait tsekata ne ekaks Ovh-hinnaksi sanoivat 810€, että siitä pitäis ruveta tinkimään. Ja nyt soittivat tuolta Oulun musaliikkeestä, että sinne oli tullu niitä geeälliä, mutta nyt väliä pitäiskin maksaa 500€. Että meneepä vaikeaksi... Myynnissä Ibanez SR800 | |
![]() 28.04.2006 11:47:58 | |
pirullista... ja aika kalliin hinnan heittivät sittn soundwellistäkin... no ilmottele kun asia etenee | |
![]() 28.04.2006 12:02:38 | |
aika kalliin hinnan heittivät sittn soundwellistäkin... Juu sitäpä tässä just mietin että kannattaako minun lähettää tuota Ibanezia ollenkaan jos nekin ehdottaa välirahaksi jotain 450-600€. Noh. Tässä kun ryypätä rytkäytän kolme päivää niin eiköhän sen jälkeen kaikki hommat kirkastu. Tai siis että ryyppään ne kaikki rahat mitkä on nyt säästössä bassoa varten enkä osta enää yhtään mitään. Haha. joo... Myynnissä Ibanez SR800 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)