Aihe: Warwickin 4-kielinen Rockbass Corvette
1 2
Jipii
29.10.2006 21:51:34
Joo elikkä itte oon Yamahan RBX170:llä (?) tässä vähä kauemman aikaa soitellu ja uus peli olis haussa. Kiinnitti huomion justiin tuo Warwickin Rockbass Corvette Basic 4A ja Rockbass Corvette Classic, jotka varmasti onkin parempia kun Yamaha, ellei ole jopa loukkaus verrata nuota RBX:ään, mutta näin teen kuitenkin. Ei foorumeilta ainakaan tullut vastaan yhtäkään aihetta tästä, korjatkaa jos olen väärässä. Googlettamallakaan en paljoa tietoa löytynyt, mutta se mitä löysin niin ainakin kehuttiin, mutta jos jollaki olis tietoa/mutua niin peliin vaan. En ny oikein kuvista kunnolla osaa verrata kokoja näitten Yamahan ja Warwickin välillä, mutta ainakin olis ihan jees tietää että onko tuo Warwickin kaula pitempi kun tämä Yamahan, ja leveydestä samaa, sitten miten painava tuo on tuo warwicki.

Soitettavuus tietysti hyvin tärkeä, Yamahan oon joskus käynyt säädättämässä kevyemmäksi musiikkiliikeessä, mutta uskoisin kuitenkin Warwickin olevan kevyempi soittaa, right? Ja onko hyvät äänet jne.

Jokatapauksessa, kaikki tieto ja vähemmän-tieto kyseisestä bassosta tänne näin. Niin joo, ja onko Classicin ja Basic 4A:n välillä oikeastaan muuta eroa kuin väritys?
joukov
29.10.2006 23:20:14 (muokattu 29.10.2006 23:22:07)
Kuten linkistä näet niin Classicissa on kannen pintaan vedetty AAA-vaahteraa, se kuuleeko sen niin joku testannut voi kertoa. Basicin saa näköjään passiivielektroniikallakin (Musamaailma). Lähtöhintaero 50/100€.
Myös kaulan pituudet löytyvät valmistajan linkistä.

http://www.warwickrockbass.com/rbspecs.pdf
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
sunder
30.10.2006 00:15:46
Tota Basiccia oon joskus testannu eikä ollu mikään painava peli.
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
Jipii
30.10.2006 08:20:39
Eikö tuo aktiivielektroniikka kuitenkin periaatteessa ole parempi kuin passiivi, vai oonko käsittänyt väärin?
Jipii
30.10.2006 14:55:39 (muokattu 30.10.2006 15:06:53)
Mittasin oman bassoni mitat ja pituus oli itseasiassa just sama 110cm ja kaula oli leveämpi kun Rockbassissa. Mutta mutta, eiköhän tuo tule olemaan seuraava soittimeni. Kattoo nyt hommaako Classicin, vai Basicin.

EDIT: Musamaailmasta katoin ja oli yksikköpäino 6,01kg. Mitäs muuten noi Rockbassin kielet, ilmeisesti 34" Red Label M, onko nuo hyvät?
Riio-Kola
30.10.2006 18:20:34
Sinuna säästäisin vähän lisää rahaa ja ostaisin aidon Warwickin, tai tuolla hinnalla voisi saada hyväkuntoisen käytetyn. Rockibassoista ei löydy minkäännäköistä kokemusta, mutta pitkällä tähtäimellä luulisin, että aito Warwick olisi parempi sijoitus?
Narf
joukov
30.10.2006 19:34:25
Mittasin oman bassoni mitat ja pituus oli itseasiassa just sama 110cm ja kaula oli leveämpi kun Rockbassissa. Mutta mutta, eiköhän tuo tule olemaan seuraava soittimeni. Kattoo nyt hommaako Classicin, vai Basicin.

EDIT: Musamaailmasta katoin ja oli yksikköpäino 6,01kg. Mitäs muuten noi Rockbassin kielet, ilmeisesti 34" Red Label M, onko nuo hyvät?

Eiköhän tuo paino ole kolmen ja neljän kilon välimaastossa, Musamaailman sivuilla kaikki soittimet painavat tuon 6 Kg eli joku virhe siinä kohdin sivuilla. :)
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
projekti
30.10.2006 20:05:51
Joo elikkä

Joo elikkä. Kolme Rockbassia ja pari RBX-sarjan halpista omistaneena sanon että ainakin Rockbassit päihittää nuo halpajammut. Mikit noissa jammuissa on aika munattomat, soundi muistuttaa enemmän nokkahuilua kuin bassoa. Body on jonkin verran jammuissa kevyempi kuin Rockbasseissa. Mutta sehän on makuasia mistä tykkää.
Ultra Pro.
ötzi
30.10.2006 22:41:33 (muokattu 30.10.2006 22:42:35)
Sanokaapas onko noista warren jazz mikeistä mihinkään? siis semmosista kuten esim tässä: http://www.thomann.de/thoiw3_warwic … ss_corvette_basic_5_a_prodinfo.html Tai minkälainen äänimaailma niissä on? tähän asti kaikista kokeilemistani olen sitä mieltä että humbuckerit hakkaa Jazz ja presari -mikit 6-0. Uuden basson metsästys on ollut jo jonkin aikaa käynnissä, tänään ihastuin yhteen tonnin warreen kaupassa, nyt kiinnostaa nuo mikit. kits
Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna
sunder
30.10.2006 23:08:05
Jotenkin tukkosilta ne mun mielestä vaikuttaa, tosin mun sanomisille ei kovin paljon painoarvoa kannata laittaa.
DieGr
31.10.2006 14:47:41
Jotenkin tukkosilta ne mun mielestä vaikuttaa, tosin mun sanomisille ei kovin paljon painoarvoa kannata laittaa.

Mulla on vähäcn samaa kokemusta. Kaula hieman tönkkö ja siitä soitettavuudelle hieman miinusta.
Saundimaailma oli kyllä taas ihan kiitettävä jos vertaa saman hintaluokan peleihin.

Eroa "oikeaan" Warreen on luonnollisesti kuin yöllä ja päivällä.
sunder
31.10.2006 17:18:42
Eikös noi samat mikit ole ite warressakin? Siitä ne käyttökokemukset. Rockbassia en ole vahvistimen kautta soitellut.
Jesus Muerte
31.10.2006 19:21:16
Eikös noi samat mikit ole ite warressakin? Siitä ne käyttökokemukset. Rockbassia en ole vahvistimen kautta soitellut.

Samat mikit on juu sekä oikeissa että noissa halpiksissa. Mulla oli tuollainen 5-kielinen Rockbass Corvette passiivielektroniikalla pääbassona ennen oikeaan Warwickiin siirtymistä. Ihan hyvä kampe se oli, ja soundikin oli kohdillaan. Tosin ei sillä tuon Virallisen Warwick-Soundin kanssa ole mitään tekemistä, johtuen lähinnä puuvalinnoista.
Jipii
31.10.2006 19:48:15
No tietysti tuo aito Warwickikin olisi ihan hieno vehje jos käytettynä löytäis tästä hintaluokasta, mutta luulenpa että mulle Rokkipassokin aivan hyvin piisaisi. Niin tosiaan, jos tuollasen rockbassin kuitenkin ostaa niin kannattaako tuolta Musamaailmasta passiivielektroniikalla vai sitten jostain muualta aktiivilla?
Teijo K.
31.10.2006 20:15:36 (muokattu 31.10.2006 20:18:33)

No tietysti tuo aito Warwickikin olisi ihan hieno vehje jos käytettynä löytäis tästä hintaluokasta, mutta luulenpa että mulle Rokkipassokin aivan hyvin piisaisi. Niin tosiaan, jos tuollasen rockbassin kuitenkin ostaa niin kannattaako tuolta Musamaailmasta passiivielektroniikalla vai sitten jostain muualta aktiivilla?

Kannattaa kuitenkin tsekkailla käytettyjä esim. torilta. Tuntuu että kun Warre ei ole oikein ollut muodissa vähään aikaan niin hyvän tai oikein hyvän diilin löytäminen ei ole mitenkään mahdottoman vaikea rasti.

Itsehän en Warreista tiedä mitään, mutta esimerkiksi tuo näyttää fiksulta

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=132812

tietäjät hoi. Mitäs olette mieltä?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Jipii
31.10.2006 22:24:18 (muokattu 31.10.2006 22:24:56)
Näyttää kyllä mun silmään ihan jees, mutta tosiaan niinkun arva sanoi, mitä mieltä tietäjät on?

EDIT: Mitäs muuten kun tuossa on vaan yks mikki? Onko sillä oikeastaan väliä?
Jesus Muerte
31.10.2006 22:27:24
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=132812

tietäjät hoi. Mitäs olette mieltä?

Vaikken nyt varsinaisesti tietäjäksi itseäni lukisikaan, niin kyllä minä tuohon tarttuisin välittömästi. Olisin itseasiassa ostanut tuon itse jo aikaa sitten pois, jos vain budjetti antaisi periksi.
Jesus Muerte
31.10.2006 22:29:16

No mitäpä väliä sillä on, korkeintaan vähän saattaa rajoittaa eri soundien määrää. Jos se ainoa mikki on hyvä ja oikeassa kohdassa niin sehän toimii. Omalla kohdallani tuo mikkien määrä on se aikalailla viimeinen kriteeri, koska yhdellä perussoundilla minä aina menen, enkä pahemmin ruuuvaile kesken biisin.
Teijo K.
31.10.2006 22:36:21

Näyttää kyllä mun silmään ihan jees, mutta tosiaan niinkun arva sanoi, mitä mieltä tietäjät on?

Mulla on kaikissa sähköbassoissa vain yksi mikki, enkä muunlaisia edes halua. Keep it simple.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
sunder
31.10.2006 23:12:40
Oulun soitin ja tarvikkeessa oli joku aika sitte warwick fortress one 5 huntilla. Olis tehnyt mieli ostaa pois kun tommosta koitin ettiä ennen päätymistä nykyseen soittimeen. Testailin ja hyvältä vaikutti, mut nauhat oli todella kuluneet.

Vähän liikkuu noita käytettynä, ois tehny mieli ostaa pois mut järki voitti... Pahus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)