Aihe: mikit p/j-settiin
1 2 3 4
jassbazz
23.11.2006 20:49:44
mitkä mikit vois toimia rock,jazz ja funk hommiin? Tämän hetkiset mikit ku ei oikeen meinaa soundata slapätessä hirveen hyvälle. Siihen pitäis saada parannusta.

oon vähän miettiny sellasta noiseless jazz-mikkiä siihen taakse,onko ne hyviä?
TommiW.
23.11.2006 21:28:03
Riippuu ihan bassostasi yms.
DiMarzioita ja Seymour Duncaneita suosittelen aina ensikädeltä, mutta on paha neuvoa ilman tietoa soittimesta.
"Sä et varmaan ikinä soita mitään normaalia" - Seer-O
jassbazz
23.11.2006 21:51:00
Riippuu ihan bassostasi yms.
DiMarzioita ja Seymour Duncaneita suosittelen aina ensikädeltä, mutta on paha neuvoa ilman tietoa soittimesta.

se on fender aerodyne
Match
24.11.2006 00:28:55
Seymour Duncanin hotit. Ittelläni ne on kiinni bassossa ja toimii hyvin, släppi saunditkin on hyvät. Suosittelen.
naigou
24.11.2006 02:40:01
EMG;t. Löytyy rock ja funk ja vaikka mitkä.
Möllisty.
TommiW.
24.11.2006 09:15:10
EMG;t. Löytyy rock ja funk ja vaikka mitkä.

Ite lähtisin ennemmin tonne Seymour Duncanin linjalle. EMG:n mikeissä tapaa olla hyvin "EMG"mäinen saundi, tms. pekonisesti tirisevä hevimetal-yläpää ja semmonen yleinen BOOM-BOOM siinä saundissa. Ne ovat joihinkin juttuihin todella hyvät, mutta eivät omasta mielestäni mitenkään turhan kuulassoundiset.
Groovelover
24.11.2006 09:24:58
"Pekonisesti tirisevä hevimetal-yläpää" on aivan loistava ilmaisu soundin kuvaamiseksi :)
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
J.Hollström
24.11.2006 09:29:39
"Pekonisesti tirisevä hevimetal-yläpää" on aivan loistava ilmaisu soundin kuvaamiseksi :)

Minulla on samanlainen käsitys EMG:n mikeistä, myös kitarapuolella. Itse kierrän ko. mikit kaukaa. Mutta tommoselle teinihevisoundin hakijalle erittäin passelit pelit.
TommiW.
24.11.2006 09:31:07
Minulla on samanlainen käsitys EMG:n mikeistä, myös kitarapuolella. Itse kierrän ko. mikit kaukaa. Mutta tommoselle teinihevisoundin hakijalle erittäin passelit pelit.

Juu, hevijuttuihin erittäin hyvät, mutta ei mitenkään turhan monipuoliset mikit.
Alavireisen kitaravallin takaa kurkkimiseen toimivat.
Karlsson
24.11.2006 12:09:22
Seymour Duncanin hotit. Ittelläni ne on kiinni bassossa ja toimii hyvin, släppi saunditkin on hyvät. Suosittelen.

Nää on kivat. Tosi tummat, että ihan peukkua presettinä vetävälle ei ehkä eka valinta, mutta muuten veri jees.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
rijopu
24.11.2006 12:56:13
EMG:n mikeistä...

Itellä on EMG:n mikit nauhattomassa bassossa ja 5-kielisessä EADGC-vititteisessä bassossa. Nauhattomassa on P/J -mikit, joilla saa loihdittua monipuolisia soundeja. Soundi on selkeä ja varsin erotteleva, mutta ei mitenkään middlepuukkoinen, vaikkakin takamikillä saa kaivettua narinaa ja murinaa mukaan. Soundivalikoima on laaja ja tämähän johtuu vain siitä, että kaksi mikkiä on eri paikassa, jolloin soundeja pääsee kaivamaan. Soundien monipuolisuus ei periaatteessa ole mikkien ominaisuus, vaan mikkien sijoittelun ominaisuus.

EADGC-viritteisessä mikissä on humbucker-mikki, josta saa myös hyvin selkeän ja tanakan soundin. Erityisen hienosti tässä bassossa soi ylärekisteri ja tämähän on hieno juttu soolohommiin. Peukkukin napsuu esimerkillisesti. EMG:n aktiivimikki toimii tähän bassoon kuin nenä päähän. Yhdestä mikistä johtuen soundejakin löytyy vain yhtälaijia.

Itse en muuten soita heavyä, vaikka vähän pullukka olenkin. Etenkin bassomikkien kategorisoiminen tyylilajin mukaan on vähän turhan kapeakatseista hommaa.

Mutta itse otsikon aiheeseen suosittelisin Duncaneiden, EMG:n, DiMarzioiden lisäksi myös Bartolinin mikkejä. Passiivisina ne sopivat myös "puritanistien" mieltymyksiin. Eniten kiksejä mä olen saanut juuri noista Bartolinin mikeistä. Sopii jotenkin parhaiten mun mieltymyksiin, joten kannattaa testata.
Karlsson
24.11.2006 13:10:45
Juu, ei itseäni haitannut EMG:n soundi mitenkään. Fläteillä varustetussa presarissani (P/J) soittelin niiden kanssa lähes vuosikymmenen ja pääasiallisesti aika retro-soundia hakevassa musassa.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
okabass
24.11.2006 13:52:49 (muokattu 24.11.2006 14:07:38)
Mutta tommoselle teinihevisoundin hakijalle erittäin passelit pelit.

MOI

Heh ja hoh jo huh.
Oon säestänyt muiden muassa Reijo Taipaletta, Kari Tapiota ja vaikka Carolaa (standertskjöld) bassolla, jossa EMG:t. Kaikki nämä säestettävät kommentoivat, että onpas "teinihevi"-soundi bassossa. ihan totta. Ja heti ensimmäisten äänien jälkeen. ;)

Ihan neuvoksi juki68, vaimikäsenytolikaan: On parempi pitää kyselyaukko kiinni, ja antaa ihmisten luulla tolloksi; kuin avata se, ja poistaa kaikki epäilykset.

Eli härmäksi: jos tietämys on tuolla tasolla, pidä se ihan omana tietonasi. Kiitos.
Päivää, jos sopii.
J.Hollström
24.11.2006 14:17:40
MOI

Heh ja hoh jo huh.
Oon säestänyt muiden muassa Reijo Taipaletta, Kari Tapiota ja vaikka Carolaa (standertskjöld) bassolla, jossa EMG:t. Kaikki nämä säestettävät kommentoivat, että onpas "teinihevi"-soundi bassossa. ihan totta. Ja heti ensimmäisten äänien jälkeen. ;)

Ihan neuvoksi juki68, vaimikäsenytolikaan: On parempi pitää kyselyaukko kiinni, ja antaa ihmisten luulla tolloksi; kuin avata se, ja poistaa kaikki epäilykset.

Eli härmäksi: jos tietämys on tuolla tasolla, pidä se ihan omana tietonasi. Kiitos.

Sää voit ihan rauhassa säestellä niitä Reiskojas millä huvittaa, ja mää kommentoin omiani. Sen saa tulkita sitten ihan miten haluaa.
rijopu
24.11.2006 14:39:58
Hienoa! Lisää luonnekulmaa ja rosoa tähän keskusteluun. Kulmikkuus on poikaa!
okabass
24.11.2006 14:46:40
Sää voit ihan rauhassa säestellä niitä Reiskojas millä huvittaa, ja mää kommentoin omiani. Sen saa tulkita sitten ihan miten haluaa.

Niinhän juuri tein. Ei siitä kannata raivostua.
Päivää, jos sopii.
J.Hollström
24.11.2006 14:48:06
Hienoa! Lisää luonnekulmaa ja rosoa tähän keskusteluun. Kulmikkuus on poikaa!

Eipä ole ollutkaan mitään kunnon juttuu vähään aikaan täällä palstalla. Vähän laittaa teaseria niin turot on paikalla mopon keulat pystyssä.

Jostain syystä jyrkemmän mielipiteen laukominen suoraan on herkkä laji jota ei tahdota hyväksyä millään. Eipä se haittaa, oma kantani senkun vahvistuu päivä päivältä.

Oletteko muuten kuulleet, kun yksi urpo oli asentanut EMG:n aktiivit pitkäleima jassoon? No huh, huh...
okabass
24.11.2006 15:00:47 (muokattu 24.11.2006 15:01:18)
Jostain syystä jyrkemmän mielipiteen laukominen suoraan on herkkä laji jota ei tahdota hyväksyä millään. Eipä se haittaa, oma kantani senkun vahvistuu päivä päivältä.

Sanopas muuta. Eräskin -mikäsenytolikaan-hermostui ihan äskettäin niin paljon, että lähetteli minulle par pikaviestiä, ja uhoili kysellen lähdenkö vit**ilukisaan.

Oletteko muuten kuulleet, kun yksi urpo oli asentanut EMG:n aktiivit pitkäleima jassoon? No huh, huh...

Sehän on kauheata. Siitä tuli varmaan muutoksen jälkeen ihan soittokelpoinen kannel.

Mikä muuten oli se hieno sana "teaser"? Onko se suomeksi "opettaja"?
Päivää, jos sopii.
rijopu
24.11.2006 15:10:46
Eipä ole ollutkaan mitään kunnon juttuu vähään aikaan täällä palstalla. Vähän laittaa teaseria niin turot on paikalla mopon keulat pystyssä.

Isot miehet Monkeyllä keulimassa on kyllä mahtava näky! Ai se EMG-kommentti olikin siis vaan teaseri eikä jyrkkä mielipide. Meikä tajus sen ihan väärin sitte!

Ai mitä?! Olikos se nyt sitten teaseri vai mielipide??? Mielipiteellä (vaikka jopa jyrkemmällä) ja teaserilla on iso ero! Kumpis tää EMG-juttu nyt sitte olikaan. Nyt vaaditaan Sherlocholmes -maista päättelykykyä, vai onko tässä tosiaan looginen ongelma?

WANHA! Kuultu muutaman kerran. Etkös sä mennyt sitten keikan jälkeen isällisesti keskustelemaan tämän urpon kanssa? Kerroitko sille mielipiteesi vai pistitkö peliin "tiiseri"?
J.Hollström
24.11.2006 15:12:43
Sanopas muuta. Eräskin -mikäsenytolikaan-hermostui ihan äskettäin niin paljon, että lähetteli minulle par pikaviestiä, ja uhoili kysellen lähdenkö vit**ilukisaan.

Sehän on kauheata. Siitä tuli varmaan muutoksen jälkeen ihan soittokelpoinen kannel.

Mikä muuten oli se hieno sana "teaser"? Onko se suomeksi "opettaja"?

Joo, laiton sulle pikaviestiä siksi, että julkinen vittuilu ei ole minusta hirvittävän jalostavaa luettavaa. Ymmärrä kyllä, jos haluat nolata minut julistamalla meikäläisen suuremmaluokan tolloksi täällä kaikkien lukijoiden riemuksi. Se ei minua haittaa. Se ei vaan ole tämän keskustelufoorumin sääntöjen ja etiikan mukaista. Eli henkilökohtaisuudet pikaviestein, niin ei tule edes jäähyjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)