Aihe: Comboa?
1 2
ejhfi
22.08.2006 07:21:19

Pitäisi hankkia joku hinnaltaan ja laadultaan sovelias bassocombo, mikä soveltuu sekä studioon että helpohkosti keikkailuun. Harkinnan alla on tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa; Hartken Kickback 15 ja Gallien Krueger Backline 115. Onko kenelläkään kokemuksia ja minkälaisia näistä kuutioista tai suositella kolmatta vastaavaa?
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Hughes
22.08.2006 17:15:49
Pitäisi hankkia joku hinnaltaan ja laadultaan sovelias bassocombo, mikä soveltuu sekä studioon että helpohkosti keikkailuun. Harkinnan alla on tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa; Hartken Kickback 15 ja Gallien Krueger Backline 115. Onko kenelläkään kokemuksia ja minkälaisia näistä kuutioista tai suositella kolmatta vastaavaa?

Miksi combo? Pitääkö sen olla combo? Osta GK:n Backline 600 nuppi ja joku kaappi. On laajentamisen varaa kivammin.

Jos pitää olla combo niin toi Hartke on ainakin ihan hyvä omasta kokemuksesta, alumiinikartiolla melko kihisevä soundi tosin, mut ihan ok.
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
ejhfi
22.08.2006 17:44:37

Miksi combo? Pitääkö sen olla combo? Osta GK:n Backline 600 nuppi ja joku kaappi.

Combo on meikäläisen mielestä 20 vuoden marsun stagin roudauskokemuksella parempi ratkaisu kuin useammssa osassa roudatava arkkupakastinyhdistelmä ja 600 wattinen nuppi on jo mielestäni liioittelua ainakn omiin tarpeisiini nähden.
esukki
22.08.2006 18:23:55 (muokattu 22.08.2006 18:24:46)
Voi jeesus monennenkohan kerran hehkutan täällä?

Warwick Sweet 15! T-kaupassa 339e halvempi muistaakseni kuin noi sun mainitsemat. Potkua riittää ja soundia muokaamalla saa jos jonkin näköstä.

E: korjasin hinnan!
http://www.last.fm/user/Esukk1/
poppamies
22.08.2006 20:42:16 (muokattu 22.08.2006 20:44:52)

Combo on meikäläisen mielestä 20 vuoden marsun stagin roudauskokemuksella parempi ratkaisu kuin useammssa osassa roudatava arkkupakastinyhdistelmä ja 600 wattinen nuppi on jo mielestäni liioittelua ainakn omiin tarpeisiini nähden.

Pitää vai selvennykseksi mainita että GK Backline 600 ei suinkaan ole "600 wattinen", vaan yhdellä kaapilla 180w ja kahdella 300w, todella pieni ja näppärästi kuljetettava tehopakkaus. Itsellä tällä hetkellä kytkettynä 1x15" + 2x10" kaappeihin.
G-strings are for strippers
Wilkeson
22.08.2006 20:47:59
älä missään tapauksessa osta hartkea.

on kokemusta ja vaan ja ainoastaan huonoa.

esim elementti on iha pahvia jne...

ihan paska mun mielestä. ja tää on vaan mun mielipide.

mutta suosittelen ehdottomasti nuppia ja kaappia erikseen. kunnon pino.

en oikee tiä mitä suositella mutta itse paikuttelen yllätysyllätys ampegilla.

onhan noita vaikka mitä. esim gallieni on ihan ok!
poppamies
22.08.2006 20:50:51

Joo, varsinkin ne alumiinikartiot.
G-strings are for strippers
Wilkeson
22.08.2006 20:56:11
siis mun mielestä elementti oli tyyliin pahvia mis oli folio päällä.

okei...iha kohtis soundi vähä aikaa ja sit alko ongelmat,ja niitä oli saatanasti.

sit ostin 300w laneyn nupin ja siihen 2x 15 tuumasen kaapin.
ihan saatanan hyvä.

laneyta suosittelen lämpimästi joko combona vaikka en ikinä comboa ostaiskaan mut esim toi nuppi ja kaappi.

oikeesti potkii ja saundi on todella hyvä ja kaapin elementit ei väsähdä juuri millään.

noh...nyt sitten tosiaan askel eteenpäin ja svt classic ja menox!!
Wilkeson
22.08.2006 20:58:29
ja laneyn hintalaatusuhde on huippuluokkaa trankkupelix.

soitin huttunen on mesta mist kandee kysellä jos stadissa pörrää!!!
ejhfi
22.08.2006 23:38:05

Warwick Sweet 15! T-kaupassa 339e halvempi muistaakseni kuin noi sun mainitsemat.

Tutkailin moista läheisessä musaliikeessä ja potikat ym. olemus vaikutti hieman heppoiselta. Hieman "lelumainen" vaikutelma jostain syystä ... Soundi on tietysti ihan ok, ei siinä mitään.

Pitää vai selvennykseksi mainita että GK Backline 600 ei suinkaan ole "600 wattinen"

Kiitos selvennyksestä :)

Eikös elementit ole yleensä pahvia, paitsi tietysti Hartken alumiinia...? En tiedä mikä on Hartken elementtien laatu tänä päivänä, mutta vanhemmat vastaan tulleet ovat kyllä mielestäni soundanneet varsin mukavasti ilman suurempia pärinöitä.

Mikähän mahtaa olla G-K:n maahantuonnin laita tällä hetkellä ja huollon mahdollisuus? Hartkella on käsittääkseni huoltopiste Suomessa. T-kaupan jätän nyt pois laskuista.

Tuosta combosta vielä miksi en tarvitse stagia, niin styrkan tarkoitus on olla lähinnä monitori. Pääasiallinen käyttö tulee olemaan studiovahvistimena, treeneissäkin mahdollisuus linjan kautta luurikuunteluun ja bassomonitorina tarpeen mukaan helpon roudauksen huomioiden. Jos isommalle läjälle tulee joskus tarvetta, niin se on sitten sen ajan murhe.
Wilkeson
23.08.2006 15:37:10
noh...mulla on vaan huonoja kokemuksia hartkesta.

toivottavasti on parantanu laatua.mulla se saundas iha jees jonku aikaa ja sit rupes ongelmat.kuten esim elementti lörisi ja en ees muista mitä kaikkee oli.

jokatapauksessa siitä on aikaa ja elementti oli aivan paskalaatunen.pahvilla tarkotin oikeesti niiku ois ollu jotain kartonkipahvia!!

mut käy tyyppaa laneyta.veikkaan et diggaat!!löytyy hyvii comboja ja hintalaatusuhde on hyvä!
Dropped C
23.08.2006 21:43:42
Joo, mulla oli tuossa vielä talvella Laneyn 120 wattinen kombo. Ainakin tuohon Warren 15" peliin (Warresta tuli muutaman kokeilun perusteella lähinnä muhjua ulos, näin kärjistäen) nähden soundi oli paljon napakampi Laney:ssa. Melkein kaduttaa että myin sen pois, mutta kun me soitetaan välilla niin perkeleen kovaa, niin potku ei ihan riittänyt.
PasiB
24.08.2006 21:27:02
Soittelin Hartkella (200W nuppi ja 4x10XL kaappi) monta hyvää vuotta, eli en ymmärrä tuota Hartke vihaa joka täällä keskusteluissa on vallalla. Tosin omat kamat olikin sitä vanhempaa tuotantoa ja musiiki sellaista jossa ei tarvii täysillä päästellä. Olen edelleen hyvin tyytyväinen sekä soundiin että laatuun.
Nyt vanhat palvelijat ovat kuitenkin roudausteknisitä syistä löytäneet uuden kodin ja nykyinen peli on Line6 LowDown LD300Pro . Kun kokemuksia kertyy enemmän niin jaan niitä mielelläni. Ensivaikutelma on todella positiivinen. Monipuoliset ja hyvin muokattavat soundit, riittävä pääteteho (300W), poiskytkettävä tweeter, mukavan roudattava koko ja paino.
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa.
Wilkeson
25.08.2006 18:17:02
ei nyt mitään hartkevihaa oo tarkotus viljellä.

oma kokemukseni on vaan ollu tosi skeida.ja nimenomaan 1x15 tuumasella elementillä ja oliko se nyt 150w kickback.

toimi hetken ja sit alko...ja monet muut bändiukkelit on valitellu hartkeista samoja juttuja.
niin ne vaa kiteyty kaikkien paskat kokemukset yhteen.

mutta...kiinnostaa vähän et miten noi line6:set futaa?onx ne toimivii jne...jotkut on mulle nillittäny et liian digitaalinen yms muuta diipadaapaa..
Ile-
26.08.2006 11:58:53
Mä oon kuullu semmosen huhun et nimimerkki Ile-:llä ois myynnissä. Mene ja tiedä...
"Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience."
Mikael
26.08.2006 13:23:09

Suosittelen tutkailemaan myös Ampeg B-100R -combon:
http://www.ampeg.com/products/diamond_blue_bass/b-100r.html

Mä olen äänittänyt tollaista monta kertaa ja ollut sen kanssa pienehköllä rokkikeikallakin... toimii.
Siitä mistä aita on matalin...
DieGr
26.08.2006 13:30:07
okei...iha kohtis soundi vähä aikaa ja sit alko ongelmat,ja niitä oli saatanasti.

Haluaisin tietää näistä lukuisista ongelmista?
ContWiz
26.08.2006 14:16:45
Jos se on rahasta kiinni nii suosittelen behringeriä vaikka sitä monet haukkuuki mut sillä saa vähällä rahalla ison jytinän ja ääni on mun mielestä iha kohdallaan. mul ei ittelläni oo behringereistä muita ku hyviä kokemuksia ku vertaa niitten hintaan. mutta totta kai se jää kakkoseks jollekki ampegille.
Ei basistit oo tyhmiä, ne vaa on tottunu kuulee nii matalia ääniä nii ne ei saa selvää puheest...
Wilkeson
26.08.2006 23:18:34
Haluaisin tietää näistä lukuisista ongelmista?

siit on jo aikaa aika kauan mut sen verran muistan et muunmuassa elementti alko lörisee ja saundit katos välil tosi hämärästi ja se pätki välillä ja joskus ei kuulunu pihaustakaan.nii ja välil ihme pörinää.resonointia.

mutta se että elementti alko lörisee ni se mun mielestä väsy ku oli soittanu riittävän kauan. riitti pitkät treenit esimerkix.

se combo avattiin monta kertaa tsekattiin juotokset ym tilpehöörit.
elementti oli tosi paskalaatunen...kuten aikasemmin sanoin ni iha "pahvia"

voihan se olla et oli maanantaikappale mut ku moni sanoo ihan samoja juttuja.??!!

mutta alkuun se toimi tosi hyvin ja saundas hyvin.sitä en voi kieltää mutta toki panee vihax ku yhtäkkii alkaa sataa ongelmia.
Wilkeson
26.08.2006 23:29:45
Jos se on rahasta kiinni nii suosittelen behringeriä vaikka sitä monet haukkuuki mut sillä saa vähällä rahalla ison jytinän ja ääni on mun mielestä iha kohdallaan. mul ei ittelläni oo behringereistä muita ku hyviä kokemuksia ku vertaa niitten hintaan. mutta totta kai se jää kakkoseks jollekki ampegille.

kuin myös voin suositella vaik behringeriä. tekee duuninsa hyväl saundil...ja siihen tietysti hyvä soitin ja mikit.sieltä sitä saundia saadaan jos jonkinlaista.

mutta lämpimästi suosittelen laneyta! ihan törkeän hyviä!!!ja hinta on tosi sopiva melkee missä vaan isommassakin combossa.

laneylla kun soittelin ni kehuja tuli aina bassosaundeista!!!

soita huttuselle pyydä hvikses tarjous ja käy revittää.thomannilla saattaa olla viel edullisempana samat combot.

mutta lupaan kautta ihan sama minkä et laneys on saundi kohallaan...ja muistetaan se hyvä basso+mikit!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)