fh 01.08.2006 10:59:55 | |
---|
Kesän mittaan kun noita bändejä on tullut kierrettyä katselemassa, niin miksi kaikki basistit soittaa ampeg:lla? Onko ne nyt vaan niin ylivertaisia, vai olenko vaan sattunut olemaan sellasilla keikoilla missä ko. vermeillä luukutetaan. Musiikkityylistä riippumatta kaikilla on ollut vähintään 6x10, onko tämä nyt ns trendikamaa? |
hemmo 01.08.2006 11:16:54 | |
---|
Miten niin? Eikä ole. Mulla on Monster ja se on kyllä paras. Munsta. Sedaps. |
Karlsson 01.08.2006 11:18:49 | |
---|
Kesän mittaan kun noita bändejä on tullut kierrettyä katselemassa, niin miksi kaikki basistit soittaa ampeg:lla? Onko ne nyt vaan niin ylivertaisia, vai olenko vaan sattunut olemaan sellasilla keikoilla missä ko. vermeillä luukutetaan. Musiikkityylistä riippumatta kaikilla on ollut vähintään 6x10, onko tämä nyt ns trendikamaa? Kyllä, Ampeg on ollu trendikäs jo 70-luvulta lähtien! "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
stigcarpelan 01.08.2006 11:23:29 | |
---|
Kyllä, Ampeg on ollu trendikäs jo 70-luvulta lähtien! Cock Rockin kulmakivi! THV-klubi#48 IHA HUIPPUA! |
Karlsson 01.08.2006 11:25:33 | |
---|
Cock Rockin kulmakivi! Kyllä näin on! Voimmekin siis ihailla omakuvaani kun puheeksi tuli. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Keny 01.08.2006 11:36:09 | |
---|
tumppu vehkeitä.No turha täs möykkää ku ei oo ittellä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
naigou 01.08.2006 11:48:55 | |
---|
Et ole varmaan parahin fh, soittanut Isolla Ampeg läjällä? Sitten kun pääset joskus sitä ulkolavalla luukuttamaan, niin ymmärrät. Möllisty. |
Johannes_t 01.08.2006 11:57:47 | |
---|
Et ole varmaan parahin fh, soittanut Isolla Ampeg läjällä? Sitten kun pääset joskus sitä ulkolavalla luukuttamaan, niin ymmärrät. Onko siinä joku huomattava ero muiden valmistajien 8x10-kaappeihin ja tehokkaisiin vahvistimiin? |
Visakoivu 01.08.2006 12:14:52 | |
---|
Sen verran olen tuollaisella Ampegin 8x10 kaapilla ja Ampegin nupilla soittanut, että kyllähän siitä tosi hyvät saundit lähtee. Mutta ei se mitenkään erikoisen hyvä ole muihin vastaaviin verrattuna. Kyllä sitä on tullut soitettua pienemmillä ja parempi saundisilla vehkeillä. |
J.Hollström 01.08.2006 12:21:20 (muokattu 01.08.2006 12:21:53) | |
---|
Sen verran olen tuollaisella Ampegin 8x10 kaapilla ja Ampegin nupilla soittanut, että kyllähän siitä tosi hyvät saundit lähtee. Mutta ei se mitenkään erikoisen hyvä ole muihin vastaaviin verrattuna. Kyllä sitä on tullut soitettua pienemmillä ja parempi saundisilla vehkeillä. Voiko tämän ympäripyöreämmin lausua. Mitkä ovat vastaavia ja mitkä ovat pienemmät ja parempisoundiset vehkeet joihin verrataan? Ei millään pahalla, mutta hieman analyyttisempää otetta kaipaisin näihin lausuntoihin. "Hyvät soundit" on aika laaja käsite. |
persta 01.08.2006 12:33:39 | |
---|
Kesän mittaan kun noita bändejä on tullut kierrettyä katselemassa, niin miksi kaikki basistit soittaa ampeg:lla? Ettet vaan olisi tuijotellut samaa backlineen vuokrattua läjää keikasta toiseen? Possuhissi!!! |
Teijo K. 01.08.2006 13:09:09 | |
---|
tumppu vehkeitä.No turha täs möykkää ku ei oo ittellä. Onhan siulla se nuppi. Ainakin niissä on "riittävä" äänenpaine. |
fh 01.08.2006 13:15:51 | |
---|
Et ole varmaan parahin fh, soittanut Isolla Ampeg läjällä? Sitten kun pääset joskus sitä ulkolavalla luukuttamaan, niin ymmärrät. En ole en. Totuuden nimissä pitää sanoa, että en noita ostaisi kun ne on niin rumia! Ja kyllä, ulkonäöllä on väliä...varsinkin äänenlaatuun;) |
esukki 01.08.2006 13:29:36 | |
---|
Itselläni on sellanen juliste jossa on kaikkia ampegin vahvistimia käyttäviä. kyllähän siinä on melkein kaikki Wootenista Gene Simmonssiin. Itse en ole päässyt testailemaan vielä yhtäkään ampeg tuotetta http://www.last.fm/user/Esukk1/ |
Teijo K. 01.08.2006 13:30:01 | |
---|
En ole en. Totuuden nimissä pitää sanoa, että en noita ostaisi kun ne on niin rumia! Ja kyllä, ulkonäöllä on väliä...varsinkin äänenlaatuun;) Olen aina sanonut, että ulkonäkö on parhainta laatua mielipidekyssäri, mutta toi kommentti pistää ihmettelemään näitä siun valintoja. Vahvistin - Samick SM-25B Muut - Behringer Bass V-Amp |
fh 01.08.2006 13:38:20 | |
---|
Olen aina sanonut, että ulkonäkö on parhainta laatua mielipidekyssäri, mutta toi kommentti pistää ihmettelemään näitä siun valintoja. Olet aivan oikeassa. Nuo äänen tuottamisessa käyttämäni laitteet kuvastaa vain soittamiseni tasoa ja rahatilannettani. Kunhan vaan sopivat uudet kamat löytyy, niin olen valmis poistumaan behkun ja samickin kombinaatiosta. Kovasti Jäsen Kenyn edustama talli kiinostaa! |
naigou 01.08.2006 13:55:29 | |
---|
Onko siinä joku huomattava ero muiden valmistajien 8x10-kaappeihin ja tehokkaisiin vahvistimiin? On sinänsä, että Ampeg;ien hinnat on tullut alas aivan törkeesti! Muut vastaavat esim. kaapit maksaa melkein tuplasti. Jos niitä edes saa suomesta. Tarkoitan siis USA valmistajia. Aina. Möllisty. |
hemmo 01.08.2006 14:00:25 | |
---|
On sinänsä, että Ampeg;ien hinnat on tullut alas aivan törkeesti! Muut vastaavat esim. kaapit maksaa melkein tuplasti. Jos niitä edes saa suomesta. Tarkoitan siis USA valmistajia. Aina. No kaappien ainakin. 8x10 rantis maksaa Levytukussa 1190 e. Ei paha. Sedaps. |
Keny 01.08.2006 14:22:55 | |
---|
Onhan siulla se nuppi. Ainakin niissä on "riittävä" äänenpaine. niin...kaappi pits keksii mut veikkaan ettei toimi mulle se soundi. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
TommiW. 01.08.2006 14:35:53 | |
---|
Kas, kun Ampeg on ollut kehissä aivan julmetun kauan, ja on tavallaan semmonen rokkibassosoundin standardi. Ampegista ei välttämättä saa IHAN sitä saundia mitä jollain tietyllä hetkellä hakee, mutta ei sillä yleensä hirveän kauas jääkään siitä saundi-ihanteesta. Ampegin soundi on tavallaan ku hyfää mummon kaurapuuroa: Maun tietää jo etukäteen, siihen ei kyllästy ja sitä on yleensä yli omien tarpeiden. "Olisin muuten soittanut paremmin, mutku toi lerssi jäi vetoketjun väliin ja en voinut pitää bassoo sylissä ja hihna oli kämpillä, joten en voinut seisaaltaankaan soittaa. Lisäksi kaappi oli ihan sekasin ja tuli niin hikikin." -Juki68 |