Bassballs 17.12.2003 12:15:23 | |
---|
• With a flick you can transpose from fretted to fretless, even in the middle of a song.! Mitä ihemettä!! Käykää Neuserin sivuilla ja tsekatkaa tämä. En oikein sisäistänyt tämän uutuslaitteen toimintaperiaatetta näin lyhyessä ajassa. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
käki 17.12.2003 12:31:16 | |
---|
Kyllähän se nauhattoman kaltaiselta kuulosti. Nyt saavat nauhattoman basson taitajat haastajan jokaisesta fretted-basistista, nauhattomaan vaadittavaa soittotaitoa ei käsittäkseni tuon laitteen avulla soitettaessa tarvita. Tuotteen toimivuus pitkällä aikavälillä on kysymysmerkki, lähinnä tuon fretted/fretless vaihtelun vuoksi: säilyykö intonaatio vaihdettaessa nauhattomasta nauhalliseen moodiin. Jos säilyy, kestääkö laite väsymättä vuosia ? Itse en ostaisi, kuten en myöskään Hipshotin D-tuneria. En luota vireen pysymiseen. Oma veikkaus: ei saavuta sen suurempaa menestystä. Aika näyttää, olenko väärässä. Hinta on merkittävä tekijä, tässäkin. -No ? - -ttu mie oon perseestä. -Sama juttu.
(Eläkeläiset: Ajankohtaistoimitus) |
Karlsson 17.12.2003 14:52:55 | |
---|
olen nähnyt tasan yhden kuvan tästä vempaimesta ja musta tuntuu, että sen toiminta periaate on lähellä sitarin tallaa. Eli kieltä vasten ottaa tallan vieressä esim muovinen läpyskä, joka aiheuttaa semmoista resonanssia. Jos läpyskän matsku on hieman pehmeämpää materiaalia voi tuloksena hyvinkin olla nauhattomalle tyypillinen "mwah"-soundi. Tajusko kukaan? Ja tää oli ihan omalla päättelyllä, totuus voi olla jotain muuta. Olen läski sika. |
Johannes_t 17.12.2003 16:06:02 | |
---|
Kyllähän tommonen peli olisi kätevä. Nauhatonta tarvitsisin mm. introihin ja väliosiin yms. loppu biisin hoituessa taas nauhoin. Hinta tosiaan mietityttää... |
Teijo K. 17.12.2003 18:06:26 (muokattu 17.12.2003 18:09:27) | |
---|
Mitä ihemettä!! Käykää Neuserin sivuilla ja tsekatkaa tämä. En oikein sisäistänyt tämän uutuslaitteen toimintaperiaatetta näin lyhyessä ajassa. Mitehän tuolla onnistuu hitaat liu'utukset, ja vastaavat? Onhan tuossa mun digidigissäkin fretless soundi, joka kaikessa muussa on ihan hyvä, mutta ne liukuvat äänet ja soinnut ei onnistu... Ps. Eli jää käyttämättä tuo digin ominaisuus, ja nauhattomaan ei ole ainakaan vielä ilmestynyt nauhoja. Eikä kyllä ihan vähällä ilmestykään, on se niin hauska ihan tuommoisena. Jiihaa.
-Teppo "Jiihaa" Nättilä. |
käki 17.12.2003 18:18:30 | |
---|
Mitehän tuolla onnistuu hitaat liu'utukset, ja vastaavat? Onhan tuossa mun digidigissäkin fretless soundi, joka kaikessa muussa on ihan hyvä, mutta ne liukuvat äänet ja soinnut ei onnistu... Ps. Eli jää käyttämättä tuo digin ominaisuus, ja nauhattomaan ei ole ainakaan vielä ilmestynyt nauhoja. Eikä kyllä ihan vähällä ilmestykään, on se niin hauska ihan tuommoisena. Vanhassa vara parempi, sanon mie. Itse en ole mikään virtuoosi nauhattomalla, mutta tuo uusi keksintö on mielestäni samassa kategoriassa hypermultiefektien ym. kitkalutkuttimien kanssa. Nauhaton basso on pyhä asia eikä sen sointia pidä yrittää keinotekoisesti tuottaman. -No ? - -ttu mie oon perseestä. -Sama juttu.
L.Ruoska 17.12.2003 22:30:53 | |
---|
Mmm siis anteeks mä en tajunnu mitä toi tekee, millä sä muka muutat basson nauhattomaks niinku *simsalabim-zap*? Eihän sitä otelaudan tatsia voi millään muuttaa noin vaan ja siis nauhathan siihen bassoon vielä jää, toki? Neuserin sivuilla kuvat puuttu, ei toimineet. Vai siis pyritäänkö tällä vaan "emuloimaan" nauhattoman sitä pinkeetä soundia? Plussaa siitä että Neuser onkin suomalainen, toimisto näemmä tossa muutaman kilsan päässä =) WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
käki 17.12.2003 22:58:38 | |
---|
Mmm siis anteeks mä en tajunnu mitä toi tekee, millä sä muka muutat basson nauhattomaks niinku *simsalabim-zap*? Eihän sitä otelaudan tatsia voi millään muuttaa noin vaan ja siis nauhathan siihen bassoon vielä jää, toki? Neuserin sivuilla kuvat puuttu, ei toimineet. Vai siis pyritäänkö tällä vaan "emuloimaan" nauhattoman sitä pinkeetä soundia? Plussaa siitä että Neuser onkin suomalainen, toimisto näemmä tossa muutaman kilsan päässä =) Niin, ei kai. Tai sitten kyllä. Se saattaa toimia S. Otherin kuvaamalla tavalla. Olemme toistaiseksi uutispimennossa, tarkempaa tietoa ei ole. Neuser ei ole suomalainen: "The old tradition of string instrument building in Czechoslovakia was together with the musical knowledge the stone foundation on which, was based Robert Neusers way to be a self-learnt, professional luthier. Robert spent hours talking to old violin builders, with musicians and with carpenters for to absorb all the information he could get from them." Ja tuolta löytyy muutakin: www.neuserbasses.com -No ? - -ttu mie oon perseestä. -Sama juttu.
L.Ruoska 18.12.2003 00:59:01 | |
---|
Johan on ihme vempain, odotan mielenkiinnolla että esim Neuser saa niitä toimivia kuvia sivuilleen ja että joku raportoi ihmetallan toimivuudesta =) WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals! |
Reddie 18.12.2003 01:34:28 | |
---|
|
Bassballs 18.12.2003 08:51:09 | |
---|
Joskus naureskeltiin, että ois hiano semmonen basso, missä nappia painamalla nauhat uppoaa otelautaan tai päinvastoin. Nyt ei sekään ole näköjään niin utopistinen ajatus.. En tiedä..ei oikein vakuuta tämä laite. Pitäisi päästä itse tyyppäämään.. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
Basismi 18.12.2003 09:56:09 | |
---|
Ihan hyvinhän ne kuvat wörkkii. Jolle tuon systeemin toiminta ei ole vielä auennut, niin idea on suunnilleen sama kuin vanhojen jazzbassojen tallan vieressä olleet kuminpalat, jotka demppasivat kieliä. Veikkaisin että tässä Neuserin systeemissä vivusta vääntämällä nousee kieltä vasten jonkinlainen ramppi jota vasten kieli moukuu nauhattomalle tyypillisellä tavalla. Jossain olen nähnyt ainakin idea-asteella olleen kehitelmän, jossa nauhat tosiaan uppoavat otelautaan. Mutta aika huonolta idealta vaikuttaa se. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Teijo K. 18.12.2003 10:20:05 | |
---|
Veikkaisin että tässä Neuserin systeemissä vivusta vääntämällä nousee kieltä vasten jonkinlainen ramppi jota vasten kieli moukuu nauhattomalle tyypillisellä tavalla. Jossain olen nähnyt ainakin idea-asteella olleen kehitelmän, jossa nauhat tosiaan uppoavat otelautaan. Mutta aika huonolta idealta vaikuttaa se. Tuon ääninäytteen, ja muun perusteella voin jo todeta että ei ainakaan minun käyttöön ole tuo keksintö. Minä kun en nauhattomasta muutenkaan etsi sellaista moukumista, vaan ennemminkin kontramaista pehmeyttä. Ja siihen kuuluu mm. hiottujen kielien soittotuntuma ym. huttu, joka ei tuolla onnistu. Varsinkin kun nauhallisesta haen taas sellaista selkeää, kirkasta soundia, jossa taas roundwoundit on aivan välttämättömät. Juu, ei tuu mtn tuollaisten viritelmien kanssa soitosta mulla. Mutta pisteet innovatiivisesta ajattelusta Neuserille. Varmaan monille ihan toimiva setti. Jiihaa.
T-oidibus 18.12.2003 10:32:45 | |
---|
Voihan toi toimia. Häpee toi kuitenkin on esim Jacoo kohtaan. Mun bassomaikka kerto, että joku suomalainen soitinrakentaja on tehny jo aikoja sitten semmosen basson, jossa pientä vipuaa kääntämällä kaulassa olevat nauhat laskeutuivat kaulan sisään. //sesam aukene// Lopulta basso oli sitten nauhaton. \enekua mases\ Ja taas normaali nauhallinen basso. Maikka oli kokeillut sitä, ja sanoi sen saundanneen hienolta ja soittotatsi oli todella hyvä. Oli lähellä jo ostaa siltä rakentajalta semmosen vempeleen. Ei kuitenkaan sitä vaan osti sit semmosen toisenlaisen basson Basismia jo kymmenen vuoden kokemuksella |
da_Punk 18.12.2003 10:41:11 (muokattu 18.12.2003 10:42:08) | |
---|
Voihan toi toimia. Häpee toi kuitenkin on esim Jacoo kohtaan. Mun bassomaikka kerto, että joku suomalainen soitinrakentaja on tehny jo aikoja sitten semmosen basson, jossa pientä vipuaa kääntämällä kaulassa olevat nauhat laskeutuivat kaulan sisään. //sesam aukene// Lopulta basso oli sitten nauhaton. \enekua mases\ Ja taas normaali nauhallinen basso. Maikka oli kokeillut sitä, ja sanoi sen saundanneen hienolta ja soittotatsi oli todella hyvä. Oli lähellä jo ostaa siltä rakentajalta semmosen vempeleen. Ei kuitenkaan sitä vaan osti sit semmosen toisenlaisen basson Hyvä Suomi! Tais olla hintaakin tuollaisela laitteella ?? Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
Teijo K. 18.12.2003 12:48:04 | |
---|
Voihan toi toimia. Häpee toi kuitenkin on esim Jacoo kohtaan. Mun bassomaikka kerto, että joku suomalainen soitinrakentaja on tehny jo aikoja sitten semmosen basson, jossa pientä vipuaa kääntämällä kaulassa olevat nauhat laskeutuivat kaulan sisään. //sesam aukene// Lopulta basso oli sitten nauhaton. \enekua mases\ Ja taas normaali nauhallinen basso.
Tuohon tarvittaisiin vielä se, että samalla roundwoundit vaihtuisi flatseihin, kun se muutetaan nauhallisesta nauhattomaksi. Ja vastoinpäin sitten taas. Jiihaa.
balzary 02.10.2006 22:42:58 | |
---|
Kaisaniemen Musafasulla on Neuserin jazz-basso, missä on tuo NFS-systeemi. Ihan vaan tiedox, jos joku haluaa sellaista testata. |
Tasapaino 03.10.2006 01:29:30 | |
---|
Tuohon tarvittaisiin vielä se, että samalla roundwoundit vaihtuisi flatseihin, kun se muutetaan nauhallisesta nauhattomaksi. Ja vastoinpäin sitten taas. Voihan flätseillä soittaa ihan hyvin nauhallisella bassolla. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
Teijo K. 03.10.2006 14:39:15 | |
---|
Voihan flätseillä soittaa ihan hyvin nauhallisella bassolla. Millä vaan voi soittaa mitä vaan, mutta se on eri asia mikä soundi missäkin miellyttää ketäkin. Kato. |
Murgo 06.10.2006 07:36:37 | |
---|
Joskus naureskeltiin, että ois hiano semmonen basso, missä nappia painamalla nauhat uppoaa otelautaan tai päinvastoin. Nyt ei sekään ole näköjään niin utopistinen ajatus.. En tiedä..ei oikein vakuuta tämä laite. Pitäisi päästä itse tyyppäämään.. Joo, tuollaisesta systeemistä oli joskus keskustelua(en muista oliko täällä vai kitarapuolella). On kuitenkin käsittääkseni tuotannossa,löytyi sekä bassona että kitarana. Toimii siten että nauhat on pyöreitä tankoja joiden yksi sivu on tasainen ja ne saa vivulla pyöräytettyä eri asentoihin niin että ylöspäin on joko tasainen tai pyöteä sivu. Olikohan joku hammastanko tms. kaulassa pitkittäin tyyliin dieselpumpun määränsäätö. Taatusti kallis ja monimutkainen systeemi, mutta mielenkiintoinen idea. Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |