Charger 27.03.2005 13:19:10 | |
---|
Olisi tarkoitus hankkia uusi laukku Fenderin Jazz Bassolle. Koska bassoa tulee kuljeteltua suht runsaasti, niin ajattelin samantien hankkia flightcasen. Katselin noita saksan markkinoita, ja tommonen kiinnitti huomion: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=ef400cfe33b4d044ef7ab04918c16659 Onkos kokemuksia? Hinta tuossa nyt ei kovin paha ole, mutta onko kellään kokemuksia laukun teettämisestä kotimaassa? Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos! |
absqua 28.03.2005 13:27:10 | |
---|
Lyhyt vastaus: Älä tuhlaa rahojasi Warwickin "It's easy to play Flightcase"-laukkuihin. Niillä ei ole kunnon lentolaukkujen kanssa mitään muuta tekemistä kuin samanlainen ulkonäkö. Jos liikut Helsingissä niin käypä esim. Musamaailmassa katsastamassa livenä nuo ko. laukut niin tiedät mistä puhun. "Jos haluaa halvan ja hyvän niin pitää ostaa kaksi tavaraa." -vanha viidakon sanonta, joka pätee tälläkin kertaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 28.03.2005 13:38:39 | |
---|
Lähetäppä tarjouspyyntö Bluescaselle, sieltä saa todella laadukasta tavaraa edullisilla hinnoilla. Itse hommaisi kovan keissin johon menee gigbag ja basso sisälle. Keissi autoon, ja sitten keissi auki ja pussi olkapäälle. Itse näkisin tollasen vaihtoehdon parhaimpana. Meitsi on meshissä. |
absqua 28.03.2005 17:14:56 (muokattu 28.03.2005 17:15:29) | |
---|
Itse hommaisi kovan keissin johon menee gigbag ja basso sisälle. Keissi autoon, ja sitten keissi auki ja pussi olkapäälle. Itse näkisin tollasen vaihtoehdon parhaimpana. Mun pieneen ja ahdasmieliseen maailmaani ei oikein mahdu ymmärrystä tuolle ajatukselle. Mitä hyötyä sisäkkäisistä laukuista on? Jos on flightcase, niin basso tulee treenikämpältä lavalle casen sisällä ja sillä sipuli. Gigbag taas on aika näppärä kun mennään keikalle polkupyörällä, raitiovaunulla tai henkilöautolla. Jos autoillessa tulee niin paha kupru ettei gigbag suojaa tarpeeksi , niin ei siinä enää flightcasekaan auta. Mutta eipä se flightcase toisaalta oleellisesti siitä suurene jos sen mitoittaa gigbagia varten, joten kukin taaplatkoon tyylillään. Omissa puuhissani on ainoastaan lentomatkojen yhteydessä ollut tilanteita jossa flightcase tai muu kestävä & kova laukku on todella tarpeen. Jos totta puhutaan, niin suurin hyöty flighcasesta on se ettei tarvitse check-in-virkailijoiden kanssa vääntää joka ikinen kerta siitä että mahtuuko tuo tosi iso bassopussi hattuhyllylle vaiko ei. ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Charger 28.03.2005 18:04:15 | |
---|
Ok, kiitos vastauksista. Tilanteeni on se, että minulla on kova laukku ja gigbag löytyy myös. Kova laukku on sen verta huono että ei pysy kiinni(salvat paukkuu) ja muovi on naurettavan pehmeää. Ajattelin sitten kerralla sijoittaa sellaiseen laukkuun joka suojaa kunnolla instrumenttia. Lisäksi ainakin yksi lentomatka on edessä. Pitää tehdä varmaankin tarjouspyyntö kuljetuslaukkujen valmistajalle. |
Niskamies 28.03.2005 20:01:00 | |
---|
Mun pieneen ja ahdasmieliseen maailmaani ei oikein mahdu ymmärrystä tuolle ajatukselle. Mitä hyötyä sisäkkäisistä laukuista on? Jos on flightcase, niin basso tulee treenikämpältä lavalle casen sisällä ja sillä sipuli. Gigbag taas on aika näppärä kun mennään keikalle polkupyörällä, raitiovaunulla tai henkilöautolla. Jos autoillessa tulee niin paha kupru ettei gigbag suojaa tarpeeksi , niin ei siinä enää flightcasekaan auta. Mutta eipä se flightcase toisaalta oleellisesti siitä suurene jos sen mitoittaa gigbagia varten, joten kukin taaplatkoon tyylillään. Mitäs jos tuleekin tilanne että pitää lähteä Miamiin keikalle? Basso kotelossa ruumaan, ja sitten Miamissa gigbag ulos keissistä, olalle ja keikalle:) Törmäsin tohon ideaan Talkbassissa. Taisi olla peräti Roger Sadowsky joka sitä ehdotti. Meitsi on meshissä. |
balzary 28.03.2005 20:40:14 | |
---|
Mitäs jos tuleekin tilanne että pitää lähteä Miamiin keikalle? Basso kotelossa ruumaan, ja sitten Miamissa gigbag ulos keissistä, olalle ja keikalle:) ei usassa kukaan kävele, autolla joka paikkaan. |
absqua 29.03.2005 02:33:59 | |
---|
Mitäs jos tuleekin tilanne että pitää lähteä Miamiin keikalle? Basso kotelossa ruumaan, ja sitten Miamissa gigbag ulos keissistä, olalle ja keikalle:) Mielummin miten vaan, voihan sen noinkin tehdä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Rämppy 29.03.2005 09:45:28 | |
---|
Jos autoillessa tulee niin paha kupru ettei gigbag suojaa tarpeeksi , niin ei siinä enää flightcasekaan auta. Aika tyypillinen kupru autoillessa on sellainen, että äkkipysäyksessä tai röykytyksessä kitaracombo, kaiutinkaappi tms. kolahtaa kitaralaukkuun ei-toivotulla voimalla tai päinvastoin. Kova laukku (vaikkei ollutkaan flight case) on pelastanut meitsin kitaran parikin kertaa vuosien varrella. Gigbag tuskin olisi suojannut riittävästi. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Bassballs 01.12.2006 17:29:07 | |
---|
Nostanpa tämän, koska nyt olisi tarvetta tukevalle flightcaselle. Kertokaapa jälleen kokemuksianne, mikä olisi hyvä keissi jazz bassolle? Kotelon täytyy kestää viskelyä Heathrowin kiiressä ja tungoksessa. Tilasitko Niskis Bluescasen? Missä hinnoissa nuo lentolaukut yleensä liikkuvat? Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!! |
absqua 02.12.2006 11:40:10 | |
---|
Missä hinnoissa nuo lentolaukut yleensä liikkuvat? Transitcase pyytää n.300e, Cc-case ja Bluescase ovat halvempia. Suosittelen soittokierrosta alan firmoihin - laatikon sisustuksen osalta valmistajissa on suuria eroja. Mä teetin omani Turkuaudion case-pajassa, mutta sitä en ihan varauksetta voi suositella, vaikka hinta onkin kohdallaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
pardy 02.12.2006 22:01:09 | |
---|
Transitcase pyytää n.300e, Cc-case ja Bluescase ovat halvempia. Suosittelen soittokierrosta alan firmoihin - laatikon sisustuksen osalta valmistajissa on suuria eroja. Mä teetin omani Turkuaudion case-pajassa, mutta sitä en ihan varauksetta voi suositella, vaikka hinta onkin kohdallaan. Myös Tampereen likellä Akun Tehtaalla toimivaa Smartcasea voin suositella varauksetta. Hintoja en osaa paremmin sanoa, mutta omaan silmääni jälki on kyllä ensiluokkaista, mitä on tullut nyt useempiakin tässä hypisteltyä. |