Aihe: EMG-P mikit
1
Creep
13.08.2006 13:09:01
Onko kellään kokemusta kyseisistä mikeistä? Millainen soundi lähtee?

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/152/172/emgp.phtml

Tällä hetkellä bassossa vakio squier p-bass passiivi mikit ja soundi on hyvin tunkkainen.
beissi man
13.08.2006 14:11:38
En ehkä lähtisi squieriin laittamaan emg:tä kiinni mikkikin maksaa varmasti puolet basson hinnasta
Johannes_t
13.08.2006 15:09:13

En ehkä lähtisi squieriin laittamaan emg:tä kiinni mikkikin maksaa varmasti puolet basson hinnasta

Öö, mikä sulla on tässä logiikka?
Ylläri
13.08.2006 15:51:16 (muokattu 13.08.2006 15:52:06)
Öö, mikä sulla on tässä logiikka?

Sama. Jos soitin on muuten toimiva (soi akustisesti hyvin ja sopii hyvin hanskaan), niin miksei siitä voisi sitä yhtä heikkoa lenkkiä vaihtaa.

Sitä paitsi on syytä muistaa, ettei uusien mikkien asennus ole mikään peruuttamaton toimenpide. Jos lopputulos ei ole toivottu, mikit voi aina ottaa pois ja laittaa johonkin toiseen bassoon tahi myydä eteenpäin.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
Antti K.
13.08.2006 22:30:52 (muokattu 13.08.2006 22:35:13)
Miulla oli Kiinassa 2000 tehty Squier Precision, josta luovuin kylläkin jo pari vuotta sitten. Laitoin siihen EMG-PJ -setin, ja vielä EMG-BTC sävynsäädöt, ja täytyy sanoa, että toimi hyvin.

Nyt mulla on tuo Squier JV jasso (MIJ -83), ja siihenkin vaihdoin originaalien tilalle EMG-J:t ja olen tyytyväisempi! Eli suosittelen! Voithan sinä pitää vanhat mikit jemmassa, ja jos/kun vaihdat basson, voit myydä EMGt sitten erikseen poies. Tai siirtää uuteen passoon.

EMG:issä on tämä 9v patterin upottaminen (ei meinaan kunnolla sovi potikoiden alle) ongelmana. Ja se paristo pitää vaihtaakin joskus.

Hyvä vaihtoehto olis laittaa siihen esim. Seymour Duncan Hot tai Quarter Pounder -mikki. Vois käyttää alkuperäisiä potikoita (olletikin, että ne toimii ok). Mulla vois olla tämmönen SPB-3 Quarter Pounder kohtapuoliin joutilaana.
"Nyt on viulu, mutta vielä kun osais soittaa!"
Teijo K.
14.08.2006 08:01:33

Miulla on nyt nauhattomassa EMG 45P mikä on se 6-kielisen P-mikkin. Soundi on mukavan tanakka, sitä narinaakin irtoaa riittävästi. Häiriötönkin on se. Yhdellä 9v paristolla ei ihan täysin toiminut, kun kompressoi kuitenkin jonkunverran se mikki, mutta kun lisäsin toisen patterin niin johan alkoi dynamiikkakin riittämään.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Creep
14.08.2006 09:41:36
Kiitos vihjeistä. Tälläinen S.Duncanin Quater Pounder vois tosiaan olla yks vaihtoehto, saanut harmony centralissa ainakin kovat arvostelut.

http://www.harmony-central.com/Bass … /SPB-3-Quarter-Pound-P-Bass-01.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)