Aihe: B-kielen huono sointi
1
kozmik
04.12.2006 14:49:19 (muokattu 04.12.2006 14:52:10)

Tervehdys.

Eli olen tässä katsellut 'sillä silmällä' Staggin 5-kielistä musarikopiota. Eli tällaista:

http://www.superostis.net/bassot.php?tuote=6

Testien perusteella mikki on aika onneton, mutta body resonoi mukavasti, kaula on mukavan tuntuinen ja kaunishan tuo on kuin mikä. Ostaisin muuten viivana mutta kun b-kieli soi siinä aivan luvattoman huonosti! En oikein tiedä miten sitä kuvailisin, sellainen tuhnu, eikä vaan soi kunnolla. Alan miehet varmaankin tietävät, mitä ajan takaa.

Eli mietiskelin, että onko kyseessä ihan "tyyppivika", jolle ei voi yhtikäs mitään, vai voisiko asialle kenties tehdä jotain?

Toinen vaihtoehto saattaisi olla sitten OLP:n musarikopio, jossa b-kieli pelittää paremmin, mutta itse soitin ei ole läheskään yhtä kaunis kuin tuo Stagg ja materiaalitkaan ei ole yhtä houkuttelevia. Staggissa siis leppärunko ja vaahteraotelauta, OLP:ssä lehmus ja ruusupuu.

E: Ja koska joku kuitenkin sanoo, että "osta aito musari, se on paljon parempi" niin sanon heti, että talouspoliittinen tilanne ei missään tapauksessa anna myöden. Valitettavasti.
Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more...
stenel
04.12.2006 21:05:39
Onhan sulla noita halvahkoja 5-kielisiä bassoja jo yllin kyllin.Säästä rahaa ja teetä suomalaisella soitinrakentajalla kunnon peli.
Jag känner en bott
Antti K.
04.12.2006 21:16:23
OLP Tony Levin Signature on nätti kun mikä. Valmiiksi aktiivietunen. Mulla on tuo vaahterakaulainen ja loimuvaahterakantinen melkein uusi (ks. omakuva). Voisin melekeen luopua siitä ja ruveta säästämään aitoon musariin. :D

http://cgi.ebay.com/BASS-GUITAR-5-S … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
kozmik
04.12.2006 21:47:31

Onhan sulla noita halvahkoja 5-kielisiä bassoja jo yllin kyllin.Säästä rahaa ja teetä suomalaisella soitinrakentajalla kunnon peli.

No, periaatteessa olet täysin oikeassa. Noinhan tässä kannattaisi toimia. Tosin, halpakin voi olla ihan riittävän hyvä, jos vaan sattuu oikea yksilö kohdalle. Esim. oman Rockbassini soundista tykkään kyllä kovasti, ja siitä maksoin (käytettynä kylläkin) 350e. Väittäisin, että hinta-laatu-suhteeltaan oikein hyvä ostos, kun itse bassosta en löydä oikein mitään moitittavaa sen paremmin soundista kuin soitettavuudestakaan. Tai ulkonäöstä. :)

Koko pointti tässä hommassa on hakea vähän erilaista soundia että saa vaihtelua. Ei hankkia mahdollisimman hyvää, ja sitä myöten myös kallista, soitinta. Ja vähän perehtyä eri tyyppisiin bassoihin, että sitten joskus kun sijoittaa isomman summan oikein laatuvehkeeseen, niin tietää sitten ainakin mitä haluaa ja miksi. Ettei tarvi jälkikäteen manailla, että "olisi se jatsari ollut sittenkin parempi..."

Tai sitten tämä kaikki on vain tyhjänpäiväistä järkeilyä, ja todellisuudessa etsin vain jotain perusteluja itselleni jotta voisin tyydyttää GASini hyvällä omatunnolla... :D
kozmik
04.12.2006 21:59:19

OLP Tony Levin Signature on nätti kun mikä. Valmiiksi aktiivietunen. Mulla on tuo vaahterakaulainen ja loimuvaahterakantinen melkein uusi (ks. omakuva). Voisin melekeen luopua siitä ja ruveta säästämään aitoon musariin. :D

On kyllä hieno! Olen kateellinen.

Ebaysta en kyllä lähde mitään ostamaan. En ole sitä koskaan käyttänyt, ja muutenkin kyllä pahemman kerran arveluttaa ostaa soitinta ilman että pääsee kokeilemaan ensin.

Mistähän noita OLP:n bassoja löytyis enemmän? Hesasta jostain? Täällä turussa niitä ei tietääkseni ole kuin se yksi ainoa.
Antti K.
04.12.2006 22:06:57
On kyllä hieno! Olen kateellinen.

Ebaysta en kyllä lähde mitään ostamaan. En ole sitä koskaan käyttänyt, ja muutenkin kyllä pahemman kerran arveluttaa ostaa soitinta ilman että pääsee kokeilemaan ensin.

Mistähän noita OLP:n bassoja löytyis enemmän? Hesasta jostain? Täällä turussa niitä ei tietääkseni ole kuin se yksi ainoa.

Omani ostin jenkeistä ja vasta tämä toinen yksilö sattu hyvä. Ensimmäisessä meni kaula rupelille. Tämä soi myös tasasesti joka paikasta. Mutta "ostamatta en testaa".
Into Luthman tuo niitä maahan, hinta tais olla 645. Myös Thomann myy niitä saksan maalla ja hinta 498e.

http://www.thomann.de/fi/olp_tony_levin_5_string_sign_an.htm
Nyt on viulu. Vielä kun osais soittaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)