Aihe: Kokemuksia/ mielipiteitä Gallien Krueger MB Fusion800 nupista
1
Jusa Bass
06.02.2019 19:22:14
Olen ajatellut hankkia otsikon nupin (tai jonkin vastaavan hydridinupin). Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä nupista? Tai kokemuksia ylipäänsä nupeista, joissa on putkietuaste? Sitä lähinnä mietin kuinka lämmin putkisaundi näissä? Voiko verrata täysputkinupin saundiin? Minkälaisia käyttökokemuksia teillä on hybridinupeista. Kiitos vastaajille jo etukäteen.
Kefiiri
06.02.2019 20:59:28
Etuasteputken sointia lämmittävä vaikutus on lähinnä psykologinen. Mutta vaikutus se on psykologinenkin vaikutus.
En ole musiikin asiantuntija.
anapena
06.02.2019 23:26:19 (muokattu 06.02.2019 23:26:34)
Mulla on pari erillistä putkietusta, ja ne kyllä jollain tavalla vähän parantaa soundia kun laittelee basson ja trankkuvahvistimen väliin. Vanha ART Dual MP(usa) tai DIY Riffin etunen. Jotenkin jopa puhtaamman kuuloinen, kaipa se sopiva särö tekee ihmeitä:) Halpojahan noi on.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
J.Nikkanen
07.02.2019 09:21:17
Kefiiri: Etuasteputken sointia lämmittävä vaikutus on lähinnä psykologinen. Mutta vaikutus se on psykologinenkin vaikutus.

Olen tästä täysin eri mieltä.

Eiköhän se ole tuo toteutustapa mikä ratkaisee kuinka vaikuttaa saundiin. Ja kyllä, on niitäkin nuppeja, etuastepurkkeja ja räkkisiivuja ollut missä putki on lähinnä koriste. Vastaavasti myös sellaisia missä putkilla on vaikutusta, yhdellä tai useammalla putkella toteutettuna. Nykyinen Laney Nexus FET on ihan ok peli ja ero on selkeä kun vaihtaa trankkupuolelta putkipuolelle. Trankkupuolta voisi kuvailla tarkemmaksi, kirkkaammaksi ja värittää saundia vähemmän. Putkipuoli mulla käytössä koska pyöristää kivasti säröpedaalien saundia. Myös V1 putkea vaihtamalla saa saundiin muutoksia.

Laney tosiaan ihan kiva mutta ei pääse lähellekkään SWR M2 saundia ja ominaisuuksia. Edelleen vähän harmittaa että myin pois, tyhmästi tehty. Siinä oli perässä Hypexin D-luokan pääte ja mun kirjoissa se tarjoili parasta saundia mitä on vastaan tullut.

Samalla päätteellä tuli kokeiltua myös muita "täysiverisiä" putkietuasteita ja niitä starved plate virityksiä trankkuja unohtamatta. Sieltä etuasteesta se saundi tuli, säröineenkin jos niin halusi (poislukien muutama trankkupeli josta ei säröä ole edes tarkoitus saada) Osa tykkää päätesäröstä, sen mitä olen testaillut niin on jäänyt vain testailuksi, ei ole mun juttu se. Tässä, niinkuin kaikessa muussakin pätee tämä tyhmä sääntö, jos saundi toimii niin se toimii. Ihan sama mitä niissä vehkeissä lukee ja onko lamppua vai ei. Munsta.

Sori OT mutta tuo Kefiirin esittämä väittämä ei nyt vain uppoa.
Kefiiri
07.02.2019 11:00:33 (muokattu 07.02.2019 11:09:18)
No jos ei uppoa niin ei uppoa :D
Olen itse niin suurpiirteinen soinnin suhteen, että minulle kelpaa mikä vaan rohina enkä koskaan ole huomannut yhden putken etuasteissa sellaista soundia mitä pienellä gain- ja EQ -ruuvaamisella ei saisi transistoroidusta vahvaristakin. Olen ehkä turhan kärkäs yleistämään :)

Ehkä tarkoitukseni oli sanoa, että putken läsnäolo ei mitenkään automaattisesti takaa "lämmintä" sointia.
En ole musiikin asiantuntija.
pehko
07.02.2019 14:20:44

Kefiiri: No jos ei uppoa niin ei uppoa :D
Olen itse niin suurpiirteinen soinnin suhteen, että minulle kelpaa mikä vaan rohina enkä koskaan ole huomannut yhden putken etuasteissa sellaista soundia mitä pienellä gain- ja EQ -ruuvaamisella ei saisi transistoroidusta vahvaristakin. Olen ehkä turhan kärkäs yleistämään :)

No mut Galikassa onki kolme putke. =P

Ite oon soitellu ko. nupilla nyt 1,5v ja tykkään kyllä. Ennen oli Hartken LH500 ja siihen kun vertaa niin Hartke oli huomattavan kolkko ja steriili. Kylmä.
Tehot ei lopu kesken, eipä oo ikinä tarvinnu varttia enempää vääntää volaa. Ja kyllä sillä gainilla saa minusta ihan selkeätä lämpöä soundiin ja kun enempi vääntää, niin kyllä se ruttuun menee aika hyvin. Kuljetettavuus myös plussaa. Ja tietty siistit valot. =D
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Jusa Bass
10.02.2019 15:34:46
Kiitos kaikille kommentaista. Näistä on hyötyä Taidan laittaa nupin tilaukseen;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)