Aihe: Fender Musicmaster Bass Amp -kokemuksia
1
kaukopoika
01.12.2006 20:01:54
Rupesi tosissaan kiinnostamaan tuo tuollainen bassocombo,olis meinaan kiva kaveri kotisoittoon tuon mun Vibrochampin kanssa,joten kiinnostaakin nyt minkälainen peli se siis käytännössä on ja onko hyvin liikkeellä,wanhojahan ne ovat.
Ainaki lupaavasti siinä on 12" kaiutin ja peräti 12 wattia,niin vois kuvitella,ettei kävisi kovin kuulon päälle vaikka vääntäiski sinne 6-9 asentoon.Kuinka ,kun nimen omaan bassoa sillä meinaan soittaa,että onko realistista kääntää sitä volapotikkaa yli puolenvälin,ettei vielä menisi liikaa ruvelle.

Liikaa säätimiähän siinä ei ole, se toinen on kai tone.Ja jos joku on valmis luopumaan,niin voisinpa olla ostopäällä,tai vaihtamaan nauhakaikuihin,flipperiin yms..
Värinä
01.12.2006 20:21:48
Itselläni on kotona 15 W Ampegin kitaracombo ja tuosta ainakin lähtee mökää ihan kotitrarpeen ylitse. Jossain kolmosen ja nelosen välillä tulee bassolla soittaessa yleensä pidettyä.

Elikä luulenpa, että tuossakin volyymi ysin tienoilla on aika muhkea.

Kyseisestä vaffarista ei siis ole kokemusta. Hommaa kaveriksi keinokuorma niin saa haluamansa soundin korvien kärsimättä.
Rock and/or Roll
J.Hollström
02.12.2006 11:56:28
Sen verta on kokemusta, että käytettiin studiossa kitaravahvistimena. Tehoa on riittävästi kotiolosuhteisiin ja kaikki oleelliset säädöt löytyy (vola ja tone). Bassosoundi on ohuehko, johtuen kotelon avoimesta rakenteesta.

http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/M … de/Studio/MIghty+Shade+015.jpg/full
kaukopoika
02.12.2006 12:30:02
Sitä mä arvelinkin,että se basson alapää voipi olla vähän heikko,mutta jospa siihen rakentelisi takaseinän niin,että tekisi kuitenkin vahvistimen kohdalle tuuletus urat,sellaiset kuin fendereissä tapaa olla pitkulaiset pyöristetyillä päillä.
Tai sitten jakaisi välihyllyllä sen lootan kahteen osaan ,niin silloinhan vahvistin osan tuuletus olis taattu ja kaiutin puolen sais täysin ilmatiiviiksi.
Tosin silloin voi kyllä joutua vaihtamaan elementinkin,koska ominaisuudet muuttuvat radikaalisti,mutta voisin kuvitella,että tuollaisella madifikaatiolla se vois olla oikea pienen volumen basso-paholainen,kotisoittelijan unelma.
Tuollainen muutostyö on suhteellisen edullinen tehdä ja mikä parasta,sen voi tehdä niin siististikin,että alkuperäisen asun voi palauttaa milloin vaan,kun ei käytä liikaa liimaa,eikä isoja ruuveja.
hemmo
02.12.2006 12:34:11

Tuollainen muutostyö on suhteellisen edullinen tehdä ja mikä parasta,sen voi tehdä niin siististikin,että alkuperäisen asun voi palauttaa milloin vaan,kun ei käytä liikaa liimaa,eikä isoja ruuveja.

Ennemminkin modaisin styrkkariin erillisen kaiutinlähdön, josta voisi kytkeä erilliseen kaappiin joko ilman tai kera comboämyrin.

Mulla on juuri tuollainen styrkkari ja se on nyt Unskelotilla modattavana jo 2. vuotta.
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
J.Hollström
02.12.2006 12:39:24
Ennemminkin modaisin styrkkariin erillisen kaiutinlähdön, josta voisi kytkeä erilliseen kaappiin joko ilman tai kera comboämyrin.

Olen samaa mieltä. Säilyy alkuperäinen konstruktio ja arvo.

Asiasta perliiniin, mulla on tommenen toinen epäonnistunut Fendän bassocombo Bantam Bass. Ruuvailin orkkisämyrin tilalle 2x12" Celestionin Greenbäkit, mutta säilytin mahdollisuuden palauttaa ennalleen. Ei siitä bassovahvistinta tullut vieläkään, mutta kitaralla skulaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)