Aihe: Chattailu keskustelupalstalla
1 2 3 4 5
handegunnar
12.01.2006 21:48:23
Pukkaa vituttaan lukee näitä "keskusteluja" nykyään. Jos joku kirjoittaa jotain asiallista, esimerkiksi kysymyksen, saattaa tulla muutama asiallinen vastauskin, mutta pian siihen iskee muutama hörhö ja alkavat käymään helvetin tyhmää hörhöilyään. Tällä palstalla on kymmenkunta hörhöä, jotka ovat sotkeneet tätä keskustelualuetta about vuoden verran. Olisi jo aika ylläpidon puuttua asiaan.
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
Riio-Kola
12.01.2006 22:02:10
Tuo on aika totta. Valitettavasti nämä "hörhöt" taitavat olla keskustelupalstan aktiivikäyttäjiä jo vaikka kuinka kauan, eli en usko, että ylläpitäjät sille mitään tekee. Mutta myös näitä ns. hörhöjä puolustaen sanoisin, että he hörhöilevät usein sellaisiin ketjuihin, jotka ovat hörhöjä ennestään, mutta valitettavasti jopa hörhöille käy joskus erehdyksiä ja he hörhöävät jopa asiallisissa ketjuissa.

Yllä oleva eri ole hörhöilyä, vaikka se siltä näyttää, vaan oma mielipiteeni, kieltämättä tekohauskassa asussa.
rijopu
12.01.2006 22:02:49
NIMET ESIIN!
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))>
Nieby
12.01.2006 22:04:04
toivottavasti mä en oo teidän mielestä tommone HÖRHÖ...! tää on paras sivusto ja jos tänne sais bannit ni voi voi...
Samu S.
12.01.2006 22:06:09
Olisi jo aika ylläpidon puuttua asiaan.

Tuollahan on asiaan liittyvää ohjeistusta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=43999
"Mutta ihan sama vaikka olisi tehty pahvista, jos saundaa hyvältä." - Niskamies
Zarmo
12.01.2006 22:11:00

se on se sisäpiiri, kun tsättää. Sen vois bannata
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
J.Hollström
12.01.2006 22:34:37
FAQ-ainesta.

No asiaan. Bassopalsta on tämän sivuston parasta ainesta. Toki joillakin (esim. itselläni) on tapana huudella joka ketjuun mitä sattuu, mutta kyllä täällä asiastakin puhutaan. Vaikka keskustelu rönsyilee, niin kukaan ei estä keskustelemasta itse aiheesta. Ja varmasti saa asiantuntevaa apua, jos oikeita ihmisiä aihe sattuu kiinnostamaan. Toi dada nyt asia erikseen...

Noi muut keskustelualueet on oman kokemuksen mukaan huomattavasti kinastelevampaa sorttia, täällä on leppoisa tunnelma, ja huumoria piisaa. Basistit on parhaita. Hyvä myö.
hemmo
12.01.2006 22:48:25

se on se sisäpiiri, kun tsättää. Sen vois bannata

Tämä on ainoa oikea vastaus.

t. sisäpiiri
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
onde
12.01.2006 23:38:51
FAQ-ainesta.

No asiaan. Bassopalsta on tämän sivuston parasta ainesta. Toki joillakin (esim. itselläni) on tapana huudella joka ketjuun mitä sattuu, mutta kyllä täällä asiastakin puhutaan. Vaikka keskustelu rönsyilee, niin kukaan ei estä keskustelemasta itse aiheesta. Ja varmasti saa asiantuntevaa apua, jos oikeita ihmisiä aihe sattuu kiinnostamaan. Toi dada nyt asia erikseen...

Noi muut keskustelualueet on oman kokemuksen mukaan huomattavasti kinastelevampaa sorttia, täällä on leppoisa tunnelma, ja huumoria piisaa. Basistit on parhaita. Hyvä myö.

Mä oon Jukin kans samaa m-net basisti koriaa! Joskus vuosia sitten ittellänikin tuli ylilyöntejä aamuyöstä viikonloppusin kun mieli oli niin herkkä ja ehkä myöhemminkin jotain pientä on lähtenyt tälle palstalle, mutta kyllä täällä mun mielestä rehtiä peliä on pidetty vaikka joskus kommentit on lentänyt kuumina puolin ja toisin!
Se on totta, että toi topicci katoo välillä aika pahasti, mutta turha tässä on ketään syytellä!
Kyllä me basisteina tiedetään että välillä saa lokaa niskaansa enemmän ku laki sallii!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
jjylli
13.01.2006 08:10:15
jos tää on oikeesti niin vakavaa hommaa niin ehkä on syytä lopettaa koko jutustelu. mulla alkaa nyt älä kirjota mitään muusikoiden.netiin vuosi. basistit on parhaita. kaikkea hyvää kaikille! no ehkä tulevista keikoista tulee ilmoitettua. ehkä..
Teijo K.
13.01.2006 08:49:29

Entäs keskustelu keskustelupalstalla? Käviskö se pirtaan? ;)

Antakaahan kun selvennän. Nämä teemalliset keskustelut mitä täällä yritetään käydä jonkun tiukasti rajatun otsikon alla ovat epäluonnollisia. Ennen keskustelupalstojen tuloa näitä on käyty vain eduskunnassa, ei meillä tavallisilla tallaajilla ole ollut mitään mahdollisuuksia harjoitella tällaisia keskustelutaitoja. Oikeassa elämässä (tm) käydyt keskustelut noudattavat omaa kulkuaan ja nehän ovat alusta asti pelkkää off-topickia. Tai ainakaan minä en koskaa aloita tuola keskustelua antamalla sille otsikkoa. "Hear hear, aamupala, mitä syödä? Hei ei puhuta brunssista sielä takana, tää on aamupalakeskustelu. Ihan laiton keskusteluaiheen vaihto!"

Että jos nyt mennään välillä vähän offarin puolelle niin mitä pahaa siinä nyt on? Varsinkin kun niissä offareissa useimmiten käsitellään ihan valideja aiheita. Toki on huulenheittoa ja vitsailuakin, mutta niin on oikeassakin elämässä. Minä arvostan hyvää huumoria siinä missä kuka tahansa. Paitsi ehkä Ördä ja hemmo. Ja Keny ja koulukaverit, ja avovaimo. Ja kaikki muut. Okei en arvosta hyvää huumoria vaan huonoa. Kuten tästäkin ehkä saattaa huomata.
Munsta.
Karlsson
13.01.2006 09:23:59
Joo! Vituttaa ihan sikanaan tollanen!

Mä en siis tajuu, miten ihmisillä voi syntyä keskinäistä kaveruutta ja siihen liittyvää verbaalihuulta. Ja varsinki sisäpiiri, bassopalstan "jotkut tahot" ja ylipapisto riistää ja jyrää kaikilla tavoilla! Jos Hannu Karpo kävis Mnetissä, ni se tekis jutun ohjelmaansa tästä!

Nimm. "asiallisuus kunniaan"
"Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam
Karlsson
13.01.2006 09:32:17
No, jos vakavissaan, niin tämän mieltä raivostuttavan "chattailun" aisoissa pitämiseksi tuossa sivun alkupäässä roikkuu uusiokäyttöön otettu vanha ketju, jota käytetään tsättäilyyn tai Mnettittäin sanottuna dadaamiseen.

Jollei tuota olisi, niin tarpeettomien kirjoitusten ja aiheiden määrä olisi moninkertaisesti suurempi. Voidaan katsoa että tälläisessä ympäristössä keskinäinen huulenheitto ja sen määrä on kohtuullisen vakio, on lähinnä kanavointikysymys, missä se tapahtuu.

Eli negaatio narikkaan ja ollaan tyytyväisiä kuin on näinkin siisti ja informatiivinen palsta meillä. Jippii!
"Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam
paavi
13.01.2006 10:21:14
Oikeassa elämässä (tm) käydyt keskustelut noudattavat omaa kulkuaan ja nehän ovat alusta asti pelkkää off-topickia. Tai ainakaan minä en koskaa aloita tuola keskustelua antamalla sille otsikkoa. "Hear hear, aamupala, mitä syödä? Hei ei puhuta brunssista sielä takana, tää on aamupalakeskustelu. Ihan laiton keskusteluaiheen vaihto!"

Jees. Tätä mieltä olen aina ollut. Itselläni ollut täällä m.netissä aina sellanen kaksjakonen lähestymistapa - joskus kirjoitan pitkiä ja erittäin harkittuja kirjoituksia, joskus kommentoin jotain ihan ex tempore, tempaan tuulesta ensimmäisen ajatuksen asiaan (ehkä jotenkin) liittyen. Sitä on vaan käytännössä huomannut, että elämässä tarvitaan kumpaakin (m.net = elämä). Ei parisuhde pysy sillä pystyssä, että pidät ajatuksia sisällä ja punnitset niitä sydämessäsi, kunnes lataat ruudun täydeltä viimeiseen asti hiottua raporttia. Ei biisejä koskaan saa aikaiseksi, ellei joskus tartu siihen ensimmäiseen ajatukseen ja anna sen viedä jonnekin.

En tiedä, mutta ehkä sitä vanhemmiten huomaa (mikään vanha oo - siksipä en tiedäkään), mihin asioihin _täytyy_ suhtautua vakavasti ja mihin ei. Niitä edellisiä ei oikeastaan liiemmin löydy. Ja 'vakavasti' ja 'tosissaan' eivät ole sama asia. Itse nautin siitä kun tietty aihe värittyy erilaisilla ja täysin erityylisilläkin kommenteilla. On sillä hintansa, välillä joukkoon mahtuu silkkaa dadaa. Sieltä rentojen, näennäisesti asiaan kuulumattomien kommenttien rivien välistä saattaa löytää korvaamatonta kokemukseen pohjautuvaa viisautta, jos vain jaksaa nähdä. Tai sitten ei. Ja nyt tää menee jo liian vakavaksi.

Toivottavasti nimimerkki jjylli ei katoa mihinkään. On ollut nautinnollista lukea miehen lakonisia mutta ah niin lyhyitä kommentteja. Parasta on kun näkee nämä ihmiset livenä ja huomaa, että heidän olevan pohjimmiltaan juuri kirjoitustensa näköisiä kavereita. Joskus myös ihan olemukseltaankin.
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Gott
13.01.2006 11:52:15 (muokattu 13.01.2006 11:56:02)
No, jos vakavissaan, niin tämän mieltä raivostuttavan "chattailun" aisoissa pitämiseksi tuossa sivun alkupäässä roikkuu uusiokäyttöön otettu vanha ketju, jota käytetään tsättäilyyn tai Mnettittäin sanottuna dadaamiseen.

Haittaisiko ketään jos tuo ketju siirrettäisiin vaikka IRC:iin tai johonkin muualle täältä? Keskustelun kokonaistaso nousisi nykyisestä kolmanteen potenssiin ja pahaa verta valuisi viemäriin. Mielestäni ylläpidon tehtävä on ennen kaikkea tehdä voitavansa nettikaveruuksien ja -sisäpiirien muodostumisen estämiseksi.
Hyvää joulua, itsenäinen Suomi!
Kieppi
13.01.2006 12:09:39 (muokattu 13.01.2006 12:10:53)
Mielestäni ylläpidon tehtävä on ennen kaikkea tehdä voitavansa nettikaveruuksien ja -sisäpiirien muodostumisen estämiseksi.

Anteeksi nyt vain, mutta nöyrä ja vaatimaton mielipiteeni on kyllä seuraava:

"Mielestäni ylläpidon tehtävä on ennen kaikkea tehdä voitavansa asiattomien, loukkaavien ja henkilökohtaisuuksia sisältävien viestien valvomisessa ja tarvittaessa poistamisessa."

EDIT: Typo.
Kalamies #10 >-)))>.
M.Hanski
13.01.2006 12:11:00
Tästähän voitaisiin tehdä uusi dadaketju. Sisältö olisi täysin otsikon määrittelemissä puitteissa.
"Ja nyt tungette ne s**tanan sähköopas-supergalvanoitu-putkivaffarin-impendanssi-keinokuorma-mummonsukka-ensiökäämi-yliteho-aliajettu-insinöörikeskustelunne sinne oman topiccinsa alle, ei tommosta voi lukea ilman hedaria." - Wasara
J.Hollström
13.01.2006 12:12:31
Että menepäs muualle siitä kuittailemaan!!!

Mä kuittailen siellä missä minua sattuu huvittamaan.
Samu S.
13.01.2006 12:15:42
Tästähän voitaisiin tehdä uusi dadaketju. Sisältö olisi täysin otsikon määrittelemissä puitteissa.

Ketjun aloittajalla oli kyllä minusta ihan pointtiakin. Mutta sitä miinustahan saa painella. En sitten tiedä, onko handegunnar sitä jo yrittänyt.
"Mutta ihan sama vaikka olisi tehty pahvista, jos saundaa hyvältä." - Niskamies
okoranta
13.01.2006 12:17:15 (muokattu 13.01.2006 12:20:02)

Haittaisiko ketään jos tuo ketju siirrettäisiin vaikka IRC:iin tai johonkin muualle täältä? Keskustelun kokonaistaso nousisi nykyisestä kolmanteen potenssiin ja pahaa verta valuisi viemäriin. Mielestäni ylläpidon tehtävä on ennen kaikkea tehdä voitavansa nettikaveruuksien ja -sisäpiirien muodostumisen estämiseksi.

Oletko sattumoisin sattunut huomaamaan, että juuri noilla Dadassa ja bassopalstalla "perseilevillä" on sitä tietoa bassoista, vahvistimista, keikkailustajne.välttämättä eivät viitsi vastailla joka ikiseen " onko hyvä basso, kantsiix ostaa" Topicciin , sillä niitä näyttää ilmestyvän samoista aiheista säännöllisesti uusia, vaikka keskusteluhaku on olemassa.

Ja sitten tämä käyttätyminen palstalla:

Vaikka nämä "hörhöt" välillä perseilevät, niin yleensä tekevät sen tuolla Dadassa. Ei luulisi ketään haittaavan jos joku porukka porisee siellä omia juttuja. Jos ruvetaan miettiin, niin kyllä minun mielestä suurinta perseilyä on Topiceissa se, että joku kysyy jostakin mielipidettä tms. Niin " hörhö" yleensä vastaa oman tietämyksen perusteella ja perustelee oman näkökantansa. Paljon on täälläkin liikkeellä noita Google-miehiä, jotka perustavat mielipiteensä johonkin muun kirjoittamaan. Se on munsta perseilyä.

Tämmöset oli ajatukset tällä kertaa. Paljon on opittu näiltä palstoilta, joka on hyvä juttu. Sitä paitsi "sisäpiiriltä" saa tietoa bassoihin liittyvistä asioista esim. pikaviestillä. Itse olen aina saanut vastauksen , ku olen pikaviestillä kysynyt jotakin.

Edit. Irccaaco mumot?
"Itse sijoittaisin rahaa hyväsoundiseen kaappiin, sillä on kumminkin suurempi vaikutus soundiin kuin sitä ohjaavalla nupilla." - Temppari-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)