![]() 22.01.2006 00:06:18 | |
---|---|
Olen muutaman vuoden soittanu Ibanezin halpisbassol mis ei mitää vikaa oo mut kaipaisin kuitenkin tanakampaa bassosoundia.Mikkejä ei viitti rupee vaihtaa.Soitellaan bluesrockia ja vanhaa heviä joten jykeväsoundisempaa työkalua kaipais käteen.Warwickia tai Spectoria olen ajatellu.Kommentteja omistajilta.. | |
![]() 22.01.2006 02:20:00 | |
Warwickeissa on rouhea soundi, joka hivelee kuulohermoja. Omasta kokoelmasta löytyy FNA Jazzman sekä Thumb BO 5, loistavia molemmat. Linjaan soitettaessa upeat soundit, ja potikoilla saa joka lähtöön jotain sopivaa. Mukavan jämäkän tuntuisia, kun on raskaita puita. Spectoreita en sitten olekaan kokeillut vahvistimen kanssa, mutta ilman sähköjä touchi oli hyvä. Toisaalta ei yli 1000 euron hintaluokassa enää kauhean huonoja soittimia olekaan. | |
![]() 22.01.2006 21:08:04 | |
Möllisty. | |
![]() 23.01.2006 17:35:33 | |
Olen muutaman vuoden soittanu Ibanezin halpisbassol mis ei mitää vikaa oo mut kaipaisin kuitenkin tanakampaa bassosoundia.Mikkejä ei viitti rupee vaihtaa.Soitellaan bluesrockia ja vanhaa heviä joten jykeväsoundisempaa työkalua kaipais käteen.Warwickia tai Spectoria olen ajatellu.Kommentteja omistajilta.. Warwickeja saa halvemmalla täällä päin jorpakkoa. Käytettyjä high end Warwickeja saa jopa tonnilla. Vastaavat Spectorit tuppaavat olemaan tuplahintaisia. Itse tykkään Warwickin saundistakin enemmän, mutta monet kallistuu Spectorin kannalle. Mutta jos soitat bluesrockia ja vanhaa heviä, niin osta joku muu basso, kumpikaan mainituista ei oikein sovellu noihin genreihin, vaikka mallejakin on ziljoonia... bassolla hanuriin | |
![]() 23.01.2006 18:36:40 (muokattu 23.01.2006 18:40:09) | |
Warwickeja saa halvemmalla täällä päin jorpakkoa. Käytettyjä high end Warwickeja saa jopa tonnilla. Ja uusiakin Warwickeja lähtee tonnin jopa allekin. Esim: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/205/corv_db.phtml http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/205/corv_std.phtml Käytetyistä toki paras hinta-laatusuhde löytyy, eikä liikkeestä taida muutenkaan saada mitään soitinta valmiiksi sisäänajettuna. Warwickeista on lisäksi isot pojat kertonu, että nuo vanhemmat Warwickit ovat parempia muutenkin kuin uudet. Ainakin mikkipuolella nuo Warwickin nykyisin käyttämät MEC:it ovat minusta vähän... no steriili on varmaankin sana, jota haen. Ihan toimivat kuitenkin, koska bassot ovat kuitenkin kaikilta osilta, puut mukaan lukien, huolellista työtä hyvistä materiaaleista. Itse tykkään Warwickin saundistakin enemmän, mutta monet kallistuu Spectorin kannalle. Spectoreita ei ole tullut kokeiltua, mutta Warwickin soundi on kyllä mukavalla tavalla omalaatuinen ja erotteleva. Itse tykkään aivan kympillä omasta Peukaloisestani. | |
![]() 23.01.2006 21:00:40 | |
Mites noi Warwick Rockbassot?Ovatko käypiä pelejä?Eroa varmaa on ku hintaki alle puolet aidosta warresta.Halvemmat mikit ja puu mitä käytetty?Kattelin tos Spectorin legendiä,tais olla 750 euron paikkeil ja sit oli Rockbass jotain samaa hintaa.Skitoishan squierithan on hyviä fenderin halpiksia mut miten rockbass suhtees Warwickiin?Kannattaak ostaa vaa Spector tai säästää Warreen? | |
![]() 23.01.2006 21:09:30 | |
Mulla on Rockbass Streamer, ja hinta/laatu -suhteeltaan se on imho aika hyvä peli. Sen on saanut hyviin säätöihin, istuu hyvin mun käteen eli on hyvä soittaa ja mun mielestä siitä irtoaa ihan hyvä soundikin. Mutta nämä on vähän hankalia juttuja selvitellä netissä, mars kauppoihin demailemaan mikä tuntuu ja kuulostaa hyvältä. Kaikki on paskaa, paitsi kusi. | |
![]() 23.01.2006 21:31:51 | |
Mites noi Warwick Rockbassot?Ovatko käypiä pelejä?Eroa varmaa on ku hintaki alle puolet aidosta warresta.Halvemmat mikit ja puu mitä käytetty?Kattelin tos Spectorin legendiä,tais olla 750 euron paikkeil ja sit oli Rockbass jotain samaa hintaa.Skitoishan squierithan on hyviä fenderin halpiksia mut miten rockbass suhtees Warwickiin?Kannattaak ostaa vaa Spector tai säästää Warreen? Ainakin tuo minun Rockbassini on aitoon verraten ihan hyvä soitin, en sitten tiedä onko noissa laadunvaihtelua kuinka paljon. Kaikki osat on vähän halvan oloisia, mutta ajavat kyllä asiansa. Paljon on sellaista pientä potikanrahinaa ja muuta pikku ongelmaa, mutta ei mitään fataalia. Basso on kuitenkin mukava soittaa ja ihan hyväsoundinenkin. Mutta ei se Rockbass aitoa ole nähnytkään. | |
![]() 23.01.2006 21:54:33 | |
Ainakin tuo minun Rockbassini on aitoon verraten ihan hyvä soitin, en sitten tiedä onko noissa laadunvaihtelua kuinka paljon. Kaikki osat on vähän halvan oloisia, mutta ajavat kyllä asiansa. Paljon on sellaista pientä potikanrahinaa ja muuta pikku ongelmaa, mutta ei mitään fataalia. Basso on kuitenkin mukava soittaa ja ihan hyväsoundinenkin. Mutta ei se Rockbass aitoa ole nähnytkään. Joo, omat kokemukset on samanlaisia. Hyviä perussoittimia mutta ei niillä sitten juuri muuta yhteistä ole alkuperäisten kanssa kuin muoto ja vissiin mikit. Jos Warwickien muoto erityisesti miellyttää muttei halua/voi revetä ostamaan aitoa ni voisin suositella. Kyllä niillä mieluusti vetää, ennemmin ku ottaa turpaan. | |
![]() 24.01.2006 09:40:04 (muokattu 24.01.2006 09:45:00) | |
Ainakin tuo minun Rockbassini on aitoon verraten ihan hyvä soitin, en sitten tiedä onko noissa laadunvaihtelua kuinka paljon. Kaikki osat on vähän halvan oloisia, mutta ajavat kyllä asiansa. Kaikki osat? Ainakin omassa Streamerissa on mikit (MEC soapbar) ja virityskoneisto(made in Germany) ihan samaa kamaa kuin aidoissa. Rungon puu on myös samaa kuin aidossa (carolena). Talla nyt on semmonen ihan toimiva perus-talla ja nauhat jotain perus seosta... Kaularautaa joutuu säätämään usein, mutta muuten basso toimii loistavasti. Tuo Streamer taitaa olla passiivimikkeineen vähän muista Warwickeista poikkeava... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other | |
![]() 24.01.2006 20:53:52 | |
Kaikki osat? Ainakin omassa Streamerissa on mikit (MEC soapbar) ja virityskoneisto(made in Germany) ihan samaa kamaa kuin aidoissa. Rungon puu on myös samaa kuin aidossa (carolena). Talla nyt on semmonen ihan toimiva perus-talla ja nauhat jotain perus seosta... Tarkoitin lähinnä noita potikoita ja plugipesää noilla osilla. Eihän se tallakaan mikään insinööritaidon riemuvoitto ole, mutta ajaa ihan hyvin asiansa. Ainakin noissa Corveten Rockbass-malleissa puut on vaihdettu tavanomaisempiin(=halvempiin) oikeisiin verrattuna. Mikit noissa taitavat yleensä olla samoja kuin aidoissa. | |
![]() 25.01.2006 01:57:56 | |
Ostin tossa viime viikolla uutena Tshekissä valmistetun Spector Rebopin. Tonnin hintaluokassa omasta mielestäni hyvä ostos. Soi hyvin ja on kevyt, kiitos leppärungon. Warwick Streamer on muotoiltultaan (lähes) identtinen basso. Tosin hintaa olisi ollut ainakin se 500 euroa enemmän ja en soitannollisti huomannut mitään eroa kun kävin testaamassa niin päädyin Spectoriin. On vain yksi suunta. Eteenpäin | |
![]() 25.01.2006 02:10:42 | |
Ostin tossa viime viikolla uutena Tshekissä valmistetun Spector Rebopin. Tonnin hintaluokassa omasta mielestäni hyvä ostos. Soi hyvin ja on kevyt, kiitos leppärungon. Warwick Streamer on muotoiltultaan (lähes) identtinen basso. Tosin hintaa olisi ollut ainakin se 500 euroa enemmän ja en soitannollisti huomannut mitään eroa kun kävin testaamassa niin päädyin Spectoriin. Kai tiesit, että tohon Streameriin on kopioitu muodot Spectorista. Ned Steinbergin suunnitelmien mukaan muotoiltu. Ned oli huonekalupuuseppä ja artesaani joka työskenteli samassa isossa työpajassa kuin Spector. Myöhemminhän Steinberg suunnitteli sen hiilikuituisen lavattoman ja rungottoman tikkubasson. Munsta. | |
![]() 25.01.2006 02:24:52 | |
Kai tiesit, että tohon Streameriin on kopioitu muodot Spectorista. Ned Steinbergin suunnitelmien mukaan muotoiltu. Ned oli huonekalupuuseppä ja artesaani joka työskenteli samassa isossa työpajassa kuin Spector. Myöhemminhän Steinberg suunnitteli sen hiilikuituisen lavattoman ja rungottoman tikkubasson. Jostain luin tuommoista, että Warwick olisi kopioinut muotoilun. (ainahan hyvät ideat kopioidaan). Katsoin tässä yksi päivä Asia in Asia livetaltiointia vuodelta 1983. Siinä oli Creg Lakella lavaton basso, liekköhän ollut juuri toi Steinbergin muotoilema. On vain yksi suunta. Eteenpäin | |
![]() 25.01.2006 14:34:01 | |
Kai tiesit, että tohon Streameriin on kopioitu muodot Spectorista. Ned Steinbergin suunnitelmien mukaan muotoiltu. Ned oli huonekalupuuseppä ja artesaani joka työskenteli samassa isossa työpajassa kuin Spector. Myöhemminhän Steinberg suunnitteli sen hiilikuituisen lavattoman ja rungottoman tikkubasson. Niin minäkin luulin, mutta joku tiesi kertoa että Warwick on ihan luvan kanssa käyttänyt samaa Steinbergerin designia kuin Spectorkin. Näin siis kerrotiin, en ole asiaa sen kummemmin mistään vahvistanut. | |
![]() 25.01.2006 15:02:14 | |
Niin minäkin luulin, mutta joku tiesi kertoa että Warwick on ihan luvan kanssa käyttänyt samaa Steinbergerin designia kuin Spectorkin. Näin siis kerrotiin, en ole asiaa sen kummemmin mistään vahvistanut. Aikoinaan tätä asiaa Talkbassissa mietittiin. Spectorin tuotepäällikkö tms. meilasi seuraavanlaista infoa: "The truth is that Ned designed the NS curved body shape for Spector in March 1977. This was Ned’s first musical instrument design, and an instant hit. Warwick came on to the scene in 1984 with their Streamer bass, an obvious ‘version’ (ok, rip off) of the now very popular Spector NS. When approached by Spector, Warwick did agree to and did pay royalties (for a while) to Spector for their error. Stuart sold Spector to Kramer after that. Warwick stopped paying, Kramer chose not to pursue them." Eli ensin Warre kylmästi pölli muodon, sitten maksoi siitä ja sitten lopetti maksamisen ;-) Sittemminhän Stuart Spector hankki nimensä takaisin Kramerilta, mutta ilmeisesti ei ole jaksanut vaivata Warwickin touhuilla päätään. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila | |
![]() 25.01.2006 16:40:11 | |
Eli ensin Warre kylmästi pölli muodon, sitten maksoi siitä ja sitten lopetti maksamisen ;-) Kiitos, hyvä tietää. Täällä vaan joku veti aikoinaan herneen ihan nenään saakka kun väitin Warren kopioineen muodon. | |
![]() 25.01.2006 16:44:29 | |
Kiitos, hyvä tietää. Täällä vaan joku veti aikoinaan herneen ihan nenään saakka kun väitin Warren kopioineen muodon. Noniin, täällähän on edetty huomaamattani. :) Hyvä hyvä. Sehän ei tietenkään tee Warresta huonompaa tai parempaa sinänsä. Toki kopiohan se sitten kyllä on, mutta sillä ei suoranaista vaikutusta laatuun ole. Munsta. Munsta. | |
![]() 25.01.2006 18:17:25 (muokattu 25.01.2006 18:17:44) | |
Noniin, täällähän on edetty huomaamattani. :) Hyvä hyvä. Sehän ei tietenkään tee Warresta huonompaa tai parempaa sinänsä. Toki kopiohan se sitten kyllä on, mutta sillä ei suoranaista vaikutusta laatuun ole. Munsta. Nii, onhan esmes Sadowskykin vaan kopio jassosta. Iha paska siis. Ja Warre siis kans. En kyllä usko että toi Warwickin muodonpöllintä on juurikaan aiheuttanut sitä että asiakkaat on ostanu Warwickin ennemmin ku Spectorin. Jotenki tuntuu että ne on sen verran erilaisia soittimia noin kokonaisuutta ajatellen että siitä tuskin on kumemmpaa haittaa kummallekaan. | |
![]() 25.01.2006 19:14:27 | |
En kyllä usko että toi Warwickin muodonpöllintä on juurikaan aiheuttanut sitä että asiakkaat on ostanu Warwickin ennemmin ku Spectorin. Jotenki tuntuu että ne on sen verran erilaisia soittimia noin kokonaisuutta ajatellen että siitä tuskin on kumemmpaa haittaa kummallekaan. Ehkä joo, Streamer on tavallaan jo muodostunut omaksi brändikseen, eikä semmoisen nähdessään ekana ajattele että kah, Spector-kopsu. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)