Aihe: Squier Affinity P Bass 1 2 | |
---|---|
![]() 16.09.2006 16:29:21 | |
Mitäpä mieltä tuosta joka paikassa myytävästä aloittelijan paketista. http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=f159f8 | |
![]() 16.09.2006 16:57:01 (muokattu 16.09.2006 16:59:32) | |
Notta eipä ole kallis paketti, tuolla pääsee ihan varmasti alkuun basistin uralle ja kestää isältä pojalle.Onkohan tuo oppikirja että niinku nopeesti alan huipulle ;-) bassolinjaa jo 22 vuotta... | |
![]() 17.09.2006 16:14:20 (muokattu 17.09.2006 16:17:23) | |
Mitäpä mieltä tuosta joka paikassa myytävästä aloittelijan paketista. http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=f159f8 terve. varmasti aloittelijalle ihan jees ja himajamitteluun. toi Affinity sarja ei oo kovinkaan hyvä. testasin musaliikkees Affinity sarjalaista ja oli sitten tosi huonosti viimeistelty.nauhat aika skrubulla ja tosi surkeet mikit...mutta niistä on sanottu että niis on laatueroja paljon.siis viimeistelyssä. eli saattaa saada hyvän kappaleen tai sitte vähemmän hyvän maanantaikappaleen. itseasias 2 liikettä sano iha suoraan et Affinity sarja bassot on paskoja. painottaen juuri esim nauhojen terävyyttä reunoista ja esim potikat ja sähköt ei oo kovinkaa hyvät. sitten taas siitä seuraava eli Standard series on iha eri luokkaa. ne on paremmin viimeisteltyjä ja laadukkaampia.vielä hehkutti että niitä menee aika paljon että on iha suosittu basso. ja halpa. squier on kuulemma panosstanu laatuun aika paljon menneiden vuosien aikana. eipä siinä paljookaa menetä vaik ton paketin ostaa.(jos sattuu saamaan maanantaikappaleen) ja alkuun pääsee varmasti tuolla. jostainhan se on lähettävä. | |
![]() 17.09.2006 16:55:33 | |
Itse hain tuossa puolisentoista vuotta sitten bassoa kotiäänittelyyn ja ankaran halpisbassotestausrumban (Yamahat, Ibanezit ja muutama muukin merkki/malli tuli käytyä läpi) päätteeksi Squikan Affinity P-basso kotia tuli. Se sopi mun näpeille parhaiten ja oli kaikin puolin hyvin viimeistelty. Sittemmin oon liittyny bändiinkin bassottelemaan ja hyvältä tuo basso reenikselläkin kuulostaa. Halpuus on toistaiseksi tuntunut lähinnä elektroniikassa, nimittäin viime aikoina volume-potikkaan on ilmentynyt pientä rahinaa kun sitä heiluttelee. Mutta eipä tuo paljoa haittaa, kun täysillä sitä tulee aina soittaessa pidettyä. Toinen juttu on, että volume-potikan nuppi ei ole mitenkään kauhean jämysti kiinni. Kerran jo kerkesin säikähtää kun se tipahti lattialle kesken reenien, mutta kylläpä se takas paikalleen sujahti. Virittimet ovat ihan asialliset, basso pysyy hyvin vireessä. Kokonaisuutena olen ollut ihan tyytyväinen kamppeeseen, hyvästi on saanut vähälle rahalleen vastinetta. I've kept the movie rolling but the story's getting old now. | |
![]() 17.09.2006 17:13:31 | |
Mitäpä mieltä tuosta joka paikassa myytävästä aloittelijan paketista. http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=f159f8 Tuota juu.. Itselläni on yks tuollainen Squier Affinity P-bass. Hankin sen muistaakseni 1995 ?? Aron Soittimesta (Helsinki) hintaan 1500 mk (250e). Nythän noita saa jo 200 eurolla. Tuon hintaiseksi bassoksi ihan mainio peli. Yllätykseksi basso oli valmiiksi ihan OK säädöissä. Nauhojen päät oli hieman terävät, ne viimeistelin itse pyöreimmiksi ja samalla vaihdoin tukevamman narttuplugin. Jos alusta aloitat, niin toi paketti on varmaan hintansa väärti. Jos et välttämättä tarvitse tuota mukana tulevaa rekvisiittaa, kuulokkeet, pussi... niin turha niistä ehkä maksaa. Bassolle kaveriksi voisit tsekata vaikka edullisen käytetyn, pikkusen tehokkaamman tai jopa paremman combon. Ja lopuksi vielä niille taustalla narisijoille, joiden mielestä ko. soitin on aivan kelvoton paska verrattuna omaan hienoon handmade- ja/tai orkkisbassoon. Älkää vaivautuko, nyt ei olla hakemassa sitä parasta bassoa. | |
![]() 17.09.2006 18:42:02 | |
Tuota juu.. Itselläni on yks tuollainen Squier Affinity P-bass. Hankin sen muistaakseni 1995 ?? Aron Soittimesta (Helsinki) hintaan 1500 mk (250e). Nythän noita saa jo 200 eurolla. Ja lopuksi vielä niille taustalla narisijoille, joiden mielestä ko. soitin on aivan kelvoton paska verrattuna omaan hienoon handmade- ja/tai orkkisbassoon. Älkää vaivautuko, nyt ei olla hakemassa sitä parasta bassoa. en polje maahan tätä bassoa missään tapauksessa vaan lähinnä muistelen sitä mitä kävin testaa.se oli kyl aika huono.se oli kai just se maanantaikappale.onhan se selvä että tän hintasissa laitteissa ei oo parasta mahd.elektronikkaa ja muita tingentangeleita mutta ne on kaikki vaihdettavissa.hyvät osat saa aika halvalla alan liikkeistä. ja nimenomaan nauhojen reunat oli tosi terävät eli ne onki melkee eka juttu mikä kandee hoitaa kondikseen.hiotus ei paljoo maksa. nauhojen viimeistely on aika usein ns.halpiksissa mun mielestä ongelma mut sillähän siit selvii ku hoitaa sen pois alta. ja siitä et ne on "paskoja" oli myyjien mielipiteet ja ei ees myyntipuheita ku en ollu mitää ostamassa.kunhan bamlailin niitänäitä! jos se tuntuu omaan kouraan hyvältä ni se on kai sit siinä! paskaako sillon kantsi kuunnella muitten mielipiteitä sen enempää....senku skulaa!!! | |
![]() 18.09.2006 12:26:16 | |
Pannaas ny tän jatkoksi.. Eli omaan Squieriin pitäisi saada enemmän ytyä. Millaisiin mikkeihin kannattaisi investoida? On muuten mainio vehje hintaisekseen. Virittääkin tarvii vain n. kahden viikon välein! Against the grain | |
![]() 18.09.2006 15:50:16 (muokattu 18.09.2006 15:52:13) | |
Pannaas ny tän jatkoksi.. Eli omaan Squieriin pitäisi saada enemmän ytyä. Millaisiin mikkeihin kannattaisi investoida? On muuten mainio vehje hintaisekseen. Virittääkin tarvii vain n. kahden viikon välein! Seymour Duncanin HOT:it tai Seymour Duncanin Quorter pounderit. eli nää on passiivimikkejä. ja duncanilta saa myös aktiiveja. se on sitten oma valinta haluuko aktiiviset vai passiiviset. tai sitten EMG:n aktiivimikit. itellä on yhes jazzaris EMG:t ja niillä irtoo kyllä ytyä! täl hetkel lämpimästi suosittelen EMG:tä omasta kokemuksesta! toiseen jazzariini laitan melko varmasti Duncanin hotit. joutuu vaa säätää ne oikeelle korkeudelle ni saa parhaan mahd.saundin. liian ylhäällä tuntuu et EMG buustaa aika voimakkaasti mut ne voi toki laittaa aika ylös. | |
![]() 18.09.2006 22:01:15 | |
Affinity P on kyllä kakkaa, soitettavuus nyt ihan menettelevä mutta ennenkaikkee se soundi on niin turha. Kuulostaa kun kuuntelis jostain viemäristä soittavaa bändiä, semmosta muddy kuraa se soundi. Ibanez GSR200 tai Yamaha RBX270. Samalla hinnalla parempaa elämää. KEMOSABE
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! | |
![]() 19.09.2006 15:41:29 | |
Affinity P on kyllä kakkaa, soitettavuus nyt ihan menettelevä mutta ennenkaikkee se soundi on niin turha. Kuulostaa kun kuuntelis jostain viemäristä soittavaa bändiä, semmosta muddy kuraa se soundi. Hmm...viime visiitillä paikallisessa musaliikkeessä bassottelin tuolla ja ihmettelin miten paljon bassoa voi 200€ saada. Hyvä ja kevyt soitettavuus, hyvä soundi ja hyvä työnjälki ainakin minun mielestä. | |
![]() 19.09.2006 16:20:21 | |
Hmm...viime visiitillä paikallisessa musaliikkeessä bassottelin tuolla ja ihmettelin miten paljon bassoa voi 200€ saada. Hyvä ja kevyt soitettavuus, hyvä soundi ja hyvä työnjälki ainakin minun mielestä. eli ei ollu maanantaikappale. hyvä niin! kuten aikasemmin sanoinki ni mul on tullu vastaan ilmeisesti niit skrubuyksilöitä. sehän on selvä että helvetin halpoja noi squierit on ja saahan niitä modifioitua. | |
![]() 19.09.2006 16:28:18 | |
Ibanez GSR200 tai Yamaha RBX270. Samalla hinnalla parempaa elämää. Tai halvemmalla RBX 170 hyvä eka basso eikä kauheasti eroa 270 malliin paitsi hinta | |
![]() 19.09.2006 20:04:11 | |
Leo Lindgren : Hallitsen basso-osastoa Kemosabe-nimisessä väkivaltafunk / progepunk-bändissä. Operoimme pk-seudulta käsin. Minut synnytettiin Helsingissä, jouluaattona vuonna 1981. Olen skulannut bassoa ja kitaraa nyt nelisen vuotta, enkä vieläkään hoida hommaa mitenkään kaksisesti. Affinity P on kyllä kakkaa, soitettavuus nyt ihan menettelevä mutta ennenkaikkee se soundi on niin turha. Kuulostaa kun kuuntelis jostain viemäristä soittavaa bändiä, semmosta muddy kuraa se soundi. Tähän voimme luottaa. | |
![]() 19.09.2006 20:29:41 | |
Monta on mielipidettä, kuten kaikesta. Mielestäni Squier Aff P Bass on hinta-laatusuhteeltaan hyvä ajatellen rock-musiikkia (lue: ei black-speed-trash-splash-dudududu-metallia). Thanks willie... | |
![]() 20.09.2006 01:14:36 | |
Mielestäni Squier Aff P Bass on hinta-laatusuhteeltaan hyvä ajatellen rock-musiikkia (lue: ei black-speed-trash-splash-dudududu-metallia). Ja minä pölijä oon menny speed-trash-splash-dudududu-metallibändiin tuon basson kanssa soittamaan :-( I've kept the movie rolling but the story's getting old now. | |
![]() 20.09.2006 12:06:27 (muokattu 20.09.2006 12:10:28) | |
Ja minä pölijä oon menny speed-trash-splash-dudududu-metallibändiin tuon basson kanssa soittamaan :-( Pölijä, lopeta heti semmonen ja osta joku väkivaltaisemman näköinen soitin. Jotta tulisi vähän asiaakin, niin itse tykkäsin taannoin omistamani '96 Affinity-passon soittamisesta kovasti. Soundi oli ihan kohdillaan vaikka amerikanisoveljeen verrattaessa. Ja sitä oli kiva modailla! Ainoa miinus tuli ohuesta kaulaprofiilista, mutta tuokin voi taas toiselle olla plussa. Taitaa nykyisin mennä jäsen sahalla tuo nimenomainen Affinity. Ei se siitä! | |
![]() 20.09.2006 16:12:19 | |
Pölijä, lopeta heti semmonen ja osta joku väkivaltaisemman näköinen soitin. Jotta tulisi vähän asiaakin, niin itse tykkäsin taannoin omistamani '96 Affinity-passon soittamisesta kovasti. Soundi oli ihan kohdillaan vaikka amerikanisoveljeen verrattaessa. Ja sitä oli kiva modailla! Ainoa miinus tuli ohuesta kaulaprofiilista, mutta tuokin voi taas toiselle olla plussa. Taitaa nykyisin mennä jäsen sahalla tuo nimenomainen Affinity. Minä taas modasin omaa 2000 Kiinassa tehtyä Affinityäni: EMG PJ-mikitys, EMG-BTC sävynsäädöt ja BadAssII. Täytyy sanoa, että mikkien laitto oli loistoratkaisu, ja BadAss teki sen mitä lupaakin. Jäsen Väkipää sai siitä hyvän basson. Mulla on nyt Squier JV Jazz Bass EMG:illä, ja näin meidän kesken sanottuna tuo kiinalainen ei ollut paljon huonompi. Nyt on viulu, mutta vielä kun osais soittaa! | |
![]() 20.09.2006 17:14:20 | |
Salossa Kitarataivaassa basson ja kitaran ostoon kuuluu automaattisesti nauhojen viilaus ja soittimen kokonaisvaltainen säätäminen muutenkin. Muissa liikkeissä ei sitten taida olla tällaista palvelua? Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. | |
![]() 20.09.2006 17:59:34 | |
Salossa Kitarataivaassa basson ja kitaran ostoon kuuluu automaattisesti nauhojen viilaus ja soittimen kokonaisvaltainen säätäminen muutenkin. Muissa liikkeissä ei sitten taida olla tällaista palvelua? joissain on mut aika harvas tuntus olevan. stadissa on kyllä aika monessa kuten esim yllättäen musamaailmassa.ne duunaa kyl kondikseen soittimen ennenku myy. niin taitaapi thomannki tehä ja varmaa valtaosa muistaki suomalaisista liikkeistä eli just tsekkaa sähköt,testaa ja hioo nauhoja jos ne on skrubulla jne... mut sit on jumalauta näitäkii et Ai ton otat...anna rahat ja moi! Ai pleku kaupan päälle...no vitut!!! paskat mikää säätö oo meijän ongelma! mä oon vaa töis tääl! näitäkin on nähty! | |
![]() 20.09.2006 20:10:59 (muokattu 20.09.2006 20:15:31) | |
Kari Vakkurin aikana Aron Soitin oli hyvä pieni kivijalkapulju. Tuossa munkin P-bassossa kaula ja kielet oli säädetty varsin hyvin. Nauhojen päät tosin oli viimeisteltävä. Vakkurilta ostin myös ekan styrkkarini, VOIMA K 40-2 putkivahvarin joskus 1970-luvun alussa. Musiikkikauppias ja muusikko Kari Vakkuri kuoli 18. syyskuuta 2005 Vantaalla. Hän oli 54-vuotias, syntynyt Piikkiössä 2. tammikuuta 1951. EDIT :Ennen kuolemaansa Vakkuri myi liikkeensä. http://www.aronsoitin.fi/PublishedService | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)