Aihe: Bassolle semmonen langaton -juttu
1 2 3 4
Pallisti
25.07.2006 20:37:17
Moi! haluan semmosen langattoman jutun bassoni ja vahvistimeni väliin. Mikä olisi hyvä, jos ylipäätään mikään on hyvä? Ja mulla ei ole mitään tietoa mistään hinnoista..

kiitti.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org
rhalf
25.07.2006 21:04:10
No joo. Ite en tiedä enempää kuin olen lukenut, mutta merkeistä ensinnäkin voisin aloittaa.

Tunnettuja merkkejähän on Shure ja Akg ainakin näin alkuun. Thomannin oma merkki T-bone taitaa tehdä jotain tai ainakin siellä on myynnissä jotain niiden "omaa" tuotantoa jonka laadusta tai toimivuudesta en sano mitään.

Esim. Shurella on tuotannossa malli PG14 joka on suunnattu niin kitaroille kuin bassoille. Hintaa en osaa (en jaksa ettiä) sanoa.

Sitten kysynkin samalla, onko väliä onko langaton systeemi pelkästään kitaralle vai toimiiko tällaiset myös ongelmitta bassolla?
Pallisti
25.07.2006 21:08:55

Sitten kysynkin samalla, onko väliä onko langaton systeemi pelkästään kitaralle vai toimiiko tällaiset myös ongelmitta bassolla?

Nonii tätä mietin myös.
rattledad
25.07.2006 21:38:23

Nelikielipiru
25.07.2006 22:07:43

Moi! haluan semmosen langattoman jutun bassoni ja vahvistimeni väliin. Mikä olisi hyvä, jos ylipäätään mikään on hyvä? Ja mulla ei ole mitään tietoa mistään hinnoista..

kiitti.

Mulla on tollanen AKG WMS40 siitä saa valittua lähettimestä että on ns. linja vai mikki soundi. Linja syö pikkusen soundia mutta ei välitetä siitä, mikki on taas aikas perkeleen ankara ainakin mun soitto tatsilla. Tohon saa muistaakseni sen taajuudenkin vaihdettua tarvittaessa, plugi ja Xlr ulos tulot... Jne.. Ja patterin luvataan kestävän hyvin lähettimessä(paketissa luvataan 35h), jos en väärin muista niin taisin edellisillä pattereilla vedellä 6 tai 7 keikkaa. Lähettimeen menee 2x1.5vAA patterit, ite vaihdan usein koska saan duunista "liisattua" hyvin.

Mulla ei oo kun kerran ollu ongelmia ton kanssa ja sekin oli tän vuoden nummirokissa, luulen että sillon oli ilma niin täynnä muutakin lähetystä että häiritsi, jotkut sanoo että noista "halvemmista"(muistaakseni 250e taisin maksaa uutena pari vuotta sitten) voi kuunnella esim. ryssien raadiota mut mulla ei ainakaan koskaan oo tullu mitään balalaikka musiikkia korviini.
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Pallisti
25.07.2006 23:06:39
Mulla on tollanen AKG WMS40 siitä saa valittua lähettimestä että on ns. linja vai mikki soundi. Linja syö pikkusen soundia mutta ei välitetä siitä, mikki on taas aikas perkeleen ankara ainakin mun soitto tatsilla. Tohon saa muistaakseni sen taajuudenkin vaihdettua tarvittaessa, plugi ja Xlr ulos tulot... Jne.. Ja patterin luvataan kestävän hyvin lähettimessä(paketissa luvataan 35h), jos en väärin muista niin taisin edellisillä pattereilla vedellä 6 tai 7 keikkaa. Lähettimeen menee 2x1.5vAA patterit, ite vaihdan usein koska saan duunista "liisattua" hyvin.

Mulla ei oo kun kerran ollu ongelmia ton kanssa ja sekin oli tän vuoden nummirokissa, luulen että sillon oli ilma niin täynnä muutakin lähetystä että häiritsi, jotkut sanoo että noista "halvemmista"(muistaakseni 250e taisin maksaa uutena pari vuotta sitten) voi kuunnella esim. ryssien raadiota mut mulla ei ainakaan koskaan oo tullu mitään balalaikka musiikkia korviini.

jepjep... jotenkin haluisi samanlaisen saundin, kuin piuhaa pitkin, mutta sen piuhan vaan pois.. Kyllä sitä toimivasta pelistä voi vähän enemmänkin maksaa... Voiko noi mennä silleen sekasin, että menee singnaalit silleen, että vaikka mun kaapeista rupeis kesken keikkaa kuulumaan vaikka jonkun hipin kitaraa? Mä en tajua noista mitään...
Pallisti
25.07.2006 23:13:10
pardy
25.07.2006 23:13:51

jepjep... jotenkin haluisi samanlaisen saundin, kuin piuhaa pitkin, mutta sen piuhan vaan pois.. Kyllä sitä toimivasta pelistä voi vähän enemmänkin maksaa... Voiko noi mennä silleen sekasin, että menee singnaalit silleen, että vaikka mun kaapeista rupeis kesken keikkaa kuulumaan vaikka jonkun hipin kitaraa? Mä en tajua noista mitään...

Kyllähän tuo on mahollista jos sen lähettimen kantomatkan alueella joku muu käyttää samaa taajuutta. Hinnakkaammissa peleissä on tarpeeksi eri taajuuksia valittavana, ettei isommissa tapahtumissa (esim. festarit) tapahdu tota sekoittumista.

Eli kyllä langattomaan kannattaa satsata, halvalla jos yrittää päästä niin saa vain pahan mielen. Halvemmissa kun ei ole välttämättä kuin yksi käytettävä taajuus, ja ne saattavat vielä syödä soundia tosi paljon. Varsinki bassolla kun käyttää sitä. Voi alapää jäädä kokonaan matkan varrelle.
Pallisti
25.07.2006 23:16:13 (muokattu 25.07.2006 23:17:21)
Kyllähän tuo on mahollista jos sen lähettimen kantomatkan alueella joku muu käyttää samaa taajuutta. Hinnakkaammissa peleissä on tarpeeksi eri taajuuksia valittavana, ettei isommissa tapahtumissa (esim. festarit) tapahdu tota sekoittumista.

Eli kyllä langattomaan kannattaa satsata, halvalla jos yrittää päästä niin saa vain pahan mielen. Halvemmissa kun ei ole välttämättä kuin yksi käytettävä taajuus, ja ne saattavat vielä syödä soundia tosi paljon. Varsinki bassolla kun käyttää sitä. Voi alapää jäädä kokonaan matkan varrelle.

Näin ajattelinkin.. Sitten kun vielä tietäisi, mikä merkki ja malli olisi kova. Jos hankin tommosen, niin hankin kyllä parasta, rupee muuten vituttamaan..

nii ja kelailin, että joku 500-600€ varmaan rupee lähtemään ihan hyviä?
pardy
25.07.2006 23:18:05

Näin ajattelinkin.. Sitten kun vielä tietäisi, mikä merkki ja malli olisi kova. Jos hankin tommosen, niin hankin kyllä parasta, rupee muuten vituttamaan..

nii ja kelailin, että joku 500-600€ varmaan rupee lähtemään ihan hyviä?

Joo, kyllä tolla pitäis jo saada oikeen pätevä.
absqua
26.07.2006 08:09:08 (muokattu 26.07.2006 08:12:06)

http://www.thomann.de/thoiw3_sennhe … g2_funksystem_gitarre_prodinfo.html

Tollasella olen soitellut aika paljon. Hyvin toimii, ei siinä, mutta ei se soundi ole kuitenkaan ihan "kuin piuhaa pitkin, mutta piuha pois". Rippuu tietty soittotatsista, mulla ainakin lähtee jo bassosta niin kuuma signaali että lähettimestä täytyy käyttää maksimivaimennusta ettei tule muro. Vaimentuman kompensoin kyllä takaisin myöhemmin, mutta ei se silti sama asia ole. Speksien mukaan taajuusvaste olisi aika suora ja siltä about kuulostaakin.

E: 500-600e on asiallinen budjetti.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johannes_t
26.07.2006 09:01:40

Tota Absquan mainitsemaa Sennhaiserin settiä on näkynyt monella muullakin.
Nelikielipiru
26.07.2006 09:17:09

Korjaukseksi ettei se nyt mitenkään _hirveesti_ soundia syö, sellanen ihan pieni ero.

Mutta joo kyllä kalliimmat parempia varmaankin on. Shurellakin on ja jos en ihan väärin muista niin vois mahtua tohon sun budjettiin.
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Keny
26.07.2006 09:57:10
Ois kyllä sountsekissä asiallinen tollanen.Vois mennä salin perälle kuuntelee ite.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
PL
26.07.2006 10:12:49
Ois kyllä sountsekissä asiallinen tollanen.Vois mennä salin perälle kuuntelee ite.

Kuinkas se soitto sitten sujuisi kun tulee paaaaljon viivettä???

Eihän ihmiset voi soittaa ollenkaan jos tietokoneäänitysjärjestelmässä on latenssi muutamia millisekunteja, niin miten tuossa tilanteessa?? esim. tavastia n salin perälle tulee jo yli 50 millisekuntia.
Keny
26.07.2006 10:23:30
Kuinkas se soitto sitten sujuisi kun tulee paaaaljon viivettä???

Eihän ihmiset voi soittaa ollenkaan jos tietokoneäänitysjärjestelmässä on latenssi muutamia millisekunteja, niin miten tuossa tilanteessa?? esim. tavastia n salin perälle tulee jo yli 50 millisekuntia.

no juu jos ei sitte ihan perälle:) puolväliin.
PL
26.07.2006 10:24:51
no juu jos ei sitte ihan perälle:) puolväliin.

Siinähän sitä on hyvä kommentoida äänentunkkaisuutta säätelevälle hahmolle.
Teijo K.
26.07.2006 10:37:27

Kylhän miulle on sanottu, varmaan ihan aiheesta, jo tommosen vähän pitemmän piuhan kanssa seikkailleet soittajat. ei o lankatonta lähetintä siihen tarvittu.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Keny
26.07.2006 11:44:50

omuuten inhottavaa hommaa neuvoo miksaajaa.Jouduin bassoskaboissa olemaan Pupen bändin tsekissä mukana kun tiedän miltä bändi soundaa mut neuvo ny sitte niin et säilyy hyvät välit.
Keny
26.07.2006 11:45:28
Kylhän miulle on sanottu, varmaan ihan aiheesta, jo tommosen vähän pitemmän piuhan kanssa seikkailleet soittajat. ei o lankatonta lähetintä siihen tarvittu.

Toi on totta pikkumestoissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)