Aihe: Hakeminen Taidelukioon 1 | |
---|---|
![]() 25.11.2006 13:00:26 | |
Haen siis ensi vuonna oppilaitokseen nimeltä Savonlinnan Taidelukio. Pääsykokeissa on melodian hahmottamista, laulamista ja omaa instrumenttia, eli minulla bassoa. Tähänhän on onneksi vielä aikaa reilumman kaupalla. Eräällä tavalla törmäsin pulmaan, että mitä soittaisin ylipäätään tuolla pääsykokeissa. Olisiko oma keksimä jamittelu senseiden riffeillä maustettuna parempi, kuin joku monipuolinen kappale? Olen soittanut pari vuotta, joten ajattelin ennemmin soittaa monipuolisen ja vaihtelevan kappaleen, joka menee varmasti, jos kappaleen soitan siellä. Tällä hetkellä suosikkeja on ollut tähän mm. Red Hot Chili Peppers - Soul to Squeeze, sekä Led Zeppelin - What is and what should never be. Mielipiteitä ihmiset! | |
![]() 25.11.2006 14:05:13 | |
Kaverikin tuolla opiskelee. Mut asiasta, kun itse hain paikalliseen musaopistoon, niin vetelin vaan ''perus'' walkingbassia ja läpi pääsin. Sanoisin, että soita semmosta mikä hyvin luonnistuu ja jota ite tykkäät soitella. Kyllä se hyvin menee *peukkuylös* | |
![]() 25.11.2006 17:02:25 | |
Sama homma minulla.. Ajattelin vetää jotain Tower Of Powerilta. Nyt herkutellaa! | |
![]() 25.11.2006 18:17:17 | |
Sama homma minulla.. Ajattelin vetää jotain Tower Of Powerilta. Ai että ihan Savonlinnaan vai taidelukioon ylipäätänsä? Kiitos tähän astisista tulleista neuvoista / neuvosta. =) | |
![]() 25.11.2006 18:44:39 | |
Ai että ihan Savonlinnaan vai taidelukioon ylipäätänsä? Kiitos tähän astisista tulleista neuvoista / neuvosta. =) Siis taidelukioon.. Mistä päin ite loot tulos slinnaan? Nyt herkutellaa! | |
![]() 25.11.2006 20:31:53 | |
Siis taidelukioon.. Mistä päin ite loot tulos slinnaan? Porin syrjäisiltä ja synkiltä kaduilta. Siis jos sisälle ylipäätään pääsen =D. Ajattelinkin juuri, että kaikki hakkaa minut bassossa, mutta laululla saatan pärjätä edes johonkin asti. | |
![]() 26.11.2006 10:02:38 | |
Super Mario Theme se olla pitää! Tabit: G||---------------0----0----|--0--------------0-------| D||--0-0--0--0-0------------|------2-------3-----4-3--| A||-------------------------|----------3--------------| E||-------------------------|-------------------------| --------9-10--7-9---------------|--0--------------0-------| ----10-------------10--7-9------|------2-------3-----4-3--| --7------------------------10---|----------3--------------| --------------------------------|-------------------------| --------9-10--7-9---------------| ----10-------------10--7-9------| --7------------------------10---| --------------------------------| | |
![]() 26.11.2006 16:55:37 | |
Haen siis ensi vuonna oppilaitokseen nimeltä Savonlinnan Taidelukio. Pääsykokeissa on melodian hahmottamista, laulamista ja omaa instrumenttia, eli minulla bassoa. Tähänhän on onneksi vielä aikaa reilumman kaupalla. Eräällä tavalla törmäsin pulmaan, että mitä soittaisin ylipäätään tuolla pääsykokeissa. Olisiko oma keksimä jamittelu senseiden riffeillä maustettuna parempi, kuin joku monipuolinen kappale? Olen soittanut pari vuotta, joten ajattelin ennemmin soittaa monipuolisen ja vaihtelevan kappaleen, joka menee varmasti, jos kappaleen soitan siellä. Tällä hetkellä suosikkeja on ollut tähän mm. Red Hot Chili Peppers - Soul to Squeeze, sekä Led Zeppelin - What is and what should never be. Mielipiteitä ihmiset! Oiva päätös, siis hakea taikkariin. Erittäin mukava koulu ja loistava ilmapiiri. Soita joku oikea biisi mieluummin kuin mitään jamittelumeininkiä. Pääsykokeissa lähinnä testataan teidän musikaalisuutta, joten se ei kuitenkaan ole niin just että mitä siellä soittaa. Itseasiassa, jos haluat varmentaa jalansijaasi sisälle pääsevien joukossa, soita jotain simppeliä mutta letkeetä groovea.. esim.Metersien Cissy Strut voisi olla ihan passeli biisi. Hyvä keskiarvo lukuaineista auttaa myös koulun kirjoille pääsyssä. Itse aikoinaan soitin kitaralla Starway To Heavenin :) ..ja pääsin vielä sisään.. Siellä oli myös pakollinen laulukoe.. tais olla Päivänsäde ja Menninkäinen silloin..kai vieläkin..? Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!! | |
![]() 26.11.2006 18:36:58 | |
Juu tiedän. Juu ja päivänsäde ja menninkäinen se vieläkin on, jos ei itse keksi muuta. Mutta laulun osalta homma on kyllä kasassa, kun on kokenut laulunopettaja, joka lupasi auttaa sen biisivalinnan kanssa. Tarkemmin katsottuna tuo Tower of Power on melko "letkeää" soitettavaa. Kappale Soul with a capital "S", oli pitkään aikaa parasta soitettavaa =D. Tsekkaan tuon ehdotetun kappaleen myös heti paikalla, kun kerran innostuin. | |
![]() 26.11.2006 21:42:37 | |
Tarkemmin katsottuna tuo Tower of Power on melko "letkeää" soitettavaa. Kappale Soul with a capital "S", oli pitkään aikaa parasta soitettavaa =D. Tsekkaan tuon ehdotetun kappaleen myös heti paikalla, kun kerran innostuin. Heihei poika! :D toi biisi on varattu mulle.. Nyt herkutellaa! | |
![]() 26.11.2006 22:03:36 | |
Anteeksi en tiennyt, että olit ajatellut sitä =D. Voisihan sitä soittaa samankin kappaleen, mutten haluaisi vertailukohteita, niin tuskin tuota aion soittaa jos itse sen soitat. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)