Aihe: kaappicaset 1 | |
---|---|
![]() 28.11.2018 20:40:38 | |
Olisikos jengillä vinkkejä / kokemuksia ja suosituksia, mistä kannattaisi hommata case rantasaunakokoiselle kaapille? Myös hintataso kiinnostelisi. Sen verran tiedän, että haluan sellaisen, jossa kaappia pystyy käyttämään ilman kotelosta riisumista. Mitä muuta tulisi ottaa huomioon? | |
![]() 28.11.2018 22:43:49 | |
Mä oon teettänyt monenlaisia caseja Transitcase Oy:llä. Viimeisen päälle laadukkaita tuotteita, eikä tarvi selitellä saati mittailla ylimmääräistä. Olen vain ilmoittanut, mille tuotteelle casen tarvitsen ja posti on tuonut valmista perille. Hinta riippuu toki koosta, siitä minkälaisen iskunvaimennuksen haluaa casen sisälle ja kuinka monta avattavaa kantta jne.. Viidellä huntilla varmaan saa jo jotain. Monet suosittelee myös Bluescasea. Itse tykkään enemmän ensin mainitusta, vaikka molemmista on kokemusta. | |
![]() 29.11.2018 01:12:45 | |
https://www.facebook.com/Checkil%C3%A4-fan-club-185944674760317/ Lapualta saa mittatilaustyönä mitä vaan. Kannattaa kysyä hintaa Kekkilältä itseltään. | |
![]() 29.11.2018 01:13:33 | |
Onko eri paikoilla mitään merkittäviä eroja, vai valitsenko parhaan tarjouksen pelkästään hinnan mukaan? | |
![]() 29.11.2018 09:39:19 (muokattu 04.12.2018 14:56:38) | |
Moi. fnb112: Onko eri paikoilla mitään merkittäviä eroja, vai valitsenko parhaan tarjouksen pelkästään hinnan mukaan? Kuka merkittävät erot kuinkakin laskee, mutta vaikka omakohtaiset kokemukset kaupallisista (Transit- ja Blues- instrumenttilaukut) ovatkin vuosikymmenten takaa koska nykyään täytän vaatimattomat casetarpeeni itse väkertämällä, veikkaisin että jos ei mennä rakenne- ja hardware-ratkaisuihin, hengissä säilyneet toimijat ovat käytettävyydessään pitkälti samalla viivalla. Itse tekemällä ei perus caserakentamisessa ole mahdollista säästää jos laskee itselleen edes nimellisen tuntipalkan, mutta tarkkaa rakennusaikaista sovitusta tai erikoisia rakenneratkaisuja haluttaessa teeseitsemetodissakin voi olla mieltä jos työkalut ja taito on entuudestaan hankittu. Edellisen orkesterin kitaristi hankki jokunen vuosi takaperin muistaakseni Bluescaset Oragen nupille ja kaapille hintaan jolla tavis ei saa edes tarvikkeita. Niin materiaaleissa, rakenteissa, kuin hardwaressakin on kuitenkin valinnanvaraa, ja jos nuo seikat arveluttavat, voisi kuvitella että toimijat ne ainakin pyynnöstä kertovat. Kun luokittelemattomista laatikoista yleensä puhutaan, rakenteet ja hardware/materiaalit on yleensä pitkälti samanlaista (Adam Hall ja kotimainen filmifankka) joten lopputuotteen hinnanerotkaan eivät yleensä ole suurensuuria. Toimitus-/ noutokustannukset muodostuvatkin usein määrääviksi kun isompia caseja ostellaan. ATA tms. rahtiluokituksen omaavat lootat ovat toinen juttu, mutta aika harvoin noita oikeasti tarvitsee jollei lennä paljon. T:Samuli | |
![]() 29.11.2018 20:01:50 | |
fnb112: Onko eri paikoilla mitään merkittäviä eroja, vai valitsenko parhaan tarjouksen pelkästään hinnan mukaan? Kannattaa huolehtia, että kahvoja tulee tarpeeksi casen päätyihin ja kylkiin. Casen runko-osa on hyvä mitoittaa niin syväksi, että kaapin etupinta on runko-osan reunaprofiilin tasalla, eikä törrötä ulos. Kannessa sitten fylliä vastaavasti enemmän. Isot perhoslukot, 4-6 kpl. Renkaista puolet lukittavia. Takaseinään luukku tai ainakin reikä kaiutinpiuhan kytkemistä varten. Siinä tärkeimmät. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 29.11.2018 20:30:15 | |
Kiitos kaikille hyödyllisistä vastauksista. Olisikohan fiksua teettää loota, missä etu ja takaseinät saisi irti niin kaappia voisi käyttää suoraan kotelosta ja refleksiaukotkin toimisi suunnitellusti? Onko muuta järkevää vaihtoehtoa kuin sivujen kokonaan irtoaminen? Mites pyörät: vain pitkälle sivulle? Kaksi vai neljä? Sorry tyhmähköt kysymykset, mutta tuo on mulle suht hintava investointi ja haluan lootasta niin käyttökelpoisen kuin mahdollista. | |
![]() 29.11.2018 21:15:46 | |
fnb112: Kiitos kaikille hyödyllisistä vastauksista. Olisikohan fiksua teettää loota, missä etu ja takaseinät saisi irti niin kaappia voisi käyttää suoraan kotelosta ja refleksiaukotkin toimisi suunnitellusti? Onko muuta järkevää vaihtoehtoa kuin sivujen kokonaan irtoaminen? Mites pyörät: vain pitkälle sivulle? Kaksi vai neljä? Sorry tyhmähköt kysymykset, mutta tuo on mulle suht hintava investointi ja haluan lootasta niin käyttökelpoisen kuin mahdollista. Jos refleksiputket puhaltaa taaksepäin, niin se on syytä huomioida casen suunnittelussa. Case on vääntöjäykempi kun siitä avautuu vain etukansi. Pyörät mun mielestä selkäpuolelle ja min. 4kpl Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 30.11.2018 00:04:49 | |
Tampereella on etevä ja mukava Leppäharju-niminen sälli. http://www.caseshop.fi/ TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. | |
![]() 30.11.2018 11:23:44 (muokattu 30.11.2018 11:24:46) | |
Moi. fnb112: Olisikohan fiksua teettää loota, missä etu ja takaseinät saisi irti niin kaappia voisi käyttää suoraan kotelosta ja refleksiaukotkin toimisi suunnitellusti? Kuten jäsen absqua tuossa yllä totesi, kotelon jäykkyys on huomattavasti parempi jos vain toinen sivu aukeaa kokonaan. fnb112: Onko muuta järkevää vaihtoehtoa kuin sivujen kokonaan irtoaminen? Kissanluukku noihin on ollut tapana laittaa liitännöille, refleksiaukkojen sijainnista riippuen voisi toimia niillekin. fnb112: Mites pyörät: vain pitkälle sivulle? Kaksi vai neljä? Riippuu pitkälti siitä miten roudataan ja kumpi on kuljetuksen kannalta käytännöllisempi. Itsellä tulee kanteen neljä pintaan ja casterit nurkkiin ja kahva ylös, sikäli mikäli joskus saan "Road Ready" 810-kaappini valmiiksi :). Itse en pidä pyöristä kaiutinkaapissa ellei kaappi ole pyörien päällä, resonoivat aina jossain vaiheessa kuitenkin. Dollykin on usein parempi ratkaisu. fnb112: Sorry tyhmähköt kysymykset, mutta tuo on mulle suht hintava investointi ja haluan lootasta niin käyttökelpoisen kuin mahdollista. Noista 810:n kaupallisista toteutuksista voi tutkiskella osviittaa niin erilaisista rakenneratkaisuista kuin "suuren maailman" hintatasostakin. https://www.google.com/search?q=liv … AE&biw=1366&bih=654#imgrc=_ Siihen en ota kantaa mihin hintaan täällä Suomessa vastaavanlaisen saa, mutta T-Kaupassa Ampegin 810:n kokoisen kaapin mentävä case ilman mitään krumeluureja maksaa vajaa 650€. T:Samuli | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)