helou 12.08.2006 01:03:08 | |
---|
Kuten jo Sam Other jo kysyi,eli vähän samaan tyyliin, eli Hyvät Ihmiset on ostamassa vaikka mitä mitä hilavitkutinta/hyvää styrkkaria soundin perässä.. Eli kertokaa olenko mä jäännyt kelkasta, kun puol vuotta soitettuani hiljaisella volyymillä, löytyy vanhansta squierista(yhtä vanhoilla EMG mikeillä)+rolandin 60 combosta vaikka mitä.. On mulla ollu kallen krugeria ja vanhaa 100W putki vahvistinta MS-uunikaapeilla(jos nyt mainitsemisen arvoinen?) ym ym . Mutta silti jotenkin tuntuu, että toi nykyinen yhdistelmä on paras/käyttökelpoisin tähän mennessä. Tosin toi alhainen vola tietty vaikuttaa aika paljon dynamiikkaan/kautta rumpalin valintaan ;)..? Silti olen kokeillut tässä non 15v. aikana aikalailla erimoisia efektejä/vermeitä. Eli mitä ihmisellä pitää olla /pitääkö olla mitään ihmeitä hyvän soundin takia? Elä hyvin |
1976 12.08.2006 04:37:23 | |
---|
Mun mielestä pitää miehellä olla sen verran munaa, että vetää semmosilla kamoilla, mistä omasta mielestä lähtee hyvät soundit. Eikä sen mukaan mitä basistiveljet kertoo. t. kohta ampekkia ja rikua hankkimassa :P 76' the best of the bunch. |
Puavali 12.08.2006 08:48:04 | |
---|
...t. kohta ampekkia ja rikua hankkimassa :P Munkin mielestä ampeekistä lähtee hyvät saundit. Soitan lainatuilla hartkella ja tokailla. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Johannes_t 12.08.2006 10:06:35 | |
---|
Pari päivää sitten kävi niin, että kitaristin elektroakkarin patteri pääsi loppumaan ja treeniksellä ei pattereita ollut. Lyötiin skeba kiini bassovahvistimeen, siitä kun saa fantom-virtaa ja basso siirrettiin susirumaan ja vanhaan Peavey Bandiittiin. Peaveysta lähti ihan hiton hieno soundi! Tosin hyvin pinellä volumella, mutta esim. nauhoitus käyttöön vois olla omiaan. |
J.Horde 12.08.2006 11:37:59 | |
---|
Kyllä se soundi lähtee edelleen soittajan sormista, tätä sointia voi sitten rikastuttaa efekteillä. Parhaan tatsin saa kun treenaa basson soittoa ilman vahvistinta ja etsii siitä niitä soundillisia eroja. Hyvä vahvistin auttaa sitten äänen lopulliseen tuottamiseen, tämän jälkeen on makukysymys onko joku muu parempi kuin ampeg! One Love... B |
helou 13.08.2006 12:27:55 | |
---|
tämän jälkeen on makukysymys onko joku muu parempi kuin ampeg! Soitin just eilen keikan laina ampeg "pinolla" ja täytyy sanoa ettei ainakaan mitään huomautettavaa ollut. Mutta silti jäi vähän kaipaamaan sitä herkkyyttä johon on tottunut omalla vahvistimella soitellessa, oli nimittäin sellainen "stadion" soundi siinä pinossa... Elä hyvin |
Ylläri 13.08.2006 16:06:51 | |
---|
Lukioaikana säestin jonnin aikaa yhtä lauluyhtyettä, jonka treenikämpällä ei ollut bassovahvistinta. Niinpä soitin semmoisen 80-lukulaisen Rolandin keyboard-combon läpitte. Vieläkin muistelen sitä soundia lämmöllä, se oli mainion pyöreä ja pehmeä mutta siltl täydellisen selkeä. Enivei, näissä bassostyrkkarijutuissa on syytä muistaa soittajien erilaiset lähtökohdat: toisllle vahvari on olennainen osa soundia, oli sitten kyse putkirososta tai 8x10-kaapin "kokonaisleipovuudesta". Toiset taas ovat "suoraan linjaan"-miehiä, joille vahvistus on vain välttämätön paha: kunhan nyt jotenkuten kuuiee oman soittonsa lavalla niin hyvä. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
juici 13.08.2006 17:01:34 | |
---|
Lukioaikana säestin jonnin aikaa yhtä lauluyhtyettä, jonka treenikämpällä ei ollut bassovahvistinta. Niinpä soitin semmoisen 80-lukulaisen Rolandin keyboard-combon läpitte. Vieläkin muistelen sitä soundia lämmöllä, se oli mainion pyöreä ja pehmeä mutta siltl täydellisen selkeä. Mä oon soittanut samanlaisella. Meidän yhdellä demolla on aika erikoinen bassosoundi. Vähän kitaramainen mutta erottuva...tosin ei sillä demolla mitään kitaraa olekaan. Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö." |
SaBer 14.08.2006 12:32:46 | |
---|
Mulla oli yhdessä vaiheessa vaihtoehtoina soittaa kaverin warwickin nupin ja 4x10":n tai sitten omatekoisen etuvahvistimen (ei kovinkaan kummoinen) ja pa:n neljän 15" kaapin kautta. Kyllähän noi neljä 15" korvien korkeudella voitti nilkoissa pauhaavan 4x10:n mielestäni mennen tullen. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |