möyssy 29.08.2006 20:03:03 (muokattu 29.08.2006 20:03:28) | |
---|
Elikkäs nyt on tullut aika pistää hommaten nuppi ja kaappi. Syyslomalla menen varmaan helsinkiin oma basso mukana ja käyn hieman koittelemassa eri vaihtoehtoja. Mitäs kaikkia kannattaa kattella, jos rahaa ois käytettävissä n.0-1500e? Bändin kanssa tulee pääasiassa veivattua rockia ja heviä, mutta kotona tykkään soitella myös jotain funkin tapaista. Soundista sen verran, että taidan olla tykästyn sellaseen hiukan lämpimään putkisoundiin. Sais olla myös melko erottuva ja selvä. dynynyy. |
Wilkeson 30.08.2006 00:22:45 | |
---|
ok. nyt mun on oikeen paha lähtee suosittelee muuta ku ampegin esim V4B-H:ta se on 100w täysputki ja kaapix ottasin ehkä 4x10 mutta...joudut laittaa jonku verran enemmän ku toi 1500 € futaahan se iha hyvin esim 15 tuumasellaki. kattele ihmees esim thomannilta hinnat ja vertaa meijän hintoihin. levytukku tuo maahan niitä ja myy ja osaa aika hyvin suositella. putkivehkeistä joutuu maksamaan yleensä aika lailla mut ei välttämättä kannata iha älyttömästi kelaa fyrkkaa esim six et jos päädyt vaikka tähän ampegiin ni luultavasti sun ei tarvii sitä tyyliin ikinä vaihtaa. |
PnukBassist 30.08.2006 09:12:02 | |
---|
Joo ampekki rules ok. Kattele käytettyä, saat halvemmalla sisäänajetun vehkeen. Uudet putkivempeleet nimittäin maksaa. Ite maksoin V4B-H:sta ja 410HE-kaapista sekä nupin kantolootasta n.1800€ kun uutena ostin. Mutta se kyllä kannatti. Nyt ei tarvi ostaa enää ikinämilloinkaan noita vahvareita (paitsi sitten kun seuraavan kerran innostun jostain). Tosin mikäli saat vaikka tuommoisen paketin 1500€ käytettynä niin suosittelen lämpimästi. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Wilkeson 30.08.2006 12:26:42 | |
---|
mun mielestä noit on aika vähä käytettynä saatavilla.siis yleensäkki ampegin putkinuppeja...kaappeja ehkä enemmänki. mut niinku sanottua ni jos tarttee ni laita muutamat sataset lisää ja ota kunnon kamat ni ei tosiaan tartte miettii piiiiitkään aikaan uutta.se on varma! |
möyssy 30.08.2006 14:01:32 (muokattu 30.08.2006 14:07:39) | |
---|
Juu tosiaan toi ampeg kyllä on herättäny mielenkiintoa, mut saako siitä tarpeen tulle irti semmosta ehkä hiukan ''hifiä'' soundia ja semmosta joka erottuu kitaroiden alta(hyvällä tavalla). Mitään en vielä varmaks tiedä, joten kaikki ehdotukset otetaan huomioon. edit. Ja mites toi ampeg 4x10, ku kaikki tuppaa sanoo, että ainoo oikee ampeg-soundi lähtee 8x10 kaapista? dynynyy. |
Wilkeson 30.08.2006 14:18:54 | |
---|
Juu tosiaan toi ampeg kyllä on herättäny mielenkiintoa, mut saako siitä tarpeen tulle irti semmosta ehkä hiukan ''hifiä'' soundia ja semmosta joka erottuu kitaroiden alta(hyvällä tavalla). Mitään en vielä varmaks tiedä, joten kaikki ehdotukset otetaan huomioon. edit. Ja mites toi ampeg 4x10, ku kaikki tuppaa sanoo, että ainoo oikee ampeg-soundi lähtee 8x10 kaapista? no tasan varmasti saa ja erottuu.saa semmosen lämpimän pörinän ka kaikki saundit ja niinku taajuudet erottuu varmasti.siin ei oo montaakaan säätöpotikkaa mut ei tarvikkaa. joo 8x10 on se "ainoo oikee" mut on vähän v...n kalli ja tosi roudausystävällinen-heh-heh!!! mulla lähtee 4x10 ihan hullun hyvä saundi ja tehoo on tosiaan iha riittävästi!!! käy testaamassa ja tää on mun ainoo ehdotus/vaihtoehto. okei...mesa boogieen ei oo fygyy ikinä.on vähä perkeleen hyvä mut tsekkaa hintoja! ampeg ajaa just sen asian minkä pitää!!!!! TRUST ME!! |
PnukBassist 30.08.2006 14:31:53 | |
---|
Juu tosiaan toi ampeg kyllä on herättäny mielenkiintoa, mut saako siitä tarpeen tulle irti semmosta ehkä hiukan ''hifiä'' soundia ja semmosta joka erottuu kitaroiden alta(hyvällä tavalla). Mitään en vielä varmaks tiedä, joten kaikki ehdotukset otetaan huomioon. edit. Ja mites toi ampeg 4x10, ku kaikki tuppaa sanoo, että ainoo oikee ampeg-soundi lähtee 8x10 kaapista? Ampekin putkinupeista pitäis varmaan valita tuo Svt2pro mikäli semmoista hifikikkelöintiä haet, mutta tuossahan on sitten hintakin lähemmäs pari tonnia. Mutta kyllä ainakin itse olen saanu ihan hyvät ja tarkat äänet tuolla V4B-H:llakin. Kaapeista sen verran että tuo 8x10 on aika helvetin kallis, että jos haluat hifiputkipelin ja tuon rantasaunan niin hintaahan tulee semmonen reilu kolme tonnia vähintään. Mikäli haet jotakin erottuvaa hifimpää soundia niin osta sitten vaikka tuo V4B-H nupiksi ja kaapiksi SVT410-HLF. Tuosta kaapista saapi kyllä tosi hyvät äänet myös pihalle, lisäksi siinä on vielä fyysistä kokoakin vähän enemmän kuin esim mun SVT410-HE:ssä. Sehän siinä vaan on että tuo HLF-kaappi on sitten neljään ohmiin, eli siihen ei paljoa lisäkaappeja voi sitten laitellakaan. Mutta et sinä tule semmoisia kyllä yhtään missään tarvimaankaan jos tuommoisilla peleillä soitat. Nyt jos saisin päättää niin olisin ottanu tuon HLF-kaapin itsellenikin, mutta ahneuksissani ajattelin, että ota kahdeksan ohmin HE-kaapin että saan siihen alle jossain välissä vielä 1x15" lootan. Nyt sitten kun oon noin puolisen vuotta soitellu noilla vehkeillä jos minkälaisessa paikassa niin eipä ole kyllä tarvinnut missään välissä yhtään enempää hönkää kuin mitä tuosta neljä kertaa kympistä lähtee. Well, I woke up Sunday morning
Rotgut 30.08.2006 16:26:31 (muokattu 30.08.2006 16:47:35) | |
---|
Marshallin JCM 800 Bass Series 100w putkinuppi ja siihe saman valmistajan 4x12 1984b kaappi. Molemmat käytettynä. Pitäis irtoo halvemmalla ku pelkkä Ampegin V-4BH nuppi, mut soundaa ihan yhtä hyvältä. Ton nupin kanssa myös joku Ampegin kaappi saattais toimia ihan hyvin, en oo testannu. En nyt tiiä onko mitenkään hirveen erotteleva soundi, mut toisaalta eipä noissa Ampegin putkinupeissakaan oo. Edit. Lisäyksenä vielä, että jos tosta Ampegin V-4BH nupissa on ollu älyttömiä toimitusongelmia Ampegilla eurooppaan. En tiiä onko jo loppunu mut kesällä ainaki näin. Kannattaa kysellä etukäteen vaikka Levytukusta, että löytyykö sitä. |
Wilkeson 30.08.2006 16:54:54 | |
---|
Marshallin JCM 800 Bass Series 100w putkinuppi ja siihe saman valmistajan 4x12 1984b kaappi. Molemmat käytettynä. Pitäis irtoo halvemmalla ku pelkkä Ampegin V-4BH nuppi, mut soundaa ihan yhtä hyvältä. Ton nupin kanssa myös joku Ampegin kaappi saattais toimia ihan hyvin, en oo testannu. En nyt tiiä onko mitenkään hirveen erotteleva soundi, mut toisaalta eipä noissa Ampegin putkinupeissakaan oo. Edit. Lisäyksenä vielä, että jos tosta Ampegin V-4BH nupissa on ollu älyttömiä toimitusongelmia Ampegilla eurooppaan. En tiiä onko jo loppunu mut kesällä ainaki näin. Kannattaa kysellä etukäteen vaikka Levytukusta, että löytyykö sitä. ei pitäs olla enää toimitusongelmia. kesäl oli ja keväällä.ei saanu mitään mistään.jengi oli iha paskana ketkä niit halus. niit pitäs olla levytukus ja thomannilla. mun mielestä ampegissa on "erotteleva"saundi ku ruuvvaa potikat oikeeseen asentoon.mulla ainaki on...on se toki monesta muustaki asiasta kii toi saundihomma. kaikil on oma mielipide ja niist ei sen enempää kantsi kinastella.parhaat tulokset saa ku menee ja testaa.kaikist paras tietysti olis ku sais lainax ja vetäs treenit ni sit tietäs miten se saundi sieltä tulee ja erottuko vaiko ei. |
slapvete 30.08.2006 19:19:04 | |
---|
Putkietunen (esim. SVP-Pro) ja trankkupääte - niillä irtoo "ampegsoundi" mutta hiukan napakammalla atakilla kuin putkipäätteen kanssa. Ja halvemmallakin pääsee. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
Jesus Muerte 30.08.2006 20:17:02 | |
---|
Putkietunen (esim. SVP-Pro) ja trankkupääte - niillä irtoo "ampegsoundi" mutta hiukan napakammalla atakilla kuin putkipäätteen kanssa. Ja halvemmallakin pääsee. Aika hyvin ujutit mainoksen kehiin. :) |
möyssy 30.08.2006 22:51:13 | |
---|
Ton summan ei tarvii just olla toi 1500. En oo nyt ihan just hommaamassa, joten ehtii tässä vielä pistää rahaa säästäen. Myös noi EBS on käyny mielessä useasti. Onko joillain kokemuksia? dynynyy. |
Niskamies 31.08.2006 00:09:05 | |
---|
Ton summan ei tarvii just olla toi 1500. En oo nyt ihan just hommaamassa, joten ehtii tässä vielä pistää rahaa säästäen. Myös noi EBS on käyny mielessä useasti. Onko joillain kokemuksia? Mulla on nyt ollut EBS:n HD350 nuppi reilut pari vuotta ja Neo 2x12" kaappi puolisen vuotta, ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Saundi on mahtava kaikinpuolin, ja kaappi on suhteellisen kevyt. Tällainen läjä löytyy myös torilta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=122481 More is more. |
möyssy 31.08.2006 00:30:33 (muokattu 31.08.2006 00:30:44) | |
---|
Mulla on nyt ollut EBS:n HD350 nuppi reilut pari vuotta ja Neo 2x12" kaappi puolisen vuotta, ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Saundi on mahtava kaikinpuolin, ja kaappi on suhteellisen kevyt. Pystyisikkö pistää jonkinlaisen ääninäytteen? dynynyy. |
Niskamies 31.08.2006 00:39:26 | |
---|
Pystyisikkö pistää jonkinlaisen ääninäytteen? Vaikea on vahvarista pistää ääninäytettä. Musanäyte on äänitetty EBS:n linjalähdöstä. More is more. |
PnukBassist 31.08.2006 09:08:23 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=122770 Tuosta. Ja niin joo joku sanoi tuon Marshallin vehkeen. Sehän on myös vallan mainio vempele, mutta ite dikkaan enempi Ampekista... Mulle on jääny vähän epäselväksi että onko sillä EBS:llä putkinuppeja olemassakaan? Jos on niin missä hinnoissa semmoiset pyörii...? Well, I woke up Sunday morning
Karlsson 31.08.2006 09:19:10 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=122770 Tuosta. Ja niin joo joku sanoi tuon Marshallin vehkeen. Sehän on myös vallan mainio vempele, mutta ite dikkaan enempi Ampekista... Mulle on jääny vähän epäselväksi että onko sillä EBS:llä putkinuppeja olemassakaan? Jos on niin missä hinnoissa semmoiset pyörii...? EBS:llä on kaikki vahvarit trankkupelejä. Putkietuasteita löytyy noista kyllä. Vai pitäisikö sanoa, että etuasteesta löytyy putki? "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |