Aihe: Vanhat muistelee?
1
Teijo K.
27.01.2007 23:33:52 (muokattu 27.01.2007 23:34:36)

Tuli tuossa yhtäkkisen nostalgiahuuman vallatessa etsittyä noita vanhoja bändien demoja missä olen vuosien varrella soittanut. Tuli niitä tuossa jokunen päivä kuunneltua ja ihan itseäni varten tein eräänlaisen musiikillis/tekstillisen koosteenkin niistä. Laitoin tuonne musanäytteeseen siitä karsitun version jos ketä kiinnostaa. Hauska muistella 80-luvun loppua ja sitä treeniksenä toiminutta maalattiaista hevostallia. Samalla tuli käytyä läpi se kehityskaari mikä on johtanut nykyiseen soittotaitoon tai taidottomuuteen ja musiikilliseen osaamiseen muutenkin.

Tuumailin että noissa menneissä voisi olla hauska rypeä oikein kollektiivisesti. Tänne voisi sitten tunnustaa kaiken punkinsoitosta neonvärisiin verkkareihin. Voi olla ihan palkitsevaa välillä katsoa menneisyyteen, toki pitää varoa että ei välttämättä jää sinne asumaan. :)

http://www.mikseri.net/artists/arvaa-kukka.43761.php

Tuossa vielä suorempi linkki.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
tupac
28.01.2007 16:43:46

Heh....mulla alko soittajan ura joskus 80 luvun alkupuoliskolla punk bändissä joka
kanto nimeä KONELA ja jonka suuren suuri hitti oli LADA, älytöntä mättöä sen ajan
taidoilla ja voi että me oltiin kylällä suuri nimi (ainaski omasta mielestä).
Sen jälkeen toiseen bändiin jonka kanssa soiteltiin kohtalaisen pitkään hard rockia ja jopa käytiin ihan oikealla studiolla äänittämässä C kasetillinen omia biisejä, kasetti on tallessa mutta miten sen sais siirrettyä CD muotoon, jos jollaki on tietoa niin vois informoida niin vois laittaa jopa näytteitä kehiin.
Teijo K.
28.01.2007 16:49:00

Heh....mulla alko soittajan ura joskus 80 luvun alkupuoliskolla punk bändissä joka
kanto nimeä KONELA ja jonka suuren suuri hitti oli LADA, älytöntä mättöä sen ajan
taidoilla ja voi että me oltiin kylällä suuri nimi (ainaski omasta mielestä).
Sen jälkeen toiseen bändiin jonka kanssa soiteltiin kohtalaisen pitkään hard rockia ja jopa käytiin ihan oikealla studiolla äänittämässä C kasetillinen omia biisejä, kasetti on tallessa mutta miten sen sais siirrettyä CD muotoon, jos jollaki on tietoa niin vois informoida niin vois laittaa jopa näytteitä kehiin.

Minä noita omia c-kasetteja olen äänitellyt ihan ilmaisohjelma Kristal:illa.

Noista c-kaseteista tuli muuten mieleen, että uutta musiikkia harjoitellessa äänitin yleensä vinyyliltä biisit kasetille, että ei tarvinnut sen vinyylin kanssa pelata. Kasetille sai vaikka saman biisin pari kolme kertaa peräkkäin. Piti vain opetella virittämään basso sitten sen kasetin mukaan ennen kuin alkoi varsinainen biisin blokkaus, koska pyöritysnopeuden vaihtelu antoi aina kullekin nauhurille oman ominaisen virityksensä.

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Antti Takalo
28.01.2007 18:11:47
Olipa mielenkiintoista kuunnella tuo retrospektiivi läpi, ja olihan siinä jotain kehityslinjaa nähtävissä. Harmi vain ettei sitä turskaheviä päässyt kuuntelemaan. :) Omiani on turha muistella, kun siitä ensimmäisestäkin on vielä niin vähän aikaa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
J.Hollström
28.01.2007 18:47:15
Tuli tuossa yhtäkkisen nostalgiahuuman vallatessa etsittyä noita vanhoja bändien demoja missä olen vuosien varrella soittanut. Tuli niitä tuossa jokunen päivä kuunneltua ja ihan itseäni varten tein eräänlaisen musiikillis/tekstillisen koosteenkin niistä. Laitoin tuonne musanäytteeseen siitä karsitun version jos ketä kiinnostaa.

Kiva kooste, luin ja kuuntelin näytteen. Olisi kiva kasailla vastaava. Taitaa olla vain noi alkuaikojen demot kaikki hukkuneet, joka on sääli, vaikka niiden musiikillinen anti on erittäin kyseenalainen. Ekat jutut tehtiin joskus yläasteikäisenä 80-luvun alkupuolella. Aika hurjaa kamaa epäilemättä.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Keny
28.01.2007 19:29:22
On äänityksiä jopa 70 luvulta:) pitääkin mennä joku päivä vintille kaivelemaan c-kasetteja.Paljon muistoja siellä kätköissä.Ekat tais olla rockabillyä kontralla.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
tupac
28.01.2007 20:46:14

Tota noin.. ihanko vaan siten että kasettidekki tietsikan persuuksiin kiinni ja kristalin
kautta play
Teijo K.
28.01.2007 21:13:49

Tota noin.. ihanko vaan siten että kasettidekki tietsikan persuuksiin kiinni ja kristalin
kautta play

Kasettidekki tietokoneeseen ja siitä play, kristalista sitten rec. Tietokoneessa pitää olla linjaäänitysmahdollisuus sille kahdelle kanavalle vaan.

J.Hollström
02.02.2007 15:56:05
Kasailin omia muisteloita tänne: http://juki.1g.fi/stoori/musajutut.htm
Näytteitä tulee vielä lisää.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)