Larmer 24.06.2006 20:33:46 | |
---|
Ostin tuossa Rotosoundin Jazz-setin (flatwound) ja kun olin kaikki kielet laittanut kiinni, niin E-kieli ikäänkuin särisi satulan kohdalta. Sama ilmiö tapahtui myös 5 vuotta vanhan Warwickin red-label setin kanssa eri passossa. Kertokaa? Hieman tanakka yksilö |
Ben Matlock 24.06.2006 21:04:59 | |
---|
Warwickin punasten kanssa tuota on ilmennyt usein. Ei muuta kuin uusi kieli tilalle. |
ötzi 24.06.2006 21:36:58 | |
---|
Warwickin punasten kanssa tuota on ilmennyt usein. Ei muuta kuin uusi kieli tilalle. mulla sama homma sanojen kielien kanssa. epäilin että satulassa olevat urat kielille olisivat liian isot että kieli pääsee liikkumaan ja särisee? mutta en tiedä. vähän ärsyttää jos joutuu taas ostamaan uudet kielet, ne kun maksaa jonniiin verran Nainen on kuin viskipullo, Sisäpuoli on ulkopuolta tärkempi. mutta tuskin paranee vanhetessa.. |
Larmer 24.06.2006 23:39:04 | |
---|
Juu juu, no tämä setti oli puoleenhintaan, mutta silti kustansi sen 27 euroa. Taidanpa kilauttaa tuossa heti ensiviikon alussa tapahtuneesta, irtooko uutta kieltä. Hieman tanakka yksilö |
hollstro 24.06.2006 23:56:30 | |
---|
Epäilen että kieli ei mene virittimelle riittävän jyrkässä kulmassa. Pahimmilaan se kieli jatkaa satulan yli ihan suorana ilman että satulaan tulee riittävsti painetta. Tällöin vapaa kieli särisee satulan kohdalta varmasti. |
ötzi 25.06.2006 00:07:54 (muokattu 25.06.2006 00:08:42) | |
---|
Epäilen että kieli ei mene virittimelle riittävän jyrkässä kulmassa. Pahimmilaan se kieli jatkaa satulan yli ihan suorana ilman että satulaan tulee riittävsti painetta. Tällöin vapaa kieli särisee satulan kohdalta varmasti. nyt rupesi ihan pelottamaan. jos näin on niin voiko asialle tehdä mitään kotikonstein? ja mulla on ollu tämä basso jo 4vuotta ja nyt se rupee särisemään. eipä tuosta oikeastaan mulle oo ollu haittaa muutenkun ilman vahvistinta soittaessa, mutta silti. aaaapuva...ja juuri tänään jätin basson reenikselle että en voi heti tarkistaa asiaa. menee varmaan yöunet Nainen on kuin viskipullo, Sisäpuoli on ulkopuolta tärkempi. mutta tuskin paranee vanhetessa.. |
hollstro 25.06.2006 01:05:53 | |
---|
nyt rupesi ihan pelottamaan. jos näin on niin voiko asialle tehdä mitään kotikonstein? ja mulla on ollu tämä basso jo 4vuotta ja nyt se rupee särisemään. eipä tuosta oikeastaan mulle oo ollu haittaa muutenkun ilman vahvistinta soittaessa, mutta silti. aaaapuva...ja juuri tänään jätin basson reenikselle että en voi heti tarkistaa asiaa. menee varmaan yöunet Jos tämä on se ongelma niin se on maailman helpoin korjata. Laittaa vaan kielen viritystappiin niin että kieli menee alaspäin tapissa kun kierrokset virittimessä kasvavat. Normaalisti 3-4 kierrosta tapin ympäri rittää. http://www.tunemybass.com/bass_string_change/look_before_you_leap.html |
ötzi 25.06.2006 12:01:42 | |
---|
Nainen on kuin viskipullo, Sisäpuoli on ulkopuolta tärkempi. mutta tuskin paranee vanhetessa.. |