Aihe: oikea tapa ajaa SVT:tä
1
Wilkeson
15.09.2006 16:05:27 (muokattu 15.09.2006 16:08:10)
terve.

sain tossa valistustunnin ammttilaiselta miten hänen mielestä kandee ajaa SVT:tä

eli masteri täysillä ja gainilla sitte haetaan volat ja tietty loput namiskat mielen mukaan mutta tietty keskiääntä "riittävästi" ja ei nyt kusten juostu namiskarivistö siihen perään.

ja ainahan riippuu bassosta ja muista tilpehööreistä mikä on lopullinen saundi mut lähinnä tätä masteri 10 ja gainilla loput oli se olennainen osa.

mielipiteitä omasta tyylistä vetää minkälaisilla säädöillä! niitä ois kiva kuulla!!

niin et on oma mieleinen pörinä!

kiitän!
absqua
15.09.2006 16:18:16 (muokattu 15.09.2006 16:22:39)
TOi "master täysillä"-koulukunta on oma porukka.
Mun mielestäni tossa mennään perse edellä puuhun - miksi siinä pääteasteessa ylipäänsä on se potikka jos sen kerran "kuuluu" olla täysillä?
Noihin tuon koulun kavereihin törmää aika ajoinm ja mikäs siinä, soi se rokki tuollakin tavalla.

Itse ajattelen siten että gain-säätimen avulla tasataan eri bassojen välisiä voimakkuuseroja, eli taataan pääteasteelle mahd terve signaali vahvistettavaksi.

Mulla riippuu masterin asento siitä kuinka lujaa haluan soittaa, ellen tavoittele pääteasteen kyykyttämistä, mitä tapahtuu tosi harvoin.
Etuasteen säröttämisestä sen sijaan pidän, mutta sen teen erillisellä boosterilla. Gain-potikka osoittaa klo 12.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Wilkeson
15.09.2006 16:39:09
TOi "master täysillä"-koulukunta on oma porukka.
Mun mielestäni tossa mennään perse edellä puuhun - miksi siinä pääteasteessa ylipäänsä on se potikka jos sen kerran "kuuluu" olla täysillä?
Noihin tuon koulun kavereihin törmää aika ajoinm ja mikäs siinä, soi se rokki tuollakin tavalla.

Itse ajattelen siten että gain-säätimen avulla tasataan eri bassojen välisiä voimakkuuseroja, eli taataan pääteasteelle mahd terve signaali vahvistettavaksi.

Mulla riippuu masterin asento siitä kuinka lujaa haluan soittaa, ellen tavoittele pääteasteen kyykyttämistä, mitä tapahtuu tosi harvoin.
Etuasteen säröttämisestä sen sijaan pidän, mutta sen teen erillisellä boosterilla. Gain-potikka osoittaa klo 12.

ok.
eix vanhois svt malleis ollu silleen et ei oo erillistä gain ja master namiskaa.tasan 1 volume?varmaan six se kelas et pitäs olla täysil ni sit sitä ei oiskaan..okei...aika weirdoa tekstii tulee ku kuuntelee ammattilaisten neuvoja ja ne on aika eriäväisiä.

niin se tais sanoo ja perusteli et master kybään ni ei oo ku yx mist säätää volaa eli gain. okei...uudemmat ampegit on erilaisia ja taitaa olla vähä nykypäiväsempi versio eli noilla molemmilla potikoilla on oma merkityksensä.ja putkituskin on iha eri maata.

six just haluun mielipiteitä et voi vertaa eri ihmisten näkemyksii ja mielipiteitä.
absqua
15.09.2006 16:44:58 (muokattu 15.09.2006 16:47:25)
ok.
eix vanhois svt malleis ollu silleen et ei oo erillistä gain ja master namiskaa.tasan 1 volume?varmaan six se kelas et pitäs olla täysil ni sit sitä ei oiskaan..okei...aika weirdoa tekstii tulee ku kuuntelee ammattilaisten neuvoja ja ne on aika eriäväisiä.

niin se tais sanoo ja perusteli et master kybään ni ei oo ku yx mist säätää volaa eli gain. okei...uudemmat ampegit on erilaisia ja taitaa olla vähä nykypäiväsempi versio eli noilla molemmilla potikoilla on oma merkityksensä.ja putkituskin on iha eri maata.

six just haluun mielipiteitä et voi vertaa eri ihmisten näkemyksii ja mielipiteitä.

Minkälaisesta ammattilaisesta oli kyse? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.

Vanhanliiton vahvistimissa joissa on vaan yksi volasäädin masteri on tavallaan "täysillä" koko ajan, eli sikäli toi koulukunta on ihan vahvoilla jäillä, vaikka en itse sitä tavoittelemisen arvoisena juttuna pidäkään. Masteri on hyvä lisä, jolla soundipaletti laajenee.
Wilkeson
15.09.2006 16:53:21
Minkälaisesta ammattilaisesta oli kyse? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.

Vanhanliiton vahvistimissa joissa on vaan yksi volasäädin masteri on tavallaan "täysillä" koko ajan, eli sikäli toi koulukunta on ihan vahvoilla jäillä, vaikka en itse sitä tavoittelemisen arvoisena juttuna pidäkään. Masteri on hyvä lisä, jolla soundipaletti laajenee.

se oli kivioja. taidat tietää/tuntea.

must se on iha oikeesti asiansa tietävä.

mut kaikki diggaa vaik mutsista tai systeristä et kuka mistäki :)

joo niis vanhois tosiaan on se yx vola potikka ja sitä sit ruuvaamaan.

annatko testisuosituksen säädöstä testix ens keikalle.iha mielenkiintoo kokeilisin miten skulaa.
absqua
15.09.2006 16:58:42
se oli kivioja. taidat tietää/tuntea.

must se on iha oikeesti asiansa tietävä.

mut kaikki diggaa vaik mutsista tai systeristä et kuka mistäki :)

joo niis vanhois tosiaan on se yx vola potikka ja sitä sit ruuvaamaan.

annatko testisuosituksen säädöstä testix ens keikalle.iha mielenkiintoo kokeilisin miten skulaa.

Tiedän toki Kiviojan, rautainen ammattilainen kyllä. Siitä ei ole epäilystä. Mutta ei hänkään minun nähdäkseni pysty sanomaan mikä on OIKEA tapa käyttää jotain vahvistinta. Tuolla edellä kuvaillulla tavalla päästään lähimmäksi orkkis-SVT:n soundia.

Ei mulla mitään erityistä suositusta ole. Jos haluat niin koita kyykyttää etusta jollain boosterilla.
Wilkeson
15.09.2006 17:01:20
Tiedän toki Kiviojan, rautainen ammattilainen kyllä. Siitä ei ole epäilystä. Mutta ei hänkään minun nähdäkseni pysty sanomaan mikä on OIKEA tapa käyttää jotain vahvistinta. Tuolla edellä kuvaillulla tavalla päästään lähimmäksi orkkis-SVT:n soundia.

Ei mulla mitään erityistä suositusta ole. Jos haluat niin koita kyykyttää etusta jollain boosterilla.

no ei tietenkään osaa varmax sanoo et mikä on oike tapa mut suuntaa antavaa.
no mut se oli sen mielipide!

joo niin päästään lähemmäx orkkis saundia joo.se on selvä.

buusterilla...millä??
naigou
15.09.2006 17:14:05
Kivioja haluaa ajaa pääteputket mahdollisimman pian loppuun, jotta saataisiin mahdollisimman pian uusi putkiremppa. Hehheh... Kieromies.

Itse olen enemmän "kaikki nupit keskelle" koulukuntaa. Siis myös gain ja masteri, jos vaan mökki antaa myötä. Itse olen vedellyt useamman vuoden samoilla putkilla, elikkäs outputti ei varmaan ole aivan 100%.
Möllisty.
Wilkeson
15.09.2006 17:22:50
Kivioja haluaa ajaa pääteputket mahdollisimman pian loppuun, jotta saataisiin mahdollisimman pian uusi putkiremppa. Hehheh... Kieromies.

Itse olen enemmän "kaikki nupit keskelle" koulukuntaa. Siis myös gain ja masteri, jos vaan mökki antaa myötä. Itse olen vedellyt useamman vuoden samoilla putkilla, elikkäs outputti ei varmaan ole aivan 100%.

mä lykkäsin just JJ:t etuseen ja päättäreix. pitäs kestää.

meinaax et päättärit kojahtaa ennen aikojaan kiviojan metodilla?

eihä sitä ikinä tiiä miten käy.

mul on ollu kans joskus ennen toi et aika tasan kaikki ja pikku hienosäätöö.

tai tyyliin tää.mut siit on helppo hakee jotain lisäpotkua.
Cornflake
15.09.2006 20:01:25
Mun mielestä se soundi paranee (SVT2PRO) mitä tapimmassa master on. Mutta toimiihan toi muutenkin.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
absqua
15.09.2006 20:09:55
mä lykkäsin just JJ:t etuseen ja päättäreix. pitäs kestää.

meinaax et päättärit kojahtaa ennen aikojaan kiviojan metodilla?

eihä sitä ikinä tiiä miten käy.

mul on ollu kans joskus ennen toi et aika tasan kaikki ja pikku hienosäätöö.

tai tyyliin tää.mut siit on helppo hakee jotain lisäpotkua.

Mitä kaakommassa masteri on, sen kuumempana pääteputket käyvät = käyttöikä lyhenee.

Boosteriksi käy esim. Bossin EQ-pedaali, tai joku mieto särötin tai sitten ihan pelkkä boosteri.
J.Horde
15.09.2006 21:26:01
mielipiteitä omasta tyylistä vetää minkälaisilla säädöillä! niitä ois kiva kuulla!!

Minulla on gain klo 13-15 välillä, masteria tarpeen mukaan ja muut potikat aika flattina, kyllä lähtee ainakin fenderin bassoilla.
One Love... B
okabass
21.09.2006 18:14:45 (muokattu 21.09.2006 18:18:45)
terve.

sain tossa valistustunnin ammttilaiselta miten hänen mielestä kandee ajaa SVT:tä

eli masteri täysillä ja gainilla sitte haetaan volat ja tietty loput namiskat mielen mukaan mutta tietty keskiääntä "riittävästi" ja ei nyt kusten juostu namiskarivistö siihen perään.

ja ainahan riippuu bassosta ja muista tilpehööreistä mikä on lopullinen saundi mut lähinnä tätä masteri 10 ja gainilla loput oli se olennainen osa.

niin et on oma mieleinen pörinä!

kiitän!

MOI

Tää master volume-juttu on aika monisyinen juttu. Vaikka potikan alla lukee "master", varsinainen kytkentä voi olla toteutettu kymmenkunnalla eri tavalla. Toiset värittävät soundia paljon, jotkut tuskin kuultavasti. Huomattava osa "mastereista"on touteutettu ehkä kaikista huonoimmalla tavalla. Tällöin soundi muuttuu ohueksi, kun masteria raotetaan vain vähän. Tästä johtunee, että Master on joillekkin kuin kirosana.

Hyvä master-kytkentä muuttaa soundia hyvin vähän.

Jos M.potikka on siinä huonoimassa paikassa -tone stackin jälkeen, ennen vaiheenkääntäjää- niin silloin on minusta soundin kannalta hyvä pitää se täysillä tai lähes täysillä. Kytkennän voi muuttaa paremmaksi yleensä suht' helposti, jos vaan tietää mitä tekee.

Omassa SVT-kloonissa pidän M. kyllä täysillä. Se tottelee kättä niin hyvin, että ei juuri tarvitse gainia ja masteria muuttaa. Laitoin masterin siihen oikeastaan vain etuastesärön aikaansaamiseksi tarvittaessa.
Wilkeson
21.09.2006 18:30:00
MOI

Tää master volume-juttu on aika monisyinen juttu. Vaikka potikan alla lukee "master", varsinainen kytkentä voi olla toteutettu kymmenkunnalla eri tavalla. Toiset värittävät soundia paljon, jotkut tuskin kuultavasti. Huomattava osa "mastereista"on touteutettu ehkä kaikista huonoimmalla tavalla. Tällöin soundi muuttuu ohueksi, kun masteria raotetaan vain vähän. Tästä johtunee, että Master on joillekkin kuin kirosana.

Hyvä master-kytkentä muuttaa soundia hyvin vähän.

Jos M.potikka on siinä huonoimassa paikassa -tone stackin jälkeen, ennen vaiheenkääntäjää- niin silloin on minusta soundin kannalta hyvä pitää se täysillä tai lähes täysillä. Kytkennän voi muuttaa paremmaksi yleensä suht' helposti, jos vaan tietää mitä tekee.

Omassa SVT-kloonissa pidän M. kyllä täysillä. Se tottelee kättä niin hyvin, että ei juuri tarvitse gainia ja masteria muuttaa. Laitoin masterin siihen oikeastaan vain etuastesärön aikaansaamiseksi tarvittaessa.

jep.

vetäsin just keikan nii et testasin pitää masterin jossain 8 vai oisko ollu 9.mut anyway...jossain siinä kieppeil se oli ja gainia sitte niin et saundi oli tarvittavan kova.

kyl se tuntu potkivan iha jees. mutta se mun 4x10 kaappi ei oo ehkä paras mahd.ratkasu mut potkii silläki!

voihan tossa masteri täysil jutus jotain perää ollakki.
Teijo K.
21.09.2006 19:03:26

Kaikki nappulat ihan täysii ja nopeeta soittoo!

Omaan makuun rouhein soundi SVT + rantis -nippusta tuli kun laittoi etusen täysille, ja keskiäänet tappiin, bass keskelle ja trebleä kohtuu paljon lisää. Pääteasteen volume silleen että vielä kesti huoneessa olla. :) Ei se ihan just ollu, mutta aika lähelle kyllä.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Wilkeson
21.09.2006 19:11:34
Kaikki nappulat ihan täysii ja nopeeta soittoo!

Omaan makuun rouhein soundi SVT + rantis -nippusta tuli kun laittoi etusen täysille, ja keskiäänet tappiin, bass keskelle ja trebleä kohtuu paljon lisää. Pääteasteen volume silleen että vielä kesti huoneessa olla. :) Ei se ihan just ollu, mutta aika lähelle kyllä.

mä käytän kans aika paljon keskiääntä mut ei ny iha tapis kuitenkaa ja bass on aika keskellä ja treble on myös aika keskellä.ehkä snadisti yli puolenvälin!
Wilkeson
21.09.2006 19:41:17
MOi

tota..saax vähä selvennystä vaiheenkäännöistä jne...en oikeesti oo mikää ruudinkeksijä näis jutuis ja tajuu sähköistä hevon v.....akaan. ja pää jumis taas yllättäen muistaki syistä!

ja toi et tietää mitä tekee.

tää on mun mielestä iha mielenkiintonen juttu ja varmaa moni haluu infoo ja mielipiteitä!

mut se sun klooni oli aivan hullun magee! piti siitä jo antaa kehuja aikasemminki!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)