Pasifisti basisti 20.08.2006 16:49:31 (muokattu 20.08.2006 16:49:57) | |
---|
Tervehdys! Ostin tuossa vuosi sitten Warwickin fortress basson. Bassossa on alkuperäiset mikit tai ainakin oletettavasti ovat (ostin käytettynä). Ne ovat siis Mec-mikit. Nyt on alkanut kiinnostamaan mikkien vaihto. Pitäisi saada kirkkaampi saundiset ja voimakkaammat mikit kun nuo mecit kuulostavat jotenkin tosi muhjulta. Bassossa on siis tuommoinen Pj-tyyppinen mikitys. Osaisitteko suositella jotain Mikkejä joko erillisiä tai sitten vaikka valmista pakettia? Thomannilta katselin jotain Dimarzioita ja seymour duncaneita. Mahtaisikohan noista löytyä. Niin ja bassolla soitetaan poppia. |
Wilkeson 20.08.2006 18:29:26 | |
---|
terve. mä ehkä lähtisin kattelemaan EMG:n aktiivimikkejä tai sit duncanin mikkejä.duncanin sivuilta löytyy kaikki vaihtoehdot ja kuvaukset saundeista jne... itse käytän EMG:n aktiivimikkejä. |
Pasifisti basisti 20.08.2006 23:28:00 | |
---|
terve. mä ehkä lähtisin kattelemaan EMG:n aktiivimikkejä tai sit duncanin mikkejä.duncanin sivuilta löytyy kaikki vaihtoehdot ja kuvaukset saundeista jne... itse käytän EMG:n aktiivimikkejä. aktiiveja en oikeastaan edes ajattele. Aktiivibassoja on muutamat ollut, eikä ne oikein olleet mun juttu. Taidan ennemmin tarvita malleja kuin merkkejä. Kun en oikein noista mikeistä osaa sanoa. Eiköhän noi kaikki isot valmistajat kuitenkin tee ihan hyviä mikkejä? |
Johannes_t 21.08.2006 10:25:47 | |
---|
Ne ovat siis Mec-mikit. Nyt on alkanut kiinnostamaan mikkien vaihto. Pitäisi saada kirkkaampi saundiset ja voimakkaammat mikit kun nuo mecit kuulostavat jotenkin tosi muhjulta. Bassossa on siis tuommoinen Pj-tyyppinen mikitys. Sinänsä ihmetyttää koko juttu, koska mun korvaan MECit on ollu liiankin kliinit, juuri sitä muhjua oon niihin kaivannut ;) Mutta Duncaneita voi suht huoletta suositella, valinnan varaa on ja saatavuus on kunnossa. |
Tuba 21.08.2006 10:56:54 (muokattu 21.08.2006 12:39:09) | |
---|
Itse hommasin Dimarzion ultrajazzin ja split-p mikit. Olen todella pitänyt soundista. olostuloa riittää kuitenkaan kuulostamatta tylsälle. Kunnon presari-soundia noilla ei saa koska tuo split-p on käytännössä humbukkeri. Ei noilla viä kuuhun mennä! |
poppamies 21.08.2006 11:18:56 | |
---|
... Kunnon presari-soundia noilla ei saa koska tuo split-p on käytännössä humbukkeri. Käytännössä kaikki presarimikit on nimenomaan humbukkereita, eli tuota split tyyppiä. Mulla on yhdessä bassossa Seymour Vintage Jazz mikit ja kolinaa kyllä riittää. Käytännössä mulla on melkein kaikki diskantit leikattuna bassosta ja siitä huolimatta kolisee. Tottakai munaakin löytyy. Kuvittelisin että seymour Duncanin P/J yhdistelmäkin toimisi hyvin. G-strings are for strippers |
Pasifisti basisti 21.08.2006 11:53:59 (muokattu 21.08.2006 11:58:12) | |
---|
Sinänsä ihmetyttää koko juttu, koska mun korvaan MECit on ollu liiankin kliinit, juuri sitä muhjua oon niihin kaivannut ;) Mutta Duncaneita voi suht huoletta suositella, valinnan varaa on ja saatavuus on kunnossa. No toi muhju saattaapi olla väärä sana kuvaamaan ongelmaa. Mikit ovat siis todella voimattomat / hiljaiset. Vertailukohtana on ollut tuo oma Jazz basso, josta irtoaa selkeästi enemmän botnea samoilla vahvistin säädöillä. Voi tietysti olla , että en vaan tiedä, että warwickin pitäisi kuulostaa juurikin tuollaiselta ponnettomalta.... ;) Jos Warwickin pitäisi kuulostaa juurikin semmoiselta kliiniltä, niin voi tietysti olla, että mikit olisivat esim. liian alhaalla, tai sähköpuolella on jotain vikaa. Vai voiko se johtua näistä? |
Johannes_t 21.08.2006 12:09:09 | |
---|
No toi muhju saattaapi olla väärä sana kuvaamaan ongelmaa. Mikit ovat siis todella voimattomat / hiljaiset. Vertailukohtana on ollut tuo oma Jazz basso, josta irtoaa selkeästi enemmän botnea samoilla vahvistin säädöillä. Voi tietysti olla , että en vaan tiedä, että warwickin pitäisi kuulostaa juurikin tuollaiselta ponnettomalta.... ;) Jos Warwickin pitäisi kuulostaa juurikin semmoiselta kliiniltä, niin voi tietysti olla, että mikit olisivat esim. liian alhaalla, tai sähköpuolella on jotain vikaa. Vai voiko se johtua näistä? Tjaa, mulla on ollut Warwick FNA ja FNA Jazzman ja molemmat on ollut todella hotteja, outputista homma ei ainakaan ole ollut kiinni. MECin elektroniikka onkin sitten eri juttu, ei ainakaan mulle toimi, ainakaan niin hyvin ettei harmittaisi. |
PQ 21.08.2006 12:22:29 | |
---|
Olen vaihdattanut Warwickin MECit EMG:n mikkeihin. Ero on kyllä selvä: mecit olivat selvästi hiljaisemmat, mutta todetusti kirkkaampisoundiset. EMG:ssä on voimaa aivan toisella tavalla. Eikä ole häiriöitä. Intomieltä jo 10 vuotta! |
Tuba 21.08.2006 12:32:17 (muokattu 21.08.2006 12:34:07) | |
---|
Käytännössä kaikki presarimikit on nimenomaan humbukkereita, eli tuota split tyyppiä. Niin mutta tuo Dimarzio split-p:n molemmat puoliskot sisältävät 2 kelaa eli yhteensä 4 kelaa, toisin kuin orkkis presarimikki jossa on yhteensä 2 kelaa. Tossa split-p:ssä on vähemmän pyöreä soundi. Diskanttiakin löytyy enemmän. Ei noilla viä kuuhun mennä! |
Basshunter 21.08.2006 13:12:22 | |
---|
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
Pasifisti basisti 22.08.2006 22:42:44 (muokattu 22.08.2006 22:42:59) | |
---|
|
Basshunter 23.08.2006 22:23:38 | |
---|
tuota settiä mietin itsekin. Hinta ei olisi paha. Mitenköhän toi tommoiseen popin soittoon istuu... Sulla näyttäis olevan hieman erilainen toi musamieltymys. :) Niin no, onhan sekin totta.. mut kyllä toi musta silti on testaamisen arvoinen paketti. Ite soitin D-vireessä, mut toi toisti kaiken ongelmitta matalista äänistä aina ylä-ääniin asti. Ite en huomannut mitään hurinoita tai muita häiriöitä. Käytännössä toi satsi on J-mikkinä DP-123 ja P-mikkinä DP-122. Jos tollaset mikit sais EMG HZ-35:en kuorissa, niin vaihtasin heti!! - Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. - |
ubik 24.08.2006 11:37:13 | |
---|
mie suosittelisin (kuten myös tone wizzard) tallaan Seymourin SJB-3 ja keskelle SPB-2. mut jos hinta ei hirvitä ni sitten EMG:n valmis aktiivi PJ setti hinta n. 200€ |
Wilkeson 25.08.2006 18:25:34 | |
---|
aktiiveja en oikeastaan edes ajattele. Aktiivibassoja on muutamat ollut, eikä ne oikein olleet mun juttu. Taidan ennemmin tarvita malleja kuin merkkejä. Kun en oikein noista mikeistä osaa sanoa. Eiköhän noi kaikki isot valmistajat kuitenkin tee ihan hyviä mikkejä? miks et ees ajattele aktiivimikkejä?must ne on hullun hyvät! toki itse meinaan tulevaan jazziin harkita seymour duncaneita...ehkä tai sit emg:t. en vaa tiiä ja oikee osaa päättää.kumpi mahtas olla parempi.vaikka tiiän et emg:t on sikahyvät ku mul on sellaset ja hulluna on potkua kyllä! ja on toki melkeen kaikilla valmistajilla hyvii mikkejä.siin on aika funtsiminen et millasta saundii jne...mut kysyy ni kyl asiantuntijat tietää. jos jollain on ehdotuksia duncaneista jazzariin ni otan ilomielin vastaan faktoja niistä.niinku kokemuksen rintaäänellä vedettynä! :) |