Typhus 24.09.2006 23:17:05 | |
---|
Mistä voi johtua tämmönen juttu.. oon säätäny kaulan raudalla just oikeeseen asentoon(tosi pieni "kuoppa" vain, melkein suora" ja nytkun aloin kieliä laskeen niin huomasin että laskuvara loppui kesken.. mulla on gotohin tallan palat ihan pohjassa ja silti kielet on aika ylhäällä. voiko johtua ihan tallasta moinen? kaverilla oli ollu jossain fenkussa samanlainen talla joskus ja valitteli samaa juttua ettei kieliä saanu kovin alas. mikä neuvoksi? T: Pilitys-setupin haluava! Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva |
rijopu 24.09.2006 23:51:36 | |
---|
Onko se ongelma tässä bassossa? http://muusikoiden.net/dyn/users/8609.jpg Jos on, niin tässä tulee spekulaatiota. Äkkinäinen läpirungkobasson rakentaja saattaa jättää kaulakulman liian pieneksi, tai jätää liian vähän varaan kaula-aihioon, jolloin lopulta talla jää liian korkealle. Tähän auttaa mm. tallan upottaminen, eli jyrskäyttää esim. Dremelillä puuta tallan alta pois. Joskus mä olen huoltanut vastaavan tilanteen myös hiomalla tallapaljoa alemmaksi. Tilanteen mukaan kannattaa mennä. |
Typhus 25.09.2006 00:25:26 | |
---|
Jeps, tuosta bassosta on kyse. Tuosta oli sen tallan "pohjan" verran jo entuudestaan otettu puuta alta poies näköjään. Kuin iso homma sitten tallapalojen hiominen on ja onko se kovinkin tarkkaa hommaa? Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva |
rijopu 25.09.2006 10:37:21 | |
---|
Jeps, tuosta bassosta on kyse. Tuosta oli sen tallan "pohjan" verran jo entuudestaan otettu puuta alta poies näköjään. Kuin iso homma sitten tallapalojen hiominen on ja onko se kovinkin tarkkaa hommaa? Kyllä siinäkin hommassa pitää olla ajatus mukana. Riippuu paljolti tallasta. |
Typhus 25.09.2006 10:51:43 | |
---|
Kyllä siinäkin hommassa pitää olla ajatus mukana. Riippuu paljolti tallasta. Pystytkö hieman tässä neuvoon millään tavalla jos tuohon hommaan ryhdyn? Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva |
Teijo K. 25.09.2006 10:57:01 | |
---|
Onko se ongelma tässä bassossa? http://muusikoiden.net/dyn/users/8609.jpg Jos on, niin tässä tulee spekulaatiota. Äkkinäinen läpirungkobasson rakentaja saattaa jättää kaulakulman liian pieneksi, tai jätää liian vähän varaan kaula-aihioon, jolloin lopulta talla jää liian korkealle. Tähän auttaa mm. tallan upottaminen, eli jyrskäyttää esim. Dremelillä puuta tallan alta pois. Joskus mä olen huoltanut vastaavan tilanteen myös hiomalla tallapaljoa alemmaksi. Tilanteen mukaan kannattaa mennä. Jokerina tallanvaihto. Miulla on 6-kielisissä toisessa Wilkinson by Gotoh ja toisessa Wilkinson by Wilkinson ja se aito Wilkinsoni on ihan huomattavasti matalampi kuin Gotohin näkemys aiheesta. Ihan niin, että läpirungollinen noista kun on miulla tehty tuon Aidon Wilkinsonin mukaan niin Gotohin versio ei mahdu tuohon ollenkaan. Ei riitä säätövara paloissa. |
Typhus 25.09.2006 11:07:52 | |
---|
Jokerina tallanvaihto. Miulla on 6-kielisissä toisessa Wilkinson by Gotoh ja toisessa Wilkinson by Wilkinson ja se aito Wilkinsoni on ihan huomattavasti matalampi kuin Gotohin näkemys aiheesta. Ihan niin, että läpirungollinen noista kun on miulla tehty tuon Aidon Wilkinsonin mukaan niin Gotohin versio ei mahdu tuohon ollenkaan. Ei riitä säätövara paloissa. No mie mietin kans tuota... ku toi kaveri sano et silläki toi gotoh jäi fenkussa korkeelle. Kaippa pitää ostaa joku fenderi tyylinen perustalla. Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva |
Teijo K. 25.09.2006 11:10:30 (muokattu 25.09.2006 11:12:13) | |
---|
No mie mietin kans tuota... ku toi kaveri sano et silläki toi gotoh jäi fenkussa korkeelle. Kaippa pitää ostaa joku fenderi tyylinen perustalla. http://www.rockinger.com/index.html?lang=ENG&cat=WG261 http://www.rockinger.com/Media/Shop/wbb4c.jpg Tuota uskallan suositella. Sopisi tyylillisesti tuohon sbassoosi. Munsta. WILKINSON 4-String Bass Bridge Adjustable string spacing 15,5mm-20mm, hang-in Ball-Ends, all-lockable Saddles. Mounting screws included. Base plate made of aluminium. Tell a Friend Article no. color Price Order WBB4C chrome 22,00 EUR WBB4G gold 22,00 EUR All prices are in EURO and contain the current German tax. |
Johnny Buzz 25.09.2006 11:35:38 | |
---|
No mie mietin kans tuota... ku toi kaveri sano et silläki toi gotoh jäi fenkussa korkeelle. Kaippa pitää ostaa joku fenderi tyylinen perustalla. Voisit kokeilla Fender-tyyppisten tallapalojen hommamista. Noi gotohoin tallapalat on joitakin millejä ellei jopa tuplat korkeampia kuin Fenkun vastaavat. |
Teijo K. 25.09.2006 11:37:08 | |
---|
Voisit kokeilla Fender-tyyppisten tallapalojen hommamista. Noi gotohoin tallapalat on joitakin millejä ellei jopa tuplat korkeampia kuin Fenkun vastaavat. Gotoheissa on myös usein se tallalevy paksumpi. Ainakin tässä miun Gotohissa on. |
Wil-J 25.09.2006 11:46:04 | |
---|
Voisit kokeilla Fender-tyyppisten tallapalojen hommamista. Noi gotohoin tallapalat on joitakin millejä ellei jopa tuplat korkeampia kuin Fenkun vastaavat. Näin on, mulla oli aikanaan tämä sama ongelma, mutta vaihdoin siihen Fenderin tallapalat. Onkelma hävisi. I'm your mama, I'm your daddy,
I'm that nigga in the alley. |
Typhus 25.09.2006 11:52:18 (muokattu 25.09.2006 14:58:58) | |
---|
Näin on, mulla oli aikanaan tämä sama ongelma, mutta vaihdoin siihen Fenderin tallapalat. Onkelma hävisi. Joo, mie kattoinki et noi ois paljon isommat noi palat tuolla... mistähän ois fiksuinta tilata moisia? Toi wilkinsonin talla ei menis kyll suoraan tuohon heittämällä... taijjan eka koittaa tallapalojen vaihtoa :) Edit: löysin jo tallapalat. jatkan tätä jos ei sillä korjaannu. Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva |