Wolfie 20.09.2006 16:47:22 | |
---|
Kämpän uudelleenorganisoinnin aikana ilmeni lieviä ongelmia soitinten kanssa. Loppujen lopuksi tuli mieleen, että voi kai se basso seinälläkin olla ettei jaloissa pyöri koko aikaa. Kysymys liittyykin läheisesti seinällä säilyttämisen ergonomiaan. Onko mitenkään järkevää pitää bassoa hihnan varassa naulasta roikkuen? Basso kyllä näyttää aika hemmetin hienolta roikkuessaan seinällä vaa'assa, mutta onko tästä ongelmia pidemmän päälle ja jos on niin millaisia? Soiteltua tulee aina silloin tällöin ja enimmän aikaa basso roikkuu ikäänkuin koristeena. Olen miettinyt myös lattiatelineen hankkimista, mutta loppujen lopuksi seinällä se veisi vähemmän muutenkin vähäistä lattiapintaa. Kiitos vastauksista jo etukäteen. Mitään allekirjoituksia tarvita... |
sunder 20.09.2006 17:00:44 | |
---|
Samallalaillahan se kaulassakin roikkuu, että en usko mitään ongelmia tulevan. Pitäs ite varmaan hommata semmosia seinätelineitä, mistä basso roikkuu lavasta pystyasennossa. Nuo lattiatelineet vie tosiaan turhaan tilaa. |
PQ 20.09.2006 17:06:02 | |
---|
Itselläni bassot roikkuvat seinällä varsin mainioiden telineiden varassa (Hercules seinäkoukku GSP39WB). En uskaltaisi hihnasta ripustella, niistä kun ei koskaan tiedä. Noita koukkuja saa ainakin DLX:stä. Intomieltä jo 10 vuotta! |
Karlsson 20.09.2006 17:08:21 | |
---|
Omaan käyttööni paras säilytysratkaisu on ollut halpa Rockstand-räkki, johon saa 5 soitinta riviin. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Tasapaino 20.09.2006 17:10:13 | |
---|
Omaan käyttööni paras säilytysratkaisu on ollut halpa Rockstand-räkki, johon saa 5 soitinta riviin. Tämä vasta mukavaa :) Mutta eikö ollut tarkoitus, että basso ei ole lattialla..? Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
Karlsson 20.09.2006 17:33:17 | |
---|
Tämä vasta mukavaa :) Mutta eikö ollut tarkoitus, että basso ei ole lattialla..? Mussun mussun. Lattiatelineen hankinnastakin tuossa aloitusviestissä mainittiin, mutta pääasia tais olla, että pääsit pätemään? "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Tasapaino 20.09.2006 17:40:28 | |
---|
Mussun mussun. Lattiatelineen hankinnastakin tuossa aloitusviestissä mainittiin, mutta pääasia tais olla, että pääsit pätemään? Ei ollut. Enpäs lukenut loppuun asti avausviestiä. Sori, mun moka. Eikä mitään pätemistä, kunhan vittuilin. ;) Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
ötzi 20.09.2006 18:59:35 (muokattu 20.09.2006 18:59:59) | |
---|
mulla basso roikku hihnan varassa hirven sarvista, komia oli, ei mitään onkelmia. enää ei ole sarvia seinällä niin ei roiku bassokaan Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna |
rijopu 20.09.2006 19:44:49 | |
---|
Omaan käyttööni paras säilytysratkaisu on ollut halpa Rockstand-räkki, johon saa 5 soitinta riviin. Mulla täysin sama juttu. Rockstand säästää kivasti tilaa. |
Samu S. 20.09.2006 19:46:48 | |
---|
Mulla täysin sama juttu. Rockstand säästää kivasti tilaa. Miinuspuolena se, että ne on pakko hankkia täyteen soittimia. Ei se siitä! |
Jesus Muerte 20.09.2006 20:15:43 | |
---|
Mulla täysin sama juttu. Rockstand säästää kivasti tilaa. Mulla kans. Tosin soittimia on vain kolme. :( Mutta tilaa säästävä ja edullinen ratkaisu tuo todellakin on. |
rijopu 20.09.2006 20:25:39 | |
---|
Miinuspuolena se, että ne on pakko hankkia täyteen soittimia. Eiku miinuspuolena on se, että koskaan ei voi olla enempää kuin viisi soitinta. Ite kun värkkää soittimensa, niin tämä on kaihertava ongelma. |
Wilkeson 20.09.2006 20:44:18 | |
---|
mulla on rivis lattiastandeillä himas tai sit säilyttelen kovas kantolaukus jossain nurkas. ja aika usein bändikämpäl on ykkös basso! viehän ne tilaa mut loppupeleis iha suht käytännöllinen toi lattiaständi. sijottaa vaa ne oikeeseen paikkaan tai paikkoihin jos on monta. seinätelinet on tietty mageita ja ei vie lattiatilaa. mut kaikki tavallaan! roikkuuhan noi melkee kaikki liikkeissäkin seinällä. |
Teijo K. 20.09.2006 21:20:10 | |
---|
Eiku miinuspuolena on se, että koskaan ei voi olla enempää kuin viisi soitinta. Ite kun värkkää soittimensa, niin tämä on kaihertava ongelma. Juu, pakko pistää jotain myyntiin jos uhkaa täyttyä. Ja siis samanlainen teline miullakin on, ja hyvin pelittää. |
balzary 20.09.2006 21:21:53 | |
---|
Viiden teline täälläkin. Annoin kaverille yhden basson lainaan, kun ständi täytty. Mahtuu taas jotain uutta. Soundi lähtee oliiviöljystä. |
Travenin 20.09.2006 21:41:05 | |
---|
Kysymys liittyykin läheisesti seinällä säilyttämisen ergonomiaan.Ennen kuin lähdet ruuvaamaan seinätelinettä, poraa reijät seinään. Sen jälkeen työnnät ruuvitulpat ( http://www.biltema.fi/osteri/osteri … rruuvitulp.htm&tuote=rruuvitulp) reikiin ja ruuvaat seinätelineen tulppiin. Toivottavasti ymmärrät. Miksi tulpat? Koska kipsiseinä voi murtua ja basso pudota, eikä se ole bassolle kovinkaan ergonomista. Muovinen tulppa suojaa seinää. Myös tiiliseinä tai vaikka betoni tarvitsee tulpat. Eivätkä nuo kalliitakaan ole, mutta vaivaa voi nähdä enemmän. Tosin, ei se oo kivaa jos basso tipahtaa seinältä koska tulppia ei ole. Itselläni on myös basso ja kitara seinällä telineissään ja hyvin ovat pysyneet. Onko mitenkään järkevää pitää bassoa hihnan varassa naulasta roikkuen?En ole kokeillut, enkä uskalla kokeilla. Btw muistathan laittaa telineet tarpeeksi korkealle. iseenoreasontousethespacebutton. |
Nelikielipiru 21.09.2006 07:13:38 | |
---|
Ainakin itselläni on seinällä roikkumassa itse tehdyillä telineillä. Tarvikkeina oli 30x5 lattarautaa, 6" nauloja ja bensaletkua, noista tarvikkeista maailman parhaat seinä telineet kun omistaa hitsilaitteen. Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara. |
MikkiHiiri 21.09.2006 10:36:17 | |
---|
Tämä nyt ei ole vastaus kysymykseen, mutta itse pidän bassoani tiukasti laatikossa kansi kiinni silloin kun se ei ole käytössä. Pelkään, että kompastun siihen, kaadan sen päälle kahvia tai pudotan jotain muuta kuten kaurapuuroa. |
mr.bungle 21.09.2006 13:08:46 | |
---|
Tämä nyt ei ole vastaus kysymykseen, mutta itse pidän bassoani tiukasti laatikossa kansi kiinni silloin kun se ei ole käytössä. Pelkään, että kompastun siihen, kaadan sen päälle kahvia tai pudotan jotain muuta kuten kaurapuuroa. Mulla on aina yks basso tietokonepöydän vieressä, ni voin sitten surffaillessa pilautella. Ja koska nössönä surffailen aika paljon, niin tulee sitten harjoitustakin. Loput on ständissä. 3:n soittimen Rockstand. Ostin seinätelineetkin, mutta pitäis saada pora jostain. bassolla hanuriin |
J.Hollström 21.09.2006 13:14:43 | |
---|
Itse pidän soittimia "saatavilla". Käytännössä seinällä ja lattiaständissä. Olen huomannut, että jos soittopelit on laukuissa jossain sohvan alla tms., niin kynnys soittimen esilleottamiseen on niin iso että ei tule soiteltua. Kun vehkeet on valmiiksi esillä, on helppo ja nopea alkaa riplailuhommiin. |