Aihe: hankkisitko tämän basson
1 2 3 4 5 6
badcompany
02.11.2006 18:30:37
onko kokemusta tästä bassosta,onko hintansa väärti?

http://www.thomann.de/thoiw3_fender … an_deluxe_pbass_rw_am_prodinfo.html
pehko
02.11.2006 18:53:16
jos vaan rahaa olis niin varmasti hankkisin itekkin, todellakin.
HEAVY...FUCKING...METAL!
markotetri
02.11.2006 18:59:26
onko kokemusta tästä bassosta,onko hintansa väärti?

http://www.thomann.de/thoiw3_fender … an_deluxe_pbass_rw_am_prodinfo.html

Veikkaan, että on hintaansa nähden hyvä soitin. Itse en tuollaista hankkisi, koska ostaisin American Deluxe Jazz Basson... :)

Amerikan Fenkut ovat omien kokemuksieni perusteella kuitenkin tinkimätöntä laatutavaraa.

Muuten, linkin kuvassa näkyvä soitin on eri värinen kuin tuotetiedoissa mainittu!
Artificiality is normal to the medium.
naigou
02.11.2006 19:05:13
Hankkisin. Hyvältä vaikuttaa.
Möllisty.
Zonebs
02.11.2006 23:11:18 (muokattu 02.11.2006 23:11:58)
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset.
jjylli
03.11.2006 06:38:07 (muokattu 03.11.2006 06:39:46)
eiku ei mitään. hieno peli. on on.
roima
03.11.2006 09:32:09
tietääkö joku muuten miksi tuolla thomannilla on fenderit vähissä ja saatavuus huono ?
Sir Härö
03.11.2006 09:52:35
tietääkö joku muuten miksi tuolla thomannilla on fenderit vähissä ja saatavuus huono ?

Liittyisikös se siihen että harva ostaa fenderin ilman kokeilua ja näin ollen niitä ei hankita t-kauppaan paljon?

Tai sitten saksalaiset ostavat niitä paljon paikanpäältä?
Turpa kiinni ja kuuntele! Nyt myynnissä basso!
Hughes
04.11.2006 12:07:16
Enpä tilaisi thomannilta. Kaveri tilasi sieltä jenkkiJasson ja se oli ihan paska!!!! Enkä liioittele yhtään se on TODELLA huono. Just tota samaa roskaa. Se ei pysty käyttämään sitä keikoilla ku sen soundi on ihan outo.

Ja toinen ystävä tilas jenkkistraton, no se on ihan ok mut kyllä siitäkin huomaa et ei se nyt kummminkaan ole ihan sitä.....esim. volume/mikkipotikat on semmoisia kahden markan tötsiä mitä on mexicon fenkuissa ym ym.

Ite katselisin bassomarkkinoita täällä kotimaassa kun tuolla hinnalla saa tosi hyvän soittimen jota pääsee vielä testailemaan..
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
mr.bungle
04.11.2006 12:48:23 (muokattu 04.11.2006 12:48:42)

Enpä tilaisi thomannilta. Kaveri tilasi sieltä jenkkiJasson ja se oli ihan paska!!!! Enkä liioittele yhtään se on TODELLA huono. Just tota samaa roskaa. Se ei pysty käyttämään sitä keikoilla ku sen soundi on ihan outo.

Ja toinen ystävä tilas jenkkistraton, no se on ihan ok mut kyllä siitäkin huomaa et ei se nyt kummminkaan ole ihan sitä.....esim. volume/mikkipotikat on semmoisia kahden markan tötsiä mitä on mexicon fenkuissa ym ym.

Ite katselisin bassomarkkinoita täällä kotimaassa kun tuolla hinnalla saa tosi hyvän soittimen jota pääsee vielä testailemaan..

Postimyyntisoittimissa on aina riskinsä. Thomannia en syyttäisi näissä tapauksissa, ne ei varmaan edes avaa pakkauksia jotka tulee Fenderiltä.

Edit: mäkään en ole kovin ihastunut Fenderin jenkkilinjaan...
bassolla hanuriin
Ylläri
04.11.2006 15:13:18 (muokattu 04.11.2006 15:15:15)
Kun kerran suoraan kysyttiin että hankkisinko MINÄ kyseisen basson, niin vastaan suoraan että en, kun en nelikielistä passoa juuri nyt koe tarvitsevani. Mutta jos semmonen olisi hakusessa, ottaisin tämän:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-188636.html

Eihän se ole "aito asia" ja epäilemättä jälleenmyyntiarvo ei vedä vertoja Fenkulle ja ehkäpä siinä ei ole ihan justiinsa sitä "oikeaa" Fender-soundia (mikä sekin sitten on, mielipiteitä lienee yhtä paljon kuin soittajia). Mutta se on käsin tehty ja useamman satasen halvempi. Ja kaikki kokeilemani Sandbergin Fender-tyyliset bassot ovat olleet mielestäni selkeästi parempia soittimia kuin yksikään kokeilemani uusi sarjavalmisteinen Fenkku, kalleimmat jenkkideluxet mukaanlukien.

Tämä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni, tunnen soittajia (tältäkin palstalta) joille Sandbergien viba ei ole avautunut. Joten voin vain suositella kokeilemaan. Kannattaa ainakin antaa mahdollisuus eurooppalaiselle käsityölle, semminkin kun se on tässä tapauksessa selkeästi halvempaa kuin amerikkalainen sarjatuotanto. Leppä on leppää ja vaahtera vaahteraa niin Kaliforniassa kuin Schwarzwaldissakin...
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
nahkaruoska
04.11.2006 16:27:22 (muokattu 04.11.2006 16:28:17)
Minäkin harkitsisin pari kertaa, että kannattaako tilata bassoa thomannilta. Itse olen sen tehnyt ja basso uusittiin 2 kertaa ennenkuin tuli hyvä. Ja vielä sitä että etkai ole niitä jotka ostavat basson vain merkin takia !? Hei ei Fender mikään maailman paras basso ole. Varmasti löydät suomesta n. 500€ halvemman ja paremman basson. Suosittelen kiertelemään musiikkiliikkeitä ja tsekkaamaan kaikki jazz- mallin bassot. (jos olet sellaista hakemassa)
Esim. Top Sound (s-joki) Musiikkiliikkeestä löytyy varmasti hakemasi jazzari, mitä olen siellä mm. Sandbergin Jazzaria ja fenderin jazzaria vertaillut tässä viime vuonna kaverini kanssa. Ja tulimme siihen tulokseen että onko järkeää maksaa 300€ enemmän pelkästään yhdestä potikasta? (joita fenkussa oli enemmän) ;)
En kiellä etteivätkö fenkut olisi hyviä, mutta en mene maksamaan pelkästä merkistä..
Eli suoraan sanottuna hinta ja laatusuhde on välillä aivan törkeästi hukassa.
Varsinkin jenkki fenkuissa.

E: kirtjotus vihreitä
hey, ho let's go!
J.Hollström
04.11.2006 16:34:54
Eiköhän se kuule ole parempi kun et osta mitään bassoa. Sen verran on huonoja kokemuksia koko harrastuksesta, että esim. sauvakävely on paljon parempi homma. Kunhan et vaan mene ostamaan niitä huonoja amerikkalaisia sauvoja postimyynnistä...
Ylläri
04.11.2006 16:48:53
No voi voi, mikäs se nyt on Jukin mielen noin matalaksi laittanut?
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
beissi man
04.11.2006 17:33:13
Täähän alkaa näyttää kitarapalstalta siellä tosin Gibsonin dissaus käynnissä:D
Ylläri
04.11.2006 18:33:31
Täähän alkaa näyttää kitarapalstalta siellä tosin Gibsonin dissaus käynnissä:D

No jotkut merkit vaan herättää noita intohimoja. Fender ja Gibson tekevät molemmat ihan mahtavia soittimia, ei siinä mitään. Mutta niin tekevät monet muutkin. Jos tuo jälkimmäinen lause on dissaamista, niin minkäs sille sitten mahtaa.

Kaikki on hyvää, ei oo multa pois jne.
beissi man
05.11.2006 10:04:01
No jotkut merkit vaan herättää noita intohimoja. Fender ja Gibson tekevät molemmat ihan mahtavia soittimia, ei siinä mitään. Mutta niin tekevät monet muutkin. Jos tuo jälkimmäinen lause on dissaamista, niin minkäs sille sitten mahtaa.

Rauha vaan pelkkä heitto oli tuo:D
J.Hollström
05.11.2006 10:20:47

Eiku, kaikki on parempaa. Tää on nyt bassopalstan peruskallion upgreidaama slogan.
Jalmus
05.11.2006 12:53:15
Tulla hinnalla TEETTÄISIN itselleni basson.

Esimerkiksi Jussi Ala-Kuhan tekemä nelikielinen JAK maksaa muistaakseni 1200-1300€ herkuista riippuen. Kyllähän nyt omien toiveiden mukaan mittatilaustyönä tehty basso aina sarjatuotantoisen hakkaa. Mieluummin otan basson, joka vastaa toiveitani puiden, nauhojen, värin, kaulaprofiilin, mikkien, elektroniikan ja metalliosien suhteen kuin maksan Fender-logosta ja saan sellaisen soitimen, jossa jokin asia mättää tai ei ole muuten mieluinen.

Järki käteen ihmiset. Suomessa tehdään käsityönä todella laadukkaita soittimia nykyään.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Teijo K.
05.11.2006 15:07:20

Tulla hinnalla TEETTÄISIN itselleni basson.

Esimerkiksi Jussi Ala-Kuhan tekemä nelikielinen JAK maksaa muistaakseni 1200-1300€ herkuista riippuen. Kyllähän nyt omien toiveiden mukaan mittatilaustyönä tehty basso aina sarjatuotantoisen hakkaa. Mieluummin otan basson, joka vastaa toiveitani puiden, nauhojen, värin, kaulaprofiilin, mikkien, elektroniikan ja metalliosien suhteen kuin maksan Fender-logosta ja saan sellaisen soitimen, jossa jokin asia mättää tai ei ole muuten mieluinen.

Järki käteen ihmiset. Suomessa tehdään käsityönä todella laadukkaita soittimia nykyään.

Sellanen ongelma tuossa on, että monilla se mieli muuttuu ja nyt täydellinen onkin ylihuomenna vähän sinnepäin. Teetetty soitin ei sitä jälleenmyyntiarvoaan sitten säilytä niinkuin tunnetun merkin tunnustettu peli. Eli kyllä minä jos rahalla ostan basson niin mieluiten ostan sitten jonkin merkkipelin. Toki käytettynä niin saa omansa pois myydessä.

Tosin tällä hetkellä on sellainen fiilis että noilla itse tekemilläni voin soittaa kaiken mitä minun soitettavaksi nyt voi sähköbassoilua tulla. Eli enhän minäkään tuota kyselyn soitinta ostaisi. Mutta jos olisi tarves niin hyvinkin tuollainen käytetty voisi olla kiikarissa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)