Aihe: Myyttekö vai säilytättekö??
1 2 3
Haitaristi
20.09.2006 22:19:20
Moro!

Niin elikkäs oletteko säilyttäneet kaikki bassonne tai aiotteko säilyttää kaikki bassonne? Vai myyttekö aina kun ette tarvii tai kun ostatte uuden?

Ite ainakin aion säilyttää kaikki bassoni.
Haitaristi/basisti
Karlsson
20.09.2006 22:20:16
Joskus oli tarkoituksena säilyttää kaikki ostetut soittimet. Sitten tajusin, että niistä romuista saa ihan kivasti rahaa ja pistin kiertoon.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Typhus
20.09.2006 22:27:02
Riippuu aina bassosta ja tarpeesta mulla.
Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva
Teijo K.
20.09.2006 22:30:12

Moro!

Niin elikkäs oletteko säilyttäneet kaikki bassonne tai aiotteko säilyttää kaikki bassonne? Vai myyttekö aina kun ette tarvii tai kun ostatte uuden?

Miulla olisi nurkat ja sängynaluset täynnä soittimia jos olisin ne kaikki pitänyt, eli kiertoon on menneet. Ostetut olen myynyt ja itsetehdyt antanut pois.

En edes muista montako sbassoa on käynyt omistuksessa. Varmaan kolkeet.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
JK
20.09.2006 22:33:01
Moro!

Jos olisin säilyttänyt kaikki ostamani bassot niin niitä olisi noin 25 kappaletta.

Myymisen syynä ei todellakaan ole ollut se, ettei bassoa tarvitsisi. Usein on ollut sellainen fiilis että haluaa kokeilla erilaisia bassoja.

Kun bassojen hinta pyörii parhaimmillaan 1500 euron yläpuolella niin usein on joutunut myymään jonkun rahoittaakseen seuraavan ostamisen.

Olen myös vaihdellut bassoja päittäin sekä välirahalla puolin ja toisin.
J.Hollström
20.09.2006 22:57:30
Pitääkö tähän ketjuun

kirjoittaa vaan

joka toiselle riville?

Vitsi vitsi. Vaihtoonhan noi on menneet. Pääasiassa rahan vastikkeena. Ja ei ne kaikki niin hyviä ole edes olleet, että olisi ansainneet säilyäkään. Vaikka kivahan se olisi jos kaikki olisi tallessa. Tosin säilytysongelmahan noi monet kitarat ja bassot ovat, kun ei ole varaa ostaa riittävän isoa kartoa, niinkuin esim. John Entwistlellä. Voisi siinä pihalla sitten ammuskella vaikka kultalevyjään haulikolla. Ja mutkun ei oo kultalevyjä, niin ei oo sitä kartanookaan jne...
hemmo
20.09.2006 23:15:54

John Entwistlellä. Voisi siinä pihalla sitten ammuskella vaikka Roger Daltreyn aitoja kultalevyjä haulikolla. Ja mutkun ei oo kultalevyjä, niin ei oo sitä kartanookaan jne...

Et liene GT-päissäs kattonnu sitä samaa dvd:tä kö mie?
"Nielin siinä kyyneleitä, vie vittu muijakin vielä, stnan kikolo." - sirdickyj
hollstro
20.09.2006 23:42:00

Hyvät pyrin pitämään, huonommat/tarpeettoman tuntuiset laitan kiertoon. Kolme hyvää olen myynyt ja joskus niitä kaipailen ('89 Warwick Sreamer Stage I, '73 Jazz Bass ja '77 Precision Bass)
Travenin
21.09.2006 00:02:21
Vanhat bassot pitstetään keikan jälkeen tuhannen päreiksi lavalla! Lyödään vaikka laulajaa päähän.

Ei vaan. Jos ei koe vanhaa soitintaan tunnearvoiseksi tai muuten haluaa päästä siitä eroon, niin sen voi myydä.

Vanhan soittimen voi myös jättää jonnekkin jemmaan pölyttymään ja löytää se 20v päästä. Sitten sen voi myydä sikahintaisena vintagena.
iseenoreasontousethespacebutton.
jjylli
21.09.2006 02:18:32 (muokattu 21.09.2006 02:24:20)
pitäis varmaan myydä.. mutta kuka noita kulahtaneita ritsoja ostais ? mä oon ripotellu niitä ympäri stadii, niin on aina ilman suurempaa roudausta jossain suht lähellä joku romu jos tarvii. tosin aika usein soitan jonku muun bassolla. ne on aina paljo paremmassa kuosissa ku omat.
JK
21.09.2006 09:54:38
Pitääkö tähän ketjuun

kirjoittaa vaan

joka toiselle riville?

Elikkäs munsta on ainaskii helpompi lukea jos kappaleiden välissä on kunnolla ilmaa.
TommiW.
21.09.2006 11:37:13
pitäis varmaan myydä.. mutta kuka noita kulahtaneita ritsoja ostais ? mä oon ripotellu niitä ympäri stadii, niin on aina ilman suurempaa roudausta jossain suht lähellä joku romu jos tarvii. tosin aika usein soitan jonku muun bassolla. ne on aina paljo paremmassa kuosissa ku omat.

No kyä mää ostaisin, ku halfalla myisit.

Niin, ja ihan aiheeseen. Kiertoon, kaikki tylysti kiertoon kun ei budjetti muuten riitä. Omaan profiiliini olen listannut basoja, jotka ovat minulle olleet/menneet.
"Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi." -Däniel
Ylläri
21.09.2006 13:33:52
Kiertoon menee, jo rahankin takia ja koska käytännössä olen kahden basson mies: yksi pääinstrumentti, toinen varalla/bändikämppäbassona. Jos omaa soitinhistoriaa katselee taaksepäin, niin eipä siellä yhtään soitinta ole jota olisi todella jäänyt kaipaamaan. Soittoaikaa niille ei tulisi nimeksikään jos ne vielä nurkissa pyörisivät. Tokihan ne näyttäsivät hienolta rivissä seinällä.

Toisaalta tälläkin hetkellä nurkissa pyörii ylimääräinen Mehikon nelosjasso. Nelikieliselle ei enää oikein tahdo löytyä käyttöä, mutta en ole siitä hennonut luopuakaan. Aina välillä käy mielessä sen myyminen, mutta kyseessä on kuitenkin hyvä yksilö ja vielä suht harvinainen väri, joten... Tiedä häntä jos sitä kuitenkin vielä joskus palaisi nelosen pariin. Ja toisaalta, koska kyseessä on Fender, jälleenmyyntiarvo tuskin enää nykyisestä putoaa joten olen ajatellut että säilyyhän se pääoma noinkin. Tiukan paikan tullen sen saanee suht helposti muutettua rahaksi.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
Wilkeson
21.09.2006 20:07:10
jotkut myyny ja paremmat ykkös ja kakkos bassot ja yhen kolmosbasson pitäny ku siit ei voi luopua mut aika monta oon myyny pois ku ei oikee toimi meijän bändiscebessä.

mulla noita on tullu jos jostain suunnasta jostain syystä ni eteenpäin vaan mut mun mielipide on et ainaki 2 kandee olla koko ajan käytös!

oon friikahtanu jazzareihin.

tekis mieli hommaa joku samantyylinen mut iha erilainen mut ku tietäs mikä.

iha jees ois jos olis presari mikit edes ja jazz tallamikkinä. ja en oikee jaksa metsästellä.eli jos on jotai hyvii ja kivoi ehdotuksia ni laittakaa. oon friikahtanu jotenki noihin ostoksiin.ku löytyy joku aika mielenkiintonen ni pakko saada!

laittakaa kuvaa tai jotain jos huvittaa!

ja se yx tuol palstal tuleekohan tästä soittopelii oli tosi mielenkiintonen mikkien perusteella ja muutenkin.

kiitos koko sydämmestä jos jaksatte nähä vaivaa ja jeesaa ehdotuksissa.

kuten sanoin ni menee elämä ku rupeen hakee tuonlaisia.

ja jazzikaula on mulle jus passeli.sopivan kapee ja ohut!
ahdistuska
21.09.2006 21:17:19
jotkut myyny ja paremmat ykkös ja kakkos bassot ja yhen kolmosbasson pitäny ku siit ei voi luopua mut aika monta oon myyny pois ku ei oikee toimi meijän bändiscebessä.

mulla noita on tullu jos jostain suunnasta jostain syystä ni eteenpäin vaan mut mun mielipide on et ainaki 2 kandee olla koko ajan käytös!

oon friikahtanu jazzareihin.

tekis mieli hommaa joku samantyylinen mut iha erilainen mut ku tietäs mikä.

iha jees ois jos olis presari mikit edes ja jazz tallamikkinä. ja en oikee jaksa metsästellä.eli jos on jotai hyvii ja kivoi ehdotuksia ni laittakaa. oon friikahtanu jotenki noihin ostoksiin.ku löytyy joku aika mielenkiintonen ni pakko saada!

laittakaa kuvaa tai jotain jos huvittaa!

ja se yx tuol palstal tuleekohan tästä soittopelii oli tosi mielenkiintonen mikkien perusteella ja muutenkin.

kiitos koko sydämmestä jos jaksatte nähä vaivaa ja jeesaa ehdotuksissa.

kuten sanoin ni menee elämä ku rupeen hakee tuonlaisia.

ja jazzikaula on mulle jus passeli.sopivan kapee ja ohut!

Käy testailemassa Sandberg:iä Soundstorella, mulla itellä on tollainen California J/M
mikityksellä ja ei ole huonoa sanotavaa, potkua löytyy.
Mistä se menee?
absqua
21.09.2006 21:20:55

Palataanko asiaan 5 vuoden kuluttua ja katotaan onko ukaasi edelleen voimissaan? ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
21.09.2006 21:24:01

Miulla olisi nurkat ja sängynaluset täynnä soittimia jos olisin ne kaikki pitänyt, eli kiertoon on menneet. Ostetut olen myynyt ja itsetehdyt antanut pois.

En edes muista montako sbassoa on käynyt omistuksessa. Varmaan kolkeet.

Tein eilen paperin ja kynän kanssa listaa ja totta tosiaan noin 30 sbassoa sain kokonaissaldoksi. Huhhuijaa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
rattledad
22.09.2006 09:44:46

Muistelin vähän ja olen myynyt/vaihtanut pois framus nashvillen, japsijasso-kopion, BB-jammun, kitarapajan mahonkijasson, presarin, musarin ja kontran. Ihan hullu haalija en taida sittenkään olla.
J.Hollström
22.09.2006 11:00:38
Tein eilen paperin ja kynän kanssa listaa ja totta tosiaan noin 30 sbassoa sain kokonaissaldoksi. Huhhuijaa.

Iso on määrä. Olisi mielenkiintoista kuulla vähän enemmän millaisia herkkuja siellä joukossa on ollut?
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
absqua
22.09.2006 11:05:26

Äsken tuossa mietiskelin asiaa ja kyllä minullakin kiivetään yli kahden kymmenen tuon saldon kanssa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)