Pet 01.02.2019 14:49:15 | |
---|
Näkyisi olevan Fenderiltä uutta teknologiaa tarjolla elite-sarjan muodossa. Presarissa olisi tallamikkinä jazz-mikki ja kaulamikkinä p-mikki. Mitä etua siitä saisi, jos hankkisi jazz-basson, jossa molemmat mikit ovat jazz-mikkejä? Ilmeisesti presari jazzin tallamikillä olisi kuitenkin monikäyttöisempi? Mitä sanoo arvon raati, jos saisitte valita, kumman ottaisitte ja miksi? Vai onko omia kokemuksia kyseisistä bassoista? |
jperala 01.02.2019 15:10:19 (muokattu 01.02.2019 15:11:44) | |
---|
Itse tyydyn peruskauraan perus jatsari, passiivi volume volume tone konfiguraatio. Ei elite kuitenkaan vaan mexikaani. |
anapena 01.02.2019 15:38:59 (muokattu 01.02.2019 15:39:25) | |
---|
Kumman soundi, muotokieli, kaulan profiili jne. puhuttelee sua just nyt enempi? Selviää ainoastaan kokeilemalla, loppuviimeks sulla saattaa olla molemmat:) TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
ituvirtanen 01.02.2019 16:00:05 | |
---|
Oma toive olisi H-H, joista molemmissa olisi kelojen puolitus. Silloin onnistuisi J-J, Musarihenkinen H tallassa, kuten myös H kaulassa eli tumppu rokkiosasto jne. Fenkulta tuollaista "keksintöä" pitää odottaa suunnilleen viisisataa vuotta (möhköä R. Beck -versiota lukuun ottamatta), joten olen kääntynyt aikoja sitten muihin firmoihin. |
J.Nikkanen 01.02.2019 16:32:25 (muokattu 01.02.2019 16:39:48) | |
---|
H kaulassa tumppu rokkisaundi? edit: itse en ole Fender miehiä mutta presarillahan soittaa esim. kaiken tarvittavan, vuodesta (vuosikymmenestä) toiseen ja kylläpä vaan toimii, joka muuta väittää on väärässä, minä itse mukaanlukien |
ituvirtanen 01.02.2019 17:58:33 | |
---|
Juuri niin, en mielestäni muuta väittänytkään. P-mikki on sähköisesti muodoltaan H, joten mistä narahdus? |
Thefish 01.02.2019 18:11:37 | |
---|
Jatsi olis oma valinta, henkkoht soittimena fleksibiilisempi. Mutta kai sitä kaupasta saa lätkämailan lisäksi pyykkinarua ja pesuvadin jos soundi ei istu.. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson |
Esa H 01.02.2019 22:13:33 | |
---|
Mulla on Aerodyne Presari, missä on PJ-mikitys. J-mikillä saa hiukan atakkia saundiin. P-mikki on melkein aina yksinään käytössä . Sitten on Aerodyne Jazz, missä on myös PJ-mikitys. P-mikki ei ole aivan samassa paikassa kuin Presarissa ja siitä tulee hiukan mutaisempi saundi. Sen J-mikki tallassa on oikea piiska ja siitä saa todella napakan saundin. Sitä tulee käytettyä. Kolmantena on Squierin Presari. Siitä saa presarisaundia ja näppäilypaikkaa ja tarvittaessa peukalolla hiplaamalla saa hyvinkin erilaisia saundeja. Tavallista Jazzia ei just nyt ole. Jazzissa on erilainen saundi kuin Presarissa. Kumpikin ovat hyviä. Summa summarum P ja J ovat P tai PJ-mikityksillä kaikki erittäin käyttökelpoisia. Kannattaa ottaa se, mikä on parhaan näköinen ja mukava soittaa. |